Mitä ruokaa teen huomenna??? VEGAANISTA
Ei mitään tekolihaa tai papuja. Valmista pitäisi saada max. tunnissa. Ei kasvissosekeittoa.
Jotain kevyttä pääosin peruskasviksista!
Kommentit (35)
En tiedä. Mitä aiot tehdä? Älä pidä jännityksessä...
Vierailija kirjoitti:
Linssicurry kookoskermaan! Tai vaikka tomaattimurskaa kerman tilalle jos kevyempää tahtoo.
Eiks linssejä tartte liottaa tai keittää jotenkin kohtuuton aika? Ja eiks linssi kuulu papujen jengiin?
Ei liity aiheeseen muuten kuin kasvis-vegaanisyistä: Tei elämäni ensimmäisen kerran itse hapankaalia. Sitä tuli paljon. Mitä hemmetiä voi tehdä hapankaalista? En mä semmoisia määriä siltään pysty syömään.
Keksi ap mulle (ja kenties itselleskin) nyt jotain huippuhyvää hapankaalihommelia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linssicurry kookoskermaan! Tai vaikka tomaattimurskaa kerman tilalle jos kevyempää tahtoo.
Eiks linssejä tartte liottaa tai keittää jotenkin kohtuuton aika? Ja eiks linssi kuulu papujen jengiin?
Huuhdella tarivii, ei ole pakko liotella. Nopsaan kypsyykin, jotain parikymmentä minuuttia.
Onhan se palkokasvi mutta ei se papu oo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punasia linssejä ei tartte, riittää että huuhtelee! Linssejä saa myös käyttövalmiina pahvitetroissa.
Hernekasvi joo, pavuksi en lukisi kuitenkaan
Herkkusienipastaa vegejuustolla, makua sitruunasta/balsamicosta ja valkosipulista sekä ytyä chilistä. Herkkusienet tuoreena, ei purkista!
Vierailija kirjoitti:
Ei liity aiheeseen muuten kuin kasvis-vegaanisyistä: Tei elämäni ensimmäisen kerran itse hapankaalia. Sitä tuli paljon. Mitä hemmetiä voi tehdä hapankaalista? En mä semmoisia määriä siltään pysty syömään.
Keksi ap mulle (ja kenties itselleskin) nyt jotain huippuhyvää hapankaalihommelia. :)
Mun mielestä hapankaali sopii parhaiten biojäteastiaan... Joten olen aika huono vinkkaamaan hapankaalihommia :) -ap-
Ihan kivoja ideoita, mutta ei oo vielä tullut sellaista NAM-fiilistä! -ap-
(ok, mä ehkä hankin noita linssejä joksikin muuksi hetkeksi, jos ne ei kerta oo niin vaivalloisia..)
Vierailija kirjoitti:
Paista hapankaalia pannulla bratwurstien kanssa. Saksalainen keksintö miten hapankaalista pääsee eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä hapankaali sopii parhaiten biojäteastiaan... Joten olen aika huono vinkkaamaan hapankaalihommia :) -ap-
Älä stana, oli ihan tajuton homma hakata siitä mehut irti. ;(
Kai siitä nyt JOTAIN voi duunaa? Paljaaltaan ei ihmeemmin kiehdo.
Ja älä kysy miksi tein. (Koska mä voin?)
Vegaanista "kanaviillokkia". Nam!
Perunamuusia ja sitruunalinssejä tai mustapapupyöryköitä kaurakermakastikkeessa tai kikherne tikka masalaa.
http://pidempikorsi.tumblr.com/post/78843212256/sitruunaiset-linssit-ja…
http://pidempikorsi.tumblr.com/post/42574311522/mustapapupy%C3%B6ryk%C3…
http://kokitjapotit.blogspot.fi/2016/11/tikka-masala-kikherneista-nopea…
Mun lemppareita.
Teet vegaanista ruokaa? Sehän on kannibalismia.
Uusin tuttavuus: kukkakaaliwingsit! Ihan älyhyviä ja yllättävän kanamainen koostumus kukkakaaliksi
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhebolognese ja spagetti.
Tähän vielä porkkanaa, palsternakkaa, juuriselleriä, sipulia, valkosipulia pieneksi pilkottuna, nam!