Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain 22-vuotiaana kohtalaisen perinnön.

Vierailija
14.11.2017 |

Osa rahoista on vieläkin säästössä, vielä noin kymmenen vuoden jälkeen. Muita?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isää on kyllä välillä ikävä. Joskus mietin, että mitähän isälle "kuuluu".. No, eihän sille mitään.. Lohduttaudun ajatuksella, josko jossain on paikka, mistä hän meitä katselee. Se ei kai ole väärin..

ap

Vierailija
2/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon on kohtalainen perintö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin sitä pitäisi lähimmäisensä kuin ottaisi perintörahoja. Paljonko sait perintöä ( suunnilleen)? Miten sijoitit? Onko sulla itsellä perhettä? Oletko töissä, työtön vai opiskeletko?

Kaikkea hyvää elämääsi!

Vierailija
4/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin sitä pitäisi lähimmäisensä kuin ottaisi perintörahoja. Paljonko sait perintöä ( suunnilleen)? Miten sijoitit? Onko sulla itsellä perhettä? Oletko töissä, työtön vai opiskeletko?

Kaikkea hyvää elämääsi!

En lähde repostelemaan summaa, mutta kyllähän se tietyn turvallisuuden tunteen antoi nuorelle ihmiselle, jolla ei muuta turvaa enää ollut kun oma itse. Olen osa-aikatyössä.

En mä enää kipuile asiaa. Ymmärrystä en tosin ole koskaan saanut, joten kiitos Sinulle. Yhdelle harvoista, jotka ymmärtää, mitä on menettää läheinen.

ap

Vierailija
5/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sijoittanut olen kiinteisiin omaisuuksiin. Esim talolainaan yms.

ap

Vierailija
6/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ala-peukkuja? En mä ihan oikeasti saanut ymmärrystä, kun ei mulla niin paljon noita sukulaisiakaan täällä ole.

ap

Vierailija
7/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kaverit kateellisia? Yritettiinkö susta hyötyä?

Vierailija
8/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni oli 20v ikäinen, kun isämme kuoli. Hän sijoitti perintönsä ja nyt 12 vuotta myöhemmin voi tehdä osa-aikatyötä lasten ollessa pieniä. Pääomatulot takaavat riittävän rahavirran.

Vierailija
9/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kaverit kateellisia? Yritettiinkö susta hyötyä?

Itseasiassa monikaan ei tiedä asiasta, koska mä en ole niitä ihmisiä, jotka asioitaan tuolla huutelee. En tiedä olisiko summa herättänyt kateutta, vaikka olihan se aikamoinen potti tuon-ikäiselle duunarille. Itse en osannut asiaa tuolta kantilta edes ajatella..

Pidin isän kuoleman jälkeen pari päivää saikkua ja palasin töihin, jossa mut haukuttiin ylimielisen näköiseksi, vaikka itkua koitin niellä.

No, kukin tavallaan ja katkeruus ei auta mitään..

Ihmiset ovat monesti pahoja silkkaa ymmärtämättömyyttään. Vaikeaahan siihen tietysti on samaistua, jos itse on vanhempi, kun minä ja silti vanhemmat on elossa..

ap

Vierailija
10/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni oli 20v ikäinen, kun isämme kuoli. Hän sijoitti perintönsä ja nyt 12 vuotta myöhemmin voi tehdä osa-aikatyötä lasten ollessa pieniä. Pääomatulot takaavat riittävän rahavirran.

Sijoitusvinkkejä? :)

ap

Vierailija
11/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa ihmiset se myötäelämisen taito, kun koskaan ei voi tietää, mitä siellä ihmisen taustalla on.

ap

Vierailija
12/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukut ehkä siksi, että teet avauksen mutta olet silti ympäripyöreä.

Itse perin muutama vuosi sitten 300 000. Asia on ollut jotenkin vielä sen verran vaikea, että omaisuus ei ole vaihtanut vielä muotoaan.

Vierailija
13/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalaisen kokoisista perinnöistä menee myös kohtalainen perintövero. Usein omaisuutta joutuu myymään saadakseen verot maksettua. Nuorella ihmisellä harvoin on säästössä varoja perintöveron maksuun.

Siksikään en kadehdi ap:ta tai vertaisiaan.

Tiina

Vierailija
14/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusvinkkejä? :)

ap

Metsää, osakkeita, pari yksiötä Helsingistä.

Vierailija
15/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sai perinnön ja vakuutuskorvaukset. Äitinsä kuoli kaverini ollessa 13v ja siskonsa oli 3v. Aikuisena saivat sitten ko. varat itselleen.

No nyt ollaan kolmekymppisiä. Molemmilla kaksi kappaletta suurin piirtein saman ikäistä lasta. Kaverini on taloudellisesti pärjännyt saamillaan varoilla ihan mukavasti, itse olen taloudelliselta kannalta joutunut tekemään enemmän töitä, mutta hyvin pärjään minäkin.

Silti en vaihtaisi missään nimessä paikkaa kaverini kanssa. Siinä missä minä ja lapseni kävimme viime viikonloppuna kylpylässä minun ja isovanhempiensa kanssa kaverini lapset katsovat kuvaa naisesta, joka esittää heidän mummoaan. Mummoa, jota eivät koskaan nähneet.

Läsnäoloa ei korvaa raha. Toki helpottaa taloudellisesti elämää.

Vierailija
16/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaapa ihmiset se myötäelämisen taito, kun koskaan ei voi tietää, mitä siellä ihmisen taustalla on.

ap

Niinpä. Kaikkea hyvää sinulle ja muistathan sinäkin, ettet koskaan hauku ja arvostele niitä, joiden talous ei ole turvattu eivätkä vaikeuksiensa keskellä onnistu sitä ehkä koskaan tekemäänkään. Toivottavasti sinäkin olet yhtä ymmärtäväinen vielä keski-ikäisenäkin, etkä ole unohtanut elämäsi alkutaivalta.

Vierailija
17/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isää on kyllä välillä ikävä. Joskus mietin, että mitähän isälle "kuuluu".. No, eihän sille mitään.. Lohduttaudun ajatuksella, josko jossain on paikka, mistä hän meitä katselee. Se ei kai ole väärin..

ap

Isä on vastassa kun sinunkin aika tulee mennä rajan yli. Lue niistä kokemuksista. Se auttaa ikävään, kun tietää sielujen kohtaavan jälleen kun aika on.

Vierailija
18/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, miten nimim. Tiina hyökkii. Kyllä mä olin ihan puhtaasti saamapuolella, kun velatonta omaisuutta lähdettiin realisoimaan.

300 000 en toki saanut, mutta senverran kuitenkin, että esim. oman auton sain ostettua. Yms.. Se on jo monille paljon, maassa jossa kadehditaan tyyliin klemmariakin. Netissä on hyvä olla vähän ympäripyöreäkin.. ;)

ap

Vierailija
19/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niinpä. Kaikkea hyvää sinulle ja muistathan sinäkin, ettet koskaan hauku ja arvostele niitä, joiden talous ei ole turvattu eivätkä vaikeuksiensa keskellä onnistu sitä ehkä koskaan tekemäänkään. Toivottavasti sinäkin olet yhtä ymmärtäväinen vielä keski-ikäisenäkin, etkä ole unohtanut elämäsi alkutaivalta.

Mä en ole yhtään tuollainen ihminen ja en takuulla unohda sitä surua, minkä kohtasin.

ap

Vierailija
20/31 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain asunnon (kaksi makuuhuonetta ja olohuone) lahjaksi Helsingistä 21-vuotiaana. Vanhempani olivat säästäneet lapsuuteni että oli varaa maksaa lahjavero. Kyllähän se auttoi elämänalkuun aivan eri tavalla kun niillä, joiden piti asua vuokralla ja samalla yrittää säästää omistusasuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi