Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä villitys on tullut kiittää kun edellä oleva laittaa kaupassa välikapulan hihnalle?

Vierailija
14.11.2017 |

Ei koskaan ennen olla kiitelty mutta viimeaikoina nähnyt tuota useampaan kertaan. Todella noloa.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni EI laita kapulaa, että kyllä haluan kiittää sitä, joka laittaa :)  

Vierailija
42/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kiitetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olen huomannut että suurinkaan osa ei laita kapulaa ostostensa perään, siksi kiitä heitä jotka sen laittavat koska mielestäni se kuuluu laittaa.

Ai miksi?

No. Tällaisena 160senttisenä kun ojennan ja yritän kurkotella sitä kapulaa edellä olevan ostosten yli on mun mielestä ahdistava tilanne.

Kiitos on muutenkin iham kiva sana, vaikka vaan siitä että joku hymyilee.

Vierailija
44/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisittepa olleet kanssani junassa viime viikolla Keski-Euroopassa. Toisilleen tuntemattomat ihmiset alkoivat jutella lähellä istuvien kanssa, oikein puheensorina syntyi. Eikö ole hirveää? ;)

Itse asiassa on. Eivät osaa käyttäytyä siellä syrjäisillä ulkomaaseuduilla.

Vierailija
45/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse keksitty villitys. Ei ole tullut vastaan.

Vierailija
46/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.Mennään jurotetaan vaan edelleenkin jokainen omassa ylhäisessä yksinäisyydessä.Kyllähän se nyt riittää jos palvelutiskillä joutuu puhumaan ja/tai kenties vielä kiittämään kun myyjä antaa ostoksen.Nyt ollaan Suomessa.Menkööt ihmiset muualle kuin kauppaan jos puhua haluavat!

No kauppaan itse asiassa mennään lähinnä ostoksille eikä puhumaan. Ihan universaali ilmiö.

Ei kannata lähteä kovin kauas Suomesta kauppaan. Saatat kovin pelästyä.

Olen reissannut paljon ja en ole kyllä huomannut että ihmiset juttelisivat ulkomailla tuntemattomille mitenkään merkittävästi enempää arkitilanteissa. Ei johdu kielimuurista, koska olen käynyt myös maissa joissa puhutaan englantia. Juhlissa yms. monissa kulttuureissa meno on avoimempaa ja sosiaalisempaa, mutta en ole huomannut että muuallakaan väännettäisiin juttua jossain kaupassa. Ihan samalla tavalla ihmisillä on muuallakin maailmassa kiireinen arki.

no siinä tapauksessa sinulla on jäänyt jotain huomaamatta. Etelä-ja keski-Euroopan maissa on aivan yleistä ja normaalia vaihtaa sananen tuntemattomien kanssamatkustajien kanssa esim junassa, bussissa, jopa hississä. Ja kaupan kassallakin puhutaan, usko tai älä. Kyllä se vaan on fakta, että suomessa puhutaan vieraiden ihmisten, naapurien jne kanssa keskimääräistä paljon vähemmän.

Vierailija
47/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään kiittää. Minusta jokainen huolehtii kapulan ostostensa taakse ihan itse. Kun omaa lompakkoahan siinä suojellaan, ettie tule maksettua takanatulevan ostoksia.

Joskus näkee ihmisiä, joiden mielestä kapulan laitto kuuluu selvästi perässätulijalle. Myönnän joskus vähän kiusanneeni... Se huolestunut vilkuilu hihnalle saa minussa aikaan pienen kiusanhengen syttymisen. "Nyt se laittaa ostoksensa hihnalle, eikä välissä ole kapulaa!" Jätän kyllä ihan reilun välin, johon se edellinen saisi kapulansa laitettua. Joskus kapula siihen ilmaantuukin ja henkilö selvästi rentoutuu, kun sai suuren pulmansa ratkaistua ihan itse. Jotkut taas alkavat yhä tiuhemmin vilkuilla vuoroin sitä tyhjää kohtaa hihnalla ja  vuoroin kassaa. Että huomaakohan se... Olen sitten päästänyt tyypin pulasta ja laittanut sen kapulan. Iso helpotus!

En vain käsitä, miten voi olla niin iso asia laittaa se kapula sinne itse. Tai sanoa, että hei, unohdit kapulan.

Tosin onhan kaupoissa monenlaista... Viime talvena eräs ainakin 50+ eli iältään hyvinkin aikuinen mies vaikutti olevan lähes pyörtymispisteessä, kun menin kysymään häneltä, että onkohan meidän ostoskärryt menneet sekaisin. Hedelmähyllyllä sentään vasta oltiin, eli vaihto tapahtui ihan alkumetreillä. Huomasin, että kärryssäni hedelmien seassa oli miesten käsineet, ja omani olivat kyseisen miehen työntämissä kärryissä. Mies oli ihan uskomattoman levoton, ei sanonut mitään, vaihtoi vain kärryjä ja vilkuili sitten tarkkaan hiki otsalla, mitä kummassakin kärryssä oli. Ihan kuin olisi voinut käydä jotain paljon kamalampaakin, kuin että olisi ehtinyt laittaa väärään kärryyn vaikka pussillisen tomaatteja. Hui kauhea.

Vierailija
48/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapulointia kirjoitti:

Tämä kapulajuttu on kyllä omituinen!  Laitan itse vaikka molemmat kapulat, jos edellä menijä ei laita, eikä se minua häiritse, vaikka laitan sille perässä tulijallekin valmiiksi sen kapulan. En tarvitse kiitoksia :))) Olen kyllä muuten melkoinen jäärä, mutta tästä tappelu on omituista...

Sama. 

Ihmettelen ihmisiä, jotka ei saa sitä per...leen kapulaa nostettua ostostensa väliin. Ei etummaiset, eikä takimmaiset. Luuleeko ne kassaneitejä joksikin noorakarmoiksi? Sitten ollaan möksöllään kun ostokset sekoaa. Eikö järki sano mitään?

Vierailija
49/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla asioinnista on kyllä tullut rasittavaa, en ihmettele yhtään jos siitä moni ahdistuu. Itseäni lähinnä raivostuttaa vaan. Älyttömäksi mennyt kun kassoja olisi vähän isommassa kaupassa 10-20, kuitenkin se kaksi auki vaikka jonia on kymmeniä metrejä, osa työntekijöistä vaikuttaa olevan niim laiskoka tai muuten vaan niin hitaita, tekisi mieli itse ne viivakoodit lukea niin ei tarvitsisi sitä 15-20 minuuttia jonottaa, joka alkaa olla aika tavallinen jonotusaika nykypäivänä. Itsepalvelukassaa käytän aina jos saatavilla.

Mua ei kyllä tuo kiittäminen kapulan laittamisesta häiritse vaikken itse niin teekkään. Suomessa kun töykeys on niin jokapäiväistä, en näe mitään pahaa kohtelaisuudessa. Enemmän ärsyttää ne ihmiset jotka sen kapulan hirveellä kiireellä siihen laittaa ja vahtaa jokaisen ostoksen ettei mene vahingossakaan toisen ostos omien sekaan, siitäkin huolimatta etän jätän aina niin reilusti väliä että ei vahingossa siihen mene. Se mulkoilu ja kapulasta huolimatta pitää heti sanoa että noi enää ole minun.

Jumbon Prisma?

Vierailija
50/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.Mennään jurotetaan vaan edelleenkin jokainen omassa ylhäisessä yksinäisyydessä.Kyllähän se nyt riittää jos palvelutiskillä joutuu puhumaan ja/tai kenties vielä kiittämään kun myyjä antaa ostoksen.Nyt ollaan Suomessa.Menkööt ihmiset muualle kuin kauppaan jos puhua haluavat!

No kauppaan itse asiassa mennään lähinnä ostoksille eikä puhumaan. Ihan universaali ilmiö.

Ei kannata lähteä kovin kauas Suomesta kauppaan. Saatat kovin pelästyä.

😀😂

Vierailija
51/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita kapulaa jos takanani ei ole ketään, sitten jos siihen joku ajan kuluttua tulee saa itse laittaa kapulansa paikalleen. Ei se hyödytä mitään tyhjällä hihnalla. Tilanne on eri jos lastaan kärrystä tavarat hihnalle ja takanani on jo jonoa, silloin se kapula menee paikalleen. Joskus takana olevan kerkeää sen nappaamaan ennen minua. Enkä kiittele ketään, joskus on joku minua kiitellyt, olen vain että 'k.

Olet väärässä. Itse asiassa hyödyttää. Kassahihna stoppaa, kun se viimeinen ypöyksinäinen kapula osuu siihen kassahihnan loppuun. Tämä siis kun ei ole muita asiakkaita.

Jos taas joku tuleekin taaksesi, taaskin hyödyttää.

Vierailija
52/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kiittelevät ihmiset vain tykkäävät itsestään enemmän kun ovat olevinaan kohteliaita. Kiillottelevat siis kuortansa eivätkä oikeasti ajattele muita. Säästäisivät kiitoksensa kassalla istuvalle henkilölle. Vielä säälittävämpää ovat he jotka kokevat kauheat paineet toimia juuri oikein kassalla ja pelkäävät ettei toimitus mene niin kuin blogeissa/somessa on suositeltu. Ei kukaan varmasti ole ikinä kuollut siihen jos on vaikka unohtanut koko kapulan.

Vierailija
53/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita kapulaa jos takanani ei ole ketään, sitten jos siihen joku ajan kuluttua tulee saa itse laittaa kapulansa paikalleen. Ei se hyödytä mitään tyhjällä hihnalla. Tilanne on eri jos lastaan kärrystä tavarat hihnalle ja takanani on jo jonoa, silloin se kapula menee paikalleen. Joskus takana olevan kerkeää sen nappaamaan ennen minua. Enkä kiittele ketään, joskus on joku minua kiitellyt, olen vain että 'k.

Olet väärässä. Itse asiassa hyödyttää. Kassahihna stoppaa, kun se viimeinen ypöyksinäinen kapula osuu siihen kassahihnan loppuun. Tämä siis kun ei ole muita asiakkaita.

Kuule se kassaneiti sen hihnan stoppaa ja sitä varmaan v*tuttaa laittaa niitä kapuloita koko ajan hihnalta pois.

Vierailija
54/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä huolet. Aika hyvin on asiat, jos tästäkin saa ongelman.

Vierailija
55/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on kohteliasta. Ei haittaa yhtään. Me suomalaiset ollaan muutenkin niin mörrimöykkyjä, naapureillekaan ei sanota kuin hei nopeasti.

Mä juttelen paljonkin naapureideni kanssa, paitsi yhden. Se on räyhääjä, sille ei voi jutella mitään. Ja se on osuuskaupan kassalla töissä!!! Välttelen sitä liikettä aina kun näen sen työvuorossa.

Vierailija
56/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule se kassaneiti sen hihnan stoppaa ja sitä varmaan v*tuttaa laittaa niitä kapuloita koko ajan hihnalta pois.

Ei kaikkialla. Ja kapuloiden heittely jokaisen asiakkaan jälkeen kuuluu siihen duuniin, mistä sille palkka maksetaan. Paljon enemmän aikaa menee 2 törpön ostosten selvittelyyn kuin kapulan nakkaamiseen.

Vierailija
57/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edellä oleva laittaa sen kapulan ja katsoo taakseen eli minuun, niin kiitän. Jos ei huomioi minua, niin yleensä en sitten sano. Kyllä sen jotenkin näkee, että kuka kaipaa sitä kiitosta ja kuka ei. Ei ole mulle mikään ongelma kiittää, jos joku on huomaavainen ja laittaa sen kapulan. Itse jos laitan sen, niin en odota mitään kiitoksia mutta onhan se huomaavaista. 

Mä en itse ole tottunut tuohon. Yleensä kassalla edellä oleva tai minä itseolen laittanut sen kapulan eikä siinä ole toista aletu katsomaan tai kiittämään. Viime aikoina kuitenkin se edellä oleva on ottanut katsekontaktin... Kai se odottaa kiitosta, mutta minä olen vain hymyillyt ja nyökännyt :D

Vierailija
58/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kiittelevät ihmiset vain tykkäävät itsestään enemmän kun ovat olevinaan kohteliaita. Kiillottelevat siis kuortansa eivätkä oikeasti ajattele muita. Säästäisivät kiitoksensa kassalla istuvalle henkilölle. Vielä säälittävämpää ovat he jotka kokevat kauheat paineet toimia juuri oikein kassalla ja pelkäävät ettei toimitus mene niin kuin blogeissa/somessa on suositeltu. Ei kukaan varmasti ole ikinä kuollut siihen jos on vaikka unohtanut koko kapulan.

Totta, että kohteliaisuus ilahduttaa myös kiittelijää. Mutta ei tuolla sinun mainitsemallasi kilven kiillotustavalla.

Suosittelen kokeilemaan! Ole edes yksi päivä kohtelias kaikille vastaantulijoille. Saat hymyjä ja ihmiset tulevat juttelemaan kanssasi, saat parempaa palvelua jne jne.

Vierailija
59/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kassahihna pysähdy kapulan ansiosta. Se pysähtyy aina kun ihan mikä tahansa tavara tavoittaa hihnan loppupään.

Vierailija
60/60 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkutti!

Oliko joku oikeasti ystävällinen ja kohtelias ihan syyttä? Nyt valitus faceen! Äkkiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi