Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on vaatteidesi keski-ikä?

Vierailija
16.11.2017 |

Ei tarvitse alkaa laskemaan, mutta heitä arvio vaatteidesi keski-iästä. Voit myös eritellä, esim. housut, paidat, takit, kengät jne.

Huomasin valokuvista, että minulla on paljon vaatteita, jotka ovat n. 6-7 v. sitten ostettuja. Yhdet talvikenkänikin ovat jo kymmenen vuotta vanhat, tosin välissä oli muutama vuosi, jolloin en niitä ollenkaan käyttänyt. Talvitakit taas tuntuvat olevan ikuisia, ja olenkin niitä uusinut vaan tyylin muutoksen vuoksi - en missään nimessä vuosittain, mutta ehkä n. viiden vuoden välein.

En ole koskaan ostanut mitään hullun kalliita merkkivaatteita sen vuoksi, että ne kestäisivät käytössä paremmin, mutta näyttävät nuo ihan tavallisetkin kestävän käytössä hyvin. Viimeisimmät ostokseni ovat kaikki kierrätyskeskuksesta, kun en raskauden jälkeen ole vielä ihan palautunut omaan painooni, enkä kuitenkaan raaski ostaa mitään uutta. Niiden ikää en siis edes tiedä.

Ja oma leikkimielinen arvio omien vaatteideni keski-iästä tällä hetkellä on kolme-neljä vuotta. Kaikki on joko käytössä tai tulee vielä käyttöön jossain vaiheessa - turhat olen karsinut ja laittanut eteenpäin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5 eri takkia jotka suht ajattomia ja ne on ollut jo 8 vuotta. Ihan kuin uusia. Farkut ja kengät ja paitoja menee sitten vaihtoon turhan usein. Mutta annan farkut kengät ja paitoja naapurin jätkälle. Niissä ei ole siis mitään vikaa. Mutta olen niin urpo, että ostan vähän väliä uutta. Naapurit työttöminä ja heillä ei ole varaa ostaa merkkivaatteita, niin annan heidän pojalle aina. Ite oon 40 ja heidän poika on 17v, mut saman kokonen jätkä. Se miksi annan noi on, kun sen isä kerran kiroili sen vaimolle, et ku lapsilla pitää olla kaikki. Muuuten niitä kiusataan siitä jos on paskaa yllä. Sit sanoin et käske poikas käymään, niin saa lattiasta kattoon kuteita ja kaikki on siinä kunnossa että vois olla uusia. Sit mul oli sellasia teepaitoija mis oli hintalaput kiinni ku kaivelin kaappei.

Vierailija
22/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen monta vuotta, käytän kunnes menevät rikki.

Joskus senkin jälkeen jos saan korjattua.

Mulla on vain muutama vaate, ja käytän aina samoja housuja ja takkia, paitaa vaihdan kun tulee tahra. 

Olen hyvin pieniruokainen siis vaatteiden suhteen, ne eivät kiinnosta minua, niin että ostelisin niitä huvikseni tms.

Mun meikitkin on vuosikausia vanhoja, ainakin kajali jota laitan kulmakarvoihin. Oiskohan jo viis vuotta vanha pätkä. Joskus ihmettelin kun joku puhui vanhoista meikeistä, ei kai meikit vanhene.. hyvin niitä voi käyttää kunnes loppuvat, ja kun ei paljon meikkaa niin kestävät vuosia. Sama vaatteiden suhteen. Käytän aina mustaa, eikä mun makuni ole muuttunut koko aikuisiällä, joten sama paita jota olen pitänyt kymmenen vuotta sitten, on vieläkin mieluinen, yksi tällanen paita mulla ainakin on.

Itsekin käytän ns. kuivia meikkejä pitkään. Kyllä kulmakynä, luomiväri tai poskipuna kestää vuosia. Mutta ripsari kuluu n. puolessa vuodessa loppuun (kyllä, käytän yli suositellun 3kk). Ja meikkivoidepurkki tyhjenee myös kerran pari vuodessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttökelpoiset vaatteet ja kengät, joita ei itse käytä kannattaa lahjoittaa eteenpäin. Saa tilaa kaappeihin. 

Miksi kaappeihin pitäisi erityisesti saada tilaa, jos ne eivät pursua? Tavaroiden säilyttämistä varten olen kuvitellut kaappien olevan.

Joo, mutta niissä kannattaa ennemmin säilyttää vaatteita ja kenkiä joita käyttää. Vinkkinä.

Miksi ei saisi tai kannattaisi säilyttää myös sellaisia vaatteita ja kenkiä, joita ei juuri tällä hetkellä käytä?

Saa toki jos vaan tilaa löytyy. Itselläni on sen verran pieni koti ja vähän kaappitilaa, että en kyllä voi ihan kaikkea säilyttää. Olen myös todennut, että vähemmälläkin määrällä vaatteita ja kenkiä pärjää. Toisaalta, jos sitä tilaa olisi, voisin hyvinkin säilyttää vaikka kenkiä enemmän varastossa. 

Vierailija
24/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tuon äsken ja se on 4 vuotta.

N23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi