Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttoiko miehenne teitä vauva-aikana? Miten?

Vierailija
15.11.2017 |

?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli poissa todella paljon, tuli kotiin noin klo 23 joten se oli raskasta. Kun lapsi oli tarpeeksi iso käymään leikkipaikalla, mies vei hienosti häntä viikonloppuisin ulos, tai silloin kun voi. Taisi ladata myös tiskikonetta ihan hyvin, koska siitä oli sanottu synnytyslaitoksella.

Vierailija
2/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys tämä nyt on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä enää pysty muistamaan tarkasti miten hän olisi minua auttanut mutta todennäköisesti monellakin tavoin noin kuin minä autoon häntä. Omaa lastaan hän myös hoiti ja "auttoi" monella tavalla.

Vierailija
4/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Joidenkin miehet auttavat, joidenkin eivät. Kiinnostaa tietää, millaisia tarinoita on.

Vierailija
5/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies auttoi alussa imetyksen kanssa. Se oli alussa hieman hankalaa, kun vauvalla oli lonkkalasta, itsellä laakeat rinnatpäät ja muutenkin koko imetystouhu vähän opettelun asteella. Imetys onnistui parhaiten kyljellään makaamalla ja mies auttoi pitämällä vauvaa (myös kyljellään) sopivassa asennossa. Makoiltiin siis kaikki kolme, vauva siinä välissä ja mies tuki vauvaa selästä ja kertoi milloin vauva oli rentona eikä jäykistellyt. Tuosta oli minulle ihan konkreettinen apu ja myös se miehen antama henkinen tuki on tärkeä tuossa vaiheessa, kun on itse vielä hieman epävarma. Miehen asenteella ja tuella voi olla suurikin merkitys imetyksen onnistumisessa. Olen nähnyt tilanteita joissa mies on suorastaan sabotoinut imetyksen ihan omaa tietämättömyyttään ja asennevammaisuuttaan.

Jotain vaippojen vaihtoa ja muuta en jaksa edes muistaa, osallistuiko mies niihin. Mitään traumoja ei ole jäänyt, joten ehkä osallistui? Ja joskus kun käytiin kävelylenkillä, mies kantoi vauvaa liinassa. Kai sekin on osallistumista? Ja kun lapsi oli taaperovaiheessa, mies usein kokkasi taapero kantoliinassa, se oli heidän yhteinen juttunsa.

Aika paljon mies oli töissä ja liian usein oli niitä päiviä, kun lapsi ei nähnyt isäänsä ollenkaan. Muistan yhden kerran kun lapsi oli 2-3 vuotias ja mies tuli töistä kotiin. Lapsi hihkui eteisessä ihan innoissaan: "Iisi tuli käymään!" ihan kuin mies ei edes asuisi meidän kanssa. Tuo vähän pysäytti minut ja miehenkin. Heillä alkoi olla enemmän yhteisiä juttuja kun lapsi oli vähän isompi. 

Vierailija
6/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki imettämistä lukuunottamatta täsmälleen samoja asioita kuin minäkin. Onko se auttamista, ja kumpi meistä sitten auttoi toista?

Vierailija
7/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Joidenkin miehet auttavat, joidenkin eivät. Kiinnostaa tietää, millaisia tarinoita on.

Lakkasi vaimolta kynnet? Avusti pukemisessa ja liikkumisessa? Oliko nuo sellaisia? Minä en oikein ymmärrä mitä auttamista tarkoitat.

Vierailija
8/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkasi vaimolta kynnet? Avusti pukemisessa ja liikkumisessa? Oliko nuo sellaisia? Minä en oikein ymmärrä mitä auttamista tarkoitat.

Juu no mene sinä takaisin lakkaamaan niitä kynsiäsi ja anna niiden keskustella jotka ymmärtävät lukemaansa. Moi moi!

Vierailija
9/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies auttoi... No tänään esim voiteli minulle leipää kun mulla oli vauva tissillä ja söin. Se oli jo " minun auttamista". Lähti hakemaan kaupasta mulle siteitä.

Muutoin hoitaa hommia normaalisti.

Outo kysymys minustakin.

Vierailija
10/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat auttamisella? Lapsen hoitaminen ei sitä ainakaan ole, koska se luonnollisesti kuuluu lapsen vanhemmalle muutenkin.

Vierailija
11/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa "miehen", joka on vain joku äidin pikku apulainen eikä tasavertainen aikuinen?

Vierailija
12/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan kanssa auttamisessa, kotitöissä.

Vierailija
13/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat auttamisella? Lapsen hoitaminen ei sitä ainakaan ole, koska se luonnollisesti kuuluu lapsen vanhemmalle muutenkin.

Ei kuulu, jos mies on koko ajan töissä.

Vierailija
14/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun mies ei oo paljon auttanut. Tuliko siitä autotallin remontista vai mikä se nyt oli ikinä mitään. Vai oliko se peräti sauna?

Vierailija
15/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan kanssa auttamisessa, kotitöissä.

Mutta mitä tarkoitat "auttamisella"? Tietysti se hoitaa vauvaa ja tekee kotitöitä, mutta ei se mitään auttamista ole. Ihan normaalia aikuisen ihmisen elämää. Ei mua tarvitse missään auttaa, en ole vammainen tai sairas.

Vierailija
16/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osallistui vauvan hoitoon minkä vaan ehti. Oli reissutöissä. Hän vaihtoi vaipat, kylvetti, syötti tuttipullosta ja pesi ja steriloi pullot, teki vauvan soseita ja syötti. Vei vaunulenkille ja muskariin yms. ja vietti vauvan kanssa paljon aikaa ihan vastasyntyneestä lähtien. Lapsi oli miehen pitkäaikainen toive, minkä kyllä huomasi. Hän myös välillä syötti vauvan öisin, vaikka teki raskasta työtä, pitkää päivää mutta sen takia että saisin välillä nukkua öisin katkotta. Toki teki myös kotitöitä ja kävi kaupassa ja teki ruokaa jne.. Ja toki tekee edelleen ja yhdessä ollaan vieläkin.

Vierailija
17/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu, jos mies on koko ajan töissä.

Ai lapsen vanhemman ei kuulu hoitaa omaa lastaan, jos käy töissä? Mitenkäs perheissä, joissa molemmat käy töissä? Entä vapaapäivinä, iltaisin, viikonloppuisin, lomilla? Eikö kuulu omat lapset silloinkaan hoidettavaksi?

Vierailija
18/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinkkuisiät hoitavat kotinsa ja lapsensa?

Auttavatko he itseään, vai lasta vai  lapsen äitiä?

Vai naapurin rouvaa?

Vierailija
19/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni osallistui vauvan hoitoon minkä vaan ehti. Oli reissutöissä. Hän vaihtoi vaipat, kylvetti, syötti tuttipullosta ja pesi ja steriloi pullot, teki vauvan soseita ja syötti. Vei vaunulenkille ja muskariin yms. ja vietti vauvan kanssa paljon aikaa ihan vastasyntyneestä lähtien. Lapsi oli miehen pitkäaikainen toive, minkä kyllä huomasi. Hän myös välillä syötti vauvan öisin, vaikka teki raskasta työtä, pitkää päivää mutta sen takia että saisin välillä nukkua öisin katkotta. Toki teki myös kotitöitä ja kävi kaupassa ja teki ruokaa jne.. Ja toki tekee edelleen ja yhdessä ollaan vieläkin.

Siis auttoi sua?!?

Vierailija
20/81 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auttoi enemmän varmasti kuin minä häntä, toi vettä ja ruokaa kun vauva oli tissillä ja latasi kahvinkeittimen valmiiksi.

Jos taas tarkoitus oli kysyä hoisiko mies lasta silloin kun lapsi oli vauva niin kyllä tietty ihan samoin kun minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän