Onko joku lähtenyt synnäriltä ilman autokyytiä?
Tai tunnetteko jonkun, joka olisi lähtenyt julkisilla vaunujen kanssa kotiin? Saako niin edes tehdä?! Rahat on tiukassa, joten en haluaisi tuhlata taksiin, kun bussikin menee melkein ovelta ovelle. Kassi mahtuu joka tapauksessa vaunujen tavarakoriin.
Kommentit (23)
Laitoin kesävauvan rattaisiin ja kävelin kotiin. Ei onnistu pakkasilla.
Mä kävelin Naistenklinikalta kotiin Pikku-Huopalahteen. Vointi oli erinomainen ja sää upea + 23, miksi mun olisi pitänyt ottaa taksi tai pyytää joku hakemaan autolla? Ei synnyttänyt nainen muutu mitenkään holhouksenalaiseksi. Vastasyntyneen kanssa ei voi ulkoilla kylmällä, joten sikäli autokyyti ovelta ovelle on paikallaan näillä keleillä. Jos ei oo rahaa, pyydä synnytyssairaalasta taksiseteli. Kaikilla sairaaloilla ainakin HUS-alueella on käytössä, jotta rahattomatkin potilaat pääsee taksilla kotiin.
Tietenkin saa lähteä ihan miten huvittaa, vaikka kävellen jos siltä tuntuu. Ihmettelen kyllä vähän että eikö kukaan läheisesi voi antaa kyytiä?
Pari viikkoa sitten näin varmaan ihan vastasyntyneen vaunuissa bussipysäkillä vanhempiensa kanssa. Taitaa olla niin ettei synnäriltä pääse äiti kahdestaan lapsen kanssa lähtemään vaan pitää olla jonkun mukana saattamassa kotiin. Ensimmäisinä viikkoinahan ei ole suositeltavaa että äiti on kahden vauvan kanssa kotona vaan tarvii apua. Minulla ainakin oli hormonitoiminta muutaman ensimmäisen viikon niin sekaisin että isä oli kyllä tosi tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävelin Naistenklinikalta kotiin Pikku-Huopalahteen. Vointi oli erinomainen ja sää upea + 23, miksi mun olisi pitänyt ottaa taksi tai pyytää joku hakemaan autolla? Ei synnyttänyt nainen muutu mitenkään holhouksenalaiseksi. Vastasyntyneen kanssa ei voi ulkoilla kylmällä, joten sikäli autokyyti ovelta ovelle on paikallaan näillä keleillä. Jos ei oo rahaa, pyydä synnytyssairaalasta taksiseteli. Kaikilla sairaaloilla ainakin HUS-alueella on käytössä, jotta rahattomatkin potilaat pääsee taksilla kotiin.
Taksiseteli? Tarkoitatko kelataksia. Siinäkin omavastuu 25€.
Minä olisin saanut maksusitoumuksen taksikyytiin sairaalasta (matka 50km), mutta halusin mennä bussilla. Halusin ajatella kotimatkan ajan rauhassa. Vauva jäi sairaalaan.
sairaala voi myös antaa taksikortin millä matkustaa ilmieksi jos on pennitön ja kuskauksen tarpeessa
Lähdin bussilla kotiin noin tunnin matkan seuraavana päivänä synnytyksestä. En voinut istua bussin kovalla penkillä, muuten matka meni oikein hyvin, vauva nukkui vaunuissaan.
Toki bussilla. Lapsi jäi teho-osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa sitten näin varmaan ihan vastasyntyneen vaunuissa bussipysäkillä vanhempiensa kanssa. Taitaa olla niin ettei synnäriltä pääse äiti kahdestaan lapsen kanssa lähtemään vaan pitää olla jonkun mukana saattamassa kotiin. Ensimmäisinä viikkoinahan ei ole suositeltavaa että äiti on kahden vauvan kanssa kotona vaan tarvii apua. Minulla ainakin oli hormonitoiminta muutaman ensimmäisen viikon niin sekaisin että isä oli kyllä tosi tarpeen.
No johan on aikamoista puppua. Mitenköhän totaaliyh:t (kuten minä) ovat pärjänneet kun ei ole miestä pitämässä kädestä kiinni kahta ekaa viikkoa :D
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kesävauvan rattaisiin ja kävelin kotiin. Ei onnistu pakkasilla.
Meillä onnistui pakkasillakin, mutta asuttiinkin 100 m synnäriltä :D
Kyl mä tietysti voisin pyytää jonkun tutunkin kyytiä ja jos lähtö tulee yöllä, niin sitten tietenkin taksilla, koska bussit ei kulje... Mutta muussa tapauksessa helpoimmalla pääsisin vaunujen kanssa julkisilla. Mies tuskin myöskään saa vapaata synnytyksen takia, joten saatan joutua liikkumaan yksin joka tapauksessa. Ja silloinkin helpointa olisi liikkua vaunujen kanssa sen sijaan, että pitäisi yksin roudailla sairaalakasseja tai turvaistuinta.
Tämmöisen taksikortin sain kun kirralla oli otettu liikaa nestettä dialyysin yhteydessä ja olin täysin voimaton, oksentelin ja ripuloin pitkin paikkoja. Toinen kerta oli ku siirrettiin mariasta kolmiosairaalaan eikä ilmeisesti ambulanssia haluttu kuskaamaan (verenpaine oli 320/210, krea 850), ja saman tien ompelemaan katetria kaulaan yms makuuttamista tuhansissa letkuissa kuukauden. 2 viikon päästä sain nostettua käden pystyyn.
Minä kävelin Kätilöopistolta Töölöön. Soitin miehelleni silloin, että älä tule hakemaan, kun on niin hyvä kesäsää. Mies tuli kävellen Kättärille ja yhdessä sitten käveltiin kotiin. Sääli että Kättäriä ei ole enää.
Toki saa vaikka kävellä, mutta voi olla ettei ole vielä siinä kunnossa.
Kannattaa siis miettiä toinen vaihtoehto valmiiksi.
Itse olin niin kipeä ja heikko repeämän ja alhaisen hemoglobiinin vuoksi, etten olisi mitenkään päässyt kahden bussin matkaa yksinäni. Tämä vaikka paperilla synnytys oli normaali.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Minä pääsin kahden päivän päästä synnytyksestä kahdestaan vauvan kanssa kotiin. Kukaan ei kysynyt millä mennään ja olin alusta asti totaaliyh eli ei tosiaankaan ollut ketään kotona pitämässä kädestä kiinni. Enkä kyllä olisi apua kaivannutkaan. Mentiin kylläkin taksilla kotiin, koska oli aika kylmä ja kova lumipyry. Mutta lämpimällä säällä olisin voinut kävellä. Julkisiin kulkuvälineisiin en ehkä vastasyntynyttä veisi kalastamaan kaikkia pöpöjä mutt aolen kyllä nähnyt että toiset vievät.
Itse menin bussilla rautatieasemalle ja sieltä vaihdoin vantaan bussiin. Onneksi oli toukokuu. Vointi oli hyvä ja vauva nukkui koko matkan. Ei ollut ( eikä ole) ketään, joka olisi kuskannut. En raaskinut maksaa kallista taksia.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Saa sieltä lähteä.
Joo, minä menin linkalla. En todellakaan halunnut maksaa yli 40 euroa yhdestä taksikyydistä.