Aikuisten joulukalenterit, esim. kosmetiikka, aiheuttaa valtavan läjän jätettä
On todella epäekologinen valinta ostaa tuollaisia moneen muoviin pakattuja pikkutuotteita, joissa on ruokalusikallinen sisältöä ja jokaisessa muovipakkaus. Lisää jätesaastetta vaan.... huh!
Kommentit (48)
Se on tämä nykyinen kulutus ja luonnonvarojen tuhlaaminen ja tuhoaminen ja minäminä ajattelu katsos tärkeämpää.
Se oli ajatuksena todella kiva, mutta mitä useamman youtubevideon olen niistä katsonut, niin sitä typerämmältä ne tuntuvat. Maksavat hirveästi ja ei niissä ole oikein vastinetta rahalle vaikka kuinka haluaisi niin olevan. Näin aikuisena naisena on aiempaa vaikeampaa perustella itselleen suuri rahanmeno vain sillä "kun mä haluuuuuuun!!".
Ehkä nuoret naiset sitten on se oivallinen kohderyhmä näille.
Ja suurin osa kuorinta-aineista ym sisältää vielä itsessään niitä muovirakeita.
Bensojen jäteöljyt ym ylijäämät, joita kuljetetaan vaarallisena kuljetuksena tien päällä, puhdistetaan ja käytetään kosmetiikkaan. Kannattaa todellakin miettiä tarkkaan mitä käytätte naiset!
Vierailija kirjoitti:
No nämä muovirakeet nyt on se uusin kosmettiikkavaarahömpötys, niitä on aina joku vuorollaan ja nyt ne on nää rakeet. Ja niiden jälkeen tulee seuraava ja sitten uus...
Vierailija kirjoitti:
Bensojen jäteöljyt ym ylijäämät, joita kuljetetaan vaarallisena kuljetuksena tien päällä, puhdistetaan ja käytetään kosmetiikkaan. Kannattaa todellakin miettiä tarkkaan mitä käytätte naiset!
Anteeksi! Ja kiehet myös!
voihan sitä olla ikää ja painoa, mutta jos joulukalentereita harrastaa on edelleen pikkukakara
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä muovirakeet nyt on se uusin kosmettiikkavaarahömpötys, niitä on aina joku vuorollaan ja nyt ne on nää rakeet. Ja niiden jälkeen tulee seuraava ja sitten uus...
Et ymmärrä mitä nuo muovirakeet tekevät vesistöissä ym?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ne muovirakeet päätyy esim kaloihin ja veteen ja kertyy myös meidän elimistöön.
Niinpä. Itse en ostaisi noita senkään takia, että aika todennaäköistä on että tulee epäsopivia tuotteita. Toki jollain sopimattomalla naamarasvalla voi rasvata vaikka käsiä, mutta kuitenkin. Vielä ikävämpää jos tulee sopimatonta värikosmetiikkaa tai hajusteita joista ei tykkää. Mutta ehkä noiden kosmetiikkakalentereiden ostajat eivät ole yhtä nirsoja kuin minä.
Ainoa mitä itse voisin harkita olisi teekalenteri, näin nimittäin jossain lehdessä kuvan sellaisesta. 24 teepussia, olivat tavallisen kokoisessa, pahvisessa teepussirasiassa. Juon yleensä irtoteetä, mutta tuohon voisin taipua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kriisi jo parabeeneista, ppd:stä ja PHMB:stä, anteeksi nyt vaan vittu etten ehdi vetää kriisiä jokaisesta kosmetiikaan vaara-aineesta, josta vuorotellen pitää varoittaa naistenlehden kannessa kissankokoisilla kirjaimilla! Ne vaihtuu kerta viikkoon ja mulla on elämäkin tässä elettävänä! Joten ei, en ehdi vetää pulttia ja paasata jokaisesta näillä tyhmillä keskustelupalstoilla. :)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Itse en ostaisi noita senkään takia, että aika todennaäköistä on että tulee epäsopivia tuotteita. Toki jollain sopimattomalla naamarasvalla voi rasvata vaikka käsiä, mutta kuitenkin. Vielä ikävämpää jos tulee sopimatonta värikosmetiikkaa tai hajusteita joista ei tykkää. Mutta ehkä noiden kosmetiikkakalentereiden ostajat eivät ole yhtä nirsoja kuin minä.
Ainoa mitä itse voisin harkita olisi teekalenteri, näin nimittäin jossain lehdessä kuvan sellaisesta. 24 teepussia, olivat tavallisen kokoisessa, pahvisessa teepussirasiassa. Juon yleensä irtoteetä, mutta tuohon voisin taipua :)
Ai joo, tee oli luomua ja kalenteri maksoi noin 7 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ne muovirakeet päätyy esim kaloihin ja veteen ja kertyy myös meidän elimistöön.
No ei ne sieltä dioksiinin,elohopean ja PCB:n seasta kuitenkaan läpi maistu!
Niin no se riippuu ihan siitä millasen kalenterin ostaa. Esim itellä on kicsin kalenteri ja siellä nyt ei satu olemaan mitään sellasta mitä en muutenkin ostais. Jonka lisäks siellä on käyttötavaraakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kriisi jo parabeeneista, ppd:stä ja PHMB:stä, anteeksi nyt vaan vittu etten ehdi vetää kriisiä jokaisesta kosmetiikaan vaara-aineesta, josta vuorotellen pitää varoittaa naistenlehden kannessa kissankokoisilla kirjaimilla! Ne vaihtuu kerta viikkoon ja mulla on elämäkin tässä elettävänä! Joten ei, en ehdi vetää pulttia ja paasata jokaisesta näillä tyhmillä keskustelupalstoilla. :)
Niistähän ei varoiteta siksi, että alkaisit paasata, vaan siksi, että ymmärtäisit välttää niitä ja (kuten vaikka muovirakeiden kohdalla) estäisit niiden kulkeutumista luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kuka tarvitsee 24 pikkutuotetta?! Ihan kuin ei olisi tarpeeksi kosmetiikkaa jo ennestään, meillä jokaisella. Mutta edes tarpeellisia ja harkittuja ostoksia, eikä 24 tuotteen pakkosyöttöä.
Ja kuka aikuinen oikeasti tarvitsee mitään joulukalenteria?! En ymmärrä.
No tuollaisen kalenterin vielä ymmärrän, mutta muuten joulukalenteri aikuisella on vaan niin nolo!
Niinpä. Kuka tarvitsee 24 pikkutuotetta?! Ihan kuin ei olisi tarpeeksi kosmetiikkaa jo ennestään, meillä jokaisella. Mutta edes tarpeellisia ja harkittuja ostoksia, eikä 24 tuotteen pakkosyöttöä.