Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Tapio Rautavaaran Linnunrata.
Tämä soi Peter von Baghin muisto-ohjelmassa.
Ludovico Einaudin Una Mattina. Soi Intouchables-elokuvassa ja on äärimmäisen kaunis kappale. Rakastan rauhallista kaunista pianon ääntä ja erityisesti tuo kappale ihastuttaa.
Toinen on Mikko Pohjolan Veli. Kertoo lapsen hautajaisista, kun toinen ajattelee veljensä nukkuvan ja ihmettelee miksi ihmiset eivät hymyile, vaikka päällä on juhlapuvut. Toivoo veljensä lähtevän kanssaan ulos leikkimään.
Tulee mieleen kaksi joululaulua. Mummo ja Lapsuusjoulut. Kun asuin vielä kotona, menimme aina joulupäivänä mummolaan syömään koko suku. Kun muutin kotoa, ei montaa joulua ehtinyt mennä kun mummo kuoli. Ja nekin harvat joulut vietin miehen perheen luona yli 200km päässä kotiseutua.
Tuo toinen siitä syystä että vanhempani erosivat viitisen vuotta sitten, eikä sitä samaa joulutunnelmaa enää saa ikinä takaisin. Kumpikaan ei asu enää lapsuudenkodissakaan että olisi edes jotain samaa. Olen kuitenkin 26-vuotias mutta pidän perinteistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos yleensäkään mikään, niin Sibeliuksen Finlandia. Ainakin, jos pikkuisen kuppia alla.
Tämä! Ainoa biisi mikä koskettaa oikeasti syvältä. Tulee viluväreet jo pelkästä ajattelusta.
Samu Haberin versio Irinan Hiljaisuus-kappaleesta. Teksti on ku suoraan mun elämästä.
Linkin parkin "One more light"
Kertoo itsemurhasta
Harri Kuokkanen valkoinen ruusu
Nocturne mutta jonkun muun kuin Loirin laulamana. Esim.Arja Korisevan esitys Mökkireissussa oli upea.
Pink - please dont leave me
James Blunt - goodbye my lover
Jippu - kii
Kaija Koon Viimeinen lento.Ja toinen on jonkun pikkutytön laulama Pieni tytön tylleröinen <3
Susanna Haavisto ja Hector: Kanssasi on niin hyvä olla
Suvivirsi, Finlandia
Akselin ja Elinan häävalssi - tämä parrutaan ihan duona
Apulanta - Armo
Puhuttelee minua niin syvästi. Luopuminen, vaikka ei haluaisi ja lopulta vääjäämättömän hyväksyminen.
Itkettää pelkkä ajatuskin tästä koulujen päättäjäislaulusta: On aika hiljaa kiittää ja kättäs puristaa.
Pala jo valmiiksi kurkussa, kun tätä ketjua luin.
Jussi hakulinen - laika laika
Saa aina itkemään nuo sanat, ne voi lukea videon biosta. Mietin sitä viatonta koiraa ja ihmisen hulluutta mihin se pystyy.
Minä olen muistanut..
Kuuntelin noita paljon silloin kun menetimme meidän vauvan rv 23. Oli raskasta aikaa seuraavat kuukaudet ja jotenkin kosketti tuo biisi.
Mulle on Arttu Wiskarin Tuntematon Potilas.
Mä en aluksi edes tajunnut niitä sanoja ja sitten ihmettelin, että miksi tätä ihmistä kiusataan... ja siitä se ajatus sitten lähti ja itkuhan siitä tuli. Mulla ei ole suoraa kosketusta mihinkään muistisairauteen, vielä.
Se oli mulle oivaltava näkökulma aiheeseen.
Myrskyluodon Maija, Sillanpään marssilaulu, makeasti Oravainen, Hetken on tie kevyt kulkea
Sannin versio Kelpaat kelle vaan. Liippaa läheltä.
Leningrad Cowboys - Leningrad.
Jore Marjarannan upea tulkinta yhdistettynä musiikkivideon karuihin kuviin vankileireiltä ja kurjuudesta...