Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Veteraanin iltahuuto: ikävä ukkia ja murhe, etten ole tehnyt veteraanien, lottien ja muiden sotasukupolvien maanpuolustajien hyväksi tarpeeksi,
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie : Lapsuuttani varjostaneet asiat muistuvat mieleeni. Olisin tuolloin tarvinnut suojelusenkeliä.
Tears in Heaven: Keskenmeno ja syyllisyyteni siitä. Olin huono äiti niinä lyhyinä viikkoina, jotka lapsi eli sisälläni. Suru.
Johanna Kurkelan ääni jo pistää itkemään. Hänen biiseistään erityisesti Piha ilman sua, Ingrid, Ainutlaatuinen,
Vierailija kirjoitti:
Because I love you
90-luvulla ajalla ennen järkevänhintaisia ulkomaanpuheluita, sähköpostia ja muitakaan nykyviestimiä olin kokenut ensirakkauteni ulkomaalaisen pojan kanssa ja kahden viikon välein postilaatikkoon tuli kirje häneltä (kirjeen matka viikko sinne - vastaus - kirjeen matka viikko tänne - vastaus).
Tällä ihmisellä on edelleen sydämessäni erityinen paikka ja nyt kun aloin muistella, tuli mieleeni myös tämä kappale, jonka äsken kuuntelin ensimmäistä kertaa pariin vuosikymmeneen ja kyllähän se itku tuli vieläkin.
Erääksi syntymäpäiväkseen nauhoitin c-kasetille kappaleita. Tämän ensimmäiseksi ja kirjoitin sanat mukaan paperille. Voi että tämä nykymaailma on helppo etärakkauksille...
Hold me, touch me
Minulla on yksi mysteerilaulu, josta en tiedä, miksi aina itken sen kuultuani. Löysin laulun sattumalta, melodia on hyvin kaunis, mutta sanoista en ymmärrä sanaakaan, koska se lauletaan Walesin kielellä, kymriksi. Esittäjänä nuorten poikien kuoro. Tunteellani kai on jotain tekemistä Euroopan nykytilanteen kanssa, itkettää, kun katson niiden nuorten poikien kuitenkin niin luottavaisia kasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi mysteerilaulu, josta en tiedä, miksi aina itken sen kuultuani. Löysin laulun sattumalta, melodia on hyvin kaunis, mutta sanoista en ymmärrä sanaakaan, koska se lauletaan Walesin kielellä, kymriksi. Esittäjänä nuorten poikien kuoro. Tunteellani kai on jotain tekemistä Euroopan nykytilanteen kanssa, itkettää, kun katson niiden nuorten poikien kuitenkin niin luottavaisia kasvoja.
Ihana on.
t, 42
Jostain syystä tämä saa kyyneleet silmiini.
Johtuu varmaankin siinä, että vaimoni aikuinen poika oli rankasti suhdettamme vastaan (väkivaltaa ym.) mutta mini pidin pääni ja kahdeksatta vuotta yhdessä :-)
Vierailija kirjoitti:
Keinu Jenni Vartiaisen esittämänä, Juha Metsäperän Äiti ja Hiljaisuus Samu Haberin esittämänä.
Juha Metsäperän Äiti minullakin ja veteraanien Iltahuuto saavat kyyneliin. Sotaveteraanit lauloivat sen ukin arkun kahta puolta seisten n20v sitten. Laulajat olivat oikeasti veteraaneja kuin oli edesmennyt ukki.
Randy Crawfordin Almaz
Muistuttaa minua upeasta naisesta, jonka kanssa seurustelin, päästin itseltäni enkä osannut pitää kiinni...
Lauri Tähkä - Anna arpisten haavojen olla:
Paljon vastoinkäymisiä, hankala päästää irti katkeruudesta ja arvista ja antaa ilon tulla tilalle.
Myös Tähkän Sinä olet minun -biisi itkettää, vaikken ketään ole menettänytkään:
Äsken vetistelin, kun katsoin ja kuuntelin Jannika B:n vetoa Via Dolorosasta. Katsomossa näytti Läntinenkin kyynelehtivän.
Vierailija kirjoitti:
Petri Laaksosen Täällä pohjantähden alla.
Sama täällä. Suvivirsi ja Finlandia myös.
Lisäksi "Tennessee" elokuvasta Pearl Harbor.
Kepa Lehtinen Poikani pieni. Teinipoikien äitinä sitä niin samaistuu tähän :https://www.youtube.com/watch?v=YWLFIqdlvGQ
Chisun Yksinäisen keijun tarina. Itse olin sellainen pieni keiju, jonka pahaa oloa kukaan kaverikaan ei uskonut, koska vaikutin ulopäin "täydelliseltä", tai kun pyysin apua niin se kuitattiin olankohautuksella.
Varsinkin biisin alku kertoo täysin omasta tilanteesta:
Siipiinsä keijupölyä hän hieroi aamuisin
että vastatuulessakin lentää jaksaisi
Kovat oli ajat ollu hällä takana
mut kuka uskois et' on olemassa
surullisia keijuja?
Pää painuksissa mainitsi hän kerran
murheistaan
Fauni hymähti, ei ottanut tosissaan
Kuinka muka siivekäs niin maassa olla vois?
Vakavasti otti vasta kun tuo pieni keiju
nukkui pois
On paratiisi meillä täällä näin
vaan ei aina kaikki koe sitä näin
Sillä faunin, peikon, keijunkin
suru joskus kiinni saa
ja vie mukanaan
Minulla monet virret ja hengelliset laulut ovat sellaisia, jotka tuovat kyyneleet silmiin. Esim. Maan korvessa, Herra kädelläsi, Paljon ois aihetta lapsella kiittää, Pidä minusta kiinni. En ole mitenkään uskonnollinen, mutta siitä huolimatta herkistävät.
Tämä kolahtaa aina ja kyyneleet................
Vanha hyvä elokuva ja mieletön accapella.
Mun rakkaani laulamaa eråstä nimeltä mainitsematonta kappaletta. Rakastan häntä, rakastan hänen ääntään ja tulkintaansa. <3 Ja aina liikutun siitä.
Neitsyt pikku poijuttansa