Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduin liki 30 kiloa, lopputulos on suoraan sanoen vähän pettymys

Vierailija
15.11.2017 |

Merkittävästi ylipainoisesta normaalipainoiseksi puolessatoista vuodessa. Muutos pääasiassa ruokavaliossa, mutta etenkin alkuun myös kuntosalitreeniä.

Ehkä minulla oli romantisoitu käsitys siitä, millainen olisin hoikkana, en tiedä. Joka tapauksessa tällä hetkellä tuntuu vähän siltä, että koko vaivannäkö oli ihan turhaa. En huomaa voinnissani merkittävää eroa. Olen edelleen työpäivän jälkeen väsynyt. Minulla on edelleen toisinaan vaikeita niska-hartiaseudun kipukausia. En katso maailmaa uusin silmin enkä elä missään pystyvyysharhassa. Edes parisuhdemarkkinoilla ei mene paremmin, pikemminkin tuntuu että sen jonkun chubby-viehätyksen kadottua en ole kelvannut edes seksiseuraksi niin kuin ennen. :D

Sinänsä kyllä myönnän, että terveellisistä elintavoista esim. työmatkapyöräily on kyllä vaikuttanut hyvinvointiini. Toisaalta aloitin sen jo ollessani todella lihava ja se tuotti silloin ihan samanlaista hyvinvointia kuin nyt hoikkanakin. Vielä ei ole tullut edes mitään "jee ihanaa ostaa uusia vaatteita"-fiilistä, lähinnä ärsyttää rahanmeno, kun esim. farkkuvaraston on joutunut laittamaan uusiksi kolmesti ja jatkuvasti tulee vastaan tilaisuuksia, joihin on PAKKO ostaa uudet vaatteet, kun vanhat ovat aivan liian suuria. Lihavana näytinkin nuoremmalta, kun naama oli jotenkin sellainen turpea ja iho näytti siksi kireämmältä kuin se onkaan.

Onhan tällä tietenkin terveysvaikutuksia, että sikäli ei katoa. Raskaaksi tulemisen todennäköisyyskin on nyt paljon suurempi, jos/kun päädyn lapsia hankkimaan vaikka sitten yksikseni, kun sitä unelmien prinssiä ei ole. Mutta muuten odotin kyllä muiden ihmisten kokemusten perusteella niin paljon enemmän.

Muita, jotka ovat ison elämäntapamuutoksen jälkeen vähän pettyneitä siihen, miten samanlaista elämä kurjine puolineen kuitenkin on kuin ennen muutosta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on chubby-viehätys ja miten se ilmeni?

Vierailija
2/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun paino on nyt? Ja pituus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten, että jotkut miehet vaikuttivat pitävän nimenomaan lihavista naisista yhden yön seksiseurana tai jonkunlaisena friends with benefits-järjestelynä. Osalla se oli varmaan kokeilunhalua, jollekin ehkä vedonlyönti, osalle ihan pysyvä fetissi/viehätys. Silloin pulleana vetosin pulleista syttyviin miehiin, nyt tusinanaisena en oikein erotu. 

Vierailija
4/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 164/61, alimmillaan paino oli 57 mutta tämä 61 on sellainen luontaiseksi osoittautunut, joka pysyy noudattaessa normaalin hyviä elämäntapoja ilman niuhotusta. Enimmillään painoin 92 kg. 

Vierailija
5/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ystävä, joka laihtui arviolta 80-90 -kiloisesta kunnon fitness-trikoopimuksi.

Kroppa on kyllä lihasta ja terästä ja mitä lie, mutta naama vanheni 10 vuotta. Jäätävän syvät nasolabiaalipoimut ja roikkuva heltta. Edes korkealta katosta selfietikulla otettu selfie ei pelasta enää. 

Sääli kun on vielä alle kolmekymppinenkin.

Vierailija
6/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt 164/61, alimmillaan paino oli 57 mutta tämä 61 on sellainen luontaiseksi osoittautunut, joka pysyy noudattaessa normaalin hyviä elämäntapoja ilman niuhotusta. Enimmillään painoin 92 kg. 

Korjaan sen verran, että siis elämäntapamuutoksen aloitettuani painoin 92 kg. Luultavasti olen joskus painanut enemmänkin. 

Vierailija
7/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään huomannut mitään ero voinnissa, kun lopetin tupakan polton. Enkä huomaa, jos olen juomatta. Eikä vointini parantunut, kun aikoinaan aloin käydä lenkillä ja punttiksella. Eikä huonontunut, kun lopetin. Eikä ruokavalion muuttaminenkaan vähähiilihydraattiseksi ole vaikuttanut. Voi vain syödä enemmän lihomatta.

Ulkoilun ja tarpeeksi nukkumisen sen sijaan olen huomannut parantavan vireystilaani. Tilastollisesti minun kai pitäisi nyt elää pidempään, mutta jokainen meistä on yksilö eikä tilasto, ja voimme kuolla huomenna.

Jotkut varmaan huomaavat muutokset helpommin tai sitten elintapojen muutoksella on joillekin suuri placebo-vaikutus.

Vierailija
8/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida myös seuraavat mahdollisuudet:

- et huomaa eroa hyvinvoinnissa, koska muutos tapahtui pikkuhiljaa. Jos palaisit huomenna ylipainoiseksi, tuntisit itsesi 10 vuotta vanhemmaksi

- tiputettuasi painoa, nostit rimaa miesten suhteen. Et annakaan positiivisia signaaleja kuin miehille joita et voi saada. Mahdollisesti osa miehistä joille kelpasit ennen seksiin, kelpuuttaisikin sinut kumppaniksi

- tai sitten eivät, mutta vaadittava riman pudotus (seksimarkkina-arvo vs suhdemarkkina-arvo) on kuitenkin vähäisempi kuin ennen

Miksi muuten kävit kuntosalilla vain alkuvaiheessa? Hyvä lihaskunto/kestävyyskunto vaikuttaa todella paljon hyvinvointiin.

Vierailija
9/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinussa muuttunut kuin paino. Olet silti sama ihminen. Mutta saat ehkä parempaa kohtelua kaupoissa ja ravintoloissa. Sen itse huomasin kun laihduin, kuinka lihavana minua pidettiin saastana ja nyt kohdellaan ihan kuin ihmistä. Ja tosiaan vain se paino muuttui ja olin silti sama ihminen.

Vierailija
10/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihdapa treenin ryhmitystä siten, että kaksijakoinen, jossa yläselän lihakset saavat kunnolla lepoa treenikierron toisena päivänä. Ja niskalihaksia kannattaa myös treenata (riittävästi välipäiviä näissä).

Vierailija
11/13 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 50kg 3v aikana. Eli hyvin hidas tahti, pysyvä elämänmuutos ja luulin että ihokin kiristyy pikkuhiljaa eikä jää roikkumaan. Ja vitut! Se on geeneistä kiinni, onko millainen ihotyyppi. Ikääkään ei ole kuin 29. Vaatteet päällä olen aika hyvännäköinen, mutta eipä tehnyt laihtuminen elämästä parempaa. Terveydestä en huomaa mitään, toki olen suht nuori vielä. Jaksaminen on lisääntynyt, siis kova rasitus ei tunnu niin kovalta että pumppu pettäisi. Muuta hyvää en keksi. Ehkä toinen on läskiksi huutelun loppuminen. Jee.

Vierailija
12/13 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskifetisismi

Vierailija
13/13 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne nivel ja lihaskivut niskassa ja hartioissa itsestään katoa laihtumisen myötä, niiden taustalla on yleensä muutakin kuin ylipaino. Vuosi pari pilatesta tai joogaa niin varmasti on kaikki poissa.

Hyödyt näkee varmaan pitkällä aikavälillä jaksamisessa. Ja esim nahan vetäytymiseenkin menee ainakin vuosi ennen kuin näkee lopullisen tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi