Minulla ei ole antaa lapsille muuta ruokaa kuin maitoperunoita ja (ruis)leipäpuuroa maidon ja mansikkahillon kanssa :-(
Eikä 16-vuotias poikani edes pidä varsinkaan jälkimmäisestä ruoasta ollenkaan :-(
Kommentit (16)
Venäjäksi kun tullaan... Palstapersu nostalgisoi kossun ääressä.
voi surkeutta. lapsii on pakko tehdä vaikka ei ole rahaa ylläpitää. mee leipäjonoon.
Peruna on terveellistä, maito on terveellistä ja muukin.
En kyllä käsitä mikä on ruisleipäpuuro.
Vierailija kirjoitti:
voi surkeutta. lapsii on pakko tehdä vaikka ei ole rahaa ylläpitää. mee leipäjonoon.
Miksi leipäjonoon jos sitä leipää on?
Ruisleipäpuuro? Miksi olet ostanut kallista leipää etkä jauhoja/hiutaleita/suurimoita?
Osta vehnäjauhoa, sokrua ja kananmunia. Teette lettuja, halpaa on.
Toivottavasti haet ja saat apua, esim. diakoniatoimistosta, mistä vaan. Hävetä ei tarvitse. Teet parhaasi, yritä jaksaa.
Miksi, mihin olet rahasi hassannut?
En pidä perunaa huonona ruokana.
Määrä kai ratkaisee jos ruokaa on liian vähän se on huono asia. Mutta jos yhden tai kahden päivän noin syö niin ei se ketään tapa.
Ruisleipäpuuro on leipäressua.
Järjettömän hyvää.
Maitoperunatkin on hyviä - mutta ne kai kuuluu tehdä uusista perunoista.
Mutta mitä se mulle kuuluu, jos halveksii hyvää ruokaa. Paitsi, että olen huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi leipäjonoon jos sitä leipää on?
No vaikka siksi että "leipä"jonosta saa muutakin kuin sitä leipää.
Jauhelihapaketti maksaa 2,5 euroa ja margariini euron...
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihapaketti maksaa 2,5 euroa ja margariini euron...
Aivan! Mitä jos ap:lla ei ole sitä 3,5 euroa?
Minä olen kasvanut maitoperunasopalla ja ruskeella sipulisoosilla ja perunoilla lapsuuteni.
Koulussa sitten oli jotain soppaa ja näkkäriä, voita ja maitoa kerran viikossa. Mikäs hätä teillä on. Nykyään kouluruoka on hyvin monipuolista. Sano lapsille että tankkaavat sitä.
Diakonille äkkii! Ja pelastusarmeijaan myös soitto. Diakonissa kirjoittavat sinulle myös leipäjonolapun ja luultavasti saat ruokaan lapun. Soita ja kerro tilanteesi, tulotiedot mukaan. Älä häpeä käydä. Ymmärrän tunteesi. Niillä pääset alkuun. Diakonissa voit myös keskustella miten pääsisit tuosta tilanteesta jaloillesi. Voimia!
Mitä ovat maitoperunat?