Vihaan kun joudun rahapulassani syömään lihaa!
Koko ajan on paha olo ja oksettaa :(
Olen ollut 25 vuotta kasvissyöjä enkä haluaisi nytkään syödä lihaa, mutta on pakko. Tällä hetkellä ei ole varaa kasviksiin, hedelmiin, eikä vitamiineihin. Puoli vuotta ainakin kärvisteltävä ennen kuin taloudellinen tilanne helpottaa. Tätä hirveää oloa ei kestä millään, oksennus on puolikurkussa koko ajan.
Kommentit (42)
Vegaanina ja vegataristina olen syönyt pitkiä aikoja max.20e/viikko ja mahan saanut täyteen aina. Ja vieläkin halvemmalla pääsee kun tekee mahdollisimman paljon itse. Eli esim. leipoo itse leipää, se on halpaa ja täyttävää. Peruna on halpaa, makaroonit, soijarouheen kanssa voi tehdä ruskeankastikkeen silloin maistuu kuten jauhelihakastike mutta ilman lihan makua. Banaani on hedelmistä halvinta jos miettii sitä että se täyttää jotenkin. Puuro on halpaa..kyllähän niitä löytyy vaikka mitä halpaa kun jaksaa miettiä mitä kaikkee voisi syödä.
Prismasta saa lähes poikkeuksetta halvinta ruokaa, ja seuraa myös tarjoukia. Foodiesta voi selata hintajärjestyksessä eri ruoka-aine kategorioita, se on auttanut itseäni hahmottamaan mikä on halpaa ja mitä ruokia voisi tehdä.
Rahapula on siis terveytesi pelastus
Vierailija kirjoitti:
Vegaanina ja vegataristina olen syönyt pitkiä aikoja max.20e/viikko ja mahan saanut täyteen aina. Ja vieläkin halvemmalla pääsee kun tekee mahdollisimman paljon itse. Eli esim. leipoo itse leipää, se on halpaa ja täyttävää. Peruna on halpaa, makaroonit, soijarouheen kanssa voi tehdä ruskeankastikkeen silloin maistuu kuten jauhelihakastike mutta ilman lihan makua. Banaani on hedelmistä halvinta jos miettii sitä että se täyttää jotenkin. Puuro on halpaa..kyllähän niitä löytyy vaikka mitä halpaa kun jaksaa miettiä mitä kaikkee voisi syödä.
Prismasta saa lähes poikkeuksetta halvinta ruokaa, ja seuraa myös tarjoukia. Foodiesta voi selata hintajärjestyksessä eri ruoka-aine kategorioita, se on auttanut itseäni hahmottamaan mikä on halpaa ja mitä ruokia voisi tehdä.
Älä höpötä puppua siellä, nyt on käytettävissä max 4e /viikko.
Mikä kasvissyöjä se on, mikä ei syö proteiinia ollenkaan? Ei terve ainakaan. Vai mistä proteiinia normaalisti saisit, jos lähes kaikki proteiininlähteet on kuvottavia ja p.askaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 kg lihapaketti alennusprosentilla 3,54e
Mistä lihaa tuohon hintaan saa? Mutta jos tarkoitat eläimestä peräisin olevasta rasvasta, jänteistä sidekudoksista, nahasta yms jauhettua ja vedellä jatkettua jauhelihaksi erheellisesti nimitettyä mössöä, niin sitä voi sopivaan aikaan päivästä saada tuolla hinnalla.
Taitaa lidlin sikanautojen kilohinnat olla tuota luokkaa
Ei mikään ihme että on paha olo ja oksettaa, jos vetelee naamaan pelkkää jauhelihaa. Liharuokaan tottuneellekin tuollainen ruokavalio on aikamoinen paukku.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme että on paha olo ja oksettaa, jos vetelee naamaan pelkkää jauhelihaa. Liharuokaan tottuneellekin tuollainen ruokavalio on aikamoinen paukku.
Kiitos ainoalle joka ymmärsi ketjun pointin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ainoalle joka ymmärsi ketjun pointin!
Ap? Syö nyt ihmeessä jotain terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
tekee hyvää sulle.
Tekee aggressiiviseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 kg lihapaketti alennusprosentilla 3,54e
Mistä lihaa tuohon hintaan saa? Mutta jos tarkoitat eläimestä peräisin olevasta rasvasta, jänteistä sidekudoksista, nahasta yms jauhettua ja vedellä jatkettua jauhelihaksi erheellisesti nimitettyä mössöä, niin sitä voi sopivaan aikaan päivästä saada tuolla hinnalla.
Sidekudokset, rustot on oikein terveellistä! Nykyihmiset syö liian vähän niitä! Itse ostelen myös välillä naudan maksaa josta saan A vitamiinia ja runsaasti muitakin ravintoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on halpaa, samoin luovatut pavut ja linssit. Liha on hemmetisti kalliimpaa! Itellä putos ruokakulut kolmanneksella kun jätin lihan ja maidon veks...
Höpö höpö. Raavaalla miehellä menee hernekeittopurkillinen (400g) ja vielä jää nälkä. Lihaa kun syö kunnon pihvin, niin on täynnä kuin turusen pyssy.
Sinkkumies
Lihassa siis on aivan eri määrä energiaa. Tätä ei kasvispöperön puputtajat tajua. Ette te voi verrata hintaa 1/1. Kurkussakin on yli 90% vettä!
Sinkkumies
Kaurapuuroa keittelet, heität sekaan vähän soijarouhetta ja ripaus suolaa. Siinä proteiinit ja hiilihydraatit. On halpaa ja saat vaihtelua siihen lihan syöntiin.
Jos liha maksaa 6 euroa kilo, niin 6 euron kasviksen vastaava hinta on 24euroa. Sillä saa jo hyviä pihvejä. Koska sitä pitää syödä 4 kertaa enemmän, että nälkä lähtee.
Olen joskus ollut kasvissyöjä ja sitä meni muovikassillinen päivässä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on halpaa, samoin luovatut pavut ja linssit. Liha on hemmetisti kalliimpaa! Itellä putos ruokakulut kolmanneksella kun jätin lihan ja maidon veks...
Syö itse paljasta soijarouhetta!
Esim. kotimainen tomaatti 3,98e / kg ja siihen ei montaa tomaattia mahdu saati, että tomaatti täyttäisi vatsaa. V.S. 1 kg lihapaketti alennusprosentilla 3,54e joka riittää vähintään viikoksi ja nassu on täysi vaikka ei laittaisi muuta suuhunsa koko viikolla.
Aika sokko olet jot et ymmärrä, että puhutaan tuoreista kasviksista ja hedelmistä vs. lihasta. Pavut ovat paskanmakuista roskaa.
Puhut tuoreista vihanneksista, mutta tarjoat vastineeksi homehtuneen - kuvitteellisen hintaisen lihapaketin.
ps. Kiloa lihaa et saa edes alennuksella tuohon hintaan.
Juuri tänään ostin tuon hintaisen kilon paketin alejauhelihaa.
Strömsössä vai Porvoossa? Tuorettahan sulle piti olla.
Olisihan näky, kun raahaisi elävän naudan kotiin syötäväksi.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuroa keittelet, heität sekaan vähän soijarouhetta ja ripaus suolaa. Siinä proteiinit ja hiilihydraatit. On halpaa ja saat vaihtelua siihen lihan syöntiin.
Ja lisää vielä voisilmä tai pieni loraus kasviöljyä. Kelpo ateria on valmis. T. Ed.
Jos on niin taitamaton, ettei osaa soijarouheesta tehdä mitään, esim sekoittaa sitä nesteeseen niin voi voi...
Ja jos on niin nirso, että mikään muu ei maistu hyvälle kuin liha, niin voi voi ...