Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Vaikea nimetä yhtä ainoaa kappaletta. Sibeliuksen säveltämät Finlandia hymni ja Jääkärimarssi kyllä herkistävät, mutta aikuinen mies ei helposti itke.
Mustan kuun lapset - Morfiinisiivet
Minun tapani hyvästellä on olla tässä hetken verran
Sinut sänkyysi peitellä
Syleillä viimeisen kerran
Pois tästä maailmasta
Tuskasta taivaisiin
Uneksitko kuolemasta matkallas korkeuksiin?
Jää uneen ystäväni kun luotasi pois meen
En toivo sua näkeväni enää vankina valkoisen huoneen
Kummitytön häissä esitettiin Nousee päivä, laskee päivä (Viulunsoittaja katolla) ja liikutuin tosi paljon laulun sanoista. Samoin toisissa häissä morsian lauloi häävalssin, joka oli Akselin ja Elinan häävalssi. Kyĺlä kyyneleet virtasivat minulla.
Läheisen ystävän hautajaisissa saattomusiikkina soitettu silta yli synkän virran. En voi olla itkemättä kun ajattelenkin.
Somewhere over the rainbow - Israel IZ Kamakawiwo'ole. Jotenkin vaikuttaa tunteisiin ja kyyneliä alkaa virrata?
Eppu Normaalin Kun olet poissa. Sehän voisi olla vaikka Kirsi Kunnakselle.
Tää laulu soi kaverin hautajaisissa, muistot palaa takas
Eric Clapton; Tears in heaven
Matkustin paikallisbussilla sairaalaan, tämä kappale kuului silloin bussissa. Olin matkalla Taysiin, kaksoset oli mennyt kesken - keskenmenon syy ei koskaan selvinnyt. Nyt nuo identtiset kaksostyttöni täyttäisivät pian jo 18 v
Walking in the air. Se kuulostaa siltä kuin lapsi kuolisi ja enkeli saattaisi hänet taivaaseen. Tiedän kyllä kirjan ja leffan tarinan, mutta biisi siis kuulostaa toisenlaiselta.
Saattohoidin siskoni,, olin vierellä viimeisellä henkäyksellä ; Johanna Kurkinen, Prinsessalle
Katseltiin porukalla aina Pikku-Roballa kun Riki Sorsa käveli Syöpäsäätiölle ja kuunneltiin Muuttohaukkaa. Kiikki kii!
Evakon laulu
Alkaa miettimään mitä menetyksiä oma sukukin ja koko Suomi joutui kokemaan sekä jättämään rajan taa.
Terveiset sinne taivaaseen - Ilpo Kaikkonen. Tein rakkaan mummini muistotilaisuuten diaesityksen hänen ja meidän yhteisistä valokuvista, tämän kappaleen valitsin soimaan taustalle kun valokuvat pyörivät ❤️
Scorpions, Still loving you
Se on vaan niin sellanen
'Peltoniemen Hintriikan surumarssi' , kun sanoja kuuntelee niin voi ihan nähdä äidinäidin äidin siihen Hintriikan tilalle
You Needed Me - Anne Murray