Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on vaatteidesi keski-ikä?

Vierailija
16.11.2017 |

Ei tarvitse alkaa laskemaan, mutta heitä arvio vaatteidesi keski-iästä. Voit myös eritellä, esim. housut, paidat, takit, kengät jne.

Huomasin valokuvista, että minulla on paljon vaatteita, jotka ovat n. 6-7 v. sitten ostettuja. Yhdet talvikenkänikin ovat jo kymmenen vuotta vanhat, tosin välissä oli muutama vuosi, jolloin en niitä ollenkaan käyttänyt. Talvitakit taas tuntuvat olevan ikuisia, ja olenkin niitä uusinut vaan tyylin muutoksen vuoksi - en missään nimessä vuosittain, mutta ehkä n. viiden vuoden välein.

En ole koskaan ostanut mitään hullun kalliita merkkivaatteita sen vuoksi, että ne kestäisivät käytössä paremmin, mutta näyttävät nuo ihan tavallisetkin kestävän käytössä hyvin. Viimeisimmät ostokseni ovat kaikki kierrätyskeskuksesta, kun en raskauden jälkeen ole vielä ihan palautunut omaan painooni, enkä kuitenkaan raaski ostaa mitään uutta. Niiden ikää en siis edes tiedä.

Ja oma leikkimielinen arvio omien vaatteideni keski-iästä tällä hetkellä on kolme-neljä vuotta. Kaikki on joko käytössä tai tulee vielä käyttöön jossain vaiheessa - turhat olen karsinut ja laittanut eteenpäin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielenkiinnon vuoksi, AP:n ikä on 31. :) 

Vierailija
2/24 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempivaatteeni ovat 20v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suurin osa on yli 10v vanhoja tai muiden vanhoja joiden ikää en tiedä. En raaski heittää pois kun ovat vielä käyttökelpoisia. Keski-ikä voisi arviolta olla 7-8v. Kenkiä on myös vaikea heittää pois, monta paria on joita en ole vuosiin käyttänyt.

Ja ikää käyttäjällä 35.

Vierailija
4/24 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttökelpoiset vaatteet ja kengät, joita ei itse käytä kannattaa lahjoittaa eteenpäin. Saa tilaa kaappeihin. 

Vierailija
5/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikki vaatteeni kirpputorilta. 

Vierailija
6/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt mulla on aika uusia vaatteita, koska olin muutaman vuoden vakkarityössä ja uusin sinä aikana vaatevarastoani. Ostin laatua, joten näillä toivon mukaan pärjätään taas monta tulevaa pätkätyövuotta.

Nyt just päälläni oleva vaate on varmaan 20 vuotta vanha. Ajalta, jolloin osattiin kutoa kestävää trikoota :) 

Vierailija
7/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että vaatekertani uusiutuu noin 6-7 vuoden välein. Ei nyt kerralla, mutta suhteellisen lyhyen ajan sisällä. Ja silloin tyyli siis muuttuu myös hieman.

Kyllä edelleen ostelen vaatteita silläkin välillä, mutta se on enemmän t-paitaa, farkkua ja yksittäisiä vaatteita. Ja on kaapissa vanhempaakin.

Vaatteeni ovat olleet tässä uusiutumiskierteessä viimeisen vuoden aikana.

N49

Vierailija
8/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon uusittu t-paitoja, yleensä aika monta vuotta käytän joista tykkään.

Hyvä asia että on varavaatteita, osa kirpputoreilta.

Vierailija
9/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on varmaan 4-6 vuotta vanhoja. Talvitakkini on 10 vuotta vanha ja sen meinasin vaihtaa tänä talvena. Kaupoissa kierrellessäni kuitenkin totesin, ettei mitään järkeä, koska tyyliltään nykytakit on ihan samannäköisiä ja vanha takki on vielä erittäin siisti ja lämminkin. Katsellaan parin vuoden päästä vaikka uudestaan...  Eniten tulee kulutettua t-paitoja, sukkia ja pikkareita. Muut tuntuu kestävän ikuisuuden, kun osaa huolehtia vaatteistaan.

Vierailija
10/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useita mekkoja 40-60 -luvulta, joten keski-ikä on aika korkea jos ne lasketaan mukaan. Muutenkin käytän pitkään vaatteita, joista pidän, joten en ihmettelisi jos keski-ikä muiden osalta olisi ehkä n. 7v.

Vierailija
11/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmat vaatteeni ovat itse neulottuja villapaitoja reilun 20 vuoden takaa. Muuten ehkä n. 2-3 vuotta.

Vierailija
12/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä arviolta 10-15 vuotta. Vanhin vaatteeni on 27 vuotta jollei vaatteeksi lasketa kumisaappaita jotka ovat 37 vuotta. Kun jokin vaatekappale täyttää 18 vuotta, sitä täytyy ruveta tarkkailemaan jotta se ei lähde baariin ilman minua.

Vierailija
13/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 17 ja vaatekaapista löytyy vielä vaatteita jotka oon ostanu ala-asteella.

Olin tosi pitkä kun kasvupyrähdys tuli siinä jo alle 10vuotiaana jonka lisäks esim rinnat kasvo jo sillon, joten aika monet paidat ja hupparit on säilyny hyvänä ja käytössä (:

Sanoisin kuitenkin keskiiäks ehkä n.5v

Vaatekaapissa kun on kuitenkin vaatteita 10v ajalta.

Vierailija
14/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, koska suurin osa vaatteistani on hankittu kirppiksiltä tai ne ovat sukulaisilta saatuja:)

Kaupasta ostetut lienevät enimmäkseen 20-10 vuotta vanhoja, yhdet housut oli pakko ostaa syksyllä ihan uudet, koska olen sen verran pitkä, että housuja en kirpparilta löydä.

Silti minusta sanotaan, että pukeudun hyvin ja tyylikkäästi...

Vierailija
15/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea sanoa, koska ostan paljon käytettynä. Lyhytikäisimpiä tuntuvat olevan uutenakin ostetut farkut (omistan yleensä vaan 1-2 paria ja käytän syksystä kevääseen lähes päivittäin), tennarit, villasukat ja neulehanskat, tuntuvat kuluvat puhki yleensä vuodessa, viimeistään kahdessa.

Pitkäikäisimpiä taas ovat takit, vanhat t-paidat (paksua trikoota), hameet ja mekot, näissä käyttöikä on ollut usein 10 v tienoilla. Vanhimmat aikoinaan uutena ostetut ovat 17 v vanhat maiharit joissa sisävuori tai edes nauhat eivät ole menneet rikki ja nilkkapituinen villakangastakki joka ostettu yli 20 v sitten.

Vierailija
16/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 5-8 vuotta.

Vanhin vaate on lempihameeni vuodelta 95, edelleenkin täysin uudenveroinen kapea hame. Hameeseen kuuluneesta jakusta olen luopunut jo 15v sitten kun sen malli alkoi olla niin vanhahtava. Toinen vaate lähes yhtä kaukaa on tavallista pidempi jakku joka istuu kuin hansikas päälle, mallikin aina vaan ok.

Suurin osa mun biz vaatteista on n 10v takaa, pari hyvää housupukua, jakkuja, mekkoja.

Uusimmat vaatteet on sitten vain täydennystä noihin - paitoja, puseroita, neuleita, muutama kotelomekko ja kesämekko jne.

Mun vaatteet ei ole huippukalliita eikä 99% edes mitään merkkiä mutta pyrin aina siihen etten maksa täyttä hintaa. Ulkomailta ostan paljon, erityisesti juhlavammat vaatteet.

Käyttökengät on kaikki alle 5v, juhlakenkiä on vanhempiakin.

Vierailija
17/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttökelpoiset vaatteet ja kengät, joita ei itse käytä kannattaa lahjoittaa eteenpäin. Saa tilaa kaappeihin. 

Miksi kaappeihin pitäisi erityisesti saada tilaa, jos ne eivät pursua? Tavaroiden säilyttämistä varten olen kuvitellut kaappien olevan.

Vierailija
18/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaappeihin pitäisi erityisesti saada tilaa, jos ne eivät pursua? Tavaroiden säilyttämistä varten olen kuvitellut kaappien olevan.

Joo, mutta niissä kannattaa ennemmin säilyttää vaatteita ja kenkiä joita käyttää. Vinkkinä.

Vierailija
19/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta niissä kannattaa ennemmin säilyttää vaatteita ja kenkiä joita käyttää. Vinkkinä.

Miksi ei saisi tai kannattaisi säilyttää myös sellaisia vaatteita ja kenkiä, joita ei juuri tällä hetkellä käytä?

Vierailija
20/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen monta vuotta, käytän kunnes menevät rikki.

Joskus senkin jälkeen jos saan korjattua.

Mulla on vain muutama vaate, ja käytän aina samoja housuja ja takkia, paitaa vaihdan kun tulee tahra. 

Olen hyvin pieniruokainen siis vaatteiden suhteen, ne eivät kiinnosta minua, niin että ostelisin niitä huvikseni tms.

Mun meikitkin on vuosikausia vanhoja, ainakin kajali jota laitan kulmakarvoihin. Oiskohan jo viis vuotta vanha pätkä. Joskus ihmettelin kun joku puhui vanhoista meikeistä, ei kai meikit vanhene.. hyvin niitä voi käyttää kunnes loppuvat, ja kun ei paljon meikkaa niin kestävät vuosia. Sama vaatteiden suhteen. Käytän aina mustaa, eikä mun makuni ole muuttunut koko aikuisiällä, joten sama paita jota olen pitänyt kymmenen vuotta sitten, on vieläkin mieluinen, yksi tällanen paita mulla ainakin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän