Mulle yritti soittaa joku 02950...-alkuinen numero. Olikohan joku puhelinmyyjä? En vastannut
Eikä netistä löytynyt oikein tietoa kyseisestä numerosta. Sama numero, mutta +233-alkuisena viittasi johonkin Ghanaan. 😳
Kommentit (34)
029-alkuiset on mm. poliisin numeroita.
Poliisi tuli mullekin mieleen. Tai joku virasto.
02 on ainakin Turun suuntanumero. Ekana tuli 02950 googletuksen tuloksena työkkärin linkki. Tiedä sitten oliko työkkäristä, kun vain noilla numeroilla laittoi hakuun.
http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2013/12/07/tyoton-vastaa-puhelimeen-k…
--
Sain itse eilen puhelun 029-numerosta, ja kyse oli SPR:n veripalvelusta.
0295-alkuinen numero on aina työkkäri.
Mun täti ei vastannut tuntemattomasta numeroista soitettuihin puheluihin ja eläkepäätös myöhästyi kuukaudella, kun oli vielä joku paperi puuttunut ja olivat yrittäneet siitä asiasta soittaa.
Hän oli netistä seurannut eläkepäätöksen kehitystä ja siellä luki vain, että käsittelyssä.
Eiköhän tuo ap ihan hyvin tiedä mikä numero, ja googlaamalla "02950 numero" tulee ekoina osumina työkkäriä sun muuta. Tiedä sitten miksi tällainen aloitus?
Ok. Yritin äsken soittaa takaisin. Tuuttasi varattua. Koetan kohta uudelleen. Ap
Mä en oikein ymmärrä tuota pelkoa vastata puhelimeen, kun ei kuitenkaan ole mikään ulkomainen numero. Ok, toi voi olla myös toki joku puhelinmyyjä mutta jos olisi tuohonkin vastannut, ei tarvitsisi miettiä missasiko tärkeän puhelun.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, voi olla myös esim poliisi.
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole, vaan mikä tahansa viraston tai muu valtionhallinnon orgnisaation työntekjän numero voi alkaa 0295.
Perussääntö on,että jos olettyötön, niin 02-alkuisiin numeroihin täytyy vastata,ettei tulekarenssia,ja miksi jokaisen sanan kohdalle tulee punainen katkoviiva, vaikkei tämä teksti kirjoitusvirheitä vilise?
Työkkäristä oli. Päivitettiin työttömyystiedot. Nyt on asia taas kunnossa vähäksi aikaa eteenpäin. Ap
Prototyyppi kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä tuota pelkoa vastata puhelimeen, kun ei kuitenkaan ole mikään ulkomainen numero. Ok, toi voi olla myös toki joku puhelinmyyjä mutta jos olisi tuohonkin vastannut, ei tarvitsisi miettiä missasiko tärkeän puhelun.
No mä aina ahdistun ainakin kaikista tuntemattomista ja vieraista numeroista tulevista soitoista. En tykkää yhtään puhua puhelimessa. Ja kun ne puhelinmyyjätkin soittelee kokoajan, niin menee jo sekaisin että mikä on puhelinmyyntinumero ja mikä ei. 🙄Ap
Hei tiettekste mitä! Kun puhelin soi, niin vastaamalla siihen saatte heti tietää kuka soittaa ja mitä hänellä on asiaa!
Eiks olekin ihan vitun ihmeellistä? OOOhhhhhh!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
No mä aina ahdistun ainakin kaikista tuntemattomista ja vieraista numeroista tulevista soitoista. En tykkää yhtään puhua puhelimessa. Ja kun ne puhelinmyyjätkin soittelee kokoajan, niin menee jo sekaisin että mikä on puhelinmyyntinumero ja mikä ei. 🙄Ap
"Ahdistun".... huoh....
Mikä ihmeen muotidiagnoosi tuokin on? Ota itseäsi niskasta kiinni ja vastaa siihen puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Puhelinmyynnin pystyy estämään "helpolla ranneliikkeellä", jos vähän viitsii nähdä vaivaa. Suosittelen, sitten voi rohkeammin vastata puhelimeen eikä tarvitse siitäkään ahdistua.
Valtionhallinnossa on tuollaisella alulla olevia numeroita. Vastaa ihmeessä.