Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela sähköinen liite ,Apua?!

Vierailija
17.11.2017 |

Kun pitäisi toimittaa Kelaan tiliote enkä omista tulostinta, niin voinko lähettää sen Kelaan niin että kirjaudun kotikoneella verkkopankkiin ja otan tiedoista kuvan kameralla tai kuvakaappaus? Tietääkö kukaan?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin kannattaa toimia. Jostain syystä Kela ei hyväksy edes .doc tai.pdf liitteitä vasn vain kuvia! Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta näin itselle käynyt. Lataat kuvan koneellesi ja liität sen vaikka työpöydältä liitteeksi.

Vierailija
2/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli siis kuvankaappais varmasti käy ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä tiliotetta voi tallentaa ja lähettää tiedosta liitteenä?

Vierailija
4/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälukutaito lienee hukassa, kun selkeästi Kelan sivuilla sanotaan, että voit ottaa valokuvan liitteistä... eli siis valokuva tai kuvankaappaus käy

Vierailija
5/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela hyväksyy myös pdf:t. Mene verkkopankkiin ja tulosta tiliote pdf-muotoon.

Vierailija
6/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä "tulostanut sivun pdf:ksi" valitsemalla tulosta -> tulostimen valinta tulosta pdf:ksi ja ihan vain tallentanut sen, minkä jälkeen olen lähettänyt sen sitten pdf-liitteenä.

Vai eikö sinne tosiaan enää kelpaa pdf edes Viestit-toiminnon kautta liitetiedostona, vai onko aiemman kirjoittajan kohdalla ollut esim. liian isokokoinen pdf? Hetki on kyllä kulunut edellisestä kerrasta, kun olen mitään liitteitä sinne lähetellyt. Korjatkaa, jos olen ihan ulalla. :-)

Vierailija
7/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E i ole tulostinta, olen siis lähettämässä sähköisesti. Mutta tuo avautuu tuo tiedostoa pdf muoton, mutta missä kansiossa se on, en löydä, ja käykö tuo pdf mieluummin kun kuvankaappaus? olen ihan sekaisin

Vierailija
8/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvankaappauksella en saa koko sivusta kuvaa, niin että se näkyisi selvänä? :-s Vaan näkyy sumuisena eli tiedoista ei saa sitten selvää?!

Vierailija
9/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin kannattaa toimia. Jostain syystä Kela ei hyväksy edes .doc tai.pdf liitteitä vasn vain kuvia! Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta näin itselle käynyt. Lataat kuvan koneellesi ja liität sen vaikka työpöydältä liitteeksi.

Miten olet saanut niin että ne tiedot näkyy selvinä?  Vai oletko ottanut kaappauksen vain puolesta sivua?

Vierailija
10/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko valokuva kameralla tai tallennat pdf-tiedostoksi jonka lähetät kelaan.Olen tehnyt molempia.Meillä sähköinen palkkakuitti.Kela pyytää valitsemaan tiedostomuodon eli jpg-kuva,pdf-tiedosto jne.

Vierailija
11/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut kuvakaappauksen tiliotteista ja yrittänyt laittaa liitteenä, mutta ei onnistu. Miksi?

Vierailija
12/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sinne pdf-tiedoston menemään,ensin valitsee pdf-muodon ja sitten kun se kuva häviää näytöltä painaa lähetysnappia joita on useita ennen lähetystä.

Vierailija
13/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut kuvakaappauksen tiliotteista ja yrittänyt laittaa liitteenä, mutta ei onnistu. Miksi?

Lähetyspainikkeita on useita,huomasitko kaikki "liitä,lähetä"?

Vierailija
14/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetyspainikkeita on useita,huomasitko kaikki "liitä,lähetä"?

Kyllä, unohdin sanoa tuossa että käytän iPadia.

Vierailija
15/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut kuvakaappauksen tiliotteista. Jos ei onnistu niin onko tiedostomuoto oikea? Laskuista olen ottanut kännykällä kuvan ja laittanut ne ihan puhelimella, mutta tokihan kännykälläkin saa kuvakaappaukset otettua niistä tiliotteista, että ei välttämättä tietokonetta tarvitse.

Vierailija
16/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on jälleen tahallinen kusipää paska asian suhteen ja on poistanut jopa asiakas tietokoneet printtereineen palvelupisteistä, että ei pääse printtaamaan paikan päällä. Sosialitoimisto oli kymmenen kertaa parempi paikka. Silloin kun tarvitsi tukea. Tämä on tahallista palveluiden heikentämistä.

Vierailija
17/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yleensä "tulostanut sivun pdf:ksi" valitsemalla tulosta -> tulostimen valinta tulosta pdf:ksi ja ihan vain tallentanut sen, minkä jälkeen olen lähettänyt sen sitten pdf-liitteenä.

Vai eikö sinne tosiaan enää kelpaa pdf edes Viestit-toiminnon kautta liitetiedostona, vai onko aiemman kirjoittajan kohdalla ollut esim. liian isokokoinen pdf? Hetki on kyllä kulunut edellisestä kerrasta, kun olen mitään liitteitä sinne lähetellyt. Korjatkaa, jos olen ihan ulalla. :-)

Pdf menee eri reittiä kuin viestit-osio,pdf menee muistaakseni liitteet-osaan.Kyllä se perille menee molempia teitä.Viestit-osassa on jpg-kuvat joita lähetetty.

Vierailija
18/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E i ole tulostinta, olen siis lähettämässä sähköisesti. Mutta tuo avautuu tuo tiedostoa pdf muoton, mutta missä kansiossa se on, en löydä, ja käykö tuo pdf mieluummin kun kuvankaappaus? olen ihan sekaisin

Pdf on tiedostonhallinta-asiakirja-osassa ainakin Androidissa.

Vierailija
19/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on jälleen tahallinen kusipää paska asian suhteen ja on poistanut jopa asiakas tietokoneet printtereineen palvelupisteistä, että ei pääse printtaamaan paikan päällä. Sosialitoimisto oli kymmenen kertaa parempi paikka. Silloin kun tarvitsi tukea. Tämä on tahallista palveluiden heikentämistä.

Ma.Mut käytti kelaa ilmaisena tulostuspalveluna. Siksi poistettiin.

Vierailija
20/43 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tulostusta tarvitse paperille tulostaa, voit tulostaa sen vaikka tietokoneen työpöydälle. Valinnan teet siinä vaiheessa, kun olet tekemässä tulostusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi