Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

juhlapyhät eron jälkeen, kun lapset isän luona

Vierailija
17.11.2017 |

Mua jotenkin ahdistaa kamalasti tuleva uusi vuosi.
Olen kysellyt kavereiltani, haluaisiko joku tehdä minun kanssa jotain. Vastaukseksi tulee epämääräistä kiemurtelua tai että suunnitelmat eivät ole vielä selvillä. Niin. Entä jos viettäisit sen minun kanssa? Mutta ei, minä tunnun olevan se viimeisin oljenkorsi.
Oikeasti. Jos sinun hyvä ystävä olisi juuri eronnut ja tietäisit, että hän joutuu viettämään uudenvuoden aaton yksin, niin mitä tekisit? Jos siis sinulla ei olisi vielä varmoja suunnitelmia.
Käyttäytyykö minu kaverit oikein? Vai ovatko he edes oikeita ystäviä? Vai olenko minä tässä se ongelma?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aiemmin viettänyt kavereittesi kanssa uudenvuoden aattoja? Hiukan aikaisin olet kyllä liikkeellä.  En minä ainakaan vielä tiedä, mitä silloin teen. 

Anna aikaa ja mieti erilaisia vaihtoehtoja. Itse ainakin vietin ensimmäiset juhlapyhät ihan nukkuen, kun lapset olivat isällään. Ei oikeasti kiinnostanut mikään juhliminen silloin. 

Vierailija
2/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aiemmin viettänyt kavereittesi kanssa uudenvuoden aattoja? Hiukan aikaisin olet kyllä liikkeellä.  En minä ainakaan vielä tiedä, mitä silloin teen. 

Anna aikaa ja mieti erilaisia vaihtoehtoja. Itse ainakin vietin ensimmäiset juhlapyhät ihan nukkuen, kun lapset olivat isällään. Ei oikeasti kiinnostanut mikään juhliminen silloin. 

Niin. Minua ehkä kiinnstaisi ihmisten seura ja yhdessäolo, ei niinkään juhliminen. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nauttinut aina ihan täpöllä! Joko pyytänyt kaverin tai sitten ollut yksin. Yksinolo on luksusta, saa tehdä mitä lystää (yleensä viiniä ja hyviä leffoja/sarjoja) eikä tarvii viihdyttää ketään :) 

Vierailija
4/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään, kaiva nyt se selkärankasi jostai esiin!

Ei kai kukaan nyt vielä ole tehnyt uudenvuodensuunnitelmia! Nyt tähdätään adventin alkamiseen, sitten itsenäisyyspäivään, sitten on vuorossa joulu monen pyhäpäivän kanssa. Sitten aletaan katselemaan, että miltä vuodenvaihde alkaa näyttämään. Eli oot reilusti toista kuukautta etuajassa.

Ja toiseksi: Onko sulle jokin paniikin aihe, jos sinulla ei ole uudenvuodenseuraa nyt jo tiedossa. Itse olen sinkkuaikoina viettänyt yksin monet juhannukset ja uudetvuodet, kaikki vaput. Joulun sentään olin sukulaisissa. Juhlapyhät on ihanan rauhallisia aikoja nauttia siitä rauhasta yksinkin. Ei ole mikään pakko olla niitä stereotyyppisiä bileitä ja pussailuseuraa.

Vierailija
5/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua vaan, nautin lapsettomista jouluista aivan valtavasti ja vietän epäjoulua syöden just kaikkea ei-jouluista koska olen aina vihannut joulua.

Vierailija
6/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minua ehkä kiinnstaisi ihmisten seura ja yhdessäolo, ei niinkään juhliminen. 

Ap

Opettele tulemaan toimeen itsesi kanssa, niin että pärjäät siinä seurassa.

Vierailija
7/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Te ehkä nautitte juhlapyhistä itseksenne, minä en. Mutta tosiaan näyttää nyt siltä, että vietän sen yksin ja ei siinä mitään, tulen asian kanssa toimeen. Tykkäisin vaan viettää juhlapyhät ystävien seurassa.

Jos olen ajoissa, niin milloin olisi oikea aika alkaa teidän mielestä kyselemään suunnitelmista?

Minä olen pättänyt joulun vietosta jo esimerkiksi kuukausi sitten ja niin teki myös monet sukulaiseni. En näe siinä mitään ihmeellistä.

ap

Vierailija
8/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan kyllä osaan tulla itseni kanssa toimeen. olenko jossain väittänyt jotain muuta?

Sanotko noin myös niille, jotka viettää joulunsa yksin? Sinulla ei taida olla yksinäisyydestä oikein kokemusta, kun on vara lauoa tuollaisia "viisauksia".

ap

Vierailija
9/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitten itse viettänyt juhlapyhinä aikaa ystäviesi kanssa? Vai nyt alkaa seura kelvata kun ei olekaan enää sitä perhettä?

Tollanen "Olen juuri eronnut, en tahdo olla yksin yhyyyy" -asenne ei välttämättä innosta ystäviäsi iloiseen uudenvuoden juhlintaan.

Ja kuten moni jo totesikin, hieman on aikaista!

Vierailija
10/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan kyllä osaan tulla itseni kanssa toimeen. olenko jossain väittänyt jotain muuta?

Sanotko noin myös niille, jotka viettää joulunsa yksin? Sinulla ei taida olla yksinäisyydestä oikein kokemusta, kun on vara lauoa tuollaisia "viisauksia".

ap

No ei tuo sun aloitus oikein antanut sellaista kuvaa, että pärjäisit yksin. Ja jos yksinäisistä juhlapyhistä kilpaillaan, niin minä vien voiton ihan kevyesti. Eikä ole kärsimystä ollut. Olen hyvin keksinyt itselleni tekemistä ja viihdykettä. Älä tee tänne aloituksia, jos et halua saada muiden kokemuksiin pohjautuvia viisauksia.

Vierailija
11/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ajoissa, niin milloin olisi oikea aika alkaa teidän mielestä kyselemään suunnitelmista?

ap

28.12.

Vierailija
12/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Te ehkä nautitte juhlapyhistä itseksenne, minä en. Mutta tosiaan näyttää nyt siltä, että vietän sen yksin ja ei siinä mitään, tulen asian kanssa toimeen. Tykkäisin vaan viettää juhlapyhät ystävien seurassa.

Minä olen pättänyt joulun vietosta jo esimerkiksi kuukausi sitten ja niin teki myös monet sukulaiseni. En näe siinä mitään ihmeellistä.

ap

Joulu on ihan pikkuisen eri asia kuin vuodenvaihde.

Vierailija
13/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo ees joulu vielä suunniteltuna & ahdistais ihan törkeesti suunnitella jotain uutta vuottakin siinä!

Yleensä se vaan menee niin et perhe yms menee kavereiden edelle tälläsinä päivinä.

Vierailija
14/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä itse kavereillesi uudenvuodenjuhlat.

Vierailija
15/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joulu on ihan pikkuisen eri asia kuin vuodenvaihde.

Ja joulunakin on kaikenlaista tekemistä ihan hirmusti. Voi käydä aattohartaudessa ja joulukirkossa, hautausmaalla, syödä hyvin, telkkarista tulee ihania elokuvia. Ja aika harvalla on niin vähän läheisiä, ettei ole ketään kenen luona voisi joulun pyhinä kyläillä.

Vierailija
16/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli samalla tavalla kuin vietit viime uudenvuodenkin ystäviesi seurassa? Ja juhannuksen, vapun, pääsiäisen jne? Vai onko nyt ollut niin, että et viettänytkään heidän seurassaan juhlapyhiäsi ennenkuin vasta nyt, kun sulla ei ole muutakaan seuraa?

Mulla ja ystäväpiirilläni on ollut jo vuosikausia tiettyjä perinteitä, miten juhlapyhiä vietetään. Eivät nämä ole muuttuneet millään tapaa sen mukaa, onko joku parisuhteessa, mennyt juuri parisuhteeseen tai eronnut parisuhteesta. Aina on ne puolisotkin mahtuneet mukaan, mutta niiden mukana oleminen ei ole ollut edellytys osallistua. Ihmettelisin kovasti, jos joku, joka ei ole näihin perinteisiin ikinä osallistunut, yks kaks haluaisi, että minäkään en enää osallistu vaan viettäisinkin juhlapyhän hänen kanssaan. Ja tuo, ettei ole vielä suunnitelmia yleensä tarkoittaa, ettei olla vielä varmoja työvuoroista, sukulaisten luona käymisistä tai siitä, järjestääkö joku perinteiset pippalot vai onko tilanne se, ettei tänä vuonna poikkeuksellisesti kenelläkään ole mahdollisuutta järjestää yhtään mitään.

Vierailija
17/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mahdollisuutesi ovat saada seuraa uudeksi vuodeksi ovat myös lähiaikoina eronneet ja ikisinkut. Sinä ja sinun perheelliset ystäväsi ovat viettäneet perheidensä kanssa juhlapyhät ennen, niin kuin viettävät sinun perheelliset ystävät perheidensä kanssa myös tänä uutena vuotena.

Vierailija
18/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan haluaisi viettää uuttavuotta tuollaisen kitisijän kanssa, ei ihme että kaveritkin välttelevät.

Vierailija
19/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä viettänyt edellisinä vuosina juhlat ystäviesi kanssa vai hautautunut sinne "meidän perhe" kuplaan, jossa ystävät ovat lähinnä haittatekijä? Jos olet, ei mikään ihme, etteivät ystäväsi juokse nyt luoksesi riemusta kiljuen.

Vierailija
20/33 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudesta asti tuntema ystävä ei ottanut 8 vuoteen minkäänlaista yhteyttä. Hänelle tuli perhettä ja ruuhkavuodet alkoivat,aluksi kutsuin itse itseni kesälomilla kylään mutta lopetin kun en enää oikein tiennyt että kiinnostaako häntä enää yhteydenpitoni joka oli täysin mun varassa. Hän erosi ja 8v jälkeen seurani ja kuunteleva korvani olisi taas kelvannut. En tiedä mitä ajatella kyseisestä ihmisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan