Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, jolla on naispuoleisia "ystäviä" Jos et kerran halua heitä seksuaalisesti, miksi et ole hankkinut miespuoleisia ystäviä?

Vierailija
17.11.2017 |

Niinpä, tarpeeksi sanottu

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on joitain vanhoja naispuolisia kavereita, joita en itse edes ole koskaan tavannut. Itsellänikin on miespuolisia kavereita. Eihän se sukupuoli ole mikään juttu, vaan se miten viihtyy toisen seurassa. Itse olen muuten bi, tarkoittaako se sitä, ettei saisi olla kavereita ollenkaan?

Etenkin vanhojen kavereiden osalta olen tosi luottavainen, he ovat kuitenkin tunteneet pidempään kuin me. Että jos jotain romanttista olisi ollut tullakseen, siihen olisi ollut miljoonia mahdollisuuksia aikaisemminkin. Mieheni kuitenkin valitsi minut.

Ja kun on luottamuksellinen suhde, niin tiedän esimerkiksi sen, että yhden naispuolisen kaverinsa kanssa on joskus pannut. He yrittivät olla enemmänkin kuin ystäviä, mutta se ei toiminut. Olen itsekin harrastanut seksiä ihmisten kanssa, joista en ole enää siinä mielessä pätkääkään kiinnostunut, joten en oikeastaan pidä sitäkään minään esteenä ystävyydelle.

Vierailija
82/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli homomiehellä ei voi olla miespuolisia kavereita, koska homohan on vain ja ainoastaan kiinnostunut heistä seksuaalisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen mies riisuu mielessään kaikki hyvännäköiset naiset poislukien lähisukulaiset, myös ystävät. Ja miettii varmasti läpi kaikki irstaudetkin. Mutta silti ne ovat ”vain ystäviä”. Miehet nyt vain on miehiä, eivätkä voi noille ajatuksilleen mitään.

Voi kuule. Kyllä nainenkin voi noin tehdä tai ajatella. Mitä sitten? Ei joku ajatus merkitse mitään. Olen kuvitellut millaista olisi harrastaa seksiä kaverini kanssa. Ja arvaa mitä kävi? Ei mitään. Ei mitään kaverisuhteelle eikä mitään parisuhteelleni.

Ihmiset saattaa ajatella hyvinkin outoja seksifantasioita kaverista, pomosta, presidentistä, naapurin penasta tai jopa omasta sukulaisesta. Kun ne jää vain ajatuksiksi ne ei merkitse yhtikäs mitään.

Vierailija
84/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä varmasti usea miehen ja naisen välinen kaverisuhde onkin alkanut jomman kumman kiinnostuksesta toista kohtaan, mutta päädytty lopulta vain kavereiksi. Toisaalta useat vaan vahingossa tutustuvat toisiinsa (eivät tieten tahtoen etsi juuri vastakkaista sukupuolta kaveriksi) eivätkä koskaan näe toisissaan mitään viehättävää/seksuaalista tms, ovat vain kavereita alusta lähtien. 

Eihän sukupuoli jaottele sitä, millainen kaveri voi olla tai mistä hänen kanssaan voi jutella. Mut mä väitän että siitä on iso hyöty, että miehellä on naispuolisia kavereita. Mietipä nyt, keneltä olisikaan helpompi kysyä vinkkiä siihen, mitä antaa naisystävälle lahjaksi kuin toinen naisihminen. Tai kun on pulmaa ymmärtää naistaan, yleensä naispuolinen kaveri osaa tulkita miestä paremmin ja auttaa tässäkin. Nimim. itse olen poikaystäväni parille kaverille se, kenen puoleen he kääntyvät kun on naisiin liittyen kysyttävää. :D

Vierailija
85/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ottais päähän, jos mies jauhaisi ystäviensä kanssa minun ongelmistani tai meidän parisuhteemme ongelmista. En itsekään ulise miehestäni ympäri kaveripiiriä, ei kuulu tapoihin. Ammattiauttajalle voisin avautua, jos sellainen ongelma tulisi eteen, josta en voisi mieheni kanssa keskustella.

Joten mielestäni jotenkin ällöttävää, että naispuoliset kaverit ovat jotain parisuhdeongelmien selvityskeskuksia.

Varsinkin, jos tuntee nämä naiset itsekin. Sitten on kiva istua samassa kahvipöydässä ja miettiä, onko meidän Jukka-Petteri kertonut tuolle minun seksuaalisesta haluttomuudestani yms.

Vierailija
86/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä olen huomannut, että naisten kanssa voi monesti käydä paljon asiallisempia ja kiinnostavampia keskusteluja kuin monien miesten seurassa. Tietynlaisissa äijäporukoissa keskustelu menee helposti johonkin autojen vertailuihin, urheilusta vääntämiseen tai ihme koohottamisen kehumiseen. Yllättävän monien naisten kanssa voi jutella muustakin kuin meikeistä ja muodista, eikä naisilla ole (ainakaan miesten seurassa) tarvetta kehuskella koko ajan jollakin. On hienoa omistaa sekä mies- että naispuolisia ystäviä.

Vierailija
87/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa naspuolisilta kavereilta erilaista näkökulmaa asioihin, kuin miespuoliset kaverit pystyvät tarjoamaan. Olen aika samaa mieltä tuon yhden kirjoittajan kanssa siitä, että meisporukoissa ei juuri mistään kovin vakavasta pysty keskustelemaan. Itseäni ärsyttää se, jos jossain miesporukoissa keskustellaan naisista, se keskustelu on yleensä jotain "heh heh, toi nainen on pantavan näköinen"-tasoa, joka jopa miehenä ärsyttää (kenties jopa enemmän kuin jotain naisia). Ja muutenkin ainakin omat miespuoliset kaverini eivät kykene keskustelemaan mistään vakavammasta, kuin vasta sen jälkeen, kun ovat ottaeet tarpeeksi alkoholia.

Itse henkilökohtaisesti en pystyisi seurustelemaan naisen kanssa, joka ei hyväksyisi sitä, että minulla on myös naispuolisia kavereita. Siinä vaiheessa ehdottaisin hänelle että hän tulisi yhdessä johonkin miespuolisten kavereideni illanviettoon. Kun hän heidän (sovinistisia) juttujaan kuuntelisi vaikka puolen tunnin ajan, hän ehkä sen jälkeen ymmärtäisi, miksi minä tykkään ainakin toisinaan kaveerata myös naisten kanssa.

Vierailija
88/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Miehenä olen huomannut, että naisten kanssa voi monesti käydä paljon asiallisempia ja kiinnostavampia keskusteluja kuin monien miesten seurassa. Tietynlaisissa äijäporukoissa keskustelu menee helposti johonkin autojen vertailuihin, urheilusta vääntämiseen tai ihme koohottamisen kehumiseen. Yllättävän monien naisten kanssa voi jutella muustakin kuin meikeistä ja muodista, eikä naisilla ole (ainakaan miesten seurassa) tarvetta kehuskella koko ajan jollakin. On hienoa omistaa sekä mies- että naispuolisia ystäviä.

Samaa mieltä.

Autoista ja urheilusta puhuminen ei itseäni juurikaan kiinnosta, ja osittain juuri sen vuoksi itse viihdyn naisten kanssa mainiosti. Lisäksi oman kokemukseni mukaan naiset ovat vastaanottavaisempia myös  surullisten asioiden suhteen.  Esim. naiset ovat parempia kuuntelijoita sydänsuruissa, ja heidän tapa käsitellä näitä asioita on moniulotteisempi ja syvällisempi.

Ja se on todellakin rikkaus, kun omistaa sekä mies- että naispuoleisia ystäviä.

T: viestin nro 73 kirjoittaja

Vierailija
89/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juuso89678678 kirjoitti:

Mies ja nainen ei voi olla ystäviä. Nainen ruukaa pitää itsellään haaremia ympärillään kiimaisista "ystävä" miehistä jotka vain ovat hänen pillun perässä. Jos nainen on todella ruma,  niin voi ehkä olla pelkkä ystävä. Mutta löytyykö semmoisia miehiä jotka ovat ystäviä, siis tosi kavereita rumille naisille??.  No ehkä siinä tapauksessa jos mies toivoo löytävänsä pillua hänen ystäväpiiristään. Tämä on jännää että naiset kuvittelee miehen olevan hänelle "kaveri". Joku syy sille on että se mies siinä pyörii. 100% pillu, joko "kaverin" tai hänen kavereiden. Kumpikin tämän tietää,  mies ja nainen jotka kaveraa. Silti pidetään kaveri kulissia. Miksi kaverata naisen kanssa?. Mies on kaverina reilumpi ja hauskempi. Eikä mieli ailahtele kokoajan. Siis oikeasti joku vapaaehtoisesti kuuntelee naisen kälätystä ja valittamista muutoin kun parisuhteessa?

Saan pillua kotona niin paljon kuin vain haluan, oikein yllytetään panemaan. Eikä todellakaan syytetä raiskaamisesta, jos puoliunisena alkaa vähän halailemaan. Vehje vuotaisi verta, jos kaverinaisiakin pitäisi panna.

On sulla jutut.

Olisitko kaivannut sokerikuorrutuksen päälle?

Vierailija
90/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole mies, mutta asiaan liittyen kyllä.

Itse olen 43 vuotias, ja 18 vuotiaasta asti minun paras ystäväni on ollut mies. Ikinä ei ole mitään meidän välillä tapahtunut, alusta asti ollaan oltu kun sisko ja veli, eikä se siitä mihinkään  muutu. Nuorina reissasimme reppujen kanssa aasiaakin yhdessä pari kuukautta.

Nähdään ja soitellaan monta kertaa viikossa. Molemmat ollaan naimisissa omilla tahoillamme ja molemmilla lapsia, ollaan toistemme lapsien kummeja.

Ollaan me monta kertaa naurettu ja mietitty. kuinka outo tämä meidän ystävyyssuhde oikein on. Ja että koskaan ei kumpaakaan ole toinen siinä mielessä kiinnostasnut.

Oma mies alussa ihmetteli hetken, mutta päätyi hyväksymään tilanteen. Tämän miespuolisen ystäväni siloinen tyttöystävä, nykyinen vaimo pureskeli asiaa aikalailla. Mutta hyväksyi sitten lopulta tilanteen.

Että kyllä näinkin voi olla.

Vierailija
91/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävissä ratkase sukupuoli vaan se miten synkkaa ja millanen tyyppi toinen on. Mulla on paljon miespuolisia ystäviä mutta myös pari naispuolista ystävää, toinen heistä kaikista läheisin frendi mulle. Ja miksei olis? :D Tosi samanlainen huumori kun mulla niin aina on hauskaa, kaikesta on helppo puhuu ja yhdessä on muutenkin kiva ja rento hengailla niin mahtavan persoonan kanssa. Ihan kun sisko mulle, ei todellakaan oo mitään seksuaalista eikä oo koskaan ollukkaan melkein 10 vuoden ystävyyden aikana. Seurustellaan molemmat omilla tahoilla onnellisesti :) 

M26

Vierailija
92/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi miespuolinen ystävä yli kahdenkymmenen vuoden takaa. Ollaan tutustuttu kun olin 16 ja nyt alkaa 40 kolkutella kohta ovella. On kyllä useamman papukaijamerkin arvoinen suoritus, jos ovat näin pitkään jaksaneet roikkua mukana pelkän potentiaalisen pillun perässä. Milloin voin odottaa aloitetta?

Vierailija
93/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa 2010-luvulle, pelle. 

Mieluummin palasin aikaan kun yhteiskunnan moraali oli korkeammalla tasolla kuin nyt, miehet oli miehiä ja naiset naisia. Miehillä oli selkärankaa, luonnetta ja he olivat myös fyysisesti vahvoja. Normi oli että tehtiin töitä, puolustettiin kotimaata eikä kitisty jokaisesta pikkuasiasta. Lasten hankkiminen elämän jatkuvuuden ja yhteiskunnan tulevaisuuden turvaamiseksi oli normi, avioliittoa ja ydinperhettä arvostettiin onnellisuuden lähteenä ja turvallisena kasvuympäristönä lapsille. 

Ennen oli asiat vitusti paremmin!

Jotenkin hassua kun ensin puhuu niin kauniisti moraalista, avioliitosta, ydinperheestä ja lasten turvallisesta kasvuympäristöstä mutta päättää sitten työntää loppuun vittu-sanan...

Samaa mieltä.

Lisäksi viestin nro 53:n kirjoittaja ei ota huomioon sitä, että hänen kaipaamana aikana naisten asema oli huomattavasti heikompi, ja sodan kokeneet miehet olivat kovia viinan vetäjiä, jotka sitten kännipäissään saattoivat olla väkivaltaisia, eikä sen aikanen patriarkaalinen yhteiskunta puuttunut siihen läheskään niin hanakasti kuin nykyään. Ei kuulosta kovinkaan hyvältä kasvuympäristöltä lapsille.

Vierailija
94/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole homo!

Vierailija
95/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naispuoleisia ystäviä mitenkään tieten ole hankittu. Siinä ne ovat tulleet elämän myötä ihan kuin miespuoliset ystävätkin.

Tai jotenkin epäilyttävästi jääneet roikkumaan.

Eräs nainen soittelee minulle vieläkin. Tapasin hänet 80-luvun puolella jossain keskustelulinjalla. Hän on minua 15 vanhempi. Itse olen 60 -vuotias mies.

Kerran hän sattui soittamaan, kun vaimoni oli lähettyvillä. Vaimo kyllä heitti volttia siinä tilanteessa. Tuo vanhempi nainen on ollut pelkästään yhteiskunnallisten asioiden keskustelua varten. Vaimoni on kyllä mustasukkainen, yhtään naispuolista tuttavaa ei saisi olla. Niin vanhaa naista ei olekaan, jolle vaimo ei olisi mustasukkainen.

Vierailija
96/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies haluaa keskustella naiskaveriensa kanssa meikeistä, vaatteista, laukuista, kengistä, hiuksista, laihduttamisesta...

Tämä on tänään jo kolmas ketju, jossa olen ajatellut, että olenko sittenkin mies. En keskustele noista kenenkään kanssa, mitä niissä on juteltavaa? Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Vierailija
97/103 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies haluaa keskustella naiskaveriensa kanssa meikeistä, vaatteista, laukuista, kengistä, hiuksista, laihduttamisesta...

Tämä on tänään jo kolmas ketju, jossa olen ajatellut, että olenko sittenkin mies. En keskustele noista kenenkään kanssa, mitä niissä on juteltavaa? Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.

No ei noista kukaan muukaan nainen juuri _keskustele_, ainakaan minun tuntemani.  Toki parilla lauseella voi kertoa käyneensä kampaajalla tms. 

Vierailija
98/103 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten homoseksuaaleilla voi olla kavereita kun vastakkainen sukupuoli ei käy ja oma kiinnostaa seksuaalisesti?

Hyvä pointti.

Sama juttu myös lesbojen kohdalla.

Vierailija
99/103 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joskus ihmettelen miten typerät aloitukset, kuten tämänkin keskustelun aloitus saa aikaan näinkin pitkän ketjun. mitäpä itse aiheeseen tulee, niin lienee onni, että en ole bi-seksuaali ja hekin jotka ovat ovat vähemmistöä, kun Ap:n logiikalla heillä ei varmasti saisi olla ainoataakaan läheistä ystävää saati kaveria. - Sinänsä ihmettlen, että bi-seksuaaleja on väestöstä, niinkin vähän, kun ajattelee, miten vähän muutoin on asioita jotka ovat mustavalkoisesti joko tai sen sijaan hyvin moneen asiaan liittyy -yksinkertaistaen useampikin eri puoli ja sävy   

Vierailija
100/103 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä