Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuesta kysyttävää! Miksi toimeentulotukeani on vähennetty

Vierailija
10.04.2006 |

koska en mennyt johonkin koulutukseen johon en ole edes ilmoittautunut! Eivät kai voi pakottaa minua menemään mihin tahansa? Todellakin kun kukaan ei ole minulle edes kertonut tästä koulutuksesta tulee vain tiedote jossa kysytään HALUATKO osallistua tuollaiseen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/7 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuokin selviää soittamalla työvoimatoimistoon.

Vierailija:

koska en mennyt johonkin koulutukseen johon en ole edes ilmoittautunut! Eivät kai voi pakottaa minua menemään mihin tahansa? Todellakin kun kukaan ei ole minulle edes kertonut tästä koulutuksesta tulee vain tiedote jossa kysytään HALUATKO osallistua tuollaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/7 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea voidaan alentaa -20% tai -40%, sikäli työvoimatoimisto on antanut lausunnon, että henkilö ei ole osallistunut hänelle osoitetulle kurssille. Työnhakusi kenties katkennut tämän vuoksi? --->perusosaa alennetaan.

Vierailija
5/7 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työvoimatoimisti voi aika mielivaltasesti joskus tehdä asiakkailleen juuri kyseisiä juttuja, joskus tutnuu että ne luulee että niillä on valta ihmisen elämästä päättämiseen eikä vastuuta omista virheistään.. saattaa olla että kurssista tullut kirje on ollut nimenomaan osoitus kurssille vaikkei sitä suoraan sanoneetkaan mutta kannattaa soittaa työkkäriin ja valittaa niile.. sieltä tää tilanne kuitenkin lähtöisin

Vierailija
6/7 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijalle tehdyn laskelman perusosaa on alennettu 20 %, koska toimeentulotuen tarve on aiheutunut siitä, että hakija on laiminlyönnillään aiheuttanut sen, ettei työtä tai työvoimapoliittista toimenpidettä ole voitu tarjota (L toimeentulotuesta, 10 §). Alennettua perusosaa käytetään toimeentulotuen laskemisessa enintään kaksi kuukautta kerrallaan.

Vierailija
7/7 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on pakko mennä vaikka ei haluisikaan. Näin yhteiskunta " kokeilee" oletko valmis töihin vaiko vaan laiska.

Kieltäydyppä monta kertaa niin et ole kohta oikeutettu työmarkkinatukeen