Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevättoiveet 2006 vko 15

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PomppuX: Joo nyt kun rupee ihmiset piinailemaan niin täällä kirjoitellaan tiuhaan :) Muutaman päivän kun on pois niin saa lukea melkoisen rimpsun pysyäkseen ajantasalla! Mutta positiivista, että sinulla on töitä, kaikilla ei ole :/ Ja muutenkin varmaan pysyy paremmin liiat vauvakuumeilut taustalla, eipähän stressaa yrityksistä niin paljon kun on muuta ajateltavaa, vai mitä? Mutta mukava, että sinäkin olet jännittämässä jo tästä kierrosta! bd Minullahan on kunnon jännitysnäytelmä seurattavana teidän kanssa :) Itse yritän vasta seuraavasta.

TiggerX: Harmi jos oireet katosivat.. Toisaalta ei niiden näin alussa pidä ehkä vielä näkyäkään? Eikös pahoinvointikin tule vasta viikkojen kuluttua hedelmöityksestä.

Maria80: Minunkin mielestäni ovis tapahtuu aina vain toisesta munasarjasta. Jos tapahtuu molemmista ja simppoja on tarjolla, tulee kaksoset. Erimunaiset siis, ei identtiset. Identtiset on silloin, kun samasta munasolusta jostain syystä kehittyy kaksi eri yksilöä. Toivotaan, ettei tätiä ala kuulua :)

Surullinensiili: Mulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa YTHS:stä. Kuopiossa ainakin pelannut mainiosti sekä suun- että yleisterveydenhuolto. Tosin tämä viimenen visurin poisto meni pieleen, mutta se ei välttämättä johdu lääkäristä vaan mun huonosta tuurista. Joskus käy näin. Muuten papakokeeseen ym. olen päässyt aina helposti ilman pompotteluja ja muutenkin ajan saa lekurille ilman selittelyjä tai pitkiä jonotusaikoja.

ON: Jäin sitten tänne Tampereelle yksin, kun mies lähti pääsiäiseksi Lappeenrantaan kotonaan käymään :( Tarkoitus oli aluksi koko perheellä lähteä, mutta ei tuota kissa-rukkaa viitsi stressata neljän tunnin ajomatkalla, kun se inhoo sitä yli kaiken ja virtsakivi-oireilut voi pahentua stressistä. Viime yönäkin puoli viisi mittailtiin siltä kuumetta kun se oksenteli ja vaan kyyhötti lattialla. Nyt on jo parempi, toivotaan että lääkeraksut alkaa tehoamaan! Surullinensiili taisi mainita aiemmin siitä tuoreliharuokinnasta. Meillä toinen kissa on kokonaan sillä ja tämä oireileva on saanut enimmäkseen vaan raksuja, koska ei osaa/halua lihaa syödä. Eläinlääkäri sanoi, että nykyään liharuokinta on se mitä suositellaan virtsakiteisille noitten lääkeraksujen vaihtoehtona. Eli luultavasti tämän 2kk:n lääkeraksukuurin jälkeen siirretään myös Finks tuorelihalle. Sehän on luonnonmukaisinta.

Mä varmaan kirjoittelen tänne nyt pääsiäisenä useinkin, kun yksin olen :)

Vierailija
2/47 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks: juu, olen kyllä samaa mieltä että ei kai vielä ihan tässä vaiheessa pitäisi tuon etovan olon alkaa....(?), tai olen kuullut että se tulee sitten vasta sen jälkeen kun menkat hieman myöhässä...

Voih tuota sun kissaraasua, toivottavasti paranee pian! Millonkas miehesi tulee takaisin? Et kai ole koko pääsiäistä yksin? :)

Maria80: Kiitos tsempistä! :) Olen nyt täällä vanhempien luona käymässä ja ollaan äitini kanssa keskusteltu näistä mun oireista (hän on lääkäri), ja häntä kovasti huvittaa....Eli hänkin on vähän sitä mieltä ettei etova olo ym. oireet ihan vielä pitäisi tulla,mutta en sit tiiä! Me kutsutaan näitä´oireita leikillisesti valeraskaudeksi! ;) Taitaa olla niinkin että kun sitä tarpeeksi toivoo, niin oireet kyllä kehittelee itselleen! ;) Mutta hei, sullakin on vielä piinailua siellä!! bd bd bd bd bd

:) mikäs kierron päivä sulla nyt on menossa? Ja millon tädin pitäis viimestään tulla jos on tullakseen? Täällä kans peukut pystyssä!

