Jos naisella on lakkaamattomat, ihan lyhyeksi leikatut "mieskynnet", onko se epänaisellista?
Kommentit (44)
Minulla on sellaiset, en lakkaa. Muutoin pukeudun hameisiin, meikkaan, käytän koruja.
Miesmäistä? Ainakin aikaa säästävää.
Kaikilla sairaanhoitajilla, lääkäreillä ja lähäreillä jne on sellaiset kynnet
No voivathan ne vähän olla, mutta muuten olen kyllä hyvin naisellinen. Kätilöllä vaan ne pitkät kynnet saattaisi olla vähän tiellä ja aikamoinen potilasturvallisuusriski...
Ei. En oo ikinä tykäänyt pitkistä kynsistä naisilla. Pahimmat on pitkät jotka tulee paljon sormenpäästä ulos, joissa pää on kuitenkin melko tasainen.
Mies.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttuni sanoi niin. Onko sinustakin näin?
Ei ole, naisellisuus ei tule kynsistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla sairaanhoitajilla, lääkäreillä ja lähäreillä jne on sellaiset kynnet
Myös useimmilla muusikoilla.
Apua! Nyt iski sukupuoli-identiteettikriisi.
En ole koskaan edes ajatellut, että nämä luomusormeni voisivat olla jotenkin epänaiselliset... Näillä kuitenkin tehdään ruokaa, ommellaan (harrastus, ei pakko) ja töissä käytän niitä niin kirjoittamiseen, kahvinkeittoon fyysisempäänkin työhön.
Ei. Luuleeko joku nyt, etten ole edes hetero...
En usko. Mutta pitkät vahvat hyvinhoidetut kynnet hoikkien sormenpäiden jatkeina ovat naisella HOT.
Pitkät kynnet ovat syvältä. Olkoon vaikka kuinka epänaisellisia (joita eivät kyllä ole) minä pidän ne lyhyenä.
Tunnen erään naisen, joka on hyvin poikamainen. Jo ryhdiltään ja ruumiinrakenteeltaan, pukeutuukin aina verkkareihin, ja tuskin katsoo edes peiliin aamuisin.
Mutta hänellä on upeat kynnet. Siis käy laittamassa ne säännöllisesti, on koristetta ja kimalletta.
Tekeekö se hänestä vähemmän miesmäisen? Ei.
Luin jostain nuorisopalstalta, aikaa sitten seuraavan tarinan. Ja tämä tapahtui aikaan, jolloin ei ollut akryylikynsiä vaan ne piti kasvattaa itse.
Tytön poikaystävä sanoi pitävänsä pitkiä kynsiä naisellisina ja lopulta tyttö sitten suostui kasvattamaan pitkät kynnet.
Iltakävelyllä hän sitten naisellisesti oli pelästyvinään jotain, upotti kyntensä pojan käsivarteen...
Eikä sen jälkeen tarvinnut väkisin pitkiä kynsiä pitää.
Kuka alunalkaen on keksiny että pitkät kynnet on naiselliset? Hupaisaa jos naisellisuus on kynsistä kiinni, oikein kun syvällisesti pohdin tätä(kin) niin en ymmärrä.
Eli jos joku tietää mistä ja milloin tämmöiset naisellisuuden määritelmät on syntyneet niin antakaapi mulle vinkki mistä netistä löydän tämän infon. Tai kirjallisuutta. En jaksa enkä ehdi itte nytten kattella :)
No eivät ole, jos ovat muuten siistit. Lyhyetkin voivat olla ihan kivan näköiset. Mutta sellaiset pureskellun näköiset ovat kyllä ällöt niin miehillä kuin naisilla!
Vierailija kirjoitti:
En usko. Mutta pitkät vahvat hyvinhoidetut kynnet hoikkien sormenpäiden jatkeina ovat naisella HOT.
No sittenhän hän on oikein 'pitkäkyntinen' ja lisäksi 'kuumanäppinen'...
Miksiköhän naisellisina pidetään yleensä asioita, jotka rajoittavat naisen tekemistä tai liikkumista? Itse pidän aina kynnet lyhyinä, koska harrastan pianonsoittoa, käsitöitä ja kuvataidetta, ja pitkät kynnet olisivat vain tiellä. Korkokengät koen ahdistavina, koska niissä ei voi liikkua yhtä vapaasti kuin matalissa kengissä. Varmaan joku tyylipoliisi paheksuu epänaisellisuuttani, mutta itse valitsen mieluummin sen että pystyn vapaasti tekemään haluamiani asioita.
Ja ihan hirveintä on pitkät koristellut rakennekynnet paksuissa lyhyissä nakkisormissa. Ne eivät tee omistajaansa naiselliseksi, päinvastoin.
Luonnolliset kynnet ovat vakavastiotettavat. Rakennekynnet ovat naurettavat. Neutraali lakka menee. Värikäs lakka tekee tyhmän vaikutelman. Jos tekee työtä, kynnet ovat luonnolliset. Rakennekynsien käyttäjät eivät tee työtä, vaikka olisivat muka töissä omasta mielestään.
Itselläni on ollut aina pitkät, lakatut, hyvinhoidetut omat kynnet. Aikoinaan mieheni kanssa tavatessamme, hän kertoi kiinnittäneensä niihin huomiota ja hänen mielestään ne ovat upeat.
Kynteni ovat todella vahvat ja työtekoa, siivousta, ruoanlaittoa, käsitöitä, puutarhassa mylläämistä tai mitään muutakaan ne eivät ole vahvuutensa takia koskaan rajoittaneet.
Kun joskus leikkaan kynteni lyhyiksi, tuntuu, kuin sormet olisivat jonkun toisen ja esim ompeluneulan pöydältä noukkiminen on minulle silloin hankalaa.
En koe sormiani omiksi ilman pitkiä kynsiäni, ne eivät tottele samalla tavalla lyhyillä kynsillä.
Mielestäni nainen on ihan yhtä naisellinen lyhyilläkin kynsillä.
Kamalinta on kädet, joissa on pureskellut kynnet, likaa kynsien alla, tai tulehtuneen näköiset ja tikkuiset kynsinauhat.
Niin miehellä, kuin naisellakin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ollut aina pitkät, lakatut, hyvinhoidetut omat kynnet. Aikoinaan mieheni kanssa tavatessamme, hän kertoi kiinnittäneensä niihin huomiota ja hänen mielestään ne ovat upeat.
Kynteni ovat todella vahvat ja työtekoa, siivousta, ruoanlaittoa, käsitöitä, puutarhassa mylläämistä tai mitään muutakaan ne eivät ole vahvuutensa takia koskaan rajoittaneet.
Kun joskus leikkaan kynteni lyhyiksi, tuntuu, kuin sormet olisivat jonkun toisen ja esim ompeluneulan pöydältä noukkiminen on minulle silloin hankalaa.
En koe sormiani omiksi ilman pitkiä kynsiäni, ne eivät tottele samalla tavalla lyhyillä kynsillä.
Mielestäni nainen on ihan yhtä naisellinen lyhyilläkin kynsillä.
Kamalinta on kädet, joissa on pureskellut kynnet, likaa kynsien alla, tai tulehtuneen näköiset ja tikkuiset kynsinauhat.
Niin miehellä, kuin naisellakin.
Olen samaa mieltä, paitsi että itsellä on lyhyet kynnet. Ne ovat kuitenkin hoidetut, vaikka ovatkin lakkaamattomat.
En sanoisi käsiäni erityisen kauniiksi tai naisellisiksi, mutta eivät ne rumatkaan ole. Ja rumiksi tekee juuri nuo yllämainitut asiat; likaisuus, kynsien pureskelu.
Toisaalta mun automekaanikolla (meillä on vakituinen huoltosuhde, koska autoni on jo siinä iässä että vaatii vähän peräänkatsomista) on pinttyneen öljyiset kädet. Pidän niistä, koska ne tietää mitä tekee.
Ei ole. Jotkut naiset ovat töissä missä pitkistä lakatuidta kynsistä on haittaa