Mitä ajattelet ihmisistä, joilla ei ole luottokorttia?
Ei Mastercardia ei Visaa? Kaikki luottotiedot menneet? Elää kädestä suuhun.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut pikkuteinixistä lähtien visa electron eikä tarvetta muulle. Minä kun vinguttelen visaani, niin tiedät minulla olevan oikeasti rahaa, eikä silleen tavallaan.
Ainiin. Luottikset ovat olleet aina kunnossa ja tulevat aina olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei matkustele? Osaa elää tulojen mukaan ja on hyvä pesämuna yllättävien menojen varalle?
Ei kaikki oo kokenu tarpeelliseks luottokorttia. Itekki käytän vaan matkailuun liittyvissä menoissa. Ne nettiostokset (siis tavaran hankinnat) mitä oon tehny oon saanu hoidettua ilman luoton käyttöä.
Se on kuitenkin turvallisempaa luottokortilla. Jos käy jotain niin saat rahat luottokorttifirmalta takaisin. Jos maksat ostokset omalla rahalla, ei sinulla ole mitään turvaa.
Kuka idiootti maksaa tuotteen ennen kuin tuote on itsellä? Minä otan kaikki aina laskulla sillä en suostu maksamaan tuotteesta jota minulla ei ole. Hyvin olen onnistunut tilaamaan vaikka mitä netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassahan luottokortti on kovassa käytössä. Ne tosin käyttää sekkejäkin vielä kun ovat niin ajan hermolla.
Shekki on mainio maksuvaline niinkuin luottokorttikin. Suomessa on se ikioma pankkisiirtosysteemi joka ei pelaa muiden maiden kanssa.
Ei luottokortilla mitaan ilmaista rahaa saa, lasku tulee vain 30 pv. myohemmin. Mina en anna pankkitilieni numeroita kenellekaan.
Ettei joku vahingossa laita rahaa? Itse olen antanut tilinumeroni narkomaaneillekin, ei sillä voi mitään tehdä. Ja jos laitan rahaa toisen tilille, tämä ei näe tilinumeroani.
Tietenkin näkee.
Vierailija kirjoitti:
Näistä keskusteluista aina paljastuu millaista porukkaa täällä pyörii...
Luottokortti jostakin syystä liitetään huonoon taloudenhallintaan ja velaksi elämiseen? Tulee vaikutelma, että keskusteluun osallistujat jollakin tapaa vieroksuvat luottokorttia, tai ehkä ovat menettäneet luottokelpoisuutensa?
Luottokorttihan on globaalissa kaupankäynnissä ja matkustellessa käytännössä välttämätön maksuväline ja turvakin monessa suhteessa.
Arjessakin sen tarpeeseen törmää jatkuvasti. Kuinka onnistuu esim. jonkin suoratoistopalvelun hankkiminen ilman luottokorttia?
Kyllä se nyky-yhteuskunnassa on ihan oletusarvo, että normaalilla aikuisella ihmisellä on luottokortti. Sen näkee palvelutarjonnassa ja vähän kaikkialla.
Kuka itseeän kunnioittava ihminen edes tilaa mitään suoratoistopalvelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammat ei siis koskaan osta mitään netistä?
Ainakin Suomessa voi ostaa ihan sillä perinteisellä verkkomaksulla.
Voi ostaa joo, mutta vain Suomesta. Sitäpaitsi luottokorttia käyttäessä on luottokunnan turva ihan Suomessakin, jota ei verkkomaksulla saa.
Eipä sillä tietenkään mitään merkitystä ole, kun mammat vain päättävät, että luottokortilla ei "oikeastaan tee mitään"
Sillä turvalla nyt ei tee yhtään mitään.
Jos olet niin huolissasi siitä että et saa tavaraa minkä maksoit niin ota laskulla. Silloin maksat vasta kun tavara on käsissäsi.
"Kuinka onnistuu esim. jonkin suoratoistopalvelun hankkiminen ilman luottokorttia?"
Minun piti googlettaa sana suoratoistopalvelut XD Mihis v×ttuun tarvitsen niitä?
Suomalaisten kanssa on melko mahdotonta tehda kauppaa ulkomailta kun suuretkaan firmat eivat ota luottokorttia, vain se pankkisiirto kay.
Aikakauslehtien tilaukset olen lopettanut kauan sitten. Kukkia en pysty ostamaan paikalliselta kauppiaalta vaan on mentava kansainvalisen firman kautta.
Minulla ei ole. Olen opiskelija, en saisi sellaista vielä + luottokortissa on kk-maksu, joten en tarvi. Riittää että jollain samassa taloudessa on kortti.
Minulla ei ole. Olen 35 vuotias ja muuttanut maasta toiseen niin tiuhaan, että koskaan en ole ehtinyt täyttää pankkien luottokorttivaatimuksia asumisvuosien suhteen. Matkustelua luottokortittomuus ei ole estänyt. Kolmisen kuukautta vuodessa kuluu reissuissa.
Vierailija kirjoitti:
Näistä keskusteluista aina paljastuu millaista porukkaa täällä pyörii...
Luottokortti jostakin syystä liitetään huonoon taloudenhallintaan ja velaksi elämiseen? Tulee vaikutelma, että keskusteluun osallistujat jollakin tapaa vieroksuvat luottokorttia, tai ehkä ovat menettäneet luottokelpoisuutensa?
Luottokorttihan on globaalissa kaupankäynnissä ja matkustellessa käytännössä välttämätön maksuväline ja turvakin monessa suhteessa.
Arjessakin sen tarpeeseen törmää jatkuvasti. Kuinka onnistuu esim. jonkin suoratoistopalvelun hankkiminen ilman luottokorttia?
Kyllä se nyky-yhteuskunnassa on ihan oletusarvo, että normaalilla aikuisella ihmisellä on luottokortti. Sen näkee palvelutarjonnassa ja vähän kaikkialla.
No toki minä heti hankin luottokortin, jos tulee vastaan mulle tärkeä ja hyödyllinen palvelu, jota ei ilman saa. Ovat varmaan pankissakin sen jälkeen tyytyväisiä, kun voivat vihdoin lopettaa luottokortin tyrkyttämisen.
Ei mullakaan ole omaa luottokorttia, mulla on vain rinnakkaiskortit miehen luottokortteihin. En ole edes yrittänyt hakea luottokorttia, koska olen työtön. Tuskin minulle edes myönnettäisiin, ainakaan riittävällä luottorajalla. Asuntolainaa olen kyllä aina saanut, nytkin minun osuuteni lainoista on yli 100000€.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka onnistuu esim. jonkin suoratoistopalvelun hankkiminen ilman luottokorttia?
Hyvin on onnistunut Spotifyn tilaaminen debit-kortilla jo vuosikausia. Miksi ei onnistuisi?
Järkevä ihminen, joka säästää tarvittavan, eikä elä veloiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei Mastercardia ei Visaa? Kaikki luottotiedot menneet? Elää kädestä suuhun.
Olen laatinut aiheesta 24-osaisen kirjasarjan. Laita sp osoite niin lähetän esitteen.
velaton kirjoitti:
Ajattelen, että tuo ei ilmeisesti halua vuokrata autoa lomamatkoilla. Muuhun ei käsittääkseni tarvitse luottokorttia, jos on rahaa.
Olen vuokrannut monta kertaa ilman luottokorttia. Kyllä niille raha on aina kelvannut, joskus ovat vaatineet ottamaan vakuutuksen.
Millekkään karvakädelle luovuta luottokorttitietojani.. mikä vitsi.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Credit-card kirjoitti:
Outo, menneisyydessäelävä tai luottotiedoton.
Ei välttämättä luottotiedoton, voi olla pienituloinen tai ei ole paljoa omaisuutta. Monissa vastavalmistuneissa on näitä.
Anna mun kaikki kestää:DDDDD
En ole koskaan ostanut tai maksanut luottokorilla mitään ja omaisuus on hankittu pankkilainoilla, eikä kukaan ole kysynyt korttia:DDDD
Vasta 80-luvulla ollaan valmistuttu ja kaksi loppututkintoa hallussa.
Olen aina ajatellut, että vain tosi köyhillä on luottokortti, kun ei ole varaa maksaa käteisellä.
Ajattelen että on työtön tai muuten vaan niin köyhä, ettei hänelle myönnetä luottokorttia.
En mitään, koska muiden ihmisten eläminen ja oleminen on aivan yhdentekevää. Aina välillä kuuluu musiikkia, puhetta, naintia, vedenlaskua, ruoanlaittoa, ovenavausta. Ihan sama mitä harmaa massa tekee ympärilläni.
Minulla on ollut pikkuteinixistä lähtien visa electron eikä tarvetta muulle. Minä kun vinguttelen visaani, niin tiedät minulla olevan oikeasti rahaa, eikä silleen tavallaan.