Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mieheni puhelimessa etunimi sukunimi

Vierailija
16.11.2017 |

Toisilla pareilla on luultavasti kulta, söpis tms. Tai edes vaimo. Mutta minä....etunimi sukunimi 😂😣

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poikaystävän puhelinnumero kännykässä muodossa ICE1 Etunimi Sukunimi. Siksi ICE, jotta onnettomuuden yms käydessä osataan soittaa oikeaan numeroon ja ICE1, koska minulla on kaksi ICE-numeroa. Ykkönen siis ensisijainen ja kakkonen toisijainen yhteystieto.

Vierailija
42/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun miehesi puhelin on löytynyt jostain työpaikalta unohtuneena, niin onhan se työkaverien helpompi soittaa sinulle kun nimi on paikallaan, kuin ryhtyä arpomaan, että tarkoittaakohan tuo nimi "Nösseli" sinua vai jotain ihan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ICE-merkinnät on turhia.

https://yle.fi/uutiset/3-7081124

Ei se kaikilla ole turha. Mun puhelimessa on lukitusnäytössä se luurin kuva, josta voi soittaa hätänumeroon ja samasta näytöstä voi painaa kohtaa, josta aukeaa ennaltalaadittu ICE-luettelo hätäyhteysnumeroista. Eli puhelimen ollessa lukittuna mun puhelimella voi soittaa hätänumeroon ja mun hätäyhteystiedoille.

Toki kaikilla ei ole näin, mutta ihan vain tiedoksi niille joilla tällainen ominaisuus puhelimessaan on. Eri asia on sitten se, osaako pelastajat soittaa ennaltalaaditulle ICE-yhteystiedoille vai ei.

Vierailija
44/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myöskin etunimi sukunimenä miehen luurissa ja se on ihan okei.

Noista yhteystiedoista muuten, mulla lukee puhelimen lukutusnäytöllä 'This phone belongs to Maija Mehiläinen' ja samaten lukitusnäytölllä lukee ICE hlön nimi (partner) ja puhelinnumero.

Jos mä saan vaikka jonkun kohtauksen ja sivullinen yrittäö auttaa mua, niin vaikka mun puhelin onkin lukossa niin omalla puhelimellaan hän voi halutessaan soittaa mun läheiselle.

Vierailija
45/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee: Mun Lumppu.

Muijalla lukee: Äijänperkele.

Vierailija
46/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä millä nimellä vaimo on miehen puhelimessa? Kunhan ei ole Äiti tai Hellasärö. Minä en edes tiedä millä nimellä itse olen. Mies on puhelimessani Etunimi Sukunimi, samaten lapsi. 

Jos joku pyytää miehen numeroa, niin olisihan se noloa lähettää käyntikortti nimellä Mahtikulli.

Vierailija
47/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen näköjään mieheni puhelimessa Beautiful Lady

Vierailija
48/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen etunimelläni miehen puhelimessa mutta edessä on *

:D

Vierailija
49/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans. Fonekta etsi ja löysi ja tallensin.

Vierailija
50/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Pointtihan ei ole se, että pitäisi olla jollain hellittelynimellä. Ilmeisesti ihmisillä on monenlaista logiikkaa tässä ja ymmärrän, jos nuo yhteystiedot tulee suoraan jostain somesta tai sähköpostista. Mutta ainakin minä ja myös puolisoni olemme edelleen tallentaneet numerot ihan käsin ja itse kirjoittamalla.

Sitten kun osa numeroista on talletettu tyyliin Arska, Kalle, Väinö, emäntä, isäntä (siis vanhemmat), exäkin nimellä Leena ja exän äiti kenties anoppi, mutta sitten tyttöystävä/vaimo/elämänkumppani nimellä Maija Meikäläinen tai Maija M., niin kuin kuka tahansa melko vieras ihminen tai vähän huonompi kaveri, niin kyllä se minustakin oudolta tuntuu. Olin siis itse pitkään tämä Maija M. Ja olisin ehkä ymmärtänyt sen, jos kaikki muutkin olisi talletettu sukunimien kera. Jossain vaiheessa kommentoin asiaa miehelle ja silloin taidettiin laittaa hänellekin ICE-koodit.

Itselläni miehen numero oli alusta saakka tyyliä Matti, ja muutkin läheisimmät ystävät vain etunimellä, vaikka tuntisin montakin samannimistä. Muilla sitten sukunimen kirjain perässä, ja vain oudommilla tai virallisilla yhteyksillä koko nimi.

Tämä on se logiikka "kitinän" takana. Ei kukaan ole mitään Muruja ja Kultuja vaatinut.

(Huom! Kaikki nimet ovat keksittyjä ja yhtäläisyydet eläviin henkilöihin puhtaasti sattumaa.)

51/177 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon ICE Etunimi ICE USA Sukunimi 😅

Asutaan siis USAssa ja tuo USA on tuolla erotuksena mun suomalaisesta numerosta.

Mun mielestä sata kertaa parempi kuin joku "kultsipuppeli-hanipöö"

Vierailija
52/177 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän silloin jos miehelle sattuu joku tapaturma ja puolison nimi on tyyliin etunimi sukunimi kuten kaikki muutkin nimet, niin mistä ne poliisit tai viranomaiset erottaa puolison nimen muiden nimien joukosta jos hänelle pitäis soittaa tästä onnettomuudesta?

Jos olet naimisissa, niin tieto löytyy todennäköisesti väestörekisterikeskuselta tai maistraatista jonne viraomaisilla on pääsy. Ja mitenkä avaat nämä lukitut puhelimet muutenkaa ilman koodia tai sormenjälkeä?

Vierailija
53/177 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän silloin jos miehelle sattuu joku tapaturma ja puolison nimi on tyyliin etunimi sukunimi kuten kaikki muutkin nimet, niin mistä ne poliisit tai viranomaiset erottaa puolison nimen muiden nimien joukosta jos hänelle pitäis soittaa tästä onnettomuudesta?

Jos haluaa, että viranomaiset soittaa vaimolle(joka kyllä taitaa olla muutenkin lähiomainen, joten numero lukee jossakin joka tapauksessa) voi laittaa numeron puhelimeen muodossa ICE Etunimi Sukunimi, jolloin hätätapauksessa soitetaan siihen.

Ensin tarvitaan fbi joka saa sen ios 8 iphonen auki ja 10-11 tarttee anymouksen hakkerit.

Vierailija
54/177 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ICE yhteystiedot kännykän lukitusnäytössä.

Vierailija
55/177 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempinimillä (väännös omasta nimestä) mutta ei todellakaan mitään kultsi tai hani soopaa.

Vierailija
56/177 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on mun puhelimessa Pekka.V. V siksi, että erottuu kaikista muista pekoista. Mulla jää puhelimeen ikuisiksi ajoiksi ne nimet jotka sinne on alunperin tallennettu. Jos alan yhtäkkiä muuttelemaan nimiä, en löydä niitä enää sitten kun tarvin. Tästä syystä mm poikani on puhelimessani "oma". Tämä kun on pojan vanha puhelin :D

Vierailija
57/177 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvun lopulla kaverilla oli vaimo puhelimen muistissa nimellä "TAAS SE". Sitten kun puhelu vaimolta tuli, vanha Nokialainen kertoi näytöllä, että "TAAS SE SOITTAA". Raahessa oli karu meininki.

Vierailija
58/177 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on minun puhelimessani etunimellä (toinen, jolla on sama etunimi on sukunimen kanssa) ja miehen puhelimessa minä olen sukunimi+etunimi. Osa numeroista on tallennettu etunimi ensin osa sukunimi ensin. Sukunimi ensin tallennetut mies tuntee yliopiston kautta, eli siellä on kurssikaverit ja esim. minä, koska tavattiin opiskelijabileissä :D

Vierailija
59/177 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lempinimi ja uusi numero. Tyyliin "Lissu uusi numero"... hauskinta tässä on se että nimeron vaihdosta on jo monta vuotta ja toinen numero on poistunut. Mies ei vaan ole saanut aikaiseksi päivittää minua pelkäksi Lissuksi 😀

Vierailija
60/177 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin joka kerta , kun käyn terv.keskus tai sairaalan poliklinikalla kysytään perustiedot ja kysytään lähiomainen. Tietäisköhän ne siitä. Harvemmin ne poliisit sieltä onnettomuuspaikalta ehtii ruveta soittelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan