Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nyky-Suomessa pyykinpesu ja siivoaminen on myös miehen tehtävä, miksi mainoksissa on vain naisia?

Vierailija
16.11.2017 |

Esim uusi Bio Luvil -mainos, jossa pelkkiä naisia tanssii. Kyllä mainostajat tutkivat tällaiset asiat ja tietävät että pyykinpesu on naisten juttu!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autojakaan myydä kuvilla joissa nainen ajaa. Ja ihan syystä. Miehet eivät ostaisi sellaista autoa.

Vierailija
2/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä todiste!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Onhan noita vaikka mitä pesuainemainoksia, joissa on miehiä. Sinillä siivous sujuu -mainoksessa olivat isä ja poika, ja mikä merkki se oli, jossa se yksi nuori mies viuhtoi kylppärissä niin kuin joku ninja. Ja tv-shopin monissa pesuvälinemainoksissa on miehiä.

Vierailija
4/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on se mainos jossa noin 10-vuotias poika menee naapurista lainaamaan astianpesuainetta kun on niin kovin innostunut tiskaamaan.

Vierailija
5/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska väittäisin, että kovinkaan montaa miestä ei kiinnosta mitä se pesuaine on. Itse en edes muista mikä se merkki on mitä ostan. Vihreä laatikko, jossa on valmiit annospussit. Helppo käyttää ja puhdasta tulee.

Ihan sama shampoon kanssa. Minulla on halvinta mitä löytyy ja vaimolla on jotain käsittämättömän hintaista shampoota, joka tekee mukamas ihmeitä hiuksille.

Vierailija
6/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei autojakaan myydä kuvilla joissa nainen ajaa. Ja ihan syystä. Miehet eivät ostaisi sellaista autoa.

Mulle tuli heti mieleen automainoksia joissa ajaja on nainen.

Vierailija
7/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet taitavat olla merkkiuskollisempia, tai sitten eivät välitä platina-Super-boost-megabäng-ultra-diamond-hyper-shine-pesuaineista ja ominaisuuksista, pääasia että tulee puhdasta. Naiset ovat muutenkin enemmän mainonnan vietävissä , kaikessa.

Vierailija
8/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska väittäisin, että kovinkaan montaa miestä ei kiinnosta mitä se pesuaine on. Itse en edes muista mikä se merkki on mitä ostan. Vihreä laatikko, jossa on valmiit annospussit. Helppo käyttää ja puhdasta tulee.

Ihan sama shampoon kanssa. Minulla on halvinta mitä löytyy ja vaimolla on jotain käsittämättömän hintaista shampoota, joka tekee mukamas ihmeitä hiuksille.

Ei muakaan kiinnosta mitä joku kodinpuhdistusaine on, jos se toimii. Shampoo on ihan eri asia, ei pitkille hiuksille voi laittaa mitä tahansa eri hiustyypin shampoota ja olettaa hiusten pysyvän kunnossa ja hyvännäköisinä.

Vierailija
9/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas lähti feministeiltä piste

Vierailija
10/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt tiski-, pyykinpesu- vai yleispuhdistusaineesta vai pesetkö sillä samalla kaiken astioista vessanpyttyyn?

Onko sinulla ja vaimolla samanlainen hiuslaatu ja yhtä pitkät/lyhyet hiukset? Parin sentin pituisille hiuksille on ihan sama, mitä shampoota käyttää, mutta jo olkapäille ylettyville sama shampoo ei välttämättä käy.

Vierailija
11/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kotityöreviiriän on autotalli, ja naisen loput!

Vierailija
12/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet taitavat olla merkkiuskollisempia, tai sitten eivät välitä platina-Super-boost-megabäng-ultra-diamond-hyper-shine-pesuaineista ja ominaisuuksista, pääasia että tulee puhdasta. Naiset ovat muutenkin enemmän mainonnan vietävissä , kaikessa.

Hassua, miten paljon automainoksia telkkarissa pyörii, nekin näyttävät nykyisin olevan naisille suunnattuja.

Vierailija
13/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Onhan noita vaikka mitä pesuainemainoksia, joissa on miehiä. Sinillä siivous sujuu -mainoksessa olivat isä ja poika, ja mikä merkki se oli, jossa se yksi nuori mies viuhtoi kylppärissä niin kuin joku ninja. Ja tv-shopin monissa pesuvälinemainoksissa on miehiä.

Joo, mutta jostain syystä ilman paitaa.

Vierailija
14/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa noista mainoksista on ulkomailla tuotettuja ja suomeksi dubattuja.

Niissä eletään vielä kotirouva-aikoja.

Vierailija
15/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt tiski-, pyykinpesu- vai yleispuhdistusaineesta vai pesetkö sillä samalla kaiken astioista vessanpyttyyn?

Onko sinulla ja vaimolla samanlainen hiuslaatu ja yhtä pitkät/lyhyet hiukset? Parin sentin pituisille hiuksille on ihan sama, mitä shampoota käyttää, mutta jo olkapäille ylettyville sama shampoo ei välttämättä käy.

Pyykinpesuaineesta. Mutta sama koskee astianpesukoneen pesuainetta. Mutta nyt kun kysyit, niin Tolu on kyllä ainoa merkki mitä osaan ulkoa sanoa ja sen tuotteita ostan siivoukseen. 

Vaimolla on kyllä pidemmät hiukset, mutta kuten on tutkittu, niin eipä niissä kalliissa aineissa oikeasti juuri sen kummallismpaa eroa ole. Osataan vain myydä heinommassa paketissa kalliimmalla.

Vierailija
16/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä pyykinpesu- tai siivousainemainosten tarkoitusta. Ei mulle ole merkillä mitään väliä, kaikki aineet toimii suunnilleen samalla tavalla. Jos löydän jonkun joka toimii muita kokeilemiani paremmin, alan käyttää sitä, mutta mainosten perusteella en osta koska niistä ei näe pesutehoa.

Vierailija
17/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta jostain syystä ilman paitaa.

Ainakin noissa mainoksissa kaikilla miehillä on paidat päällä. Taidat nyt muistella miehille suunnattuja shampoomainoksia, niissähän miehet ovat suihkussa.

Vierailija
18/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesuaineesta. Mutta sama koskee astianpesukoneen pesuainetta. Mutta nyt kun kysyit, niin Tolu on kyllä ainoa merkki mitä osaan ulkoa sanoa ja sen tuotteita ostan siivoukseen. 

Vaimolla on kyllä pidemmät hiukset, mutta kuten on tutkittu, niin eipä niissä kalliissa aineissa oikeasti juuri sen kummallismpaa eroa ole. Osataan vain myydä heinommassa paketissa kalliimmalla.

Noissa shampoissa ynnä muissa on se, että kokeilemalla löytää sopivan. Mulle käy XZ:n edulliset shampoot ja hoitoaineet ihan hyvin, mutta jospa sun vaimo on todennut sen kalliin olevan parasta.

Vierailija
19/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, miten paljon automainoksia telkkarissa pyörii, nekin näyttävät nykyisin olevan naisille suunnattuja.

Suomessa on Euroopan vanhin autokanta, auto ostetaan kerran kymmenessä vuodessa ja ihan uutisena sinullekin, naisetkin ostavat autoja.

Mihin edes pyrit viittauksellasi? En jaksa ymmärtää.

Ja miehet pysyvät autoissakin merkkiuskollisina, naisille autossa tärkeintä on ulkonäkö ja väri.

Vierailija
20/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on Euroopan vanhin autokanta, auto ostetaan kerran kymmenessä vuodessa ja ihan uutisena sinullekin, naisetkin ostavat autoja.

Mihin edes pyrit viittauksellasi? En jaksa ymmärtää.

Ja miehet pysyvät autoissakin merkkiuskollisina, naisille autossa tärkeintä on ulkonäkö ja väri.

Viittasin tuohon väitteeseen, että naiset ovat miehiä enemmän mainosten vietävissä. Automainoksia on todella paljon ja naiset ovat niissä muutakin kuin konepeltiin nojaamassa tai kyytiin pyrkimässä.

Olen itse nainen ja olen ostanut elämäni aikana muutaman auton itselleni. Auton ulkonäkö on tärkeä, mutta tärkeintä on auton merkki, hyvää en vaihda. Miksi itse väität, että naisille auton väri olisi tärkeintä? Tuo on vanha ja virheellinen väite.