Laitan tietokonepeliin 500 euroa/kk
Ostelen pelissä tavaroita oikealla rahalla. Tosiaan keskimäärin menee 500€/kk, koska olen aika koukussa siihen. Lasketaanko tämä peliongelmaksi, niin kuin rayn uhkapelit?
Kommentit (18)
RAY:ta ei enää ole. Eikä ongelmatonta tulevaisuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
mitä peliä pelaat?
Pelaan Lineage 2. Siinä pystyy tekemään asetta paremmaksi tietyllä tavaralla. Onnistumisprosentti laskee sitä mukaan mitä paremmaksi aseesta tehdään. Esim. 60% mahdollisuus onnistua. Laskee aina kun onnistuu ja sitä voi kehittää 30 kertaa. Jos ei onnistu, niin joutuu alottamaan alusta koko jutun.
Hintaa on n. 5 euroa/yritys.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasketa ellet ole köyhälistöä ja pystyt tekemään muutakin kuin pelaamaan
En itse jaksaisi pelata 8 tuntia, että saisin saman asian omalla tuntipalkalla. Sen takia laitan tuohon rahaa.
Kuulostaa siltä, ettää rikas urpo päihittää taitavan köyhän.
Mutta onko muita onnistumiskokemuksia, joita ei rahalla saa?
Saatko nautintoa pelaamisesta vai tunnutko vain ajautuvat sen pariin uudestaan ja uudestaan?
Podetko huonoa omaatuntoa pelaamisestasi tai rahankäytöstäsi peliin?
Jääkö sinulla tärkeitä asioita tekemättä pelaamisen takia?
Ärsyynnytkö helposti jos muut ottavat pelaamisesi puheeksi?
Rahan käyttämisessä itselle mieluisaan asiaan ei ole mitään pahaa jos siihen on varaa. Kuitenkin jos pelaaminen alkaa olemaan rutiininomaista ja tuntuu työltä, niin silloin voi kysyä, että miksi et lopeta jos et enää nauti siitä. Usein syynä on riippuvuus, joka ei tietenkään ole välttämättä kovin pahalla tasolla. Asia ei tietenkään ole näin yksiselitteinen, koska moni tekeminen sisältää niitä rutiinivaiheita, joita ei jaksaisi, mutta niitä seuraa myös ne vaiheet, joista saa nautintoa. Kannattaa kuitenkin miettiä, että kumpia on enemmän ja haluatko todella käyttää aikasi tähän. Hyvä mittari on myös se, että miltä sinusta tuntuu pelaamisesi jälkeen. Tuntuuko, että tuhlasit taas aikaasi vai koetko käyttäneesi aikasi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Saatko nautintoa pelaamisesta vai tunnutko vain ajautuvat sen pariin uudestaan ja uudestaan?
Rahan käyttämisessä itselle mieluisaan asiaan ei ole mitään pahaa jos siihen on varaa. Kuitenkin jos pelaaminen alkaa olemaan rutiininomaista ja tuntuu työltä, niin silloin voi kysyä, että miksi et lopeta jos et enää nauti siitä. Usein syynä on riippuvuus, joka ei tietenkään ole välttämättä kovin pahalla tasolla. Asia ei tietenkään ole näin yksiselitteinen, koska moni tekeminen sisältää niitä rutiinivaiheita, joita ei jaksaisi, mutta niitä seuraa myös ne vaiheet, joista saa nautintoa. Kannattaa kuitenkin miettiä, että kumpia on enemmän ja haluatko todella käyttää aikasi tähän. Hyvä mittari on myös se, että miltä sinusta tuntuu pelaamisesi jälkeen. Tuntuuko, että tuhlasit taas aikaasi vai koetko käyttäneesi aikasi hyvin.
Jos pelissä onnistuu se asia johon käytin rahaa, niin silloin on hyvä mieli, mutta jos epäonnistuu eli menetin juuri 5-500€ sen takia, koska en ollut onnekas niin sitten potuttaa vähäsen.
Toki mietin, että voisiko tuon rahan käyttää fiksummin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, ettää rikas urpo päihittää taitavan köyhän.
Mutta onko muita onnistumiskokemuksia, joita ei rahalla saa?
Kyllä peleissä rahalla saa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Paras mittari on, kun pelaaminen alkaa haittaamaan muuta elämää.
Lasketaan. Minä sijoitan saman summan kuukausittain osakkeisiin, sitä ei katsota ongelmaksi. Vuoden lopussa mulla on 6000 euroa lisää osakevarallisuutta, sulla jtn bittikrääsää joka katoaa saman tien kun pelin julkaisija vetää johdon seinästä.
Antaisit mieluummin mulle edes puolet.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaan. Minä sijoitan saman summan kuukausittain osakkeisiin, sitä ei katsota ongelmaksi. Vuoden lopussa mulla on 6000 euroa lisää osakevarallisuutta, sulla jtn bittikrääsää joka katoaa saman tien kun pelin julkaisija vetää johdon seinästä.
Jätit laskuistasi pois sen tärkeimmän asian, eli elämästä nauttimisen. Se on ainoa asia, jolla on loppujen lopuksi merkitystä yksilön kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätit laskuistasi pois sen tärkeimmän asian, eli elämästä nauttimisen. Se on ainoa asia, jolla on loppujen lopuksi merkitystä yksilön kannalta.
Se 500 euroa kuussa ei todellakaan estä minua nauttimasta elämästä. Päinvastoin, kasvanut kassavirta lisää mahdollisuuksiani tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 500 euroa kuussa ei todellakaan estä minua nauttimasta elämästä. Päinvastoin, kasvanut kassavirta lisää mahdollisuuksiani tehdä niin.
Voihan AP olla jo sijoittanut rahansa ja nyt käyttää tuon 500 euroa kuukaudessa sijoitusvoitostaan pelaamiseen. Pointti oli, että jos sinä haluat nauttia rahoistasi, niin jossain vaiheessa sitä on pakko käyttää, eikä aina vain sijoittaa. Eli et voi mitata rahankäytön järkevyyttä pelkästään siten, että mikä tapa tuottaa eniten.
Hyi, joku paska pay2win peli. Miten kukaan jaksaa pelata niitä?
Ei lasketa ellet ole köyhälistöä ja pystyt tekemään muutakin kuin pelaamaan