Mies, mitä "epämiehekkäitä" ominaisuuksia sinulla on?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään miehet eivät saisi olla miehiä?
Nykyään on paljon näitä betamiehiä, jotka ovat hinteliä, fyysisesti heikkoja, usein laiskoja, heillä on naispuolisia ystäviä ja pyörivät naisten kanssa, juttelua ja juttelua (joka on naisille ominaista, miehet ystävystyvät aktiviteettien eikä juttelun kautta)
Vastaa mieluummin otsikon kysymykseen.
Ruuanlaitto, leipominen ja kutominen.
Olen tainnut täällä tästä joskus kertoakin, mutta meillä menee vaimon kanssa kotitöiden jako päinvastoin jos ajatellaan niiden perinteistä jakoa. Minä pyykkaan, siivoan ja kokkaan, vaimo tekee kaikki ulkotyöt ja pikkurempat.
Ehkä epämiehekläin ominaisuus voisi olla se, että ompelen verhoja ja av-mammailen :)
Ja ei, en miellä itseäni hinteläksi betaksi, vaan ihan tavalliseksi mieheksi.
Tykkään paljon juoruilla ja arvostella toisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on paljon näitä betamiehiä, jotka ovat hinteliä, fyysisesti heikkoja, usein laiskoja, heillä on naispuolisia ystäviä ja pyörivät naisten kanssa, juttelua ja juttelua (joka on naisille ominaista, miehet ystävystyvät aktiviteettien eikä juttelun kautta)
Kaikille se "miehekkyys" ei vaan ole luonnollista, enkä näe mitään pointtia esittää olevansa jotain mitä ei ole.
Makaan miesten kanssa. Mutta olen siis hetero. Olen vain naismainen siinä mielessä että ihanaa antautua voimakkaille karvaisille käsivarsille.
Ruuanlaitto, silmää sisustukseen, läheisyydestä ja kosketuksesta pitäminen.
Todennäköisesti olen fyysisesti ja yleisolemukseltani hyvin erilainen, kuin noista päättelette. :)
Moniakin, mutta itse en kuitenkaan pidä niitä 'epämiehekkäinä' (eli siis miehille 'sopimattomina' saati miehiltä 'kiellettyinä' )
Pidän esim. kukista, kauniista koriste-esineistä, kahvipöydän kattauksista ja hienon näköisistä posliiniastiastoista.
Siis en pelkästään muilla ja muilla kylässä käydessäni vaan kyllä ne minun omassakin kahvipöydässäni ovat tärkeitä (olen siis ns. poikamies, eli yksineläjä).
Jos tällä jotain luonneanalyysia tarkoitetaan tai haetaan, niin siihen kuuluu muuten mielestäni myös se, mistä ei pidä. (tai mitkä ns. pääsääntöisesti miehisinä pidetyt 'jutut' tuntuvat joko kiinnostamattomilta ja yhdentekeviltä, tai jossain tapauksissa jopa inhottavilta ja vastenmielisiltä. )
Sellaisia ovat minulle (noin yleistäen) esim. kaikentyyppinen väkivaltaviihde ja väkivaltainen ns. 'sankaruus' kaikissa muodoissaan ja niiden (hyvin yleinen) ihannointi tai palvonta miesten keskuudessa, muiden kustannuksella tai muiden yli pyrkivä jatkuva pätemisen tarve, se ettei (edes missään tilanteessakaan) kykene näkemään (ketään) naista (edes vaihteeksi) pelkästään samanlaisena ihmisenä kuin itsekin on.
Tarkoitan siis, ettei kertakaikkiaan pysty puhumaan naisesta (sen mukaan mitä siis kukakin on) esim. muusikkona, kirjailijana, urheilijana, poliitikkona, keraamikkona, tekstiilisuunnittelijana, kaupankassana, sähköinsinöörinä tai vaikka bussinkuljettajana...
..... antamatta aivan heti kärkeen (yleensä muutenkin kärkevässä kommentissaan jostain naisesta) niitä omia ulkonäköpisteitään hänestä, puhumatta naisen iästä tms. (heidän tekemistensä tarkastelun suhteen ) niitä aivan epäolennaisia kommentteja (joita eivät ikinä lausuisi kenestäkään vastaavasti miespuolisesta esim. kitaristista, jääkiekon pelaajasta tai tietokonekorjaajasta tai siis yleensäkin: jotain tekevästä miehestä ja ihmisestä.
Ainahan niitä tästä tarkastelukaavasta poikkeavia miehiä on ollut, mutta kyllä ne valitettavan harvassa ovat aina myös olleet ja aina nimenomaan poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ruuanlaitto, silmää sisustukseen, läheisyydestä ja kosketuksesta pitäminen.
Todennäköisesti olen fyysisesti ja yleisolemukseltani hyvin erilainen, kuin noista päättelette. :)
Voi ei, sä oot joku sellainen "herkkä" Bulle Mentula -klooni. Tai Jere Karalahden oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tainnut täällä tästä joskus kertoakin, mutta meillä menee vaimon kanssa kotitöiden jako päinvastoin jos ajatellaan niiden perinteistä jakoa. Minä pyykkaan, siivoan ja kokkaan, vaimo tekee kaikki ulkotyöt ja pikkurempat.
Ehkä epämiehekläin ominaisuus voisi olla se, että ompelen verhoja ja av-mammailen :)
Ja ei, en miellä itseäni hinteläksi betaksi, vaan ihan tavalliseksi mieheksi.
Mitä on pyykkaaminen?
Pidän mm. runoudesta, romanttisesta kirjallisuudesta, aidoista kukista sekä kukkakuvioista kodin tekstiileissä ja tanssitaiteesta. Haluan myös keskustella esim. tunteista ja parisuhteesta. Toisaalta pidän sotahistoriasta, nyrkkeilystä, jenkkifutiksesta ja gangsterileffoistakin. En ole koskaan kokenut miksi kaunis, hauras, feminiini ja pehmeä jotenkin sulkisi pois kovan, kiivaan ja maskuliinisen, tai toisinpäin. Molemmat puolet kun ovat vahvoina sisällä, ja molempia pitää ruokkia.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri tuollainen laiskuutta lukuun ottamatta. Firmaani olen kasvattanut jo yli kymmeneen ihmiseen, eikä se tapahdu kotona makaamalla (joskaan ei polttamalla kynttilää molemmista päistäkään). Salilla käyn ja urheilen muutenkin, mutta vartalotyyppi on mitä on.
Mutta oikein mukavaa tämä beta-miehen elämä on.
Plaffis kirjoitti:
Pidän mm. runoudesta, romanttisesta kirjallisuudesta, aidoista kukista sekä kukkakuvioista kodin tekstiileissä ja tanssitaiteesta. Haluan myös keskustella esim. tunteista ja parisuhteesta. Toisaalta pidän sotahistoriasta, nyrkkeilystä, jenkkifutiksesta ja gangsterileffoistakin. En ole koskaan kokenut miksi kaunis, hauras, feminiini ja pehmeä jotenkin sulkisi pois kovan, kiivaan ja maskuliinisen, tai toisinpäin. Molemmat puolet kun ovat vahvoina sisällä, ja molempia pitää ruokkia.
Niinpä, ei ihmisten tykkäämiset ole niin mustavalkoisesti jakautuneita. Itse olen nainen ja pidän esimerkiksi goresta ja kauhujutuista, mutta myös glitteristä ja meikeistä.
Pissaan istuvaltaan, olen tehnyt niin aina kun kotonani olen.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään paljon juoruilla ja arvostella toisia ihmisiä.
En stereotypian vastaisesti osaa pitää tätä naisten ominaisuutena. Tuntemistani ihmisistä suuri osa juoruilee ja arvostelee ja heistä jopa enemmistö on miehiä. Kai se on vain niin ihmisluonnolle normaali juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ruuanlaitto, leipominen ja kutominen.
Voi vitun pässi kun se ruuan laitto ei ole naisellista vaan miehekästä puuhaa laittaa kananrinta pannulle tirisemään ja paistaa pottuja ja kaalia. Tottakai jos sä laitat nugetit uuniin niin oot beta cuck homo.
Lihaksikas mies kun rupee kokkaamaan niin nainen on vaan tiellä.
Jo luolamies aikoina mies seivästi eläimen ja laittoi nuotioon paistumaan. Nainen odotti sillä välin luolassa astumista tai keräsi marjoja.
Kapeat hartiat, ohuet ranteet, melkein olematon parrankasvu, korkea/heikko ääni, ujous/herkkyys :(
M26