Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tavanneet ihmisiä joiden pelkästä läsnäolosta tulee outo olo?

Vierailija
17.11.2017 |

Siis esimerkiksi ihminen aiheuttaa suurta ahdistusta tai pelkoa ilman näkyvää syytä? Tai sellaisia joiden läsnäolo saa tuntumaan kummallisen kodikkaalta tai hyvältä?

Pitäisin itseäni muuten totaalisen hulluna, mutta yleensä ihmiset eivät aiheuta sen kummempia tunteita. Olen törmännyt elämäni aikana vain pariin, joiden läsnäolo tuntuu vaikuttavan kaikkiin ympärillä oleviin voimakkasti.

Onko muita joilla vastaavia kokemuksia? Mistä tämä voi johtua?

Kommentit (360)

Vierailija
321/360 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, yleensä ihmisen käytös vaikuttaa siihen millainen olo hänen kanssaan tulee. Pari ihmistä tekee oloni huonoksi enkä halua olla heidän lähellään mutta en ole ainoa joka tuntee näin, heidän käytöksensä on sen verran ilkeää ja ivallista että se tekee oloni epämukavaksi. En ole huomannut mitään erikoista ihmisten lähellä joilla paljastui myöhemmin todella synkkä ja rikollinen menneisyys.

Vierailija
322/360 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut muutaman henkirikoksen tehnyttä ja niistä sen huomaa ennen kuin tietää rikoksesta. Niistä henkilöistä aistii myös sen että voivat tehdä saman uudestaan. 

Kiinnostaisi tietää miten tuon huomasit? Onko se siis jonkinlainen pahuus vai mikä, jonka näkee?

En usko, että voisi opetella, liittynee herkkäaistisuuteen. Se on luonnonlahja ja/tai raskas taakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/360 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään yleislääkärin, jonka vastaanotolla olen käynyt muutamia kertoja vuosien aikana. Hänestä lähtee jonkinlainen virtaava energia, se on hyvin vaikea selittää, jokin ihmeellinen aura hänellä on. Olen kokenut saman tunteen vuosia aiemmin ennen häntä, kyseessä oli pieni taapero kaupassa ostoskärryissä istumassa, sama jännä energia ympärillään. Nuoruudessa olin ihastunut, (jopa seurustelimme yhdessä vaiheessa), erääseen karismaattiseksi kokemaani mieheen, hänet huomasi heti jo ovelle ilmestyttyään, hyvin magneettinen persoona. Naapurissani asui joku vuosi sitten minua nuorempi mies ja minuun vaikutti olemuksensa ja silmiin katsominen jotenkin hämmentäen minut, järki pysähtyi jotenkin ja tuijotin kuin hypnoosissa silmiinsä, puhuin ihan sekavia, noloa! Yritin siinä sitten käyttäytyä rationaalisesti. Muutti onneksi pois. Niin ja eräs imurikauppias nuoruudessa, imuria ei saanut myytyä mutta treffit teimme ja näimmekin muttei siitä mitään

Opettele rationaalisesti jaksottamaan kirjoituksiasi, niin on helpompi lukea ja tajuta asia!

Vierailija
324/360 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut muutaman henkirikoksen tehnyttä ja niistä sen huomaa ennen kuin tietää rikoksesta. Niistä henkilöistä aistii myös sen että voivat tehdä saman uudestaan. 

Kiinnostaisi tietää miten tuon huomasit? Onko se siis jonkinlainen pahuus vai mikä, jonka näkee?

Eri, mutta se on se kova ja tutkiva katse ja asenne, jossa ei ole lämpöä!

Vierailija
325/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikaisemmin töissä eräässä sairaalassa. Aina kun uusi psykiatri tai psykologi tuli taloon, heidät tunnisti automaattisesti omituisesta pitkästä intensiivisestä tuijotuksesta.

Mulla on käynyt tämä sama julkkispsykologi Janne Viljamaan kanssa (kirjoittanut paljon narsismista). Hän tuli työpaikalleni pitämään luentoa ja sivusta kuuntelin esitystä minkä töiltäni ehdin ja mieleen jäi näin vielä monen vuoden jäljeenkin tuo pistävä tuijotus. En ollut edes yleisöä tai mitenkään muutenkaan liittynyt hänen vierailuun mutta jokin olemuksessani sai hänet tuijottamaan pitkään ja intensiivisesti.

Vierailija
326/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, todellakin. 

Aikoinaan tuli pomoksi (johtaja) joka oli vuosia aikaisemmin ollut ko firmassa joten tiesimme hänen toksisen johtamistyylinsä ja tapansa nujertaa alaisiaan ja riidellä kollekoidensa kanssa armottomasti. Meitä jopa varoitettiin tästä naisesta. Hänen äänensä kuileminen sai jo ihon kananlihalle ja tärkeilevä, opeteltu artikulointityyli puheessa sai vatsan kääntymään ympäri ja niskakarvat pystyyn. 

Hän alaisuudessa pari vuotta riitti, hän harradti suoradtaan jonkinasteista simputista, sivistynyttä sadismia, hän jahtadi tiettyjä henkilöitä niin että he sairadtuivat niin henkisesgi kuin fyysisestikin. Itsekin lähdin ja kun lähdön jälkeen jossain näin hänen valokuvan, niin tuntui että kurkkua alkoi kuristamaan. 

Tällaisia paholaisia todellakin kävelee keskuudessamme. En oikeastaan edes viitsi sanallistaa omaa kokemustani, sllä en halua sellaista yhtään lisää elämääni. Mutta huomautan sen verran, että kun jouduin tekemisiin tällaisen suvun kanssa, näin myös karmeita painajaisia pedofiliasta ja murhatuista naisista, joka ei ole yhtään tyypillistä itselleni. Siis tuollaisten kamalien unien näkeminen, enneunia näen kyllä. Eli tuon hirvittävän käytöksen taustalla saattaa olla jotakin vielä hirvittävämpää.

Vierailija
327/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitio kertoo ensimmäisen 7 sekunnin aikana. 

Vierailija
328/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs porukka. Outoja.

Vierailija
329/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joka on täysin eri ihminen ilmaistessaan itseään kirjallisesti, kuin sitten tosielämässä. Kirjallisesti empaattinen, toisen elämäntilanteisiin ratkaisukeskeisesti suhtautuva ja lempeä. Kasvotusten ilmeetön, niukkasanainen, tiuskii, välttää katsekontaktia ja joku painostava uhka tuntuu leijuvan päällä kaiken aikaa.

Mistä tässä voi olla kyse?

Oppikirjaesimerkki pelosta, jonka tilalla on suojatunne (viha!). Kun pelon kohde (naiset, ihmiset yleisesti, auktoriteetti?) ei ole näköpiirissä, ihminen pystyy olemaan oma itsensä.

Jouduin äskettäin katkaisemaan välit hänen käyttäydyttyään väkivaltaisesti, sadistisesti. Vihaa hänessä on todella paljon, oletettavasti naisiin kohdistuvaa. Hakee tavallaan äitiä itselleen, jota haluaa sitten kohdella huonosti ja jolle kiukutella. Kokeilla, m

Tuo on ihan sairasta, sillä emon nimenomaan kuuluukin vieroittaa poikasensa. Tuo kehityshäiriö tulee jostakin muualta. Tiedän pari keissiä, missä mies on sairaalloisen kiintynyt äitiinsä ja molemmissa näissä tapauksissa on ollut kyseessä väkivaltaisen miehen lapsi. Vierastaako äiti miespuolisen vauvan hoitamista, jos siittäjä on väkivaltainen? Ja tällä turvaa omaa selustaansa vanhemmalla iällä, sillä toisinaan poikalapset tappavat myös omia vanhempiaan. Toisaalta äiti ei ole vieroittanut lasta, vaan saattaa pestä tämän pyykkejä ja kokata tälle pitkälle aikuisuuteen.

Vierailija
330/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tuli yhdestä tyypistä olo, että tuo on ollut vankilassa. Noh, en tiedä oliko, mutta ainakin selvisi että on tuomittu, joten todennäköisesti myös vankilassa.

Vierailija
331/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Narsistin. Lähellä on epämiellyttävä ja jotenkin epäluonteva olla.

Vierailija
332/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös lapsuudenystävän ex-mies. Ikäisekseen todella keskenkasvuinen ja suulas möläyttelijä. Heti ensitapaamisella haistoin ilmassa pahaa, koska hän änkesi keskustelumme väliin koko ajan, kommentoi sanomisiani ikään kuin tuntisi minut pitkältäkin ajalta jne. Kommentoi myös minun miehelleni, joka oli kuorinut kurkkua ja viipaloinut sitä minunkin leivälleni, että hän on "tossun alla oleva paska".

No, paljastuihan siitä sitten ystävällekin ajan myötä että ukko on oikein klassinen naistenvihaaja, -alistaja ja lisäksi väkivaltainen hullu. Ystävä pääsi hänestä eroon lopulta vain vaihtamalla nimensä ja muuttamalla kauas pois.

333/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle tulee jostakusta ihmisestä kielteisellä tavalla outo olo ilman, että hän on tehnyt tai sanonut mitään mihin se perustuisi, ajattelen että olen ennakkoluuloinen tai että heijastan häneen jotain omaa tunnettani tai että hän muistuttaa minua tiedostamattomalla tasolla jostakusta aiemmasta ilkeästä ihmisestä tms. En todellakaan hyppää siihen tulkintaan että tuossa ihmisessä on jotain pielessä ja minä intuitiivisesti vaistoan sen.

Vierailija
334/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteettomat ihmiset aiheuttaa joskus kauhun tunteita. Autistityyppiset eleettömät ja myös narsistit, joilla on ristiviestintää. Tulee sellainen kauhuelokuvamainen fiilis, kun tällainen seisoo takana. Ei tiedä mitä se siellä suunnittelee ja onko aseeton :(

Vierailija
335/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaako koirat jos ihmisessä on jotain outoa? Joskus kuulemma käyttäytyvät omituisesti jonkun tietyn ihmisen läsnä ollessa, ilman näkyvää syytä.

Monikoira tunnistaa minussa ainakin jotain outoa. Kun vilkutan niille, menevät aivan pähkinöiksi.

Vierailija
336/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari.  Sinänsä huvittavaa että ihmisestä ei kuulemma voi tietää mitään ennenkuin tutustuu. Mut jotkut ihme aistit meillä kuitenkin on.

1 tarina. Näen tyypin firman pikkujouluissa. Ihan normaali tyyppi, vaihdetaan muutama sana. Silti fiilis et mikä tossa on vialla?

Pari v eteenpäin tämä ampui vaimonsa pk seudulla.

2. Todella mukava Jari Helsingistä. Älyttömän hyvä keskustelija ja kuuntelija. Mut jotain outoa.. No pesunkestävä narsisti joka istunut vankilassa mm naisiin kohdistuvasta väkivallasta.

Vierailija
337/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko teille jostain olo että heillä on musta tai synkkä aura ympärillään? 

Vierailija
338/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuleeko teille jostain olo että heillä on musta tai synkkä aura ympärillään? 

Mä kirjoitin noi 2 tarinaa. Mä en osaa sanoa. Mä jotenkin näin sen hymyn ja naurun läpi molemmissa tapauksissa. Just sellainen fiilis et toi mieliala voi vaihtua sekunnissa.

Vierailija
339/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-I TI, M-O MO. TIMO. Noin, olen nyt tavannut itseni.

Vierailija
340/360 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, yksi kaikkien herttaisena pitämä mummo. Myöhemmin selvisi , että oli tahallaan tappanut kaksi koiraansa ja yhden erikoisemmankin lemmikin. Hankki aina uusia kuulemma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi