Mitä ajattelet ihmisistä, joilla ei ole luottokorttia?
Ei Mastercardia ei Visaa? Kaikki luottotiedot menneet? Elää kädestä suuhun.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
velaton kirjoitti:
Ajattelen, että tuo ei ilmeisesti halua vuokrata autoa lomamatkoilla. Muuhun ei käsittääkseni tarvitse luottokorttia, jos on rahaa.
Auton voi vuokrata myös rahalla.
t. kortiton
Tiesitkö että eipä muuten voi. Tai auton vuokran voi kyllä maksaa mutta itse vakuutta ei. Ihan tuossa muutama viikko sitten otin auton Malagan lentokentältä vuokralle. Omassa luottokortissani on limitti 500e, koska en käytä sitä koskaan. Vuokrayhtiö otti muitenkin luottokortilta varauksen 1200e joka ei tietenkään mennyt läpi. Luojalle kiitos saavuin sellaiseen aikaan espanjaan että pystyin soittamaan pankkiin ja nostamaan luottorajani 1500e jotta tämä onnistui.
ehdotin että annan v aikka käteisenä heille tuon 1500e mutta se ei onnistunut tietenkään vaan haluavat vaan luottokorttivarauksen, jos esim kolhin autoa ja jätän maksamatta laskun..
Tavattoman monessa paikassa vuorkaus onnistuu helposti ihan käteisellä, kun maksaa vähän extraa...Mutta mitäpä siitä tietäisi luottokortin varassa elävät.
Vierailija kirjoitti:
Miten auton voi vuokrata ilman luottokorttia? Pystyykö kuitenkin varaamaan etukäteen? Meillä on luottokortteja, vain matkustusta varten.
Etukäteen ei pysty varaamaan, mutta paikan päällä onnistuu kyllä. Me ei esim. koskaan varata edes hotellia etukäteen. Otetaan huoneet vasta paikan päältä nähdään heti taso ja saadaan halvemmalla.
Jos lähden ulkomaille vuokraamaan autoja niin sitten voin ottaa sen luottokortin. En edes mahkustele niin mitä vit.tua teen kortilla?
On ihan turhaa kantaa huolta toisista ihmisistä. Meitä luottokortittomia on ainakin kahta lajia, niitä jotka eivät saa ja niitä jotka eivät tarvitse, kun eläke tulee joka kuussa.
Eipä oo koskaan tullut edes ajateltua asiaa?
En mä tiedä mitä kortteja mun kavereilla on tai ei ole, joten ihan sama.
Credit-card kirjoitti:
Outo, menneisyydessäelävä tai luottotiedoton.
Ei välttämättä luottotiedoton, voi olla pienituloinen tai ei ole paljoa omaisuutta. Monissa vastavalmistuneissa on näitä.
En mitään. Itsellänikään ei ole luottokorttia. Tuskin edes saisin, työtön 22-vuotias opiskelija. Lisäksi mulla ei olis varaa maksaa niitä laskuja seuraavassa kuussa sen enempää kun oli ostaa se joku juttu edellisessä ilman luottokorttia, että turhaa kai se olis hankkia kun ei sillä olis käyttöä.
Niin, mutta jos joudut huijatuksi vaikka jossain verkkokaupassa niin saat rajasi takaisin jos olet maksanut ostoksen luottokortilla. Jos vaikka ostat uuden telkkarin ja pudotat sen maahan niin Visalla maksetun tavaran korvaa Visan vakuutus ilman omavastuuta.
Ulkomailta et voi varata hotellia ilman luottokorttia.
Mä en osaisi elää ilman sitä enkä mielestäni elä velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta jos joudut huijatuksi vaikka jossain verkkokaupassa niin saat rajasi takaisin jos olet maksanut ostoksen luottokortilla. Jos vaikka ostat uuden telkkarin ja pudotat sen maahan niin Visalla maksetun tavaran korvaa Visan vakuutus ilman omavastuuta.
Ulkomailta et voi varata hotellia ilman luottokorttia.
Mä en osaisi elää ilman sitä enkä mielestäni elä velaksi.
No monella jolla ei ole luottokorttia nuo seikat on ihan se ja sama, kun ei ole varaa ostaa uutta telkkaria, shoppailla netissä tai matkustaa.
Minä ei ainakaan luottaisi tuollaiseen yritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
velaton kirjoitti:
Ajattelen, että tuo ei ilmeisesti halua vuokrata autoa lomamatkoilla. Muuhun ei käsittääkseni tarvitse luottokorttia, jos on rahaa.
t. kortiton
Tiesitkö että eipä muuten voi. Tai auton vuokran voi kyllä maksaa mutta itse vakuutta ei. Ihan tuossa muutama viikko sitten otin auton Malagan lentokentältä vuokralle. Omassa luottokortissani on limitti 500e, koska en käytä sitä koskaan. Vuokrayhtiö otti muitenkin luottokortilta varauksen 1200e joka ei tietenkään mennyt läpi. Luojalle kiitos saavuin sellaiseen aikaan espanjaan että pystyin soittamaan pankkiin ja nostamaan luottorajani 1500e jotta tämä onnistui.
ehdotin että annan v aikka käteisenä heille tuon 1500e mutta se ei onnistunut tietenkään vaan haluavat vaan luottokorttivarauksen, jos esim kolhin autoa ja jätän maksamatta laskun..
Tavattoman monessa paikassa vuorkaus onnistuu helposti ihan käteisellä, kun maksaa vähän extraa...Mutta mitäpä siitä tietäisi luottokortin varassa elävät.
Hyvin luotettavalta yritykseltä kuulostaa. Mainitse muutama noista tavattoman monista paikoista.
Ei matkustele? Osaa elää tulojen mukaan ja on hyvä pesämuna yllättävien menojen varalle?
Ei kaikki oo kokenu tarpeelliseks luottokorttia. Itekki käytän vaan matkailuun liittyvissä menoissa. Ne nettiostokset (siis tavaran hankinnat) mitä oon tehny oon saanu hoidettua ilman luoton käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
velaton kirjoitti:
t. kortiton
Joskus olen tarvinnut 2 kansainvälitsä korttia ennen kuin auton avaimet on lyöty käteen.
Käteisellä ei toivoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 40 vuotias enkä ole vieläkään keksinyt yhtään asiaa johon noita kortteja tarvitsisin.
Hienosti menee.......not.
Meneekö sinulla sitten jotekin paremmin? NOT...
Jos matkustaminen ympäri maapalloa autonvuokrauksineen tms on mittarina niin tuntuu menevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sössinyt raha-asiansa, köyhä, ei matkustele = rajoittunut, kielitaidoton juntti tms.
Ilmeisesti kaveripiirissäsi ei ole kortittomia kuin noista syistä. Laajenna kaveripiiriäsi.
Minkäs sille voi että ystäväpiiri on mitä on?
Avioliiton kautta pääasiassa on tuota junttiporukkaa tullut tavattua ihan riittämiin ja pidän heidät ulkona elämästäni, se on varma.
En ajattele sen kummempia. Itse hankin luottokortin vasta yli kolmekymppisenä, koska teen välillä pidempiä ulkomaanreissuja ja esim. Saksassa ei Electron kelpaa läheskään joka paikassa. Myös mm. Amazonilta, Zazzlelta, Bookdepositorylta, 6dollarshirtiltä ja Alibabalta tilaaminen onnistuu luottokortilla.
Tavallisessa suomalaisessa arjessa sitä ei kyllä tarvitse.
Olen 38v. enkä tarvitse luottokorttia. Raha-asiat olen aina hoitanut hyvin. En halua ostaa mitään velaksi. Matkustelemaan pystyy ilmankin ja nettiostokset hoituu visa debit -kortilla.
Miten auton voi vuokrata ilman luottokorttia? Pystyykö kuitenkin varaamaan etukäteen? Meillä on luottokortteja, vain matkustusta varten.