Jos naisella on lakkaamattomat, ihan lyhyeksi leikatut "mieskynnet", onko se epänaisellista?
Kommentit (44)
Turha aloitus,täällä on turha puhua naisellisuudesta,heti mammat suuttuu
Vierailija kirjoitti:
Ap sai ainakin alapeukkuja oikein urakalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla sairaanhoitajilla, lääkäreillä ja lähäreillä jne on sellaiset kynnet
Myös useimmilla muusikoilla.
Paitsi Dolly Parton soittaa kitaraa huikean pitkillä kynsillä. Katsoin joskus videolta enkä käsitä miten onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Mutta pitkät vahvat hyvinhoidetut kynnet hoikkien sormenpäiden jatkeina ovat naisella HOT.
Yleensä pullukkasormiset tunkevat sormiinsa sormuksia ja tekevät kaikenlaisia hirveitä rakennekynsiä. Jos yhtään mitään tekee käsiensä eteen, lähtökohtana tulee olla kaunis käsi. Muu on naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Sähän ny oudosti oot vastauksia lukenu, ei täällä kukaan oo suuttunut. Tai jos on niin anna mulle tietoa mikä näistä vastauksista on suuttumista.
Ja kyllä täällä naisellisuudesta voi puhua kunhan on perustelut MIKSI joku asia on naisellista ja kuka sen alunalkaen tosiaan on määritellyt.
Minulla on niin ruman malliset sormet ja kynnet, että pitkät kynnet minulla olisivat hirvitys
Siistit pidemmät kynnet voivat olla toki upeat mutta hyvin usein myös kovin epäkäytännölliset. Mutta miksä siinä, jos ei koskaan tarvitse liata omia käsiään, niin ehkä sitten. Vaikka kyllähän sitä Suomeen(kin) on viime vuosina rantautunut "studioita" joissa toteutetaan erilaisia kynsihoitoja itse en niitä omiksi paikoikseni koe, mutta olisi mielenkiintoista tietää, että millainen on niiden tyypillinen asiakas, joka haluaa usein nimenomaan kysnihoidon. - Toki jotenkin se on "suomalaisesti vinkkelistä" (siis ikään kuin olisi vain yksi ja oikea tapa olla suomalainen) helppo tuomita olevan jotenkin mieltää turhanpäiväisenä keekoiluna ja itsekorostuksena. - Siis täällä siistimmästä pukeutumisestakin saatetaan käyttää ilmaisua: Rumat ne vaatteilla koreilee"
Oliko pitkät kynnet myös otekädessä? Rämpytyskädessä kannattaakin olla pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Oliko pitkät kynnet myös otekädessä? Rämpytyskädessä kannattaakin olla pitkät.
Tämä siis kommenttina Dolly Partonin kitaransoittoon.
Teen pikkutarkkaa sorminäppäryyttä vaativaa työtä ja soitan harrastuksena selloa. En siis todellakaan voi pitää pitkiä kynsiä. Joskus oon lakannut nää lyhyet kynteni, mutta lakat rupee irtoileen heti töissä.
En todellakaan näe että kynsien pituus vaikuttaisi millään tavoin kenenkään naisellisuuteen.
No onko ne "studiossa" laitetut monen sentin raatelelukynnet naiselliset?
Vierailija kirjoitti:
Kuka alunalkaen on keksiny että pitkät kynnet on naiselliset? Hupaisaa jos naisellisuus on kynsistä kiinni, oikein kun syvällisesti pohdin tätä(kin) niin en ymmärrä.
Eli jos joku tietää mistä ja milloin tämmöiset naisellisuuden määritelmät on syntyneet niin antakaapi mulle vinkki mistä netistä löydän tämän infon. Tai kirjallisuutta. En jaksa enkä ehdi itte nytten kattella :)
Tavoiteltavana on aina pidetty sellaista ulkomuotoa, joka on mahdollista vain yläluokkaiselle naiselle. Siellä missä on pulaa ravinnosta, on ihailtu lihavia naisia. Kalpea iho tuli muotiin silloin kun se kertoi siitä, ettei tarvitse raataa ulkona peltotöissä. Kun työt siirtyivät tehtaaseen sisätiloihin, alettiinkin ihailla rusketusta, jne.
Pitkät kynnet kertovat, ettei tarvitse tehdä töitä vaan on varaa palvelijaankin. Jos mies haluaa naisen, jolla on pitkät kynnet, niin miehen pitää olla niin varakas, että voi tilata kotiin siivoojan.
Lyhyet ja siistit kynnet on parhaat. Itseäni lähinnä naurattaa naiset joilla on koristellut ja lakatut kynnet. Monesti pyylevimmillä on kynnet laitettu viimesen päälle
Vierailija kirjoitti:
Ei. En oo ikinä tykäänyt pitkistä kynsistä naisilla. Pahimmat on pitkät jotka tulee paljon sormenpäästä ulos, joissa pää on kuitenkin melko tasainen.
Mies.
Jotenkin ihana kommentti :D
Pitkät kynnet on oksettavat ja epähygieeniset.
No ne lyhyet kynnet tarkoittaa just sitä, että nainen harrastaa perunannostoa tms. Se on sitten ihan katsojan silmässä, miten paljon tykkää perunoita nostelevista emännistä. En minä perunapellolla kyykkiviä maatuskoitakaan miehekkäinä pidä, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Ei. En oo ikinä tykäänyt pitkistä kynsistä naisilla. Pahimmat on pitkät jotka tulee paljon sormenpäästä ulos, joissa pää on kuitenkin melko tasainen.
Mies.
Jotenkin ihana kommentti :D
No kato näitäkin. Huh.
http://www.iambrooklynlamm.com/wp-content/uploads/2016/01/image2-1-900x…
Miettittiin tossa että mitenkä ne kotkankynsillä varustetut emännät.. wc käynnit, meikkaaminen.. vaan kai se onnistuu kun tottuu..ettei töki arkoihin paikkoihin..
Mullakin on pakko olla töiden/koulun takia lyhyet, lakkaamattomat kynnet. Opiskelen siis kokiksi. Välillä vähän ottaa päähän, kun ennen näitä opintoja tykkäsin välillä kasvattaa kynnet vähän pidemmiksi ja lakata jollain kivalla värillä, mutta pieni "uhraushan" tämä nyt on.
Ja onpa näihin nysiin päässyt tottumaan jo aiemminkin, kun muutama vuosi sitten olin avustajana päiväkodissa alle 3-vuotiaiden ryhmässä. En tiedä, olisiko minun ollut aivan pakko pitää kynnet lyhyenä, siellä meinaan oli toinen avustaja, jolla oli niin vimpan päälle laitetut tekokynnet, että. Semmoset suht pitkät ja kärjestä aika terävän näköiset. Ei siis sillä tavalla nätisti tasaiseksi viilatut, joista itse satun pitämään. Joskus vaan mietin hiljaa itsekseni, että montakohan kertaa päivässä se toinen avustaja esim. raapaisee vahingossa jotain lasta, taittaa vahingossa jonkun kynsistään yms, kun kuitenkin oli paljon nostelua ym.. Itse pidin lyhyitä kynsiä siinä työssä käytännöllisempinä.
No mutta, jos naisellisuus on tosiaan kynsistä kiinni, niin voi voi.:D Kai toi mun mies sitten jostain syystä arvostaa "miehekästä" naista.xP
Itse en voi edes pitää lakkaa, jotenkin tunnen sen kynsissäni ja se häiritsee. Vähänkin pitemmät kynnet tarttuvat jonnekin, katkeavat, lohkeilevat herkästi talous- ja pihatöissä. Viihdyn vain superlyhyissä kynsissä.
Ap