Mulle yritti soittaa joku 02950...-alkuinen numero. Olikohan joku puhelinmyyjä? En vastannut
Eikä netistä löytynyt oikein tietoa kyseisestä numerosta. Sama numero, mutta +233-alkuisena viittasi johonkin Ghanaan. 😳
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä tuota pelkoa vastata puhelimeen, kun ei kuitenkaan ole mikään ulkomainen numero. Ok, toi voi olla myös toki joku puhelinmyyjä mutta jos olisi tuohonkin vastannut, ei tarvitsisi miettiä missasiko tärkeän puhelun.
No mä aina ahdistun ainakin kaikista tuntemattomista ja vieraista numeroista tulevista soitoista. En tykkää yhtään puhua puhelimessa. Ja kun ne puhelinmyyjätkin soittelee kokoajan, niin menee jo sekaisin että mikä on puhelinmyyntinumero ja mikä ei. 🙄Ap
No estä ne puhelinmyyjien numerot puhelimesi asetuksista soiton jälkeen tai hanki luuriin telemarkkinointikielto.
Prototyyppi kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä tuota pelkoa vastata puhelimeen, kun ei kuitenkaan ole mikään ulkomainen numero. Ok, toi voi olla myös toki joku puhelinmyyjä mutta jos olisi tuohonkin vastannut, ei tarvitsisi miettiä missasiko tärkeän puhelun.
En todellakaan ymmärrä minäkään.
Miten helevetin vaikeaa se nyt on aikuiselle ihmiselle sanoa - jos soittaja on puhelinmyyjä tms. - että "kiitos, ei kiinnosta" vaikka suoraan puheen päälle ja sulkea puhelu?
Lapsille on hyvä sanoa, ettei tuntemattomiin numeroihin vastata, mutta haloo, nyt on kyse kaiketi aikuisista ihmisistä! Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
No mä aina ahdistun ainakin kaikista tuntemattomista ja vieraista numeroista tulevista soitoista. En tykkää yhtään puhua puhelimessa. Ja kun ne puhelinmyyjätkin soittelee kokoajan, niin menee jo sekaisin että mikä on puhelinmyyntinumero ja mikä ei. 🙄Ap
Muuta numerosi salaiseksi ja kasva aikuiseksi. Niillä siitä ahdistuksesta pääsee.
0295 ja 0294 ovat valtion virkamiesten puhelinnumeroita. Itselläni on 0295 alkuinen ja työskentelen ministeriössä. Myös poliisin soitot tulevat näistä numeroista.
Vastaa ihmeessä, ei tule mitään lisäkustannuksista vastauksista, samoin niihin soittaminen on sama kuin mihin tahansa lankapuhelimeen soittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Sama vika. Lapsena opin pelkäämään puhelimeen vastaamista, kun oli aina epäselvää kenelle piti valehdella vanhempien olinpaikasta.
029 alkusiin soittamisesta muuten tulee eri maksu ei mene puhepakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Perussääntö on,että jos olettyötön, niin 02-alkuisiin numeroihin täytyy vastata,ettei tulekarenssia,ja miksi jokaisen sanan kohdalle tulee punainen katkoviiva, vaikkei tämä teksti kirjoitusvirheitä vilise?
Laitteesi/selaimesi kieli on jokin muu kuin suomi.
Tekstissäsi on kyllä erittäin monta virhettä.
Aikaisemmin työssäni rekrytoin ihmisiä ja jouduin soittamaan aikoja työhaastatteluun. Paljon oli sellaisia, jotka eivät viitsineet vastata puhelimeen, mutta eivät myöskään soittaneet takaisin. Joillekin yritin soittaa muutamankin kerran. No, jäi näiltä nuorilta haastattelut väliin ja sen takia myös mahdollinen työpaikka.
En ymmärrä, miten vaikeaa on sanoa esim. puhelinmyyjälle, että kiitos soitosta, mutta en osta. Sitten vain luuri kiinni.
Kerran sain puhelun keskellä päivää esikoulusta, kun lapsi oli lyönyt etuhampaansa kiipeilytelineessä....
Itse vastaan aina, koska mm. äitini on vanha ja joskus voi tulla tilanne, että joku soittaa, että hän on joutunut esim. onnettomuuteen tai sairaalaan. Onhan se hyvä olla tavoitettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Muuta numerosi salaiseksi ja kasva aikuiseksi. Niillä siitä ahdistuksesta pääsee.
Sitten ei tarvitse muihinkaan ottaa paljon yhteyttä, kun nekään eivät uskalla vastata tuntemattomasta numerosta tuleviin puhuihin.
Vierailija kirjoitti:
Perussääntö on,että jos olettyötön, niin 02-alkuisiin numeroihin täytyy vastata,ettei tulekarenssia,ja miksi jokaisen sanan kohdalle tulee punainen katkoviiva, vaikkei tämä teksti kirjoitusvirheitä vilise?
Ainakin pilkun jälkeen tulee AINA välilyönti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Sitten ei tarvitse muihinkaan ottaa paljon yhteyttä, kun nekään eivät uskalla vastata tuntemattomasta numerosta tuleviin puhuihin.
Ei se noin mene. Enisnnäkin tuntematonta numeroa väittää kännykkä aina myös silloin, jos joku viranomainen soittaa alanumerosta, siis puhelinkeskuksen takaa. Siksi niihin kannattaa myös aina vastata. Huomioinet kohdan "kasva aikuiseksi" eli opettele vastaamaan ja sulkemaan PUHELU TARVITTAESSA.
Tuttujen kännykkä tunnistaa tallennetun numeron kyllä, ja kertoo soittajan.
Olennainen ero on, että se ei vaan ole fonectassa tms., jota useimmat puhelinmyyjät käyttää lähteenä eikä näy tuntemattomilla näytössä.
Miksi tarvitsisikaan näkyä? Jos soitat jollekin ihan uudelle tyypille, laitat tekstarin ekana, ne luetaan kumminkin.
Viranomaiset ja yrittäjäthän vastaa kumminkin.
Ja mitäs jos kyseessä onkin velankiiskoja jolla on kuvitelmia että olet hänelle jotain velkaa tai joku muu hörhö joka haluaa kostaa sinulle jotakin mitä lähisukulaisesi on tehnyt tai ollut tekemättä hänelle?
Ainakin joillakuilla meistä saattaa ihan oikeasti vain olla parempi ettei ikinä vastaa siihen puheluun jos ei tiedä soittajaa etukäteen, kun on ihan oikeasti oman edun mukaista ettei vaan ikinä saatu kiinni.
Tuntemattoman numeron hankinta ei paljoa kannata, kun ei niihin puheluihin enää kukaan nykyään vastaa ja ei numero näy muistissa tallennettuna jos on tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Olen saanut vaikka mitä soittoja, ja oen myös lähisuhdeväkivallan uhri. Todellakaan en vastaa mihinkään outoon. Olen aikuinen, koulutettu ihminen joka vuosia sai pelätä jopa salaisen osoitteensa kanssa. Astu toisen kenkiin ennen kuin vedät johtopäätöksiä (enkä ole edellinen kirjoittaja, äsken vasta törmäsin koko ketjuun).
Varmaan tuo estäminen eli sanominen Robinson-rekisterin automaatille "kyllä" ahdistaa niiiin paljon ettei vaan pys-ty!