Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisten maanantai***

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä satelee vähän lunta, kuinka mukavaa :(

Viikonloppu meni hujauksessa. Virpojia ei meillä käynyt, sillä täällä oli oikea koiranilma eilen. Mies vei lapset kierrokselle sukulaisille virpomaan. Pieninkin näytti niin söötiltä essussaan ja huivissaan maalatun naamansa kanssa.

Varasin itselleni lymfaterapian torstaiksi ja odotan innolla pääseväni hetkeksi rentoutumaan. Se voi tietenkin mennä mönkään, jos miehen jalka leikataan nyt heti alkuviikosta. Kuuteen viikkoon ei ole sitten asiaa mihinkään, sillä niin kauan mies on keppien varassa, jippii...

Minun pitää ilmoittaa töihin rakenneultran jälkeen jääväni äitiyslomalle suoraan hoitovapaalta. Oletettavasti pomo on sen kuullut jo juorujen kautta, mutta virallisen ilmoituksen jätän, kun olen käynyt ultrassa. Onneksi minulla on vakivirka, joten ei tarvi panikoida.

Jaaha, sitten lähden laittamaan lapsosia koulutielle ja palaan myöhemmin jatkamaan...

Iloista alkavaa viikkoa kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 19+6

Vierailija
2/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan miula mahatauti vaan ihan jotain muuta mahanpurua.... Jokatapauksessa en uskaltanu lähteä töihin etten koko osastoa tartuta jos on mahatautia. Eilen oltiin virpomassa ja minnuu sattu koko päivän mahaan. Ihan järkkyä. Kotiin kun päästiin (illalla viideltä) niin vähän helpotti mutta ruuan ku söin ni taas alko. Illalla oli kertaalleen maha löysänä ja aamulla hyvä kun ehdin veskiin.... Tää on niin tätä, mulla kun on muutenkin mahan kanssa aina ollu ongelmia ni ei tosiaan voi tietää millon olen sairaana ja millon vaan " normaalia" mahan toimintaa... Nyt sitten oksettaa kokoajan, ei ole onneks tarvinnu vielä halailla pönttöä... YÖK!

Pitäs käydä lukasemassa viikonlopun pino loppuun... ei ole mitään kommentoitavaa nääs kun ei ole pinoakaan paljoa kertynyt :).

hanneli ja natikka 23+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenet uuteen viikkoon taas....

kyllä tuo yöllä satanut lumi masentaa, eilen oli jo asfaltit kuivat ja purot virtas pihalla (siis itse tekemät purot....hangesta kaivolle)!!! ja nyt koko tulos on taas lumen alla....voeee!!!!!

no ehkä se kevät / kesä sieltä tulee ajallaan mutta odottavan aika on pitkä. eikös sitä niin sanota!

no nyt tuli remontti reiskat, palataan!!!!!

minttu 22+1

Vierailija
4/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on oikein kaunis jouluaaton sää, lunta maassa ja puussa... Kukas sitä kylmää kesää kaipailikaan - nyt ei tulee kesää ollenkaan!

Töissä taas, niin tuli pinojakin vilkuiltua. Olin perjantain vapaalla ja viikonloppuna reissussa. Lisäksi anoppi on yökyläillyt iloksemme kahteen kertaan, joten koneelle ei ole kotonakaan kerennyt.

Mies tunsi eilen liikkeitä mahan päältä. Mutta ei liikuttunut sen kummemmin, pöh. Minä: " No, miltä nyt tuntuu?" Mies: " Ihan samalta kuin 5 minuuttia sitten." Ihanaa, kun on niin romanttinen mies...

Ja mikä vielä pöyristyttävämpää - puhuttiin eilen synnytyksestä. Mies oli pienessä päässään ajatellut, että jos hän saa kesäksi töitä, niin olisi ikävä ruveta sitten heti työpaikalla hankalaksi ja sanoa, että pitäisi päästä mukaan synnytykseen, kun nehän joutuisivat sitten etsimään hänelle sijaisenkin. Niin että jos hän voisi olla kuitenkin töissä ja minä mennä synnyttämään yksin! Jaksamatta yhtään ymmärtää miehen vauva- ja työahdistuksia, vaikka varmaan olisi pitänyt, kiljuin sitten kurkku suorana, että jos olisin tiennyt hänen edes harkitsevan tuollaista, en olisi koskaan edes päiväätä sanonut saati tutustunut häneen, mistään naimisiinmenosta puhumattakaan! Ynnä muuta yhtä kaunista. Ilmeisesti kävi kuitenkin selväksi, että hän TULEE synnytykseen mukaan, ja muita vaihtoehtoja EI OLE. Käsittääkseni mies ei kuitenkaan - vaikka tätä onkin ehkä vaikea uskoa - ole täysi pässi, vaan paremminkin vain pelokas lammas...

Olo on ollut ihan mukiinmenevä viime ajat. Olen saanut päänsäryn pysymään jo viikon poissa, kun olen juonut koko ajan paljon vettä pitkin päivää. Voiko tämä olla näin yksinkertaista? Kun Panadol ei auta, pelkkä vesi auttaa...

ESITIETOLOMAKE: En ole oikeasti vielä kuullutkaan, että mikä se tällainen kuponki on. Kaipa se aikanaan selviää?

Keskiviikkoista neuvolaa innolla odotellen (en olisi kyllä uskonut, että koskaan elämässäni odotan innolla mitään terveydenhoitajan tarkastuksia!),

Picapica ja Peukaloinen 21+5

Vierailija
5/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä taas hymyilee täällä.. ilma on täällä hyvä,eilen oli ennätys lämpimät ilmat jokelassa kun hain tyttöä mummolasta, mittari näytti max.10 astetta :O ,täällä vantaalla oli 6-7 astetta.

sain viime yönäkin nukuttua tosi hyvin,ei vaavikaan potkiskellut ainakaan niin että olisi härinny :).

tänään sitten kokeilemaan taas töihin menoa,kyllä sitä on ehkä jo kaivannu kun ei kotona oikeen oo ollu mitään tekemistä. ja muuteskin tässä nyt on 2 vajaata työviikkoa.

joteski hassua,onko muilla niin että kun heräätte niin vauvelikin herää samalla? täällä on joka aamu sama,se alkaa heti ilmottaa kun ite oon heränny ja sanonu ensimmäisen sanan :D!

noh,mutta nyt pitää lähtee viemään tyttöö tarhaan että palailemisiin.

k.h.p ja tärppi 20+1

Vierailija
6/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tänään jotenkin ihanan keväinen olo, säästä huolimatta! Täällä satelee vettä ja on pimeää, mutta viikonloppuna istuttamani narsissit terassilla antavat ihanan olon kun lähtee töihin. Kesä on tulossa!!

Koskas teidän äitiyslomat alkaa? Ite olen ajatellut jäädä kesäkuun alusta kesälomille ja sitten aloittaa 2vko varhennettuna äitiysloman.

Meinaatteko te pikkukakkosta odottavat ottaa äitiyspakkauksen vai rahaa? Me ajateltiin päätyä rahaan kun ekasta pakkauksesta on vielä kaikki hyvässä tallessa. Eikä oikeastaan käytetty kuin makuupussia ja peittoa ja lakanoita ja pyyhettä. Vaatteet jäi aika vähälle käytölle.

Meillä oli viime ma rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin. Saatiin kuva vaavista, jossa se näytti meille peukkua;) Kätilö kuvasi pitkään jalkoväliä, mutta emmehän me maallikot siitä oikeen selvää saaneet. Ensin olimme näkevinämme vilkkumista, sitten taas ei. Oletteko muut nähneet jotain sukupuolesta rakenneultrassa? Kättärillä kun ei edes kerrota sukupuolta, vaikka sen kätilö näkiskin. Toisaalta hyvä näin, ei me ekastakaan tiedetty sukupuolta. Kiva että on ylläri.

Meitä on pyydetty tässä kahdenkin eri lapsukaisen kummeiksi - mitä olis hyviä kummilahjoja? Ite saatiin esikoiselle lusikka, pikkuinen sormus, sydänriipuksia kaksikin kappaletta yms. Mistä ite tykkäisitte?

Muuten, ne joilla toinen tulossa - meinaatteko hankkia kaksosten rattaat ja jos niin mikä on sisarusten ikäero?

Papuna 20+4

Vierailija
7/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näyttää pilviseltä ja harmaalta, toivottavasti vähän kirkastuisi illaksi. Meillä tulee illalla esikoisen päiväkotikaverit synttäreille, ja lapset kyselee jo nyt että montako minuuttia vielä..taitaa olla vähän pitkä aika. Lähdetään kohta ulkoilemaan niin eiköhän se mene ihan kivasti.

ESITIETOLOMAKKEESTA Meillä annettiin muistaakseni toisessa neuvolassa täytettäväksi, kysellään vanhempien sairaudet ym suvussa olevat perinnölliset sairaudet ym ja nimiehdotukset kai nimenomaan tuon hätäkasteen takia. En laittanut tälle nimiä, enkä keskimmäiselle lapsellekaan. Ehtii ne sitten sairaalassakin sanoa jos tarvis on.

SUPISTUKSISTA Eilen oli ihan kamala päivä!! Mies lähti iltapäivällä lasten kanssa stigamäkeen, ja minä ajattelin lähteä lenkille. Tähän saakka olen käynyt kerran-pari viikossa kävelemässä reippaan tunnin lenkin, mutta eilen minua vihloi ja koski niin kamalasti mahaan säännöllisin väliajoin, että jouduin kävelemään TODELLA hitaasti. Katsoin oikein kellosta kun sattui niin tasaisesti, että 10 minuutin välein tuli kamala kouristava ja vihlova kipu, ja minun piti pysähtyä siksi aikaa (kesti noin 1-2min) kunnes pystyin jatkamaan matkaa. Jos miehellä olisi ollut puhelin mukana mäessä niin olisin varmasti soittanut hakemaan, mutta eipä auttanut kun kävellä varovasti kotiin.

Loppu ilta meni kyllä makaillessa.

Nyt teen vähän synttäritarjottavia loppuun, ja sitten ulkoilemaan! Palaan kunhan ehdin taas lueskelemaan juttujanne.

RTiina ja viuhti 19+5 ja pojat

Vierailija
8/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää on taas jotenkin pöhnässä. Koneella en ole käynyt perjantai aamupäivän jälkeen, joten kaikista viikonlopun keskusteluista olen auttamattoman pihalla. Muutenkin jää ehkä tämä palstailu vähän vähemmäksi tällä viikolla, sillä kiireinen työviikko on edessä. Olemme myöskin lähdössä torstaina reissuun, joten koneella en sitten pääsiäisen aikaan käykään.

Muistaako kukaan, miten nämä LENTOMÄÄRÄYKSET menevät eli missä vaiheessa raskautta pitikään olla lääkärintodistus? Tuskin sitä vielä tarvitsen, mutta toukokuussa olemme myös lentämässä, joten tarvitsenkohan silloin jokun todistuksen?

Meidän mykkäkoulut miehen kanssa on takanapäin. Kävimme miehen kanssa lauantaina kahdestaan elokuvissa ja asioilla ja kahdenkeskinen aika teki tehtävänsä. Ja kyllä meillä olikin puhuttavaa viikonloppuna, kun melkein viikon verran oli kaikki asiat jääneet juttelematta :).

ESITIETOLOMAKKEESTA: Kumma juttu, mutta en ole koskaan tuollaista täytellyt. En ensimmäisessä raskaudessa, enkä nytkään. Onkohan tämä jotenkin neuvola-/sairaalakohtaista??

PAPUNA: minä en ota äitiyspakkausta, sillä esikoisen tavarat ovat vielä hyvässä kunnossa. Meillä oli sama tilanne kuin teilläkin, eli lähinnä käytimme makuupussia, pyyhettä, täkkiä ja lakanoita eli vaatteet jäivät lähes kokonaan käyttämättä. Siksi ei olisi mitään järkeä ottaa uutta pakkausta. Ja me emme aio hankkia tuplarattaita, sillä esikoinen on jo 3,5-vuotias vauvan syntyessä. Vaikka esikoinen on vieläkin innokas rattaissaistuja, sää hän vauvan syntymän jälkeen pärjätä seisomalaudalla.

OMAA NAPAA: Masussa kaikki hyvin. Pikkuihminen on kova liikkumaan ja nyt on alkanut tulemaan myös aika kipeitäkin potkuja, joista en niin välittäisi. Olo on välillä tosi hyvä, välillä taas hirveän tukala. Kaikenlaista pientä vihlontaa ja kolotusta on havaittavissa, mutta kaikenkaikkiaan voin ihan hyvin, eikä esim. töissäjaksamisen kanssa ole mitään ongelmia. Töitä olisi vielä 11 viikoa jäljellä :).

Mukavaa viikonalkua sateesta ja harmaudesta huolimatta!

Pepper (23+4)

Vierailija
9/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs kerennyt ollenkaan viikonloppuna tänne palstailemaan, kun meni vuokatissa lauantai ja sunnuntai levähdellessä. Tuli kyllä kaverusten lasten kans riehuttua niin, että olin jo hiukan huolissoaan tuosta omasta maha asukista, mitäs se tykkäs.. Meinas välillä napata masusta sen verran kovaa muistutukseksi. Trulleja meillä ei käynyt, tosin en ollut sunnuntaina kotonakaan, vasta kun illemmalla.

Ihanaa päästä tänään kampaajalle. Oonkin jo kevätpiristyksen tarpeessa, kun tuo kevät ei meinaa osata tulla ollenkaan.

Uskaltauduin pyykkäämään ensimmäiset ostamani vauvankuteet ja mieheltäni irtosi hyvä kommentti pyykkejä viikatessa. Otti vaaleanvihreän potkupuvun käteen ja töllisteli sitä vähän aikaa. Sitten varovasti kysyi, että onko se todellakin näin pieni?? Meinasi vähän hymyilyttää. Potkarikin oli kokoa 60. Sanoinkin sille, että toivoisin, et sais olla pienempikin, ei haittais yhtään siinä vaiheessa kun sitä ulos punnertaa =)

On ollut tänään taas niin etova olo. Saa nieleskellä ettei tarvis oksentaa aamupalaa ulos. Tää on kyllä niin viheliäistä!! Mutta muista vaivoja ei sitten oo ollutkaan, joten onkai se hyvä näinkin.

Lauantaina ensimmäiset ihmiset huomasi mun mahasta että ootan vauvaa!! Siis sen alkaa jo todellakin huomaamaan =) Riemu oli rajaton, kun olen tuskaillut tuota pientä mahaa.

No, meen oikaseen vielä hetkeksi ennen parturia. ja pitänee käydä kurkaan viikonlopun pinoakin.

Ikarus

Vierailija
10/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulta on jääny viime päivien jutut lukematta, mutta lupaan tsekata ne myöhemmin. Muutama päivä on menny ihan oman navan tai oikeemmin oman päänupin ympärillä. Meillä oli hyvin aikasin to-aamuna miehellä aika kamala herätys...heräs siihen, kun mie kouristelin, korisin ja kuolasin vieressä! To ja pe meni sit sairaalassa erilaisissa tutkimuksissa ja ne löys miulta epilepsian...jippii..sehän se miulta enää puuttukin :((. Väittivät miulle, että kuka vaan voi saada elämänsä aikana yhden kohtauksen ja ylensä sen perusteella ei vielä ees aloteta lääkitystä. Miulle kuitenkin alotettiin lääkitys heti ettei tulis enempää kohtauksia, kun ne voi olla vauvalle vaarallisia. Tuo kohtaus tuli onneks turvallisesti nukkuessa ja siitä ei vauvalle aiheutunu mitään vaaraa. Ite en muista koko hommasta mitään, mut mies ei varmasti heti sitä unohda.

Täällä siis mennään aika masentavissa tunnelmissa muutenkin kuin sään puolesta. Varasin ajan lääkäriin torstaiks ja sit ratkee se, et meenks mie viel töihin vai en. Toivottavasti en. Ei nyt jaksais ajatellakaan muuta kuin omaa ja vauvan hyvinvointia. En kyllä ymmärrä, miten ees töihin menisin..nivuset ja selkä estää edelleen pitempien matkojen kävelyn ja 3 kk sain ajokieltoa. Täällä sitä siis kotona nyhjätään pojan kanssa.

PAPUNA kyseli äitiyspakkauksesta/ -avustuksesta. Meillä on kaks pakkausta tallessa, joten nyt otetaan rahana. Rahan pitäis olla tilillä jo tällä viikolla. Jos vaikka tuhlattais se esim. koko perheen risteilyyn. Jotain hemmottelua tässä kaipais. Kummilahjoista meille mieluisimmat on ollu valokuvakehys ja vauvakirja.

Nyt syömään ja sit lukemaan aiempia juttuja.

Hipsuhiiri ja Pipana 23+1

Vierailija
11/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja ilma täälläkin, sellasia hamsterin kokoisia räntä/lumihiutaleita sataa taivaan täydeltä. Ei juuri viitsi ulkoilemaan lähteä..

Meilläkin vihdoin saavutettu tämä puoliväli, nyt on tasan 20 viikkoa täynnä! :)

OPEMAMMELLE tsemppiä ja onnea tulevaan koitokseen, kun mies leikataan!

RTIINAN lapsukaiselle synttäri onnittelut, ja mukavia kekkereitä teille kaikille illaksi!

ÄITIYSPAKKAUSTA ei mekään nyt oteta, saadaan niin paljon vaatteita kaverilta jolla nyt vajaan viiden kuukauden ikäinen tyttö, ja ei meinaa enään lisää vauvoja tehdä. Ja peittoja, lakanoita ym. meillä on jo muutenkin riittävästi.

KAKSOSTENRATTAITA ollaan mekin mietitty et tarvitaanko?! Meillä tulee ikäeroksi vajaa 1.5 v. , jos neiti syntyy ajallaan.

ESITIETOLOMAKETTA en muista että ois täytetty ollenkaan kun esikoista odotettiin. Ja vielä ainakaan ei oo vastaan tullut. Täyttääkö kaikki sellasen? Jos mulla vaan muisti pätkii, ja oonki täyttäny esikoisesta sen? Täytyypäs mieheltä kysyä, et muistaako se.

Pitäisi tänään käydä verikokeissa terveyskeskusksessa, ottavat sen toksoplasmoosi testin vielä. Jo tässä on pisteltykkin parin viime viikon aikana ku neulatyynyä. Yök!

Mukavaa maanantaita kaikille, kurjasta ilmasta huolimatta!

Calathea, tasan 20 vk

Vierailija
12/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhistus, HIPSUHIIRELLE vielä jaksamisia ja onnea tulevaan!!

Toivottavasti kaikki menee hyvin kuitenkin, ja olisi vaan se yksi kohtaus, eikä tulisi enempää.

Calathea

Vierailija
13/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää harmittaa aina vietävästi, oikeasti hei, nyt riittää lumentulo kiitos!

Hipsuhiirelle piristystä, nykyiset epilepsia lääkkeet ovat turvallisia ja tehokkaita.saat sen ajoluvankin takaisin.Mutta inhottaavaahan kaikki sairaudet on, varsinkin raskaana saada tietää.Miehesi säikähti takuulla, onneksi sinä et kuten kerroit tiedä hommasta mitään.Veljelläni on epilepsia ja hän on ollut vuosia ilman kohtauksia, lääkkeet siis auttavat hyvin. Anopillakin kyseinen tauti on ja hän on saanut kaksi kohtausta elämänsä aikana joten ei se välttämättä ihan pahimmasta päästä ole taudiksi.Pelottava kylläkin.

Itse kävin lääkärissä ihotautilääkärillä kun neljän kuukauden ihottuma naamassa ei ole hävinnyt.No, rosacneahan se ja kolmen kuukauden antibiootti hoito eikä saa ottaa aurinkoa.Voi kurjuuden kurjuus.Saan siis viettää kesänkin kalkkilaivan valkeana ja ihottumaisena.

On siis annettu ihottuma, suonikohjut ja jo nyt repeilevä mahanahka.Peräpukamia odotelleessa.....

Kävin viikonloppuna isoilla vauvaostoksilla, amme, rattaat , hoitoalusta, lakanoita, rintapumppu ja 10 erilaista potkaria ja housuja tarttui mukaan. Taivas kun mä olenkin aina ollut hyvä shoppailemaan :) Viisi sataa meni niin että humahti...jos riittääkään.JA mies osti uuden auton joten meidän perhe on ainakin laittanut likvidit liikkelle hyvin, ei voi syyttää ettemmekö tue taloutta oikein hartiavoimin.Saat nähdä kuinka käy kun siirryn äitiysrahoille....tulee ankeat ajat ja uudet kuviot : )

Picapica ja mies synnytykseen: olen aina ollut sitä mieltä että tottakai mukaan mutta sitten tuumin että pakottaminen on tosi pahasta. Ajattele itsellesi samaa. Joten mies saa tulla mukaan jos haluaa ja jos tuntuu salissa pahalta niin saa puolestani mennä ulos tai jäädä pois koko salista. En haluaisi että minuakaan pakotettaisiin katsomaan jotain leikkausta.Mutta tämähän on aivan yksilöllistä eikä kaikkille sopivaa mallia varmasti löydykkään.

Tulipahan taas tekstiä, nyt aloitan työpöydän tyhjentämisen.JEE JEE!!

minik ja karmean iso maha

Vierailija
14/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton aamu, isäntä vaihtoi autoon eilen kesäkumit ja tottakai siellä sitten satoi yöllä lunta! Aamulla kun olin poikaa viemässä autolla hoitoon tuli tekstari, että menkää taksilla! Heh, eipä menty kyllä mutta ajoin kyllä kieli keskellä suuta. :D

Opemamma, RTiina ja Hipsuhiiri tsemmpiä sinne kullekkin taholle :)

Jösses, kun mullakin on takana hyvin laiska viikonloppu...masu on ollu millon miltäkin kulmalta kipunen melkeen koko viime viikon ja lähes koko viikonlopun :( Jos ei muuten kipeenä, nii sitten ummessa...että hirveeen kiva!

No toivottavasti se on nyt mennyttä.

ESITIETOLOMAKKEESTA: taitaa olla eri käytäntöjä, mun lomakkeessa kysyttiin vaan ihan äidin ja isän tiedot, ei esim. nimiä vauvalle. Mutta muistan kyllä, että esikoisestani täytin esitietolomakkeen jossa nimi kysyttiin (syntyi eri paikkakunnalla)

ja taas se sitten unohti kaiken muun mitä piti...:)

e&t rv. 21+4

Vierailija
15/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo lähes vieroitusoireita, kun en ole niin pitkään aikaan täällä käynytkään! Kiirettä pitää töissä ja viikonloppunakin oli kalenteri täynnä ohjelmaa.

Tänään tuli 24 viikkoa täyteen. Ajatelkaapas, että näillä viikoilla syntyneet keskoset ovat pienimpiä henkiin jääneitä vauveleita. Siis eihän tuo masukki voi olla vielä juuri minkään kokoinen! Nykytekniikka on kyllä ihmeellistä...

Esitietolomakkeesta: Meidän neuvolassa sellainen on käytössä, oli jo silloin kun odotin esikoista. Kyselevät calmetointilupaa, nimiä hätäkastetta varten, edellisen raskauden ja synnytyksen tietoja, vanhempien ja lähisuvun sairauksia, toivomuksia ja kommentteja sairaalaa varten jne. eli kaikkea mahdollista, josta synnärin väen olisi hyvä olla tietoisia kun äiti saapuu synnyttämään.

Pakkauksesta ja vaunuista: Me ei myöskään aiota ottaa pakkausta, sillä esikoisen pakkaus on edelleen tallessa + kolme isoa pahvilaatikollista pieniksi jääneitä vaatteita... Joo, on ollut pientä hullaannusta ilmassa sekä meillä että sukulaisilla ja ystävillä:) Esikoista varten ostamme varmaan seisomalaudan, sillä hän on noin 2v10kk kun vauva syntyy. Jos sillä ei pärjätä, niin katsotaan sitten tilannetta uudelleen.

Hipsuhiiri: tsemppiä ja jaksamisia huonojen uutisten kanssa!

Lentämisestä: rv 28 jälkeen pitää olla lääkärintodistus pidemmille lennoille.

Nyt taas töiden pariin, mukavaa maanantaita kaikille!

Pantoufle 24+0

Vierailija
16/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Calathealle suurensuuret onnittelut, että kaikki oli ultrassa hyvin kaiken huolen jälkeen. Samoin Minttumaarialle onnittelut, en muista, olenko vielä onnitellut. Voimia Calathealle nyt odotella niitä punktiotuloksia!

Hipsuhiirellä oli kurjia uutisia, voin hyvin kuvitella, kuinka tuollainen pelästyttää. Jospa se olikin vain se kertaluontoinen kohtaus eikä enää toistu.

Opemammalle jaksuja! Itse olikin ihan rydenä, jos mies tuosta vielä paapottavaksi joutuisi!

Pepperille hyvää matkaa! Vielä et tarvitse raskaustodistusta lennolle, mutta muistaakseni rv28 jälkeen see vaaditaan (riippuu sekin kai lentoyhtiöstä). Varmista neuvolasta. Hitsi kun iskikin taas matkakuume, kun luin viestis. Saatiin jo veronpalautustiedot ja takas on tulossa kiva summa. Sanoin heti miehelle, että lähdetään koko perhe Karibialle, mutta täytynee nuokin laittaa jemmaan seuraavan kesän isoa remonttia varten.

TUPLARATTAISTA: Jos haluat liikkua kahden pienen kanssa turvallisesti juuri sinne, minne SINÄ haluat mennä ja sillä vauhdilla kuin SINÄ haluat edetä, suosittelen lämpimästi tuplarattaiden ostoa. Ainakaan meillä ei mitenkään oltais pärjätty ilman tuplia. Onhan meillä nuo koiratkin, joita lenkittäessä lasten on istuttava rattaissa kaaoksen välttämiseksi, mutta myös kauppaan, neuvolaan tms. mennessä ovat olleet enemmän kuin tarpeen. Alle 2v. menee juuri sinne minne nenä näyttää (ja isompikin lapsi), jää joka kiveä katsomaan jne. Sisaristuin on mielestäni liian vaarallinen ja myös ikävä vauvan kannalta siinä vaiheessa, kun haluaa jotain vaunuista nähdä. Seisomalauta taas ei kulje talvella eikä näillä ihanilla kevätkeleillä. Ja laudaltakin pieni sujahtaa hetkessä pois, eli en itse pidä sitä turvallisena ainakaan pääkaupunkiseudun liikenteessä. Tietty riippuu paljon, mitä lasten kanssa tekee, mutta koska olen itse liikkuvaista sorttia ja haluan päästä hermojani menettämättä kauppakeskuksiin ja kaupoille, täytyy olla kunnon menopelit.

Air kyseli viime viikolla meidän kuivausrumpuhankintaa. Juu hankinnassa on, mutta ei vielä hankittu. Löysäsin itse pipoa tuon pyykin suhteen (olin silloin alkuraskaudessa niin väsy, etten pyykkiäkään jaksanut pestä kiukkuamatta), joten nyt en ole sitä enää vonkumalla vonkunut, mutta kyllä se meille hankitaan ennen vauvan syntymää. Ostin myös uuden, käytetyn, pinnasängyn, joten nyt mun ei tarvii kiirehtiä tuota unipussijoulupoikaa isoon sänkyyn ennenkuin aika on kypsä.

Mä oon pantannut noita Kelan papruja, kun oon jotenkin viksusti ajatellut siten paremmin saavani sen uuden pakkauksen. Alueittainhan ne jaetaan, eli saa nähdä, tuleeko meille kuitenkin vielä se vanha pakkaus. Tykkäsin kyllä enemmän tästä uudesta, vaikken nyt nirsoilla haluaiskaan. Mä en ottanut kuopukselle ollenkaan pakkausta, mutta nyt kahden lapsen jälkeen tuon esikoisen pakkaustavarat alkavat olla jo iin käytettyjä, että tälle vauvalle otan uuden pakkauksen. Kuopukselta kun otin rahana niin tuplarattaiden ostoonhan ne kivasti meni. Vai meniköhän ne ennen sitä jo johonkin turhanpäiväiseen...?

Nyt taas jätän palstatilaa muillekin, joten eikun heikunkeikun!

Pumpuli

Vierailija
17/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESITIETOLOMAKE täytellään meillä, taitaa olla paikkakunta/neuvolatäti kohtaista..

TUPLARATTAITA ei hankita kun ei ole vara... esikoinen, elokuussa 1v7kk, saa istua rattaissa ja kakkonen kantoliinassa, nähtäväksi jää tuleeko tää järjestely toimimaan. Joka tapauksessa meidän autoon ei tuplarattaat ees mahdu.

ÄITIYSPAKKAUSTA emme ota, rahana siis. Tytön vm 2004 pakkaus on tallella ja tavarat hyvässä kunnossa.. Minnehän mie sen hakemuksen vaan olen työntäny?? :S

Mahakivut jatkuu.. mutta ei tää mahatautia ole... mikähän lie...

hanneli

Vierailija
18/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan kaikkea muuta kuin keväinen keli taas.. Ei ainakaan piristä yhtään tuo lumisade, olo on muutenkin plääh.. Nyt ollaan pojan kanssa molemmat kuumeessa. Pojallahan se alkoi jo torstaina, välillä hellitti ja nyt se on taas kuumeessa. Itelle kävin just hakemassa sairauslomaa, olo on karmea. Potuttaa olla töistä pois mutta ei voi mitään. Mies lähti just iltavuoroon, jostain pitäs löytää voimia koko pitkäksi illaksi pojan kanssa.. Toivottavasti pääsen sinne toiseen rakenneultraan joka on keskiviikkona. Ei kait flunssa haittaa ultraan menoa? Kuumetta jos on niin en tietenkään jaksa lähteä, matkaa on reilusti.

HIPSUHIIRI: Olen pahoillani huonoista uutisistasi! Toivottavasti sinulle ei tulisi enempää kohtauksia. Minulla on epilepsia ja kohtaukset ovat olleet lähes samanlaisia kuin sinulla. Onneksi et muista kohtauksesta mitään, kamalinta on herätä siihen kohtaukseen.. Minulla oli kohtauksia viimeksi esikoisen raskausaikana ' 03, olin todella huolissani vauvan takia mutta niistä ei onneksi ollut mitään haittaa, terve poika syntyi. Sen jälkeen ei ole kohtauksia tullut mutta nyt raskausaikana olen taas alkanut niitä jännittämään.

ÄITIYSPAKKAUKSESTA: Aion ottaa taas pakkauksen vaikka varsinkin tuota vaatetta taitaisi olla vauvalle ihan tarpeeksi. Siinä pakkauksessa on kuitenkin se oma viehätyksensä.. :)

Pakko mennä välillä pötköttämään, on niin sippi olo.

tumpe rv 22+2

Vierailija
19/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä esitietolomakkeesta on ainakin puhuttu. Meillä myös täytettiin ekalla neuvolakäynnillä. Ja se sitten menee sinne synnytyssairaalaan etukäteen. Voihan se olla, että jossain terkkari kirjaa esim. koneelle niitä samoja tietoja ja se menee sitten sähköisesti tietona sairaalaan. Luulisi, etteivät alkaisi siellä tiskillä sitten haastattelemaan, kun synnytys on jo käynnissä ;)

Lentämisestä raskausaikana: Finnair taisi vaatia jonkinlaisen todistuksen rv 28 jälkeen. Jotkut lentoyhtiöt vaativat perusteluita vasta viimeisen raskauskuukauden aikana lennettäessä. Me ollaan lähdössä toukokuun ensimmäisellä viikolla Kreetalle ja lennetään Sterlingillä, jossa ei myöskään vaadita mitään todistuksia lentokelpoisuudesta ennen ihan viimeisiä viikkoja. Laskelmieni mukaan silloin olisi rv 27 mulla.

Mä olen myös huomannut, että mahassa vauva herää joinakin aamuina samaan aikaan kuin minä. Joskus olen myös huomannut, että se muksauttaa parit potkut siinä puoli kahdeksan aikaan, vaikka minä en olisi silloin vielä heräämässä. Nyt viikonloppuna tosiaan joka aamu tuntui jotain liikehdintää siinä samaan aikaan, kun itse heräsin ja aloin puhua tms. :)

Picapican mies kuulostaa kyllä aika " hupaisalta" aina välillä ;) Lammasvertauksesi voi olla ihan osuva, sillä taatusti ovat aika harvassa sellaiset työpaikat, joissa ei hyvällä katsottaisi puolison synnytyksen vuoksi töistä pois jäävää ihmistä. Eli ihan turhaan sitä jännittää. Taitaa ujostella asiasta kertomista, eli ei vaan uskalla ilmoittaa, että sellainen poissaolo olisi tulossa ;) Hyvä kun " rohkaisit" asiassa hyvin suorasanaiseen tyyliin, niin tuli ehkä varmasti selväksi :D

Äitiysavustushakemukset voisi laittaa menemään, mutta ne kai pitäisi käyttää jotenkin tuolta palkanlaskennan kautta ennen sitä.. pitäisi varmaan ihan oikeasti pikkuhiljaa ruveta selvittelemään asiaa. Äitiyspakkaus otetaan meille (eka vauva kun on tulossa), varsinkin siksi, etten mua nyt edes kamalasti huvita kierrellä hankkimassa vauvanvaatteita itse. Eli tuo pakkaus helpottaa paljon sen lisäksi, että pari pussillista on tullut käytettyjä vaatteita tuttavilta.

Mii- (rv 23+3)

Vierailija
20/28 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinne ja toivotaan, ettei kohtauksia enää tule. Ne lääkkeet taitaa nykyään olla tosi hyviä. Mun kaveri sai aikoinaan illalla nukkumaan mennessään samanlaisen kohtauksen, jota poikakaverinsa siinä sitten tietysti kamalasti säikähti. Ja kaveri ei tietysti itse tajunnut koko asiaa ollenkaan ja kuvitteli meidän vaan kiusaavan häntä, kun pyydettiin pukemaan ja soiteltiin päivystykseen. Hän kävi tutkimuksissa ja sai lääkityksen, eikä toista kohtausta ole tainnut koskaan sen jälkeen tulla. Eli välttämättä tuosta ei kehity mitään ongelmaa jatkossa.