Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua vuohia tms. hyväntekeväisyyslahjoja jouluna!

Vierailija
13.11.2017 |

Ärsyttää aina jouluisin tää hyväntekeväisyyslahjahomma. Ihan järjetöntä. En voi ymmärtää, että ihmiset antaa toisilleen lahjaksi ilmoituksen siitä, että ovat lahjoittaneet rahaa hyväntekeväisyyteen. Kiva, että lahjoitit, mutta miksi siitä pitää muille ilmoitella?!

Älkää käsittäkö väärin. En halua lahjavuohien tilalle mitään muutakaan. Minusta on täysin fine, että aikuisena en saa joululahjoja. Joulukortteja on mukava saada, mutta en vedä hernettä nenään jos niitä en joiltain saa.

Joulukorttiasioissa on myös yksi ärsyttävä asia... Nimittäin se kun ihmiset ilmoittaa, että "tänä vuonna emme lähetä kortteja vaan laitamme korttirahat hyväntekeväisyyteen". Okei. Ei kuulu mulle. Onhan toi toki helppo summa lahjoittaa, kun se ei ole varsinaisesti itseltä pois vaan niiltä sukulaisilta/ystäviltä, jotka olis saattaneet ilahtua kortista. Miksi ei voisi vaikka tehdä niin, että julistaisi facessa tms. että "tänä vuonna jätin kaksi kampaamokertaa väliin ja lahjoitin rahat hyväntekeväisyyteen" tai "tänä vuonna meidän perhe ei käynyt Linnanmäellä vaan lahjoitimme rahat".

Mitäs mieltä muut ovat?

Kommentit (238)

Vierailija
1/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan oon samaa mieltä, mut mitä sit antaisi tyypeille, joilla on jo kaikkee?

Vierailija
2/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittamalla kerrotaan, että en ole sinua unohtanut vaikka en korttia lähetäkään tai että ajattelen sinua lämmöllä kun ostan vuohia. Tiedän monia jotka ilahtuvat siitä että lahjarahat menevät hyvään tarkoitukseen eli niille joilla enemmän tarpeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin mielummin oman norsun. Saakohan sellaista pitää parvekkeella?

Vierailija
4/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas saa ostaa kernaasti näitä hyväntekeväisyyslahjoja. Olen sellaisia saanutkin ja mieluummin otan vastaan sellaisen kuin jonkin turhan tavaran.

Vierailija
5/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin äitiyspakkauksen kehitysmaahan.

Vierailija
6/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan oon samaa mieltä, mut mitä sit antaisi tyypeille, joilla on jo kaikkee?

Mä antaisin jotain kulutettavaa. Siis esim. leffaliput, jonkun elämyslahjan, jotain syötävää tai juotavaa mistä tietää toisen tykkäävän.

Vierailija
7/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset odotti kieli pitkänä kaikkea materiaalista hyvää. Siinä oli muikeat ilmeet kun saivat tietää lahjoittaneensa vuohen kehitysmaahan.

Vierailija
8/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri kuusi kanaa lapsilleni joululahjaksi. Tulee hyvä mieli, kun joulun kunniaksi auttaa jotain saamaan pari kanaa edes.

Vierailija
9/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on antamista.

Vierailija
10/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se  vuohi sua  häiritsee? Sehän määkii jossain kehitysmaassa. Enemmän mua haittaa joku karsee mariskooli tai muu turhake.

Vierailija
11/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanojen jälkeen ostan ipanoille muita lahjoja myös, mutta vähempiosaisia on hyvä auttaa.

Vierailija
12/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että jotkut ilahtuvat tollaisen lahjoitustiedon vastaanottamisesta!

Silti ihmettelen, että aikuisilla ihmisillä on pakonomainen tarve lahjoa muita aikuisia. Moni saattaisi ilahtua pelkästä puhelinsoitosta, sähköpostista tai kortista/kirjeestä. Ei siihen tarvitse vuohia sotkea.

Itse olen Unisefin kuukausilahjoittaja ja annan jouluisin rahaa kotimaan joulukeräyksiin. Ei ole silti tullut mieleen, että näistä tuttaville ilmoittelisin ja pitäisin sitä lahjana heille...

Ehkä ihmisillä pitäisi vain olla rohkeutta olla ostamatta lahjoja niille "joilla on jo kaikkea".

-ap

Vierailija
13/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kirjoitusvihre... siis Unicef eikä Unisef...

-ap

Vierailija
14/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se  vuohi sua  häiritsee? Sehän määkii jossain kehitysmaassa. Enemmän mua haittaa joku karsee mariskooli tai muu turhake.

Missaat pointin. Määkivä vuohi kehitysmaassa on mahtava juttu, mutta ei siitä tarvi mulle ilmoitella. Ja se mariskooli, en halua sitäkään. Uskalla olla aikuinen ja jätä turhat lahjat antamatta!

-ap

Vierailija
15/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et anna tietenkään mitään! Lähetät joulukortin.

Vierailija
16/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä avauksesta mitään.

Vierailija
17/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut lääkärinä useissa jkehitysmaissa ja nähnyt kuinka tärkeitä nämä lahjoitukset ovat. Parempaa lahjaa en tiedäkään.

Vierailija
18/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ap:n kanssa samaa mieltä tosta korttiasiasta. Hirveetä oman kuvan kiillottamista. Mulla on nyt jo pari kaverii fb:ssa ilmoitellu et lahjoittavat korttirahat tänä vuonna. Hirveesti tulee tykkäyksiä ja sydämiä. Just. Satun tietämään ettei nää muijat oo koskaan aiemminkaan lähettäneet joulukortteja....

Vierailija
19/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveita pukille kirjoitti:

Afrikkalaiset eivät ainakaan Norrköpingissä pitää vuohea parvekkeella.

Vierailija
20/238 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiveita pukille kirjoitti:

Afrikkalaiset eivät ainakaan Norrköpingissä pitää vuohea parvekkeella.

Eikä romanit hevosta Vantaalla.