Mitä ajattelet ihmisistä, joilla ei ole luottokorttia?
Ei Mastercardia ei Visaa? Kaikki luottotiedot menneet? Elää kädestä suuhun.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
velaton kirjoitti:
Ajattelen, että tuo ei ilmeisesti halua vuokrata autoa lomamatkoilla. Muuhun ei käsittääkseni tarvitse luottokorttia, jos on rahaa.
Auton voi vuokrata myös rahalla.
t. kortiton
Tiesitkö että eipä muuten voi. Tai auton vuokran voi kyllä maksaa mutta itse vakuutta ei. Ihan tuossa muutama viikko sitten otin auton Malagan lentokentältä vuokralle. Omassa luottokortissani on limitti 500e, koska en käytä sitä koskaan. Vuokrayhtiö otti muitenkin luottokortilta varauksen 1200e joka ei tietenkään mennyt läpi. Luojalle kiitos saavuin sellaiseen aikaan espanjaan että pystyin soittamaan pankkiin ja nostamaan luottorajani 1500e jotta tämä onnistui.
ehdotin että annan v aikka käteisenä heille tuon 1500e mutta se ei onnistunut tietenkään vaan haluavat vaan luottokorttivarauksen, jos esim kolhin autoa ja jätän maksamatta laskun..
Tavattoman monessa paikassa vuorkaus onnistuu helposti ihan käteisellä, kun maksaa vähän extraa...Mutta mitäpä siitä tietäisi luottokortin varassa elävät.
Hyvin luotettavalta yritykseltä kuulostaa. Mainitse muutama noista tavattoman monista paikoista.
Herz ainakin.
T. Ei alkuperäinen kirjoittaja
Hauska lukea ihmisten tietämättömyydestä ja ymmärryksen puutteesta. Voin kertoa että olen reissannut kohta kolme vuotta ympäri palloa taskussa kaksi debit-korttia. Hotelleja varattu ja asuttu yli sata, autoja vuokrattu kymmeniä.
Käteiselläkin onnistuu lähes kaikki.
Mutta jatkakaa korttienne pläräämistä siellä sohjossa!!
Minulla ei ole yhtään ainoaa luottokorttia. Visa on mutta debit.
Periaatteeni on, että en osta jos en pysty käteisellä maksamaan, tai siis tilillä ei rahaa ole.
Tienaan hyvin, käyn vakituisessa työssä, asuntolainaa on vielä jonkin verran, mutta ei mitään osamaksuja eikä kulutusluottoja. Autonkin ostin säästämilläni rahoilla. Säästötilillä on aina oltava tietty summa, johon en koske jos ei pakko. Olen tavallaan "unohtanut" ne rahat, ikään kuin niitä ei olisi.
On hyvä olla rahaa sivussa pahan päivän varalle!
En minäkään ole tarvinnut luottokorttia muuhun kuin satunnaisiin nettitilauksiin, se on usein kätevin ja turvallisin maksutapa. Muuten ostan kaiken debit-kortilla tai käteisellä.
En ymmärrä ihmsiä, joilla on jatkuvasti luottokorttivelkaa.
Mulla ei ole luottokorttia. Kaksi maksukorttia tosin löytyy, olen kahden eri pankin asiakas. Luottotiedot on kunnossa, mulla on hyvin palkattu vakituinen työ ja matkustelenkin suht paljon. Olen jopa asunut ulkomailla, ihan luottokortitta.
Toistaiseksi ei ole yksinkertaisesti ollut tarvetta hankkia luottokorttia, säästän mieluummin rahaa reissuja tai isompia hankintoja varten. Koen että vasta sitten olen ansainnut ne. Joskus saatan ostaa laskulle jotain, jos siitä ei koidu ylimääräisiä maksuja ja korttimaksu ei syystä tai toisesta ole mahdollinen (viimeksi unohdin lompakon töihin ja illalla piti tilata tiettyjä tuotteita nettikaupasta). Koskaan ei ole nettishoppailu epäonnistunut korttityypin vuoksi, ja kyllä tässä on vuosien varrella tullut yhtä sun toista tilattua ja ostettua, lentoja, hotelleja, vaatteita, elektroniikkaa, niin kotimaasta, EU:n alueelta kuin ihan Jenkeistä saakka. Isoilta ja pieniltä toimijoilta. Autojakin vuokrailen silloin tällöin, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Käteistä en käytä oikeastaan koskaan.
Kai tämä malli on opittu kotoa. Äiti hankki ensimmäisen luottokorttinsa vasta reilusti päälle viisikymppisenä, isällä on vissiin "aina" ollut luottokortti, jota hän ei koskaan oikeastaan käytä, vaan hänkin mieluummin säästää rahaa hankintoihin, kuin ostaa velaksi. Molemmilla on aina ollut luottotiedot ja muut raha-asiat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta et voi varata hotellia ilman luottokorttia.
Häh? Olen varannut lukuisissa eri maissa yhteensä n. 50+ hotellihuonetta ilman luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta et voi varata hotellia ilman luottokorttia.
Häh? Olen varannut lukuisissa eri maissa yhteensä n. 50+ hotellihuonetta ilman luottokorttia.
Niin miäkin!
Ajattelen vastuulliseksi ihmiseksi. Mihin sitä luottokorttia tarvii kun on raha-asiat kunnossa.
Olen 25-vuotias ja minulla on vain visa electron. Matkustelen, käytän nettikauppoja ym. Eipä ole vielä tullut sellaista tilannetta vastaan että olisi täytynyt jättää jokin asia tekemättä luottokortittomuuden vuoksi. Luottotiedot on ja rahaa tilillä joten esim. hotellit maksan etukäteen enkä varaa luottokortilla. Aina on onnistunut. Ei minulla mitään periaatteellista syytä ole luottokortittomuuteen joten hankin sellaisen jos tarve ilmenee. Vielä ei ole ilmennyt.
Ajattelen että on hoitanut hyvin raha-asiansa kun ei tarvitse velkaa tehdä vaan voi maksaa omalta tililtä.
Minulla ei ole luottokorttia, en ehkä saisikaan tulojen pienuuden vuoksi.
Onhan tuota tullut toki hankittua jotain osamaksuilla, ja asuntolainaakin on, mutta luottokorttia en koe tarvitsevani.
Nettiostoksiin minulla on prepaid-maksukortti joka kai toimii kaikkialla sekä paypal.
Vierailija kirjoitti:
Sössinyt raha-asiansa, köyhä, ei matkustele = rajoittunut, kielitaidoton juntti tms.
Hei! Olen 38v. ihan kohtalaisesti tienaava mies. Ainoa kortti mikä minulla on visa Debit koska saan sillä hoidettua kaikki asiani aivan hyvin, joten en koe tarpeellisuutta luotolliselle kortille. Serkkuni omistaa kaikki mahdolliset luottokortit ja silti aina valittaa miten rahat on loppu!? En oikein ymmärrä miksi ihmeessä hänellä voi olla rahat loppu kun minulla ei ikinä ole!?
Ajattelen että ihminen ei osta mitään velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammat ei siis koskaan osta mitään netistä?
Ainakin Suomessa voi ostaa ihan sillä perinteisellä verkkomaksulla.
Voi ostaa joo, mutta vain Suomesta. Sitäpaitsi luottokorttia käyttäessä on luottokunnan turva ihan Suomessakin, jota ei verkkomaksulla saa.
Eipä sillä tietenkään mitään merkitystä ole, kun mammat vain päättävät, että luottokortilla ei "oikeastaan tee mitään"
Sain vasta nelikymppisenä vakituisen työn joten ei ole pitkään ollut mahdollisuutta siihen. Tai ehkä määräaikaisenakin olisi ollut mahdollista, mutta en saanut siihen kunnon selvyyttä netistä. Tarkoitus on ollut vaihtaa pankkia mutta en ole saanut aikaiseksi valita sitä. Joissain nettitilauksissa sellainen olisi ollut tarpeen, airbnb-vuokraukseen, junassa maksamiseen ym.
Näistä keskusteluista aina paljastuu millaista porukkaa täällä pyörii...
Luottokortti jostakin syystä liitetään huonoon taloudenhallintaan ja velaksi elämiseen? Tulee vaikutelma, että keskusteluun osallistujat jollakin tapaa vieroksuvat luottokorttia, tai ehkä ovat menettäneet luottokelpoisuutensa?
Luottokorttihan on globaalissa kaupankäynnissä ja matkustellessa käytännössä välttämätön maksuväline ja turvakin monessa suhteessa.
Arjessakin sen tarpeeseen törmää jatkuvasti. Kuinka onnistuu esim. jonkin suoratoistopalvelun hankkiminen ilman luottokorttia?
Kyllä se nyky-yhteuskunnassa on ihan oletusarvo, että normaalilla aikuisella ihmisellä on luottokortti. Sen näkee palvelutarjonnassa ja vähän kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassahan luottokortti on kovassa käytössä. Ne tosin käyttää sekkejäkin vielä kun ovat niin ajan hermolla.
Shekki on mainio maksuvaline niinkuin luottokorttikin. Suomessa on se ikioma pankkisiirtosysteemi joka ei pelaa muiden maiden kanssa.
Ei luottokortilla mitaan ilmaista rahaa saa, lasku tulee vain 30 pv. myohemmin. Mina en anna pankkitilieni numeroita kenellekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassahan luottokortti on kovassa käytössä. Ne tosin käyttää sekkejäkin vielä kun ovat niin ajan hermolla.
Shekki on mainio maksuvaline niinkuin luottokorttikin. Suomessa on se ikioma pankkisiirtosysteemi joka ei pelaa muiden maiden kanssa.
Ei luottokortilla mitaan ilmaista rahaa saa, lasku tulee vain 30 pv. myohemmin. Mina en anna pankkitilieni numeroita kenellekaan.
Ettei joku vahingossa laita rahaa? Itse olen antanut tilinumeroni narkomaaneillekin, ei sillä voi mitään tehdä. Ja jos laitan rahaa toisen tilille, tämä ei näe tilinumeroani.
No en halua pienituloisena hankkia luotolla mitään. Jos minulla ei ole rahaa ostaa jotain, niin sitten hankinta jää tekemättä. Ihan fine mielestäni. Toki materia ei näyttele juuri mitään osaa elämäsäni.
Mitä vittua se kuuluu ap:lle onko jollain luottokortti vai ei? Ja miksi se edes kiinnostaa? Kyllä pitää olla köyhä elämä, jos tuollaisesta jaksaa murehtia!