juhlapyhät eron jälkeen, kun lapset isän luona
Mua jotenkin ahdistaa kamalasti tuleva uusi vuosi.
Olen kysellyt kavereiltani, haluaisiko joku tehdä minun kanssa jotain. Vastaukseksi tulee epämääräistä kiemurtelua tai että suunnitelmat eivät ole vielä selvillä. Niin. Entä jos viettäisit sen minun kanssa? Mutta ei, minä tunnun olevan se viimeisin oljenkorsi.
Oikeasti. Jos sinun hyvä ystävä olisi juuri eronnut ja tietäisit, että hän joutuu viettämään uudenvuoden aaton yksin, niin mitä tekisit? Jos siis sinulla ei olisi vielä varmoja suunnitelmia.
Käyttäytyykö minu kaverit oikein? Vai ovatko he edes oikeita ystäviä? Vai olenko minä tässä se ongelma?
Kommentit (33)
en kadonnut. Te vaan tunnutte tekevänne aikamoisia oletuksia. Olen hädin tuskin kymmentä lausetta kirjoittanut tähän ketjuun ja tunnutte jo tietävän, miten ja kenen kanssa olen aiemmin uudet vuodet viettänyt.
Ehkä pähkäilen jatkossa tätäasiaa itsekseni. Tältä palstalta on näköjään turha pyytää apua kun saa hyeenalauma päällensä. Empatiasta ei tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
en kadonnut. Te vaan tunnutte tekevänne aikamoisia oletuksia. Olen hädin tuskin kymmentä lausetta kirjoittanut tähän ketjuun ja tunnutte jo tietävän, miten ja kenen kanssa olen aiemmin uudet vuodet viettänyt.
Ehkä pähkäilen jatkossa tätäasiaa itsekseni. Tältä palstalta on näköjään turha pyytää apua kun saa hyeenalauma päällensä. Empatiasta ei tietoakaan.
Kyllä täältä saa empatiaa, kun tekee empaattisen aloituksen.
Mutta pähkäile itseksesi, niin saat mieleisiä vastauksia kysymyksiisi. (Kun ei tainnut tulla mieleesi, että näkemyksesi ei olekaan valtavirtaa.)
Vierailija kirjoitti:
tunnutte jo tietävän, miten ja kenen kanssa olen aiemmin uudet vuodet viettänyt.
Niihin on helppo vastata kertomalla miten asia oikeasti on. Mutta sinä vaikenet, mikä antaa vaikutelman, että muut kirjoittajat ovat osuneet oikeaan.
Kerro nyt ihmeessä kenen kanssa sitten olet viettänyt viime uudet vuodet, jos et vain ja ainoastaan oman perheesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytyykö minu kaverit oikein? Vai ovatko he edes oikeita ystäviä? Vai olenko minä tässä se ongelma?
Jos katsotaan näitä alkuperäisiä kysymyksiä. Niin huomaatko, että näihin on vastattu. Kaikki taitavat tähän mennessä olla sitä mieltä, että kaverien käytös on ihan normaalia ottaen huomioon, että uuteenvuoteen on vielä älyttömän pitkästi aikaa. Ovatko he oikeita ystäviä... Siihen ei ole kukaan kommentoinut mitään, koska tässä ei ole tullut ilmi mitään sellaista mistä tuollaista asiaa voisi päätellä suuntaan tai toiseen.
Ja kun kerran kysyt, että oletko sinä se ongelma, niin hyväksy se, että siihen itse pyysit vastausta ja kysymykseen on vastattu.
Empatiaakin voidaan jakaa. Tietenkin tuntuu oudolta, jos nyt on ensimmäiset pyhät ilman lapsia. Kun sanot, että asia oikein ahdistaa sinua kamalasti, niin mieti olisiko sinulla tarvetta ammattiavulle.
Kuulostaa taas siltä, että AP on itse unohtanut kaverinsa, kun lapset tulivat kuvioihin. Ja nyt kun yrittää saada uudelleen yhteyttä, on tilanne muuttunut.
Kato Eurosinkkujen tapahtumia että järjestävätkö he uudenvuoden bileet ja tutustu samalla uusiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten järjestä samoille ystävillesi uudenvuodenjuhlia, joiden kanssa vietit viime uudenvuodenkin? Sanoit aiemmin, että haluat viettää juhlapyhät ystäviesi kanssa. Jos et nyt muutakaan vastaa aiemmin esittämääni kysymykseen, oletan, että olet tehnyt niin aiempinakin vuosina. Jos juhlat olivat viime vuonna juuri sinun luonasi eikä kukaan muu ole nyt järjestämässä juhlia, voit ihan hyvin järjestää peräkkäisinä vuosinakin. Meillä vähän kiertää "vuorot" juhlien järjestämisessä, mutta ei mulle ole mitään ongelmaa järjestää juhlia uudelleen, vaikka juuri viime vuonna ne järjestinkin.
Olet varmaan elänyt vähän perhekuplassa, kun et ole huomannut että paljon on ihmisiä joilla ei ole sitä perhettä. Kaikki he vaan ovat itse kehittäneet niitä juhlatraditioita.
Järjestä itse, kutsu vaikka naapurit lasilliselle illan aluksi. Mene risteilylle tai ravintolaan. Mene torille katsomaan ilotulituksia. Pelaa nettipeliä. Katso telkkaa.
Edes perheet ei kaikki juhli uutta vuotta mitenkään erityisemmin.
Etkö tosiaan keksi yhden yhtäkään ihmistä jonka voisit kutsua käymään uudenvuodenaaton iltapäivänä? Vanhempasi?
Ap ehkä itse halusi erota ja luuli että sinkkuus on biletystä.
Mene töihin. Meillä ei ainakaan tiedossa vielä joulun eikä vuodenvaihteen työvuoroja niin en voisi suostua kenekään oon mun kaa-ruikutuksiin.
Tällaiset ihmiset eivät esim osaa mennä edes elokuviin yksin.
Ap katosi kun kysyttiin, onko hän ennen eroa pitänyt ystäviinsä yhteyttä..😂