Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMUKSUT viikolla 15

10.04.2006 |

Aloitinpas taas ketjun...

kertokaas kuulumisia!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohduttavista sanoista :)

Huomenna on eka neuvolakäynti, vähä jänskättää;)

Susa-Juulia, rv 8+1

Vierailija
2/8 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Viikonloppu meni anoppilassa, joten tuli oltua sen aikaa sitten palstatauolla. Muutenkin olo on ollut sellainen, että ihan hirveästi ei ole jaksanut koneella istua. Edelleen on pahaa oloa, eniten juuri aamusta ja illasta ja anoppilassa jouduin tekemään yhden vessasyöksyn kun tuntui, että nyt tulee ylös. Minä vaan inhoan yli kaiken oksentamista ja sinnittelin hetki päätä pöntön yläpuolella roikottaen ja sitten olo alkoi helpottaa. Väsymystä on myös, viikonloppuna tuli nukuttua parhaimmillaan kolmet päiväunet + kunnon yöunet yhden vuorokauden aikana. Iloa on tuottanut hiljalleen näkyvä mahakumpu, jota saa jo piilotellakin työpaikalla iltapäivästä. En kyllä ajatellut enää sen 12. raskausviikon jälkeen piilotella mitään, mutta sinne asti kuljen vähän löysemmissä paidoissa.

Np-ultran varasin myös tänään yksityiseltä ja se on meillä huhtikuun vikalla viikolla, jolloin rvviikkoja 12+3. Nyt on kyllä ollut tosi luottavainen olo tämän raskauden jatkumisen suhteen ja välillä sitä miettiikin, että onko tyhmän luottavainen. No itketään sitten jos itkun aihetta tulee, tähän asti kuitenkin kaikki on mennyt hyvin ja siitä pikkuisestakin tuntui löytyvän niin paljon elämäniloa ja energiaa.

Ensi viikolla onkin sitten eka neuvolalääkäri ja toivon, että sitten kuunnellaan jo sydänääniä.

Nyt vähän siivoilemaan ja pääsiäistä laittelemaan, hyvää mahankasvatusviikkoa kaikille marrasmuksujen odottajille! :)

Mörötin ja " Otso" rv10+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa yrittäisi pitkästä aikaa taas kirjoitella. Huono olo ja väsymys on vienyt voimat palstailusta edelleenkin. Iltaa kohti olo heikkenee todella ja ei voi muuta kuin odottaa että kello tulisi niin paljon että viitsii mennä nukkumaan. Onneksi aamulla on taas ihan hyvä olo että töihin voi mennä.

Mörötinkö se sanoi kasvaneesta mahakummusta, täältäkin löytyy sellainen jota kans pitää piilotella vielä=) Keskiviikkona on np-ultra ja jos sen jälkeen ei enää niin tarvitsisi, saas nähdä?

Ensimmäisessä neuvolassa kävin viime viikolla ja eipä siellä mitään ihmeellistä tullut esille, samat vanhat jutut jotka jo edellisessä raskaudeessa kerrottiin kun ehdin jopa kaksi kertaa käydä neuvolassa viimeksi. Kertasin vain vastoinkäymisiä ja kyllä neuvolantätikin ihmetteli että kaikkea sitä voi olla.

Onko teillä muilla särkyä alamahalla? Mulla on ollut, varsinkin jos olen rasittanut vähänkään enemmän niin koko alamahaa särkee ja siihen ei auta kuin lepo. Toivottavasti ei mitään vakavaa. Näillä km:lla sitä pelkää jokaista nipsausta että onkohan tämä normaalia=( Ja vieläkään en uskalla mitenkään nauttia raskaudesta (tosin tästä olosta on nautintokin kaukana), edelleen vain odotan että aika kuluisi....

Mukavaa pääsiäisviikkoa kaikille!

Waimo rv 11+3

Vierailija
4/8 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimittäin huolestuin myös jomotuksista ja aristuksesta, joita tuli eilen seksin jälkeen. Eikö tässä uskalla enää seksiäkään harrastaa... ei tietenkään ennenkuin aristus on mennyt ohi, mutta miten noin jatkossa? Alavatsa tuntui eilen illalla ja tänäänkin pitkin päivää kipeältä. Ei ollenkaan kuukautiskipua, mutta inhottava tunne. Vähän sellaiselta " haavakivulta" mutta ei ihan siltäkään. Vauvanhan pitäisi olla ihan suojassa, mutta voiko seksi jotenkin satuttaa kohdunsuuta (missä se lie tarkkaan onkaan, en edes tiedä " osuuko" mies siihen). Entä jos kohdunsuu ärtyy, onko se jotenkin haitallista? Voi taas tätä pientä mieltä ja suurta mielikuvitusta. NP-ultrakin on vasta 24.4.

Kiva jos joku voisi kommentoida jos aiheesta on parempaa tietoa tai kokemusta.

Edellisen ultran jälkeen tuli luottamus kuten Mörötinkin omalta kohdaltaan kertoi, mutta nyt taisi taas epävarmuus iskeä kun kohdunseutu arkailee itseaiheutetusti.

karelia

Vierailija
5/8 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin on kaikenmoisia tuntemuksia masussa; painontunnetta, viiltoja, jomotusta ym..välillä enemmän ja välillä vähemmän. Seksin jälkeen tuntuu ehkä hieman jotain munasarjojen paikkeilla ja itsekin aluksi en meinannut uskaltaa moiseen ryhtyä laisinkaan:( Totta on kuitenkin se, että vaavi on niin hyvässä suojassa kohdussa, ettei seksistä ole minkäänlaista haittaa hänelle :)

Ja mulla nää tuntemukset ovat olleet lähes koko raskauden ajan, tosin eivät 24/7, mutta ihan päivittäin jonkinlaista kuitenkin. En niistä huolestu vaan pikemminkin on hyvä asia(mielestäni), että sieltä jotain merkkiä tulee välillä-tuntuu todellisemmalta tämä raskaus :)

Mulla liitoskivutkin jo ovat vaivanneet jonkin aikaa ja aika inhottavia ovat nekin....mutta kaiken otan vastaan enkä valita, pääasia että vauvalla on masussa kaikki ok ja masun kasvusta päätellen on hyvinkin :D

Päivänjatkoja!

Toivottelee: Je_Ni 14+2

Vierailija
6/8 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Uusi marrasäiti ilmoittautuu. Pyörin enemmän näillä palstoilla vielä silloin kun lasta vasta toivottiin ja hoitojen aikana, mutta sitten se jäi. Tän talven eka IVF tuotti elämäni ekan plussa jota nyt jännätään! Syke on jo varmistettu, mutta kyllähän tässä uutta ultraa odottaa kuin kuuta taivaalta. On vaikea käsittää, että voin olla näin hyvinvoiva joten mietityttää, että voiko tää olla tottakaan, onkohan siellä elämää? Jotenkin sitä on aina ajatellut, että alkuraskaudessa on vaikka mitä. Mua " vain" väsyttää ja rinnat on piukeena. Joskus välillä tuntuu paineen tuntua alavatsalla. Ja jos esim. sängyssä käännyn nopeasti niin vihlasee.

Vatsaa ei näy, mutta ainakin kuvittelen että farkut vähän puristaa, ainakin illalla.

Mutta koitan uskoa ja luottaa, että kaikki on hyvin. Ens viikolla eka neuvola, ehkä siellä kuuluu sydänääniä vaikkeu ultraa tehdäkään?

Agra 9+4

Vierailija
7/8 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa pääsiäistä kaikille, nautitaan raskauksistamme!

Kaverini varmaan jo kyllästyi, kun kyseli miten menee ja vastasin, että ihan jees, mutta en vieläkään uskalla nauttia, niin hän siihen, että sama kait se on sitten jäykistellä kankena koko raskausaika. Alettiin sitten nauramaan molemmat ja päätinkin, että nyt on ilon aika ja surun aika tulee jos on tullakseen, mutta ei kait siihen voi oikein valmistautua kuitenkaan.

VATSA alkaa täälläkin näkyä IHANAAA!!!! kun ei raskausoireita ole, niin vatsan näkyminen on selvä konkreettinen todiste, että raskaana ollaan. Vaikka sekin on aamulla vielä lähes litteä, mutta iltaa kohtaa jo kunnon pömppö. Yllättävän ylös se pömppö tulee. Miten teistä muista?

RINNAT on ollut pari viikkoa kipeät ja reilusti isommat! Huippua kun on naisellinen olo! :)

WAIMO JA KARELIA: kipuilua, vihlontaa ja nippailua on jatkuvasti. Töissä kun heiluu niin enemmän kuin vapaalla ja urheilun jälkeen pari päivää kohtuu koviakin kipuja. Kuitenkaan ei ole sellaista syvenevää/pahenevaa kipua, joka jatkuisi pitkään koko ajan. Seksin jälkeen myös enemmän.

AGRA TERVETULOA, minä myös olin oireeton aina ysi viikon tissikipuiluun saakka. Paitsi ruoka maistuu reilusti paremmin!

Eilen oli neuvola. Meni oikeastikin puoli tuntia kun metsästettiin sydänääniä. Lopulta löydettiin ja itkuhan se meinasi tulla, kun kuuli pienen puksutuksen. syke oli 177. Nopeasti vaavai taas katosi ja äänet hävis, mutta neuvolatäti oli sata varma, että ei mitään epäselvää. Siihen pakko luottaa. Nyt ei sitten olisi mitään ennen rakenneultraa. Näyttää vaihtelevan kovasti nämä neuvolakäytännöt. Meillä siis neuvola vk 9, lääkärineuvola vk 12 ja eka ultra rakenneultra vk 18 tai 19.MITES MUILLA? pitkältä tuntuu aika odottaa seitsemän viikkoa ultraa...

Millaisia sykkeitä muiden vaaveilla on ollut??

T. onnellinen odottaja sandee kera röllin

(rölli tuli sitten meidän masuasukin nimeksi, kun röllykkämaha alkaa näkyä...)

Vierailija
8/8 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka neuvola tiistaina. Aika pettymys oikeestaan, keskitty lähinnä taustatietojen ottamiseen ja syömisen tarkkailuneuvontaan; mulla kun on jonnin verran ylipainoa jo valmiiksi. Onhan se tietty ihan totta etten itsekään todellakaan taho 20 kiloa lisää enää tähän, mutta.. silti. jäi vähän outo maku suuhun siitä neuvolakäynnistä. Eikä yritetty ees kuunnella sydänääniä, kun se vaan sano ettei niitä kuitenkaan kuulu, niin ei me kuunnella.

3 viikon päästä pitäis olla eka ultra ja sitä seuraavalla viikolla sit lääkärineuvola.

Kysyin piruuttain mitä maksais meillä yksityisellä varhaisraskauden ultra ni 130 euroa! no huh. 4D ultra maksaa Hesassa 120 euroa, niin en ihan sit tainnu mennä tonne vielä. Odottelen sitä viikon 12 ultraa.

Harmi sisänsä.

Mitäs muille kuuluu?

Susa-Juulia rv 8+4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä