Ylen ykkoselllä alkaa pian suuri ahdistelu-ilta. Tähän ketjuun kommentteja, kiitos.
Eli tähän ketjuun mielipiteitä Ylen ykkösen ahdistelu-illasta.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mainitaan naisten harjoittama seksuaalinen häirintä?
Miksi ohjelmaan ei ole haastateltu ahdisteltuja miehiä?
Miksi se pitää erikseen mainita? Ohjelmassa puhutaan yleisesti naisiin ja miehiin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivaltaisesta häirinnästä.
Kyllä on minimaalisesti väkivataa tuossa ohjelmassa käsitelty.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin erakoituneena miesoletettuna etsin itselleni aikanna puolisoa ja lapsilleni äitiä, mutta koskaan ne joisat olisin ollut kiinnostunut, eivät olleet minusta kiinnostuneita. Itse en ollut kiinnostunut heistä jotka olivat minusta kiinnostuneita, paitsi että eräs sitkeä yrittäjä sai minut lopulta ylipuhuttua.
Ei siitä kuitenkaan sitten pysyvää tullut, vaikka yli 10 vuotta yksissä olimmekin, enkä hänen kansaan nähnyt oikeaksi niiden lastenkaan hankkimista, sillä hän ei oikein osannut suhtautua pikkulapsiin.
Tällä kokemuksella olen tosiaan lopettanut kaikkien mahdollisten aloitusten tekemisen ja muutenkin ne aikanaan tekemäni olivat niin varoivaisia tunnusteluja, etteivät ne noiden ronskimmin toimivien rinnalla olleet lainkaan toimiva tekniikka.
Näyttää siltä että jatkossa vältän yhä tiukemmin tilanteita joissa joku voisi tehdä jonkin väärintulkinnan.
Ymmärrän hyvin. Minulla on samankaltaisia kokemuksia naisena miehistä. Ei ole helppoa, ei. Millaisista naisista olisit kiinnostunut ja millaisista et (=millaisia olivat ne, jotka eivät herättäneet kiinnostustasi)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sellainen oletushan on, että miehestä se on ihanaa ja suorastaan toivottavaa, että nainen esimerkiksi tanssiessa työntää kättään taskuun tai housun kaulukseen. Siitä ei sovi valittaa, vaan pitää nauttia.
Kuka niin on väittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Toi betamies tuossa vouhkaamassa on paras... Tulee mieleen, että tämäkin tapa vongata, kun alkaa ton kanalauman kanssa huutaa.
Sori, kyse ei ole kovinkaan isosta ongelmasta. Meillä on hyvät lait ja aivan käsittämätön ajatus, että työpaikalle pitäisi joku erillinen vastaavakin hommata. jee, jee, työnantajille lisää byrokratiaa? Meillä on luottamusmiehet ja heille pitää antaa ohje, että tähänkin pitää puuttua ja ajaa asiaa tarvittaessa. Sillä asia on hoidettu.
Jep säälittävä tapaus. Luulee että tuolla irtoaa. No ehkä feministpiireissä jos laittaa paperipussin päähän.
Onko jo esitetty ratkaisua tähän ahdisteluasiaan? Vai poistetaanko koko mieskunta maapallolta. Vai vain ne jotka kulkevat silmät auki ulkona ja SAATTAVAT katsoa seksuaalisesti ahdistellen jotain naista?
Itse ilmoitin työvoimatoimistoon tapahtuneesta. Tuskin mitään tapahtui, koska työnantaja haki säännöllisesti samaan tehtävään. Työvoimatoimisto katsoi asiaa läpi sormien. Entinen länsirannikkolainen
Ihmissuhdetaitokouluttaja on ollut pitkään hiljaa.
Se mikä on ikävää niin tuossa puhuttiin todella lievistä tapauksista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää erikseen mainita? Ohjelmassa puhutaan yleisesti naisiin ja miehiin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivaltaisesta häirinnästä.
Koko ohelman asetelma on ollut koko ajan se, että miehet ovat ahdistelijoita ja naiset uhreja.
Etkö todellakaan ole tätä ohjelmaa katsoessasi huomannut?
Häkkänen on ainoa järkipää. Ei me voida alkaa kriminalisoida typerää käytöstä. Ihmisillä on oikeus töpätä ilman, että tekee rikoksen. Ja jos joku saa typerästä vitsistä trauman, niin se ei ole öykkärin vika vaan traumatisoituneen omassa päässä syntynyt. Kaikestahan ihminen saa traumoja halutessaan.
Aloin miettiä, että peniskuva on hyvä esimerkki ongelmasta. Jos vaikka on joku suhteenpoikanen, flirttiä, ehkä orastavaa suhdetta, toinen tekee typeryyden, niin voiko toinen tehdä rikosilmoituksen ja hankkia toiselle tuomion? Oikeasti aikuinen nainen kyllä kestää yhden peniskuvan näkemisen. Missä menee linjanveto? Jos sen kuvan lähettää vaikka joku blingailukaveri vs. sen lähettää vaikka pomo yllättäin.
Mielestäni he sekoittavat seksismin, sovinismin ja seksuaalisen ahdistelun.
Niin. Menkää poliisille ja tehkää niitä ilmoituksia.
Facebookissa tägääminen ei johda mihinkään, eikä jankkaaminen av-palstalla.
Eipä ole vielä ensimmäistäkään juttua ole ollut julkisuudessa.
Heidi Linden on tekopyhä...sanoo että tehkää rikosilmoituksia älkääkä säälikö poliisia. Itse kuitenkaan ei ole niin tehnyt.
Ai poliisille pitäisi kaikki ilmoittaa?
Minua kosketeltiin takamukseen messuilla ja olen mies.
En nähnyt kuka sen teki, sillä ihmisiä oli ympärillä paljon.
Nyt sitten pitää vaatia poliisia tarkistamaan valvontakameroista kuka se oli.
Voinko myös saada traumaterapiaa, vaikka tästä on jo monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehet ei puutu tarpeeksi toisten miesten harjoittamaan seksuaaliseen häirintään sellaista kohdatessaan."
Ei varmaan, koska jos puuttuu, niin tässä maassa napsahtaa puuttujalle kovempi tuomio kuin mitä häiritsijälle.
Ei kai tässä mistään tuomioista puhuta vaan että voi vaikka kaverille sanoo et "toi ei Jussi nyt oo ihan ok, anna olla..."
Tietylle porukalle tuo liian vaikea ymmärtää.
Niin turha ohjelma. Mutta saatiinpa miehet taas syyllistettyä.
Vierailija kirjoitti:
Ai poliisille pitäisi kaikki ilmoittaa?
Minua kosketeltiin takamukseen messuilla ja olen mies.
En nähnyt kuka sen teki, sillä ihmisiä oli ympärillä paljon.
Nyt sitten pitää vaatia poliisia tarkistamaan valvontakameroista kuka se oli.
Voinko myös saada traumaterapiaa, vaikka tästä on jo monta vuotta.
Jos asia vaivaa sinua niin on parasta hakeutua traumaterapiaan. Ihminen tarvitsee "oikeutusta", aivot vaativat "hyvitystä" vääryydestä. Vaikka se olisi vuosia myöhemmin ammattilainen joka sanoo että kyllä, sinulle tehtiin väärin ja niin ei olisi pitänyt tapahtua. Lisäksi asia olisi pitänyt hoitaa toisin ammattilaisten puolelta (riippuen apahtuman vakavuudesta).
Jos asia ei vaivaa sinua niin silloin ei varmaan ole tarvetta. Voit myös harjoitella seuraavan kerran varalle toimintastrategiaa valmiiksi, että miten on vastaavassa tilanteessa parasta toimia.
Anteeksipyytelevät ovat semmoisia kuin ovat, koska eivät saa naisilta muuten huomiota. Ryhtyvät sitten liittolaisiksi. Nokkelaa, mutta tuloksetonta.
Ei kai tässä mistään tuomioista puhuta vaan että voi vaikka kaverille sanoo et "toi ei Jussi nyt oo ihan ok, anna olla..."