Auttakaa! Aivan kyllästynyt ylimääräisiin kiloihin. Miten hitossa pääsen niistä irti?!?
Kolmannen lapsen raskausajalta on jäänyt ylimääräisiä, joita en saa pudotetuksi. Aina aloitan laihdutuksen, ja 2-3 viikon kuluttua en jaksa enää.
Olen kokeillut nettiryhmissäkin käymistä, mutta niissä on yleensä liikaa ihmisiä, eikä sellaista tsemppihenkeä oikein pääse syntymään.
Pudotustapa on ollut herkut pois (jäätelöpäivä lauantaisin) ja vähärasvaista perusruokaa. Liikkua olen koettanut enemmän kuin normaalisti.
Elämäntapani ovat sellaiset, että en liho tällä menolla, mutta eipä tuo paino itsestäänkään laske, joten " kuurille" pitää nyt alkaa.
MITEN hitossa saisin pidettyä itsestäni niskasta kiinni ja jatkettua tavoitteeseen asti???
t. 163 cm ja 72 kg
Kommentit (38)
0-pisteen kasviskeitot ei ole ollenkaan mun juttuni, koska ne ylläpitävät sitä kokoajan-tekee-mieli-jotain -kierrettä, ja vaatii sitä itsekuria! Tietty kasviskeitto on joskus paikallaan en tarkoita sitä, vaan että jos on _nälkä_ niin isokaan annos tuota ei pidä sitä nälkää kauan vaan kohta taas tekee mieli jotain.
Menen Painonvartijoihin, kun vauva on vähän vanhempi. Aloitin viikko sitten katsomaan vähän mitä syön ja olen päättänyt käydä joka ilta kävelylenkillä.
Ensimmäisen lapsen kanssa oli helpompi laihduttaa, kun kävelin päivisin pitkiä kävelylenkkejä. Kahden kanssa ei samanlaisia lenkkejä voi tehdä.
Olen kummassakin raskaudessa lihonut melkein 30kg, joten karistettavaa riittää. Ekan jälkeen laihdutin viimeiset 10kg Painonvartijoissa.
Nyt on 18kg:n urakka edessä lähtöpainoon ja raskaalta tuntuu. Onneksi vauva ja isompi lapsi voivat hyvin ja se on kuitenkin tärkeintä!
Minä taas voin sanoa että karppaus on minun juttuni. En kyllä elämäntapakarpiksi aio, mutta sillä sain pysyvästi viime kesänä 9kg ja hiukan päälle pudotettua. Tuo paino on periaatteessa pysynyt, nyt vaan kuukauden aikana tullu mässäiltyä kun on ollut masennusta yms kuvioissa. Ihokin on ihan kamalassa kunnossa (kun karppasin, lähti kaikki finnit pois parissa viikossa). Nyt sitten kuukaudessa on tullut turvotusta ja huono olo, masennus vain pahentunut väsymyksen myötä. Eikä tietenkään oloa paranna peiliin katsominenkaan, kun vastassa on finninen, väsynyt, hilseilevä ja pöhöttynyt naamataulu. Painoa on nyt kuukauden aikana tullut lisää 3kg. Kesästä helmikuun loppuun säilytin painoni +-70 kilossa ihan sellaisella suht normaalilla ruokavaliolla. Eli söin riisiä, pastaa ja perunaa hiukan ja 1 ruisleivän päivässä. Ei paino pudonnut, muttei tullut lisääkään.
suosittelen LIIKUNTAA. Itselläni ei normaalipainossa pysyminen onnistuisi ilman sitä. Minulla ei ole oikein itsekuria syömisten suhteen.
Kannattaa myös muistaa dr Philin ohje: itsekurilla ei onnistu. Kannattaa korvata yksi tapa tai addiktio toisella. Lisäksi elämäntapamuutosta kannattaisi harkita.
Sorrun usein mässäilemään, mutta siitä huolimatta olen onnistunut laihduttamaan monta kiloa. Ja pelkästään liikunnalla. Tosin laihtumisen myötä raskaat ruoat eivät enää maita niin hyvin.
Mutta liikunta kannattaa aloittaa maltilla. Suosittelen, että menet vaikka hampaita kiristellen jumppaan ainakin kerran viikossa. Se varmasti rupeaa maistumaan pitemmän päälle. Itseni oli pakko mennä viime syksynä, kun en kehdannut kieltäytyä kaverin pyynnöistä. Nyt käyn siellä ihan vapaaehtoisesti. Ja monipuolisuus liikunnassa kannattaa, sillä yhteen lajiin kyllästyy nopeasti. Itse käyn jumpalla salilla, jumppaan myös kotona sekä lihaskuntoa että joogaa/venyttelyä, jota edeltää kunnon naruhyppely. Välillä käyn kuntosalilla ja hölkkään. Vaihtelu virkistää.
Voi, menisin jumppaan vaikka joka ilta, jos se olisi mahdollista! Tykkäisin ihan hirveästi käydä, mutta miehen työn vuoksi ei onnistu :(
Päivät olen töissä (nyt airaan lapsen kanssa kotona), illat menee hupsista hei, kun yksinään hoitaa iltapalat ja pesut jne. Tuntuu melkein mahdottomalta alkaa mahduttamaan liikuntaa päiväkuvioon. Tietty se normaali pihalla peuhaaminen on likkuntaa myös, mutta ei niin kamalan tehokasta. Täytyy alkaa pohtimaan, miten tuon liikuntapuolen saisi tehokkaasti hoidettua...
Jokin toinen addiktio tilalle...mikäköhän se olisi? Se jumppa olisi hyvinkin, mutta kun en sitä pääse harrastamaan :( No, ehkäpä sitä jotain keksii. Ostaisiko jumppavideon...tulisiko sitä jumpattua kotona? En tiedä, jumppasalilla se " ryhmänpaine" on niin loistava porkkana!
ap
Liikkuakseen ei tarvitse liittyä mihinkään saliin tai erikseen lähteä jonnekin jumppaan. Kokeile yhdistää työmatkoihin liikunta. Jos menet autolla, jätä auto parkkiin kauemmas ja kävele. Jos menet julkisilla, jää aikaisemmin pois ja kävele. Lounastauolla mene kävelylle. Kävele portaat hissin sijasta ym. Vie mennessäs, tuo tullessas.
Eilen tuli aamulla telkasta jumppa, jossa oli lapset mukana. Tulee viikolla uusintana. Otapa nauhalle. Nauhoitin itselleni, tein sen lasten kanssa ja oli tehokas ja hauska. Reisikyykky 15 kg painava muksu selässä on yllättävän tehokasta ja lapset tykkäsi jumpata.
Minulla on myös kuntopyörä ja stepperi talven huonojen kelien varalle. Kesällä kuljen pyörällä töihin, siinä tulee kaksi tuntia tehokasta liikuntaa. Illalla pistän pienimmän juoksurattaisiin ja 5 v. kävelee. Juokseekin niin hyvin 2-3 km, että kateeksi käy. Aloitin liikunnan todella rapakuntoisena ja juoksun intervalli-tyyliin.
Lisäksi vähärasvaista ruokaa + säännölliset ruokailuvälit. Aamupalalla hedelmä ja vähäkalorista jugurttia/rahkaa (Exquisan rahkassa on vaan 0,2 % rasvaa)+ kahvia. Lounaalla ja päivällisellä paljon vihanneksia ja aina puolet niitä lautaselle, ennenkuin otat muuta ruokaa. Ruisleipää. Iltapalaksi puuroa + hedelmä, nukuttaa hyvin. Napostele hedelmiä ja marjoja pullan, namien yms. sijasta. Ruuanlaitosta turha rasvan ja kerman kylväminen pois. Sikanauta vaihdetaan paistijauhelihaan jne. Loppujen lopuksi helppoa.
Pitää muuttaa pysyvästi elämäntavat, muuten ei laihdu ja pysty sitä pitämään ja olet kierteessä. Tiedät kai sen. Minulla lähti verenpaine nousuun ja jouduin miettimään, kumpi on tärkeämpi: televisio ja suolaiset iltavoileivät vai oma hyvinvointi.
-31 kg (ennen 95, nyt 64 kg)
Tuli vaan mieleen, kun itse olen hiukan epäluuloinen noiden kevyttuotteiden (vähärasvaisten) suhteen, niissä kun on yleensä rasva korvattu hurjalla määrällä sokeria (+ lisäaineita). Vähärasvainen ei automaattisesti tarkoita vähäkalorista.
Vierailija:
Aamupalalla hedelmä ja vähäkalorista jugurttia/rahkaa (Exquisan rahkassa on vaan 0,2 % rasvaa
tuollaista suolen toimintaa edistävää jugurttia saa ostettua?
T:harvemmin pöntöllä istuva.. ;)
Täytyykin alkaa panostamaan tuohon liikuntapuoleen.
valmistetta joka antaa potkua aineenvaihduntaan ja sillä on nestettä poistava vaikutus. Se antaa ainakin mulle potkua.
Kerran viikossa 1 h kunnon hikijumppa: vaikka viikonloppuna kun mies kotona?
Kaks kertaa viikossa 1 h/ kerta sydäntä kiusottelevaa jumppaa!
Joka päivä puolituntia hyötyliikuntaa.
Noilla jo laihtuu!
Syö vähemmän herkkuja: Suklaalevyn sijaan 6 pätkistä, pari marssia..
Wiinerin sijaan voipulla, sitten kohta reenaa vaihtoa voipullasta pullaan. Jne.. Jos olet totuttautunu syömään herkkuja niin totaalinen kieltäytyminen on TYLSÄÄ!
Se että syöt 2 lämmintä ruokaa PERUSPÖPERÖÖ ei lihota. Siihen päälle voit ihan rauhassa syödä aamu- ja iltapalat ja välipalan. Kun syöt kuituja niin nälkä pysyy kurissa ja suolella on kivaa -tulee sitä kakkaakin!! Vaalee leipä on huonoa, valitte mahollisimman paljon kuituja (ainakin 10 tai enempi).
Tutustu kasvisruokaan, nauti hedelmiä ja kasviksia. Tee kiisseliä, rahkaa, hedelmäsalaattia!
Mieti kauppaan useamman päivän ostokset, laita mies kauppaan jos se ei osta herkkuja! Jos ostat jotain hyvää niin mieti mitä se olisi, ei tartte ostaa 6 erilaista -jätä muillekin asiakkaille jotain! :)
SYÖ HYVIN ENNENKÖ OSTAT RUOKAA!
Laita musa päälle ja jumppaa lasten kanssa. Löytyiskö kirjastosta jotain jumppaohjetta videona tai kirjana? Tai käytä mielikuvitusta?? Muista vaan turvallisuus ja se että teet liikkeet hallitusti.
Voisko lapset olla samassa vaunussa tai jos isompi osallistuu välillä kävellen? Voisitko ostaa kantoliinan ja kantaa jotain lasta (tulee lisäpainoa ja liikkuminen voi onnistua)? Saisitko jonkun kaverisi mukaan lenkille tai miehen illalla ja jaatte lapsia?
Olisko jumppapaikkaa jossa lapsiparkki? Tai läheisessä isossa kauppapaikassa ja kipaset jumpalla?
Tee 50 vatsalihasta päivittäin. Se on 50 enempi kuin mitä nyt teet! Aikaa ei mene kuin muutama minuutti.. Kun vatsalihakset paranee niin voit nostaa määrää eikä suoritukseen kulu yhtään enempää aikaa!!
Venyttele paljon -vaikka pitkin päivän, pidä hyvä rytmi ja muista vetää masua sisään!
Tässä minulle paljon luettavaa, luen ajatuksella hetken päästä, kun saan tuon sairastajan päiväunille. Tulen sitten kommentoimaan.
34:lle hatunnosto ja kunnioittava kumarrus. Hieno juttu 31 kig:n pudotus! Kyllä minäkin pystyn. Varmasti!
ap
Nyt kun luet ja lapset nukkuu niin mitä jos vaikka 10 minsaa jumppaisit??
Ei kannata haaskata hyvää aikaa!
39
Vierailija:
Nyt kun luet ja lapset nukkuu niin mitä jos vaikka 10 minsaa jumppaisit??Ei kannata haaskata hyvää aikaa!
39
Voishan tuon lihasliikkeiden tekemisen ottaa päivärutiineihin johonkin väliin. Jokapäiväiseksi jutuksi.
ap
Jos kuitenkin alkaisin varmuuden vuoksi ympäripyöreästi laskemaan, ihan että varmistun siitä, etten syö liikaa.
ap
Eli se tarkoittaa sitä, että 10 päivän ajan olet laihdutuskuurilla tai toisinsanoen noudatat terveellistä ruokavaliota ja liikut mahdollisuuksien mukaan. Tämän jakson jälkeen voit huilia 4 päivää ja syödä vähän herkkujakin. Sitten taas tsemppaat 10 päivää, ja taas 4 päivää " laiskottelua" .
Sinulla on näyttänyt olevan ongelmana juuri se, että parin viikon jälkeen repsahdat takaisin entiseen ruokavalioon, joten tämä 10+4 systeemin voisi sopia sinulle, saisit aina " luvan" kanssa repsahtaa puolentoista viikoin välein :) Käy ostamassa uusin KuntoPlus lehti, siellä oli kerrottu asiasta tarkemmin.
Voikohan se toimia? Täytyypä ostaa tuo lehti ja lukaista. Kiitos vinkistä!
Normaalielämässäni, siis nykyisessä ruokavaliossani on herkkuja säännöllisesti. Ei isoja määriä, eikä hirveän rasvaisia (esim. sipsejä tai viinereitä en syö ollenkaan). Nykyinen ruokavalioni ei lihota, on tavallaan sellainen " painonhallintaruokavalio" . Siis en usko, että todella tarvitsen _elämäntapamuutosta_, elämäntapani ja ruokavalioni ovat aika ok. Laihtuakseni silti tarvitsen jonkun kuuriluontoisen palatakseni tähän samaan elämäntapaan kuin nyt.
Kun saisin vain itseäni niskasta kiinni ja pyristeltyä ne muutama viikot ja kuukaudet...10 kig olisi ihan hyvä tavoite. 15 kg korkeintaan.
Mutta katsotaanpas, jos tuo tsemppi sähköpostin välityksellä tuon toisen kolmen äidin knassa tuottaisi hedelmää :)
ap
Se pistesysteemi ohjaa syömään niin, että rasvaa ja proteiinia tulee (liian) vähän. Tämmöinen dieetti vaatii hyvää itsekuria.
Itse laihduttaessani olen pyrkinyt huolehtimaan ennenkaikkea riittävästä proteiinin saannista (mös rasvojen), vähentänyt sokereita ja valkoisia vehnäjauhoja. Runsaasti kasviksia ja maitotuotteita, täysjyväleipää. Kun tulee monipuolisesti kaikkea, makean- ja napostelunhimo häviää, kilot myös! Eikä tarvi edes karpata ;)