Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisistä, joilla ei ole luottokorttia?

Vierailija
15.11.2017 |

Ei Mastercardia ei Visaa? Kaikki luottotiedot menneet? Elää kädestä suuhun.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitään. Itsekin hankin vasta kolmekymppisenä, en olisi hommannut välttämättä silloinkaan jos pankki ei olisi tarjonnut sitä ilmaiseksi ensimmäiseksi vuodeksi. Jos ei matkustele, luottokortille on oikeastaan hyvin vähän käyttöä.

Nettiosokset on hyvä hoitaa luottokortilla.

Vierailija
42/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei matkustele? Osaa elää tulojen mukaan ja on hyvä pesämuna yllättävien menojen varalle?

Ei kaikki oo kokenu tarpeelliseks luottokorttia. Itekki käytän vaan matkailuun liittyvissä menoissa. Ne nettiostokset (siis tavaran hankinnat) mitä oon tehny oon saanu hoidettua ilman luoton käyttöä.

Se on kuitenkin turvallisempaa luottokortilla. Jos käy jotain niin saat rahat luottokorttifirmalta takaisin. Jos maksat ostokset omalla rahalla, ei sinulla ole mitään turvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että on joko menettänyt luottotietonsa tai sitten on tyyppi, joka ei matkustele, eikä tilaa tavaraa ulkomaisista nettikaupoista.

Vierailija
44/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että on joko menettänyt luottotietonsa tai sitten on tyyppi, joka ei matkustele, eikä tilaa tavaraa ulkomaisista nettikaupoista.

Tai kotimaisista, miten kävi Anttilankin kanssa.

Vierailija
45/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen enkä aiokaan hankkia. Miehellä on kaksi ja molemmat törsännyt tappiin saakka. Sekö sitten on hienoa? Vuosimaksut ja korot nousee..todella hulppeaa että joudut maksamaan ostoksistasi enemmän kuin mitä olisit maksanut ilman luottoa. Eivätkö ihmiset enää säästä?

Vierailija
46/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortissani on myös luottokorttiominaisuus, mutta en käytä sitä. Miksi minun pitäisi ostaa luotolla jotakin, jonka voin maksaa myös saman tien? Jos minulla ei ole varaa ostaa jotakin, jätän sen ostamatta. Verkkokaupasta ostan vain, jos ostoksen voi maksaa verkkopankissa. Luottotiedot ovat olleet tallella aina!

Siis mitäkö ajattelen ihmisestä, jolla ei ole luottokorttia. Ajattelen, että siinäpä järkevä rahankäyttäjä, joka ei juokse jokaisen muotihömpötyksen perässä.

Vierailija
47/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menettänyt luottotietojani mutten käsittääkseni ole oikeutettu luottokorttiin. En ole kyllä hakenutkaan enkä sitä tarvitse. Tosin joskus kun haluan tilata jotain ulkomailta käytän äitini luottokorttia - hänen luvallaan siis.

Vierailija
48/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitään. Itsekin hankin vasta kolmekymppisenä, en olisi hommannut välttämättä silloinkaan jos pankki ei olisi tarjonnut sitä ilmaiseksi ensimmäiseksi vuodeksi. Jos ei matkustele, eluottokortille on oikeastaan hyvin vähän käyttöä.

Ei sitä tarvitse matkusteluunkaan. Pelkkä vis electron riittää ja voi nostaa automaateista rahaa. Netissä maksaminen ei joskus onnistu ilman. Tosin on sekin onnistunut kun olen laittanut sähköpostia, ja rahat kelpasivat muitakin kanavia pitkin.

Vierailija
49/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitään. Itsekin hankin vasta kolmekymppisenä, en olisi hommannut välttämättä silloinkaan jos pankki ei olisi tarjonnut sitä ilmaiseksi ensimmäiseksi vuodeksi. Jos ei matkustele, luottokortille on oikeastaan hyvin vähän käyttöä.

Nettiosokset on hyvä hoitaa luottokortilla.

Paypal hoitaa nuo.

Vierailija
50/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassahan luottokortti on kovassa käytössä. Ne tosin käyttää sekkejäkin vielä kun ovat niin ajan hermolla.

Vierailija
51/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että on sama asia olla ilman luottokorttia ja ilman luottokelpoisuutta?

Vierailija
52/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat ei siis koskaan osta mitään netistä?

Siihen ei tarvitse luottokorttia.

Vierailija
53/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohimennen huomauttaisin, että kaikki ulkomaiset verkkokaupat eivät hyväksy Paypalia. Tai ovat niin pieniä (esim. jotkut käsityöläiset), että heillä ei ole Paypal-mahdollisuutta. Ihan kaikkialta tilaaminen ilman luottokorttia ei siis onnistu, ellei ota jotain hullun kallista ja hankalaa postisiirtoa...

Vierailija
54/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaatte matkustaa esim. Yhdysvaltoihin jne. jos teillä ei ole luottokorttia matkanne menee huonosti.

Nimittäin hotellit,autonvuokraukset ym. tapahtuvat luottokorttien kautta.

Vierailija
55/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten auton voi vuokrata ilman luottokorttia? Pystyykö kuitenkin varaamaan etukäteen? Meillä on luottokortteja, vain matkustusta varten.

Etukäteen ei pysty varaamaan, mutta paikan päällä onnistuu kyllä. Me ei esim. koskaan varata edes hotellia etukäteen. Otetaan huoneet vasta paikan päältä nähdään heti taso ja saadaan halvemmalla. 

Kyllä minä vaan oon pystynyt vuokraamaan auton niin kotimaassa kuin ulkomaillakin ilman luottokorttia tai korkeampaa hintaa. Myös hotellin varaaminen on aina onnistunut. Sekä Electronilla että Debit-kortilla. Hertz, Europcar ja joku kämänen pakuovelle.ficom on ainakin suostunut ihan kiltisti vuokraamaan mulle auton, samoin hotellien varaaminen on aina onnistunut (Hiltonista Sokos Hotelleihin ja ties mihin pikku hostelleihin, Suomessa ja maailmalla, suoraan hotellien nettisivuilta ja hotels.comista ja amomasta ja muilta varaussivuilta).

Vierailija
56/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sössinyt raha-asiansa, köyhä, ei matkustele = rajoittunut, kielitaidoton juntti tms.

Mitä nyt kolmisenkymmentä lentoa viime vuonna. Itselleni ainakin nämä tulot ok. Ja ikää 43 vuotta...

Poikkeuksellista mussa on ehkä myöhäinen valmistuminen (työt veivät liian hyvin) ja salatut osoite- ja puhelintiedot.

Meitä on moneksi.

Vierailija
57/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohimennen huomauttaisin, että kaikki ulkomaiset verkkokaupat eivät hyväksy Paypalia. Tai ovat niin pieniä (esim. jotkut käsityöläiset), että heillä ei ole Paypal-mahdollisuutta. Ihan kaikkialta tilaaminen ilman luottokorttia ei siis onnistu, ellei ota jotain hullun kallista ja hankalaa postisiirtoa...

Mä olen ostanut tavaraa ulkomaisista verkkokaupoista debit-kortilla, esim. eräältä pieneltä Etsy-savenvalajalta. 

Vierailija
58/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ensimmäisen kerran matkustin Jenkkeihin niin kyllä se luottokortti oli siellä ihmisen vakuus.Tarkoitan joka paikassa kysyttiin korttia. 80-luvulla vieläpä siellä katsottiin jos ei ole luottokorttia niin asiakas/henkilö on maksukyvytön.

Vierailija
59/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei-luotollisilla korteilla voi silti maksaa hyvin. PayPalia en käytä.

Vierailija
60/99 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassahan luottokortti on kovassa käytössä. Ne tosin käyttää sekkejäkin vielä kun ovat niin ajan hermolla.

Jenkeissä luottokortin avulla hankitaan ns. positiivinen luottohistoria, jota ilman ei saa tehtyä isompia hankintoja tai esimerkiksi pankkilainaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi