TP:t pääsiäisviikolla 15
Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!
Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
tässä pino,jatkan kohta...
Kommentit (26)
pääsiäiskiiruita kaikilla?
Niin,mä siis menin perjantaina baariin ekan kerran Juhon syntymän jälkeen ja ikää pojalla 4,5kk,esikoisella oli aikanaan ikää 4kk kun menin ja silloin oli enempi kiire,nyt ei varsinaisesti mikään kiire ollut vaan mun 30v synttärit oli ja paras ystävä/Juhon kummi pyysi meitä heille yökylään ja hän täytti 29v melkein samana päivänä kuin minä sen 30v ja kysyi mentäiskö yhdessä juhlimaan ja sitten mä innoistuin aivan älynä ja kun maidontulokin on niin paljon vähentynyt että tiesin ettei yöllä tullessa tarvi lypsää,niin halusin kovasti mennä ja se oli mahtavaa kyllä,Juho oli nukkunut koko yön ja heräsi klo 7 aamulla.
Hmm...kehtaanko sanoa että aika pian aion mennä uudestaan taas mutta en siksi että mikään ylihinku taas olisi vaan YÖ esiintyy täällä ja oon vuosia sen halunnut nähdä ja miehen kanssa oon viimeksi v.2000 joulukuussa ollut täällä paikallisessa joten siksi meen JOS äiti on lapsenvahtina.
Sitten varmaan joskus kesällä ehkä kerran.
Vappuna menee mies ainakin.
äityliini ja Juho tasan 20 viikkoa(kohta 5kk)
Kauhean nopeasti mennyt tää pääsiäinen, vaikka ollaan oltu ihan kotosalla. Ollaan yhdessä ulkoiltu, kyläilty ja syöty hyvin ja paljon :)
Olen sentään jotain hyödyllistä saanut aikaan kun siivosin tyttöjen vaatekaapit ja laitoin taas pienet vaatteet pois ja tein tilaa uusille sekä laittelin vaatteita kirppikselle. Mies kaivoi grillin ja pihakalusteet esiin ja eilen jo grillattiin takapihalla ekat makkarat! Voi sitä ihanaa grillin tuoksua :)
Tytölle kaivettiin fillari varastosta ja on taas ihan innoissaan pyöräillyt. Tänään oltiin lenkillä ja esikoinen jaksoi pyöräillä n. 3 km.
Äityliini: kuulosti tosi hauskalta teidän baari-ilta... nyt alan katsoa omaa kalenteria ja suunnitella myös pientä " tyttöjen iltaa" .
Olen kyllä sitä mieltä, että pieni vapaa ilta auttaa taas jaksamaan arkea ja piristää varmasti mieltä. Sitä univelkaa ei vaan jaksaisi lisätä...
Nyt päiväkahvin keittoon!
Viivi_ ja Joeela keskusteli baarimenoista..Itse ei ole tullut tän toisen jälkeen käytyä oikeen missään vielä. Ja ikää neidillä kuitenkin 5,5kk..Mut ei sitä pahemmin ole kaivannutkaan. Toisin oli esikoisen aikaan, jolloin poika tais olla ekaa kertaa mummin luona yötä 3-4 viikon iässä..Mut oli se helpompi jättääkin, ku oli Tuttelilla. Tämä toinen, ku on ollu pelkällä rinnalla, niin mulla on ainaki ollu tosi iso kynnys jättää edes kauppareissun ajaks kotiin..Muutaman kerran on kyllä ollu, ja pisimmän ajan pari tuntia isin kanssa kotona. Tuntuu vaan, ettei meillä ole missään vaiheessa ollu mitään säännöllisiä syöttöjä, vaan saatetaan syödä puolen tunnin välein maitohuikat..No, nyt ku on alkanu kiinteet menee, vois helpommin jättääki, mut en silti uskalla ennenku juo maidot kunnolla nokkiksesta. Ku se tuttipullo (tai tutti) ei ole ollenkaan kelvannu meidän tytsylle..Ni se tissi on ollu ainoa lohduke. Tuntuu vaan pitkältä ajalta, et on ollu puol vuotta menemättä mihinkään ilman vauvaa, mut helposti se on menny. Ehkä siks, ku tietää, et tää on meiän viimenen vauva, ni tästä haluu ottaa kaiken irti. Vaik ei se muutama tunti ilman vauvaa olis mistään kuitenkaan pois.. =)
Nyt tarvii mennä laittaa aamupalaa!
mulla oli kans esikoisen aikaan paljon kiireempi juhlimaan... Tän tokan jälkeen se ei ole käynyt kuin pari kertaa mielessä, ja missään en siis ole oikeastaan käynytkään.
Kampaajalla jne olen kyllä käynyt.
Mutta eiköhän sitä viimeistään kesällä tule käytyä jossain! ja nythän toukokuussa lähden sinne ricky martinin konserttiin.
Me kaivettiin eilen se viinipullo esiin, ja ihmeen helposti tuntui nousuvan päähän... Olen raskaus-ajan jälkeen pari kertaa jounut jotain ja niilläkin kerroilla kävi sama kuin nyt, että oikeastaan jo eka lasi tuntuu päässä. Vaikka raskautta aiemmin joutiin useinkin pari lasi viiniä tms. ja ei oikeastaan tuntunut missään. Jostain syystä se on nyt jäänyt... Mies saattaa kyllä usein viikonloppuisin juoda viiniä jne. mutta ite en ole oikeastaan ottanut nyt, mutta ehkä sekin tapa tulee takaisin kun imetys loppuu!
nyt etsimään tytön kanssa pääsiäismunia!
Oletteko muuten nähnyt kaupassa sellaisia maraboun täytettyjä pääsiäismunia? niissä on maitokreemiä sisällä ja pakkaus on sellainen liila " oikea" munarasia, ja tulee lusikatkin mukana. Ne on siis älyttömän hyviä äidistäkin!
Viivi
HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ VIELÄ KAIKILLE!
Mäkin oon hengissä heh heh=)
Eilen vaivasi aika karsee krapula,sen tunnustan tässä ja nyt=)
Tanssinkin niin paljon että oikean jalan polvi oli aivan sökönä mutta on nyt jo parempi,eilen en Juhoakaan pystynyt kantamaan...
mutta HAUSKAA OLI JA TOSI PIRISTÄVÄÄ!!
En oo kaverin kanssa moneen vuoteen päässyt mihinkään joten se oli mahtavaa!
Yöunet jäi toissayönä 2,5 tuntiin mutta viime yönä 22:30-6:15 nukuin.
Juho on alkanut nukkua ulkona aina vaan paremmin,reissussakin nukkui perjantaina 3h ulkona ja eilenkin 2h,sisällä tunnin pätkiä eli minäpäs alankin laittamaan useammin poikaa parvekkeelle nukkumaan,aluksi kun tottui ja nukkui paremmin sisällä.
Katri ei trullitellut kun vasta eilen iltapäivällä iloisina mutta väsyneinä kotiuduimme(Katrilla oli siellä leikkikaveri,2,5v tyttö).
Mutta pääsiäispupu oli piilottanut pääsiäismunia ja niitä etsi ja löysi jo=)
äityliini ja Juho 20 viikkoa tai jotain=4,5kk+risat
p.s.ei ole Juho oppinut nyt mitään,ei käänny vieläkään,kyljelleen heivaa ja välillä on yrittänyt kääntyä mahalleen mutta käsi jää hankalasti ja sitten heivaa vaan selälleen itsensä mutta ei sitä kiirettä ole.
Onneksi teillä jo melkein parannuttu:)
Meidän tytölläkin yskä kesti melkein viikon ja annettiin cocillana yskänlääkettä iltaisin vaikka päivä menikin ilman yskää. Niin ja laitettiin tietosanakirjat tytön sängyn pääpuolen jalkojen alle, jotta helpottaisi hengittämistä ja tais vähän auttaakin!
Kävin tuolla vastaamassa kun joku kysyi milloin baariin ekan kerran... haikeana muistelin hulvattomia " baarikeikkoja" tyttökavereiden kanssa :) Tosin esikoisen aikana oli paljon suurempi kiire baariin kuin nyt... mutta ennen kesää olis tarkoitus kyllä lähteä kavereiden kanssa rilluttelemaan. Esikoisen jälkeen saatettiin lähteä miehen kanssa yhdessäkin ulos ja tyttö mummin luo, mutta nyt ei taida mummi ottaa ainakaan vielä kahta lasta joten mies saa jäädä lasten kanssa kotiin ja minä lähden omien kavereiden kanssa.
Mites muut TP:t... ootteko ollu baarissa pikku kakkosten jälkeen?!
Täytyy vähän puolustautua... vaikka en ole ollut baarissa niin olen ollut kaupungilla syömässä kavereiden kanssa kerran (poissa 5h), kampaajalla (4h), kosmetologilla (3h) ja joka viikko käyn kerran jumpassa (poissa aina 2h) :)