Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Erinin "Sydäntä Särkee". Koska nuorimmainen muutti kotoa pois,ja aika kauas.
Herää ja nouse pölyisestä asumuksestasi
Kuolema tulee sinuksi, niin hyvin
(olet) aina täällä kun tarvitsen sinua
Toisin kuin elävät, et koskaan valita
Et koskaan aiheuta minulle tuskaa/kipua,
Teet aina mitä käsken
Joka yö laulan tuulen kanssa
Flirttallen kuun kanssa,
Voi, suloista syntiä
Minun uinuvat kaunokaiseni, jättäkää hiljaiset hautanne
Kylmät kädet syleilkää hellästi ruumistani
Aina ymmärtäkää tarpeeni
Tein vain, mikä oli parasta meille, luulisin
Uhrasin elämäsi onneni vuoksi
Aina lohduttaa kun sydämeni vuotaa/valuu
Huutaen kutsuu minua
Poistaa kauneutensa vanhalla hautuumaalla
Surulliset silmät, kalpeat huulet, kerran niin punaiset,
Voi, suloinen paluu rakastavien kuolleiden
Vapaa suomennos/ Netromantix
Tää on vain rakkauslauluista viiltävin..
Placebo-Up that hill. On soundtrackina yhdessä lempparisarjassani todella synkässä ja paljon kertovassa kohtauksessa.
PMMP:n Joku raja. Ei liippaa läheltä omaa elämää, en ole ikinä kokenut parisuhde- tai muuta väkivaltaa, mutta kappaleessa on niin suurta surua, raivoa ja epätoivoa että vähintäänkin nieleskelen kyyneleitä aina sen kuullessani.
Johanna Kurkelan Prinsessalle. Kuuntelin ja lauloin sitä paljon kun läheiseni kuoli. Siihen liittyy niin paljon tunteita ja muistoja että en voi kuunnella sitä herkistymättä. Itku tuli jo tästä. Lapseni soitti minulle tämän laulun seuraavana päivänä kuolemasta ja se todellakin kertoi kaiken. Olimme viimeiseen asti vierellä. En ole koskaan ollut niin rikki.
Tarja Ylitalo - Mua kuule äiti
(kyllä, on vaikeat välit äitiin)
Green dayn Amy
Se on kyllä ihana!
Taylot Swift-Love Story, se instrumentaalinen versio on ihana, muistuttaa mua siitä, ettei saa luovuttaa. Mikko Harju- Taivas ei oo rajana, sama kuin edellisessä, Sannin versio Juha Tapion kappaleesta Kelpaat kelle vaan, jotenkin ne viulut sopii siihen.
Terry Jacks Seasons in the sun :(
Vierailija kirjoitti:
Irwin Goodmanin Mutaguono ja Lagupelle.
Tuo kyyneleet silmiin ja halveksunnan maanpettureita täynnä olevaan arkadianmäkeen joiden ansiosta olemme menettäneet Suomen.
Tämä. Ajankohtaisempi kuin koskaan.
Veteraanin iltahuuto, se soitettiin minulle hyvin rakkaan ukkini hautajaisissa kun arkkua kannettiin. Sen jälkeen en ole pystynyt kuuntelemaan itkemättä.
Myös Evakon laulu, etenkin kohdat jossa lauletaan lapsenkasvoisista vänrikeistä ja sankarihautaan haudatusta isästä. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irwin Goodmanin Mutaguono ja Lagupelle.
Tuo kyyneleet silmiin ja halveksunnan maanpettureita täynnä olevaan arkadianmäkeen joiden ansiosta olemme menettäneet Suomen.
Tämä. Ajankohtaisempi kuin koskaan.
...ja oikeasti rasisminVASTAINEN... ottakaa selvää enne kuin nolaatte itsenne SE-porukat
Ihana enkeli
Se on vaan niin ihana
Anna Erikssonin Heinillä härkien kaukalon
Tulkinta on yhtä aikaa niin herkkä ja vahva, että tämä lapsuuteni suosikkijoululaulu muuttuu todella koskettavaksi.
Evakon laulu. Muistan kun äitini, evakko, kuuli laulun ensimmäistä kertaa Anneli Saariston tulkitsemana ja itki. Tuon laulun myötä opin paljon oman äitini historiasta ja itken joka kerta, kun kuulen sen.
Vierailija kirjoitti:
Anna Erikssonin Heinillä härkien kaukalon
Tulkinta on yhtä aikaa niin herkkä ja vahva, että tämä lapsuuteni suosikkijoululaulu muuttuu todella koskettavaksi.
Harmi, että tämä Anna on kadonnut musiikkitaivaalta. Olin kerran kuuntelemassa häntä joulunaikaan kirkossa ja kaikesta kyllä kuuli, että oli ammattilainen.
Topi Sorsakoski & Agents: Olen yksin
Olen toistuvasti tullut hylätyksi ja siitä on tullut rutiini. En jaksa enää toivoa mitään. Mutta tämä kappale saa hanat aukeamaan. Joskus on hyvä itkeä oikein kunnolla.
Ja ehkä myös jossain hän
Tuntee saman ikävän
Ja saman tyhjyyden
Vaan varma voi olla en
Ja ehkä myös jossain hän
Tuntee saman ikävän
Ja saman tyhjyyden kuitenkin
On turhaa minun näin
Odottaa