PomppuX: Heips vaan! Sinä oletkin ahkerasti ollut työnteossa, mutta kiva kun pääsit poikkeamaan täällä. Eilen mulla oli töissä niin hiljaista että pokkani menin työkoneelta tänne kirjottelemaan...vähn varuillani tosin, ois noloa jos joku ois nähny...heh! :) Sielläkin siis piinailuja tiedossa!! Kiva! bd bd bd Onko pupuilut osuneet kohdalleen? :)

ON: kp 25/30, eilen oli taas etovaa oloa, mutta illalla. Eipä muunlaista ' oiretta' , v-vuoto vähentynyt, joten olettaisinpa että kyllä se täti tulee....höh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TiggerX: Kyllä mä valitettavasti olen koko pääsiäisen yksin. Mies tulee su iltana / maanantaina. Kisu voi jo paremmin, ei sillä enää näytä olevan kipuja.

Nyt alkaa pikku hiljaa iskeä sellainen ahdistus tulevaisuudesta. Ajattelinkin että mulle tällainen iskee. Kun ei ole varmaa työtä tiedossa. Kesällä luultavasti teen osa-aikaista työtä kotonani Laukaassa isäni firmassa, mutta se tarkoittaa pitkiä työmatkoja ja työ ei luultavasti ole kovin säännöllistä. Sopiihan se tietysti hyvin, jos tässä lasta rupean odottamaan. Silloin en haluakaan olla koko aikaa poissa mieheni luota. Toisaalta olis ollu niin kiva jos ois saanu oman alan töitä täältä Tampereelta.. Just katoin ohjelmaa siitä kuinka virosta tulee työvoimaa Suomeen. Ja meille suomalaisillekaan ei riitä töitä! Jo kesätöistä on niin hirveä kilpailu ettei tahdo mihkään päästä! Eikö teitä ahdista? Onneksi miehelläni on vakituinen paikka.

Kävin kävelyllä ja tuli kärryttelijöitä vastaan... Huoh. Mulla on kyllä melkoinen kuume jo. Tuntuu ettei mun elämä ole täydellistä ilman lapsia... samanlainen tunne on varmasti miehellänikin. Puhutaan lapsista päivittäin. Harmittaa kun ei tätä kiertoa voinut hyödyntää. Hmph. Menen kattoon telkkua ja yritän saada ajatukset muualle. Rankkaa se on tämäkin, kun ei enää ole koulustressiä niin kehittää stressiä tulevaisuudesta :) Mutta kyllä se tästä! Asiat aina järjestyy jotenkin.

Vierailija
4/47 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu että olet yksin Minks mutta kisujen kanssa on aina mukavaa :) Mä stressaan kans ihan hulluna tulevaisuudesta koska työn saanti valmistumisen jälkeen on hyvin epätodennäköistä Tampereelta ja miehellä on täällä kuitenkin hyvä työ ja tuskin haluis muuttaa. Kyllähän sitä varmaan jotain sijaisuuksia mutta sitä kaipais kuitenkin jotain vakituisempaa. Mua pelottaa ihan hirveesti että mulle tai miehelle sattuu jotain tai että ei saada lapsia tai sille sattuu jotain. Mulla on siis varmaan liikaa aikaa :) Mutta ei sille mahda mitään kun ajatuksia alkaa tulemaan. Oletteko muuten miettinyt lapsen vammaisuutta? Mitä tehdä jos se selviää raskausaikana? Mua pelottaa jo nyt että lapsi ei olekaan terve tai mitä tehdä jos pitää päätös keskeyttämisen ja jatkamisen välillä tehdä. Mies sanoo et älä mieti tollasia mut mun on sit helpompi kohdata asiat jos eivät tule ns. puun takaa.

Mies näki mun nimimerkin. Voihan kökkö. No sano kyllä ettei varmasti lue näitä juttuja, en kyllä yhtään epäile... :) Järjesti mies taas mukavan tilanteen kun sen äiti sano et jos hän alkaiskin hoitaa lapsenlapsia niin kuin ne tekee keskieuroopassa ja sen poika oli sanonut (siis tämä jolla on lapsi) että koskas muutat heille. Minun mieheni sitten totesi että voit muuttaa meille... Anoppi kysyi merkitsevästi että näinkö on? Sit mä jo puutuin ja totesin että ei todellakaan. Ärsyttävää kun ollaan menossa naimisiin niin ihmiset herkistyy kaikille sanomisille ja kuvittelee että meille tulee vauva. Toivottavasti tuleekin mutta mä en pidä siitä että udellaan. Tosi sekava juttu mut koittakaa ymmärtää :)

ON: no mitäs muuta toi edellinenkään oli... Kp12 menossa ja yhtä ymmällään olen kroppani kanssa. Meillä ei ole ymmärrys yhteyttä. Mä en tajua limoista mitään ja muita tuntoja ei ole ollut. Tuskinpa se ovis vielä hetkeen on mutta kovasti koitan kroppaani kuunnella. Odotan kovasti tätiä tässä kuussa että tietäisi minkä pituiseksi tämä kierto tasaantuu.

Kiva että täällä on elämää pääsiäisenäkin :) Mulla on aina aikaa roikkua täällä kun on hyvää seuraa :)

Tipurikasta pääsiäistä kaikille!!!

Vierailija
5/47 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks; harmi, ettet päässyt miehesi mukaan! Mutta toisaalta pieni välimatkahan tekee välillä hyvää parisuhteelle!

TiggerX; Vielä täältä lähettelen plussasäteitä ~~~~++++++~~~~ ;)

surullinensiili; Minä olen myös luonteeltani sellainen, etten tykkää jos näistä vauva-asioista udellaan. Raskautenikin olen aina yrittänyt pitää mahdollisimman pitkään salassa, yleensä ollaan paljastettu lähemmäs puolta väliä, vaikka yleensä siihen mennessä moni on jo jotain aavistellut.

ON: Tänään tuli sitten täti kylään eli nyt siis kp 1/28-30. Eli nyt meillä sitten alkoi virallisesti tämä yritys. Itseasiassa olen melko tyytyväinen, että menkat nyt alkoivat nimittäin olisihan siinä sitten ollut lääkärillekin selittelemistä, jos olisin raskautunut " liian aikaisin" . Nyt sitten vain odotellaan tädin häipymistä...

Vierailija
6/47 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria80: Jostain syystä mua huvitti tuo, kun sanoit, että " pieni välimatka tekee VÄLILLÄ hyvää parisuhteelle" :) Tottahan se, mutta meillä ei toistaiseksi ole muuta ollutkaan kuin välimatkaa nämä 6 vuotta! Sillä olis kiva välillä olla yhdessäkin. Etenkin kun tämä kesäkin on yhtä välimatkaa töiden takia. Taitaa olla vaan meidän kohtalo..

surullinensiili: Kivahan näiden kissojen kans on olla! Paljon kivompi kuin yksin! Äsken oltiin pari tuntia ulkona auringossa :) Pistin pojat valjaisiin ja pujotin pleksit naruun ja solmin narun tohon pienellä pihallamme olevaan tolppaan. Siinä sitten totuttelivat ulkokissan elämään ja minä haravoin pihaa ja otin aurinkoa :)

Olet surullinensiili vähän saman luonteinen kun minä :) Minäkin olen miettinyt jo lasteni terveyttä vaikkei koko lapsia vielä ole. En paljon vielä ole miettinyt, aattelin että mietin sitten jos kohdalle osuu. Mutta sen verran olen jo pähkäillyt, että ihan oman jaksamiseni takia, niin en ehkä vie loppuun raskautta, jos tiedän, että tulossa on vaikeasti vammainen lapsi. Tiedän itsestäni etten jaksaisi..

Meillä on sitten muutenkin vähän samanlainen elämäntilanne. Miehillä töitä mutta itsellä epävarmempaa. Minullakin on täällä Tampereella vaikea tilanne töiden suhteen.. Ahdistaa aika ajoin.. Ei ahdistaisi niin paljon jos tietäisi, että on lapsi tulossa, että saa jotain elämässään aikaiseksi. Ja olenhan minä saanutkin, valmistuin yliopistosta alle 4 vuodessa, mutta silti ei sitä anna itselleen armoa, jos vaan kotona on..

Joo ei miehet niin uteliaita ole, että menisivät sun selän takana urkkimaan mitä olet tänne kirjoitellut :) Omaani ei ainakaan kiinnosta niin paljon ja ymmärtää kyllä, että naisten tulee saada höpöttää kaikenlaisista asioista :)

Minäkään en tunnista oviksiani. Seurailen vain limoja ja tällä viikolla on tullut niitä enemmän. Veikkaan tätä tai viime tiistaita. Kierron pituuskin heittelee mulla joten en voi senkään perusteella arvata. Pitäs vissiin ostella niitä tikkuja / mittailla lämpöjä. Ens kierrossa ainaki.

Vierailija
7/47 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks:

Maria80: Tottahan se, mutta meillä ei toistaiseksi ole muuta ollutkaan kuin välimatkaa nämä 6 vuotta! Sillä olis kiva välillä olla yhdessäkin. Etenkin kun tämä kesäkin on yhtä välimatkaa töiden takia. Taitaa olla vaan meidän kohtalo..

No, pysyypähän suhde tuorena ;). Mutta kyllähän tuollainen on varmasti toisinaan rankkaa. Mullakun välillä tekee nämä miehen sesonkijaksot tiukkaa (kestää noin pari viikkoa, tekee silloin töitä klo 8-20... 03.

Vierailija
8/47 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut pari päivää taukoa palstailusta, kun olen täällä vanhempieni luona kylässä. Vaikka he tietävät yrityksen aloittamisesta (isäni sai eilen kuulla!), olen jo saanut kuulla äidiltä, etten saisi " hössöttää" asiasta. Mutta te olette vaan niin korvaamatonta vertaistukea, kun ei ole ketään tuttuja samassa asemassa!

Minks ja surullinensiili, mulla aika samat huolenaiheet. Itselleni on aina ollut selvää, että jos esikoista odottaessa vauvalla todettaisiin joku paha vaurio tai edes Downin syndrooma, niin keskeyttäisin raskauden. Jos näin nuorena ja näin epävakaassa elämäntilanteessa saisin erikoishoitoa vaativan vauvan, en varmaan jaksaisi itse henkisesti sitä. Toisen tai kolmannen kohdalla olisi eri asia, kun olisi jo kokenut sen normaalin kehityskulun, eikä olisi muutenkaan niin pihalla kaikesta.

Toki on helppo sanoa, kun ei vielä ole raskaana. Kai ne hormonit tekisivät päätöksen tosi rankaksi, mutta uskoisin silti pysyväni siinä. Sen sijaan " pelkät" fyysiset vammat eivät saisi minua keskeyttämään raskautta, mikäli ne olisivat lääkärin mukaan sellaisia, ettei vauvalle aiheutuisi kohtuutonta kärsimystä.

Mutta nyt takaisin seurustelun pariin! Mieskin tulee tänään tänne, päästään yhdessä oikeaan, puulämmitteiseen saunaan!

Vierailija
9/47 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä maria80 tuo pojan diabetes vaikuttaa arkeen? Joutuuko pistettävää insuliinia käyttämään? Onko teillä muilla lapsilla sitä? Oli varmasti kova paikka kun kuulitte siitä, mutta sen kanssa oppii elämään ja nykyään on hoito niin hyvää ettei niitä pahimpia seurauksia enää tule. Kauheeta kun telkkarista tulee ohjelmia lapsista jolla on joku tosi vaikea sairaus esim sydänvika tai syöpä heti syntyessä. Onneksi diabetes on hoidettavissa eikä enää niin vakava sairaus kun aikaisemmin.

Mä näen sen vammaisenlapsen niin että jos vamma on sitä luokkaa että elämänlaatu kärsii niin olen ehkä valmis keskeyttämään raskauden. Tää maailma on niin julma että kaikkea vähänkin erilaista syrjitään. Toisaalta on hyvä että nykyään on niin hyvät tutkimukset jo raskausaikana mutta olis ehkä mukavampi kun ei kaikesta niin hyvin tietäisi.

Mä olen taas oikein super positiivisella mielellä näköjään kun vaan pahat asia pyörii mielessä... Nyt täytyyy terästäytyä ja ajatella että vauva tulee ja se on terve, kaikki menee hyvin.

Mulla on alavatsa jotenkin ihmeellisesti kipeä. Ikinä ei ole mitään tulehduksia tai hiivaa ollut. Muuta ei siis ole kun kipu oikealla alavatsalla. Kestänyt nyt kaksipäivää. Täytyy kyllä ens viikolla mennä lääkäriin. Onko teillä kokemuksia tulehduksista tai muista alapään vaivoista, minkälaisia oireita ne antaa? Sit onkin ovis ja lääkäri nauraa mut pihalle... :)

Että oon kateellinen sulle kandivaihe kun pääset saunaan ja vielä puu sellaiseen. Nauti munkin puolesta! Meillä ei ole saunaa ollenkaan :(

Vierailija
10/47 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista se ovislima on? Äsken tuli sellaista läpinäkyvää todella paksua limaa ja oikean puoleinen munasarja ollut kipeä... Nyt on menossa vasta kp 14. Kieronpäivänä 12 puuhasteltiin ilman ehkäisyä... Nyt paniikin omaisesti odottelen koska seuraavat menkat alkaa vai alkaako... Eihän tässä nyt näin voi käydä, meidänhän piti odottaa vielä muutama kuukausi... Voiko kierto lyhentyä pillereiden lopetuksen jälkeen?

Mitäpä teidän pääsiäispäivään kuuluu vai mikä nyt lie? Mä piilotin miehelle suklaamunan ja oli kuolla nauruun. Totesin vaan että pitäähän sut opettaa näille tavoille jos lapsia tulee. Odottakoot vaan pikkujoulua niin sit piilotetaan joku pikku lahja :)

Olikos maria80 teillä emmaljungan vaunut? Onko niissä sun mielestä se koppa kauheen matalalla? Mä olen vähän toisella silmällä vilkuillut niitä kun on ohi mennyt ja pettynyt kun se koppa on niin matalalla. Itse olen pitkä ihminen ja usein selkäkipuinen joten en voi aikanani ajatella niitä vaunuja kun kyllä sitä vauvaa sieltä aika paljon saa nostella. Tylsää.

Vierailija
11/47 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä vanhempien luona pihasauna, sellainen " vanha kunnon" puulämmitteinen. Saatiin hyvät löylyt!

Vitsi, eilen oli huono päivä. Sain kuulla kolmen tutun raskautumisesta. Yksi vanha koulukaveri on jo neljännellä kuulla, tiedän heidän jättäneen pillerit pois jo vuosi sitten maaliskuussa. Eli toivottu lapsi. Tulin vaan tosi kateelliseksi, vaikka olinkin onnellinen kaverin puolesta! Illalla oli tosi surku mieli, eikä mies ymmärtänyt ollenkaan.

Toki meillä vasta eka kierto menossa, mutta jotenkin tuntuu, että tässä menee ainakin se sama 9 kuukautta ennen plussaa, mikä sillä kaverillakin meni.. Ei ehkä pitäisi olla näin pessimistinen, mutta sitten ei ainakaan putoa korkealta, jos/kun vauvaa ei kuulu.

Surullinensiili, kuulostaa ihan ovikselta. Ja 2 päivää ennen limoja on ideaaliaika raskautua! Eli mahdollisuus onnelliseen vahinkoon on olemassa :)

Vierailija
12/47 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa sellainen pääsiäismunan piilotus, ja isäni oli maalannut munaani vauvojen ja vauvanvaunujen kuvia! Taisi vähän innostua ajatuksesta, että pääsee papaksi joku päivä :)

(Sai siis eilen kuulla, että jätin pillerit pois.)

Vierailija
13/47 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe: Heh, sulla on söpö isä, kun vauvojen kuvia maalailee :) Minun isäni on niin keskittynyt työhönsä (yrittäjä ja maanviljelijä) että ei sillä ole energiaa enää hössöttää lapsenlapsista.. Uskon, että vähän vihlaisee, kun kuulee kavereidensa odotuksista. Mutta et sä voi ajatella että sulla 9kk menis! Me ollaan kaikki yksilöitä ja joka kuukausi on yhtä suuri mahdollisuus raskautua. Ja me kaikki ollaan täällä tukena, katsotaan nyt sitten kellä milloinkin tärppää, mutta tuskin kaikilla ihan heti. Täällä on monta vanhaa pilleriehkäisijää, minä mukaan luettuna. Mietin vieläkin, että tokkopa edes ovuloin vielä. Ei ainakaan ole mitään tuntemuksia kuten nyt surullisellasiilillä oli, ovishan se :) On mullakin limoja mutta en mä mitään munasarjavihlomisia ole tuntenut! Enhän edes tiedä missä kohdin munasarjani ovat!

Täytyy vaan koittaa keksiä muuta ajateltavaa. Helppohan se on sanoa.. ei itsellänikään onnistu. Tavoitteeni on, että vauva saa olla välillä mielessä, muttei koko ajan :) Jokapäiväistä tämä miettiminen on, mutta yritän etten jää kierimään ajatuksieni kanssa vaan puran ne esim. tänne teille :) Ja teen sen jälkeen jotain muuta.

Nyt kun tämä yritys on jo käsillä, niin mulle tulee aina välillä paniikki, mitä jos en osaakaan olla äiti, mitä jos ahdistun, kun lapsi sitoo liikaa tai mitä jos mies ei ota rooliaan isänä ja mä uuvun hoitamisen kanssa. Mitä jos en selviä uhmaikäisen kanssa, miten työn kanssa (kun haluaisin sitäkin tehdä, en halua olla montaa vuotta vain kotona). Kaikki nämä ajatukset ovat varmasti normaaleja ja hyvä että niitä tulee ja niitä käsittelee jo etukäteen... Mutta eilenkin yksin saunassa taas mietin näitä... On tämä vaan kaksijakoista. Kovasti haluaa, mutta samalla niin kovasti pelkää, kaikenlaista, sairautta ja muuta, kuten surullinensiilikin. Hmph.

surullinensiili: Meillä kävi vähän samanlai. Mun kuivakausi päättyi viime tiistaihin (muita merkkejä oviksesta ei kertakaikkiaan ole) ja edellisenä lauantaina oli ollut seksiä ilman ehkäisyä. Eli kolme päivää mahd. ovista ennen. Tämä oli silloin, kun en vielä tiennyt toisesta antibioottikuuristani.. tiedon jälkeen on ehkäisty. Mutta mahdollisuus on olemassa ja tässä kp 21 kuulostelen kehoani että josko jotain erikoista olis.. vähän oli tänä aamuna outoa näläntunnetta niin että mahaan sattui ja huimasi. Piti käydä juomas mehua puoli kuudelta ja sitten puoli kymmenen oli syötävä aamiainen ennen hampaittenpesua, mitä en yleensä tee. Mutta kaikki toi voi johtua antib.kuurista.. Illalla mielestäni olin syönyt normaalisti, jopa liiaksikin.

Vierailija
14/47 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks: Ymmärrän tuon työstressisi! Toivotaan että töitä löytyy! Miehelläni on sama stressi täällä Kuopiossa, työtilanne tradenomeilla ei oo mikään hirveen hyvä. Tän takia keskustelut vaavistakin päätyy yleensä vähän riitaisesti, kun mies tietty haluaa olla vakityössä että pystymme vaavin elättämään ja tästä se stressaa...:( Tuosta kaukosuhteesta meillä on myös kokemuksia 4 vuoden ajan! Mies asui ja opiskeli Hesassa ja mä Kuopiossa, ja kyllä tuli reissattua, huh sentään! onneksi nyt asutaan yhessä, se tuntuu ihan luksukselta! :) Olin kyllä alkuvuosina tosi masentunut kun jouduttiin olemaan erossa viikot ja minä uudessa kaupungissa missä ei edes ollut vielä kavereita...Mutta siitäkin tuli selvittyä! :) Mullakin on noita pelkoja/ajatuksia äitinä olemisesta ja selviytymisestä vaavin kanssa. Välillä tunteet on tosi ristiriitaisia, mutta kyllä sitä huomaa että todella sen vaavin haluaa!

Maria80: Ihanaa kun teiläkin nyt alkaa yrityskierto!! Nyt vaan häädät tädin pois pikkuhiljaa, ja sitten se taas alkaa!! Plussatuulia sinnekin!!;)

kandivaihe:hassua, meidän mamma kans sanoo aina että ' älä hössötä niitten vauvajuttujen kanssa' ....äh, ei ne kattos ymmärrä tätä kuumeilua, mutta onneksi on tämä palsta minne pääsee ajatuksiaa purkamaan! ;)

surullinensiili: hei, hienoa!! Saattaapa olla että tärppää tästä kierrosta!! Plussasäteitä ja peukut pystyssä täällä olen!! ;) Nimittäin kyllähän nuo kovin ovislimoilta kuulostaa!! Eli mahdollisuus on eirttäin hyvä nyt! ;)

Tuosta jos saisi tietää että sikiöllä on joku rakennepoikkeavuus tai vaikea vammaisuus, olen kandivaiheen kanssa samoilla linjoilla! Tosiaan se että jo lievästikin vammaista kiusataan ja syrjitään nyky-yhteiskunnassamme..en haluiaisi lapselleni sitä kohtaloa. Myöskin oma jaksamiseni vaativan työn ohella ei riittäisi, joten siinä myls yksi syy, miksi keskeyttäisin raskauden.

Joku yseli noista naistenvaivoista! Toispuoleinen alavatsakipu voi olla endometrioosia, munasarjakystasta/kystan puhkeamisesta johtuvaa, esimerkiksi. Hiivatulehduksesta mulla henk.koht. on kokemusta karttunut vallan hyvin, joten voin sanoa, ettei tuo ainakaan siltä kuulosta. Mutta varmuudeksi kantsii käydä siellä lääkärissä. :)

ON: huh huh!! kp 28 menossa ja eipä ole ikinä ollut näin ' raskausmaisia' oireita!! Eli jos en ole nyt raskaana, niin sitten on kyllä tulossa semmoiset menkat että oksat pois...varmaan räjähdän! Pahaa oloa on jatkunut, aina jonkin verran päivän aikana. Nyt rinnat todella kipeät, sivuilta etenkin. Alavatsaa jomottelee niin että tuntuu että kohta räjähtää. Eilen tapahtui kummia. Menkat siis pitäis alkaa tiistaina, mutta eilen tuli yhtäkkiä ruskeaa vuotoa, tai sellaista v-vuotoa joka oli vaaleen ruskeeta. Ajattelin heti että kiva, nyt ne menkat sitten alkaa...sen jälkeen ei ruskeaa vuotoa ole tullut. Nyt aamulla on jomotellut hyvin menkkamaisesti, joten olen todella varautunut tädin tuloon enemmän kuin raskauteen. Jos täti ei tule tänään, testaan huomenna aamulla. Kerron sitten miten kävi! :)

Vierailija
15/47 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe; eipä tässä taida enää olla raskautumisen " pelkoa" ... Olipas siellä labrassa huonoa palvelua. Yksityisellä tietysti saisi parempaa palvelua, mutta siitä kyllä saa sitten maksaa itsensä kipeäksi...

TiggerX; Onneksi en vielä hömpsähtänyt törsäämään testiin, kun nyt näyttää, että eipä tässä kierrossa ole paljon testaamisen aihetta. Toivottavasti sulla kumminkin tulis plussa! Tuosta aavistamisesta; en muista " aavistaneeni" olevani raskaana, mutta tuosta kuopuksesta näin testaamista edeltävänä yönä monta sellaista unta, missä tein testin ja plussa tuli! Ja niinhän siinä sitten aamulla kävi. Viime yönä ennen nukkumaan menoa mietin tuota raskausasiaa ja sitten näin yöllä sellaista unta missä menkat alkoi. Eli niitä tässä nyt odottelen... :(

Söpösimmu; Tervetuloa mukaan!

ON: Tänään oli lämmöt laskeneet, eli varmaan huomenna menkat alkaa. Vielä ei ole kyllä tullut tuhrua, mitä mulla on nyt parin viimeisen kierron aikana tullut päivää ennen menkkojen alkua. Mutta kyllä tuo plussan odotus on muuttunut enemmänkin menkkojen odotukseksi... No, saipahan ainakin hetken jännäillä....

Vierailija
16/47 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TiggerX, joudut siis vielä pari päivää piinailemaan..? db db

Ja Maria, harmi jos lämmöt laskivat. Mutta toisaalta, pääsette aloittamaan yrityskierron alusta, ja voit paremmin valmistautua ovulaatioonkin..

Soitin lääkärikeskukseen, siellä maksaisi papan otto 40 euroa. Ilmeisesti saisi vähän Kelalta takaisin. On kyllä silti aika suolainen hinta! Kävin nyt kaupungin terveysasemalla pyytämässä, josko omalääkäri voisi " kopioida" YTHS:n papalähetteen sinne kaupungin labraan. Lääkäri on kuulemma viikon lomalla, mutta ehkä sitten ensi viikolla. Eihän tällä muuten kiire ole, mutta haluaisin saada asian hoidettua nyt, kun sen muistan. Muuten se taas unohtuu..

Kp20, ja nyt tuntuisi olevan ovis. Ihan vähän nippailee tuolta alavatsan vasemmasta reunasta, tosin sieltä on kyllä mielestäni nippaillut jo useamman päivän ajan. Muutenkin, melkein aina kaikki tuntemukset on tuolla vasemmalla puolella. Onkohan se ihan normaalia?

Tiedossa kuitenkin pitkä kierto, jos ovuloin vasta kp20. Eli odottelen tätiä kylään kp33 - 35 paikkeilla. Se huono puoli pitkässä kierrossa on, että raskautumismahdollisuuksia on harvemmin. Inhottavien menkkapäivien kannaltahan tää on kivaa, kun niitä osuu kohdalle vähän harvemmin.. :)

Vierailija
17/47 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin prismassa ja siellä oli Nalle Puh kirja 10.90. Onneksi en ole vielä ostanut Citymarketissa oli kaksi euroa kalliimpi. Taas ihan sattumalta osui silmään kun olin kirja osastolla synttärilahjaa katsomassa :)

Mun pitäis kans käydä papassa ens viikolla ja siitä saa kärsiä 25¿. Epäreilua ettei ammattikorkeaopiskelijat saa sitä ilmaiseksi. Laskis varmasti monen kynnystä otattaa. Mä en kyllä ymmärrä mikä niissä opiskelija terveyden huolloissa on vikana kun eivät tunnu missään toimivan.

Mitäpä pääsiäis suunnitelmia teillä onkaan? Monet jo täällä niitä kertoikin mutta nyt on varmaan tarkentunu suunnitelmat. Meillä on taas kissamaista menoa kun pyörii kolme kollia jaloissa pääsiäisen yli. Molempien kotona varmaan käydään mutta yöt ollaan kotona ;)

Vierailija
18/47 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe: ehkä se kiertosi siitä sitten tasaantuu ajan kanssa. Voihan olla että se pillereiden lopetuksen jälkeen on vähän pidempi jonkun aikaa. Mullahan kävi juuri niin, eka oli 38 päivää ja nyt ollut sitä 30.

Maria80: voi harmi jos se täti nyt tulee ja lämmöt laskenut. Mulla tänään ollut ihan ' normaali' olo, eli tätiä minäkin lähinnä odottelen ensi viikoksi. Pakkohan sitä on varautua näin pessimistisesti, ettei putoa sitten kovin korkealta jos negan testailee!

Pääsiäissuunnitelmiin kuuluu saunaa ja pokeria tänään. Huomenna kaverin luo saunomaan ja la:na Hesaan katsomaan vauvaa!

Ihanaa kun nyt koko ensi viikko on lomaa, tosin tenttiin pitää lukee....:/

Ja työharjottelukin meni mukavasti! Hyvää pääsiäistä!!

Vierailija
19/47 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä ollut töissä ja töistä ei pääse tänne palstalle (ihme juttu). Illalla ei sitten ole jaksanut nettailla. Olettepa te kirjoitelleet.

Söpösimmulle tervetuloa joukkoon! Osa meistä jo yrittää ja osa odottaa sopivaa aikaa, joten joukkoon sopii :)

Tigger, pääsitkin jo odotettua aikaisemmin piinailemaan. Jännää, plussatuulia. Voin kuvitella, kuinka tekisi mieli testata tuossa tilanteessa, mutta on varmaan viisaampaa odottaa. Olisi se kyllä mieletön juttu, jos näin nopeasti plussaisit. Toivotaan, toivotaan.

Maria: harmi, jos täti näyttää merkkejä itsestään. Mutta seuraavasti kierrosta sitten täysillä. Sehän onkin sitten teille ensimmäin varsinainen yrityskierto.

Joku jutteli miehen kuvitelmista raskautumisen suhteen. Meillä on sama homma. Meillä se johtuu varmaan koulun peloittelevasta ehkäisyneuvonnasta. " simpat menee housujenkin läpi" . Juupa juu.

Kovasti olen koittanut itsestäni bongailla raskausoireita. Ei mitään, ei sitten yhtikäs mitään. Ensi viikolla pitäsi menkat alkaa, jos kierto on normaali. Todennäköisestihän se ei sitä ole., pillereiden jäljiltä. Ajattelin testata vappuna, jos sitä ennen ei menkkoja ala kuulua. Saa sitten rauhassa juhlia. Pitkät piinailut tulossa...

Mukavaa pääsiäistä kaikille vai pitäisikö sanoa munarikasta. Me ollaan vaan kotosalla ja rentoudutaan.

Vierailija
20/47 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe; Yleensähän tuo ovulaatio tapahtuu aina toisesta munasarjasta kerrallaan, jolloin on siis ihan norm. että nippailut tuntuvat vain toisella puolella. Näin siis minun käsittääkseni. Korjatkoon joku, jos olen väärässä...

surullinensiili; Kyllä nuo terveyden hoitopalvelut pitäis kyllä olla opiskelijoille sekä lapsille ilmaisia! Lapsille ne kyllä taitaa monessa paikkaa ollakin. Tosin noista meidän pojan diabeteskontrolleista pitää maksaa tuo poliklinikkamaksu (22¿) kolmen kuukauden välein, mutta kyllä sen maksaa, että saa tuon hoidon kohdalleen.

Muita pääsiäissuunnitelmia meillä ei ole, kuin että sunnuntaina pitäis mennä minun äidin ja isäpuoleni 100-vuotis synttäreille (eli 49+51v ;)). Lupasivat tarjota pääsiäispäivällisen. Tänään mulla oli suunnitelmissa aloittaa ikkunanpesu-urakka. Meidän talossa kun noita ikkunoita on kaikkiaan... *laskee*..18...

TiggerX; Onhan se tietysti parempi olla hieman pessimisti tuon raskautumisen suhteen, niin isku maahan ei ole niin kova, jos täti yllättää. Mutta minä kyllä peukutan ihan " kybällä" sulle plussan puolesta! bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd

PomppuX; sullakin on piina-ajat edessä! Kiva, että on monta piinailukaveria. Toivottavasti sulla olis myös vappuna aihetta testailla ja plussa tulisi. Tulisipa sitten vietettyä vähän hillitympi vappu, vai? ;)

ON: ei vielä tätiä. Lämmöt olivat taas aamulla nousseet... Rintoja ei aamulla aristanut, mutta nyt sekin on taas pikkuhiljaa alkanut... Jännää...