Nainen, mitä "epänaisellisia" ominaisuuksia sinulla on?
Miehille vastaava ketju tuossa:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3025665/mies-mita-epamiehekkaita-ominai…
Kommentit (65)
Ainakaan en vois vähempää olla kiinnostunut tuoksukynttilöistä, kynttilöistä yleensä, sisustustyynyistä, sisustuksesta yleensä, en hössötä joulusiivousta tai koko joulua ylipäätään (siivousfirma tekee siivouksen, ruoat saa kaiketi kaupasta?, lahjoja ei anneta).
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan en vois vähempää olla kiinnostunut tuoksukynttilöistä, kynttilöistä yleensä, sisustustyynyistä, sisustuksesta yleensä, en hössötä joulusiivousta tai koko joulua ylipäätään (siivousfirma tekee siivouksen, ruoat saa kaiketi kaupasta?, lahjoja ei anneta).
.. ja tosiaan puuttuu tuo "kodinhengettäryys", passaamis- tai hoivaamisvietti. Enkä tykkää mistään "hemmotteluhoidoista", turhaa lääppimistä (ja rahanmenoa), enkä ole romanttinenkaan - ei tuu mieleenkään katsoa vaikka jotain romanttista komedialeffaa. Oon kiinnostunut autoista ja urheilusta.
En käy kampaajalla, hiuksille ei oo näytetty saksia nyt kolmeen vuoteen. Osaan korjata itse oman autoni ja minä teen meillä remontit.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilta naisilta pitäisi kysyä, mitä naisellisia ominaisuuksia sinulla on. Jos ette usko, niin käykää joskus ulkomailla ja verratkaa siellä naisia näihin kotimaan mörköihin.
Suomalaiset naiset ovat aitoja, eivätkä koe niin suurta painetta muokata ulkonäköään jotta tulisivat hyväksytyiksi. Parempi itsetunto edesauttaa sitä, että uskalletaan olla omanlaisiamme.
Ainahan sinä voit ulkomailta hakea sen kauniin naisen, jos kotimainen mörkö ei sinua sytytä. Aika rumasti muuten sanottu, että joku joka ei pynttäydy olisi sen vuoksi mörkö, mutta tuollainen puhe kerto enemmän sinusta kuin meistä "möröistä".
Ai joo, minäkään en ymmärrä jouluhössötystä enkä välitä jouluvalmisteluista.
En tykkää kosmetologilla tai kampaajalla käymisestä tai muista hipsutteluhoidoista. Koen lähes kaikki kosmetologin tekemät hoidot epämiellyttävinä ja kivuliaina. Vastenmielisyyteni kampaamokäyntejä kohtaan liittyy lähinnä siihen, etten pidä siitä, että päähäni tai hiuksiini kosketaan.
27/38
Kiroilen, olen kovaääninen, kerron avoimesti mielipiteeni (joidenkin mielestä hyvinkin jyrkkiä), en jaksa tyhmiä tai sivistymättömiä ihmisiä ja lopetan juttelun sellaisten kanssa nopeasti (en siis jatka keskustelua koska sellainen olisi "kilttiä tai kohteliasta"), en välitä lapsista tai vauvoista enkä edes eläinvauvoista, olen epäsiisti (kotini on hävityksen kauhistus ja työpöytä aina sekaisin vaikka löydänkin aina kaiken etsimäni), en kaipaa rakkautta tai parisuhdetta ja kasaan itse huonekalut/poraan kiinnitykset seiniin/muut sellaiset. Eli en pelkää tai kammoksu fyysisiä hommia. Autoon lisään lasinpesunesteet ja vaihdan pyyhkijät ja pesen sen omakätisesti. (Öljyjä en vaihda, koska ne menevät näppärästi samassa paketissa vuosihuollon kanssa - samalla saa suodattimenkin vaihdettua.)
En käy kampaajalla, koska en näe mitään järkeä maksaa useampaa kymppiä pitkän tukkani latvojen tasaamisesta. Poninhännällä se muutenkin on aina.
Kuorsaan. En ole kiinnostunut hääjuhlista tai sormuksesta (naimisissa kylläkin). En tykkää leipoa.
Huumorintajuni on aika ronski ja meillä kakkahuumorikin kukoistaa. Puhun aivoimesti myös kakkavaivoistani :D En piittaa tyttöjenilloista jne. Meikkaan kyllä ja laittaudun ihan mielelläni, mutta kuljen myös pipo päässä ilman meikkiä. Kiroilen ihan liikaa. Pystyn myös harrastamaan tunteetonta seksiä ihan vaan siksi kun haluttaa. En välitä vaikka mies ei soita mulle seuraavana aamuna ja toivon, että on myös kadonnut aamuun mennessä. En ymmärrä merkkivaatteista mitään, pukeudun kyllä ihan normaalisti, mutta ei mitään hajua mikä merkki ja varmaan on jonkun vanha vaatekkin päällä. Naiset eivät aina ymmärrä mun juttuja, miehet melkein aina.
Stereotypiaan nähden negaatiolistaa: en pidä suklaasta, siideristä, hieronnasta, hemmotteluhoidoista, hääjutuista, vauvoista tai lapsista (olen naimisissa ja teinin äiti :D), pitkistä esileikeistä, hellästä rakastelusta tai sisustamisesta. Ajatusmaailma on varsin hippi ja ulkonäöltäni näytän siltä stereotypianaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Stereotypiaan nähden negaatiolistaa: en pidä suklaasta, siideristä, hieronnasta, hemmotteluhoidoista, hääjutuista, vauvoista tai lapsista (olen naimisissa ja teinin äiti :D), pitkistä esileikeistä, hellästä rakastelusta tai sisustamisesta. Ajatusmaailma on varsin hippi ja ulkonäöltäni näytän siltä stereotypianaiselta.
Eikä unohdeta muotia, ei siihenkään olen mielenkiintoa...
Tästähän juuri täällä palstalla kysyttiin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3022317/naiset-miehet-mita-maskuliinisi…
Olen luonnonkauniiksi haukuttu kolmekymppinen, en pahemmin meikkaile, mutta toki siistiksi laittaudun tarvittaessa. Teen likaista erittäin fyysistä työtä, vasara ja lapio pysyy paremmin kädessä kuin kaulin ja virkkuukoukku. Kuulemma paha suustani... Mutta toivoton romantikko.
Olen koodari, mitä naiset tekee kyllä nykyään mitä enemmässä määrin. Annan säärikarvat kasvaa, kun ei ole miestä maisemissa. - Yksi huolettava alue vähemmän. Muuten kyllä lukeudun naisellisiin naisiin. Käytän sivistynyttä kieltä, en juo alkoholia juuri lainkaan ja en anna suoliston äänien kuulua muiden ihmisten läsnäollessa. Jotkut voisivat sanoa, että pingotan liikaa, enkä ole rento, mutta tällainen minä vain olen.
Äitiys. Minusta on hävinnyt kaikki naisellisuus vauvan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mietin vaikka äitini ikäpolvea, sen ikäisillä (n. 70 v.) tuntuu olevan jokin luontainen palvelu- ja passausalttius, joka taas minulta puuttuu. Siis se, että kun on syöty tai juotu kahvit, äiti hyppää heti ylös raivaamaan pöytää, olipa hän sitten kotonaan tai muualla. Nuorempana minusta tuntui aina, että meillä naisilta jotenkin odotettiin tuollaista käytöstä. Piti olla työteliäs, ripeä ja koko ajan tekemässä jotain. Sainkin usein kritiikkiä siitä, kun en kuulemma osallistunut kotitöihin ja siihen liittyi sellainen "epänaisellisuuden" leima.
Osaan siivota ja laittaa ruokaa mutta mikään varsinainen käytännön ihme en ole koskaan ollut. Teen asiat omaan tahtiin ja omalla tavallani. Minusta tuntuu vieläkin usein siltä, että olen äitini silmissä "epäkäytännöllinen" esim. häneen itseensä ja siskooni verrattuna, ja tämä on paheksuttavaa. Vaikka tosiasiassa monessa kodinhoitoon liittyvässä asiassa olen heitä tarkempi, huolellisempi ja kekseliäämpi.
Just tämä! Minäkään en ole mikään suuri käytännön ihminen tai kodinhengetär. En ymmärrä miksi pitää koko ajan hyöriä ja pyöriä ja passata - yleensä sitä miestä. Ihan kohteliaisuudesta autan raivaamaan pöytää vaikka jossain sukulaisissa jne.mutta oudoksuttaa jos oletetaan, että se on minun tehtävä, koska satun olemaan nainen. Mieheni isän vaimo on juuri tällainen hyöriä ja pyörijä ja voitelee mieheni isän leivätkin ja latoo ruuan valmiiksi lautaselle. Hyvä, ettei syötäkin. MIKSI? Itse en ala kellekään piiaksi. Toki voin joskus passatakin ja passaankin, mutta kyllä aikuisen ihmisen kuuluisi itse leipänsä voidella.
Tämähän on just sen naisenmalli, mitä palstamiehet naisista kaipaavat. Kai he ovat lapsuudenkodissaan siihen tottuneet ja nyt onkin pettymys, kun harva nykynainen tuohon suostuu. Tykkään hemmotella miestä, mutta teen sitä silloin, kun itse haluan eikä se ole mikään automaatio.
Itse olen surkea sosiaalissa suhteissa ja rivien välistä lukemisessa. Onneksi mies taitaa nuo paremmin, häneltä saan kuulla, mitä joku oikeasti tarkoitti. Teinien seurusteluongelmissa he saivat isältään apua, minä en osannut koskaan neuvoa.
Tykkään toimintaelokuvista, mutta romanttinen draama saa minut vaihtamaan heti kanavaa. Tykkään myös rahasta, siitä mistä se tulee ja minne se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilta naisilta pitäisi kysyä, mitä naisellisia ominaisuuksia sinulla on. Jos ette usko, niin käykää joskus ulkomailla ja verratkaa siellä naisia näihin kotimaan mörköihin.
Suomalaiset naiset ovat aitoja, eivätkä koe niin suurta painetta muokata ulkonäköään jotta tulisivat hyväksytyiksi. Parempi itsetunto edesauttaa sitä, että uskalletaan olla omanlaisiamme.
Ainahan sinä voit ulkomailta hakea sen kauniin naisen, jos kotimainen mörkö ei sinua sytytä. Aika rumasti muuten sanottu, että joku joka ei pynttäydy olisi sen vuoksi mörkö, mutta tuollainen puhe kerto enemmän sinusta kuin meistä "möröistä".
Minulle tuli tuosta mieleen, että ehkä "ulkomaalaiset" kantavat itsensä jotenkin naisellisemmin. Esim. ranskalaiset eivät pynttäydy ja meikkaa sen enempää, mutta ovat silti jotenkin chic ja olemukseltaan naisellisia. Suomalaisen naisen _stereotyyppi_ on sellainen tuulipuvussa jyräävä tantta.
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaan. En ole kiinnostunut hääjuhlista tai sormuksesta (naimisissa kylläkin). En tykkää leipoa.
Ai meinaatko tosiaan ettei naiset kuorsaa? Kyllä kuorsaa, ei ole miehinen ominaisuus.
Kuulostaa niin tutulta! Minultakin puuttuu tuo hyöriminen ja pyöriminen. En ole yhtään sellainen. Osaan kyllä laittaa ruokaa ja perus kotihommat, mutta en ole tuollainen koko ajan huushollissa touhuaja ja muiden passaaja. Olen enemmän teoreettinen ja tieteelliseen ajatteluun erikoistunut ja koen,että ne ovat vahvuuteni - ei niinkään tuo käytännön puoli, vaikka en nyt siinäkään ihan käsi tai täystumpelo ole. Koen, että naisena minua katsotaan jossain porukoissa vähän outona, kun ole tuollainen touhuaja ja passaaja.
Se, jolle vastasit :)