Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä villitys on tullut kiittää kun edellä oleva laittaa kaupassa välikapulan hihnalle?

Vierailija
14.11.2017 |

Ei koskaan ennen olla kiitelty mutta viimeaikoina nähnyt tuota useampaan kertaan. Todella noloa.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskohteliaisuus ei ole villitystä tai noloa.

Vierailija
2/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Puhuuko joku tuntemattomalle!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko kiittää jos se tuntuu vaikealta, et ole silti huono ihminen. Mutta toi toisten moittiminen noloksi on outoa. Minä yleensä kiitän, musta on kiva kun ihmiset ovat huomaavaisia vaikkei ole _pakko_.

Vierailija
4/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona jo opetettiin hyville tavoille, niinpä.

Vierailija
5/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensä siitä kiitä, enkä odota saavani kiitosta niin normaalista jutusta. Mutta joskus joku joka sen laittaa, oikein mulkaisee taakseen niin, että odottaa saavansa kiitoksen. Silloin sitten ehkä kiitän.

Vierailija
6/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa näyttävät kanssa aina hämmästyvän sanattomaksi asti tervehtimistä.

Vierailija
7/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.Mennään jurotetaan vaan edelleenkin jokainen omassa ylhäisessä yksinäisyydessä.Kyllähän se nyt riittää jos palvelutiskillä joutuu puhumaan ja/tai kenties vielä kiittämään kun myyjä antaa ostoksen.Nyt ollaan Suomessa.Menkööt ihmiset muualle kuin kauppaan jos puhua haluavat!

Vierailija
8/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin sosiaalinen elämä alkaa tulla suositummaksi, niin lopetan ulkona käymisen kokonaan!

T: suomalainen

Vierailija
9/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin sosiaalinen elämä alkaa tulla suositummaksi, niin lopetan ulkona käymisen kokonaan!

T: suomalainen

Mä rupean tilaamaan ruoan kotiin, ei jumalauta jos mulle aletaan puhumaan, mun mitta tuli täyteen!

Vierailija
10/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassakapulasta ja sen oikeasta käytöstä on puhuttu niin paljon, että ihmisillä alkaa olla pelkoa kassatilanteita kohtaan. Sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivät eivät kohta pysty enää asioimaan normikassoilla, onneksi on itsepalvelumahdollisuus. Sen takia kiitetään ettei se edessä/takana oleva nyt vaan suutu jos jonottaja tekeekin vahingossa jotain väärin tai oikein. Itsekin olen alkanut jännittää kassahihnatilanteita. Mätän ostokset hihnalle supernopeasti ja sujautan kapulan ostosteni perään vielä nopeammin. Sitten huokaisen ja sanon sen "kiitos". Heti perään onkin seuraavat koettelemukset; maksaminen ja ostosten pakkaaminen. Näistä molemmista on selviydyttävä myös mahd. nopsaan ettei takana tulevat vaan hermostu. Ihan stressiä käydä kaupassa nykyään!!

Vierailija
11/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotku kiittää oven avaamisesta tai tarjoilijalle ruuan tuomisesta.

Vierailija
12/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.Mennään jurotetaan vaan edelleenkin jokainen omassa ylhäisessä yksinäisyydessä.Kyllähän se nyt riittää jos palvelutiskillä joutuu puhumaan ja/tai kenties vielä kiittämään kun myyjä antaa ostoksen.Nyt ollaan Suomessa.Menkööt ihmiset muualle kuin kauppaan jos puhua haluavat!

No kauppaan itse asiassa mennään lähinnä ostoksille eikä puhumaan. Ihan universaali ilmiö.

Vierailija
13/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edellä oleva laittaa sen kapulan ja katsoo taakseen eli minuun, niin kiitän. Jos ei huomioi minua, niin yleensä en sitten sano. Kyllä sen jotenkin näkee, että kuka kaipaa sitä kiitosta ja kuka ei. Ei ole mulle mikään ongelma kiittää, jos joku on huomaavainen ja laittaa sen kapulan. Itse jos laitan sen, niin en odota mitään kiitoksia mutta onhan se huomaavaista. 

Vierailija
14/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota siitä kiitosta, enkä yleensä kiitä kun joku muu laittaa kapulan. Ihan vain siitä syystä että yleensä kapulan laittaja on selkä seuraavia päin. Mielestäni outoa alkaa siinä sitten kiitellä kun toinen ei edes näe. Vastaavasti en itse myöskään välttämättä kuule jos joku selän takaa kiittelee (etenkin talvella kun saattaa olla pipo päässä yms)

Vierailija
15/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kauppaan itse asiassa mennään lähinnä ostoksille eikä puhumaan. Ihan universaali ilmiö.

Ei kannata lähteä kovin kauas Suomesta kauppaan. Saatat kovin pelästyä.

Vierailija
16/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Youtubesta Ihmebantu - Sutkauttelu, moikkaaminen, ihmiset. Kiteytyy hyvin suomalainen mielenmaisema :D

Vierailija
17/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisittepa olleet kanssani junassa viime viikolla Keski-Euroopassa. Toisilleen tuntemattomat ihmiset alkoivat jutella lähellä istuvien kanssa, oikein puheensorina syntyi. Eikö ole hirveää? ;)

Vierailija
18/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessa voidaan ottaa kontakti tai ei. Kontaktissa se kiitos on luonteva. Koska muuten siinä olisi vain kaksi pitkää katsetta.

Vierailija
19/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemin kuuntelee kiitoksen sanan, kun sitä tuskasta huokailua takana jos ei sekunnissa revi sitä kapulaa sieltä edellä olevien ohi.

Vierailija
20/60 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kapulajuttu on kyllä omituinen!  Laitan itse vaikka molemmat kapulat, jos edellä menijä ei laita, eikä se minua häiritse, vaikka laitan sille perässä tulijallekin valmiiksi sen kapulan. En tarvitse kiitoksia :))) Olen kyllä muuten melkoinen jäärä, mutta tästä tappelu on omituista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä