*LOKAMASUJEN MAANANTAI*
Ei sitten tullut enää uni vessareissun jälkeen, joten istahdin tähän koneelle ja luin kaikki teidän viikonloppujutut läpi ;)
Meillä meni reissu ihan kivasti, mutta ihanaa oli tulla eilen illalla kotiin. Tyttöjä oli jo ikävä ja heillä ilmeisesti vielä isompi ikävä,koska kuopus tönötti koko loppuillan naama virneessä mun sylissä ja isompi oli ihan loukkaantunut ja kiukutteli, kun ei ollut päässy mukaan.
Hyvin oli kuitenki tytöt isukin kanssa pärjäilleet ja kuopuksen flunssakin on jo parempi.
Nyt kun muistaisin, mitä kaikke mun piti kommentoida ;)
MANDISOFIALLE ekaksi isot pahoittelut toisen vauvan menettämisestä! Varmasti ottaa aikansa, ennenkuin sopeutuu " vain" yhden odotukseen, kun on jo mielessään muodostanut kuvan kaksosista.
SÄNGYISTÄ: Meillä ei oo varsinaisesti nukuttu perhepedissä. Tai no, keskimmäistä kun imetin öisin, niin jäi sitten usein viereen nukkumaan...ja yhä vain (2v 8kk) vaeltaa meidän keskeen lähes joka yö. Mutta esikoinen ja kuopus ovat aina nukkuneet omassa sängyssään. Tytöt nukkuu keskenään omassa huoneessa ja poika omassaan. Kuopus nukkuu nyt vielä (1v2kk) pinniksessä, mutta ajateltiin kyllä ihan lähiaikoina vaihtaa samanlaiseen, jossa isompi tyttö nukkuu. Vauva saa nukkua sitten pinnasängyssä meidän makuuhuoneessa.
SUKUPUOLI JA HUUHAA: Joku kyseli kokemuksia. No, minä voin omalta osaltani sanoa, etteivät kyllä paljoo ole pitäneet paikkansa. Mulla siis poika ja 2 tyttöä. Yhteistä on ainoastaan se, että poikaa odottaessa haluttanu paljon suolaista ja tyttöjä odottaessa makeaa. Myös maha oli pojalta kapea ja pysty, tytöiltä leveä. (Voi johtua kyllä siitäki, että tyttöjä odottaessani lähtöpaino 10kg enemmän kuin pojalta)
Mutta; pahoinvointia on ollut pojalta jonkun verran, toisesta tytöstä paljon ja toisesta ei lainkaan. Sitä viivaa ei oo tullu kertaakaan mahaan. Omat tuntemukset on olleet 2 kertaa oikeassa, viimeksi väärässä. Mitähän vielä... No, se madam mamma vai mikä se nyt oli, on ennustanut 2 viimesimmän sukupuolen oikein (kysyin sen ennustuksen, kun odotin toista lastani) ja sen mukaan nyt pitäis olla tyttö tulossa (sitä tukee myös makeanhimo ja oma tyttö-olo)
ON: Väsymys on alkanut hellittää ja se vähäinenkin huono olo loppunut. Maha ei oo kauheesti kasvanut, oli pari viikkoa sitten jotenki isomman oloinen (turvotusta?). Lauantaina tuli ihana olo, kun kuulin, että eräs hyvä ystäväni odottaa jouluvauvaa viimein, n. 4v yrittämisen jälkeen :D Muutenkin n. minun ikäiset on putkautelleet viime aikoina vauvoja / raskausuutisia. Olen siis ilmeisesti lähentymässä keskimääräistä synnytysikää :) (täytän kesällä 26v)
Jokohan tässä ois tarpeeksi.. täytyy jatkaa päivällä jos tulee uutta mieleen. Jos nyt yrittäs vielä vähän koisia.
Mianni 12+2 (viikot paukkui reissussa, kuten Coe muisteli ;)
Kommentit (25)
Heiii...Mä haluun kans jo tuntea liikkeitä??! Olen lukenut/kuullut, että on kuin " kuplintaa" masussa, hipaisuja jne....Mistä ne sitte erottaa ku masussa möyrii koko ajan :D Millä viikoilla te " konkarit" olette esikoisesta tunteneet liikkeitä?
Siellä joku kyseli mieheni ammatista niin satamassa hän onpi töissä, se ehkä riittää ;)
Sitten joku toinen asustelee [b]satakunnassa[/b] kuten minäkin...ja LA 10.10..Menetkös kenties Satks:aan synnyttämään?? Saatetaan sitten nähdä siellä, itellä kun LA on 8.10. Niin siitäkin vielä, että miksiköhän kaikkialla ei muuteta sitä LA:ta, vaikka sikiö on ultran mukaan kuitenkin viikon edellä? Mulla on jo kaks ultraa katottu ja molemmilla kerroilla sikiö on ollut 6-7 vrk nykyistä LA:ta edellä??! Saas nähdä siirtyykö se LA sitten rakenneultrassa kenties...:)
Mulle tuli se tukivyö tänään postissa ja laitoin totta kai heti testimielessä päälle ja tukevalta tuntuu kyllä, toivottavasti auttaa myös selän väsymiseen töissä.
Joillakin on ollut noita harjotussuppareitakin...? Kertokaas nyt hölmölle, että minkälaisia ne ovat...? Miltä supistus tuntuu, jos se on vaikkapa kivuton? Masu tulee kovaksi, vai? Sorry tyhmyyteni, mutta uskaltanen ensikertalaisena kysästä täältä tällaistakin :D
Mua kyllä vähän hirvittää tuo neuvolakäynti 2 viikon päästä tai lähinnä se miten paljon mun painoni on noussut :/ Syön meinaan kuin HEVONEN!! Koko aika nälkä ja ihan mikä vaan menee, mutta parasta on KUNNON ruoka :P Äsken vetäsin Broilerikiusauksen ja illaksi ajattelin tehdä kinkkukiusausta, nam.
Kotivaaka ei näytä yhtään enempää kuin ennenkään, vaikka masu on aivan hirvittävän kokoinen jo....tai no...varmaan riippuu mihin vertaa, mutta siis ihan selvästi erottuva todellakin :) Tässä vaan taitaa käydä nyt niin, että kun treenasin kovaa ja omasin lihaksia jokusen verran niin nyt kun lihakset surkastuu(kamala sana!!)niin paino ei nouse, kun läskihän painaa vähemmän kuin lihakset.....No mutta kyllä mä pystyn olemaan syömättäkin tai lähinnä rajoittamaan sitä mikäli vaan olisi halua. Olen antanut itseni nautiskella ruuasta ensi kertaa elämässäni hyvällä mielellä enkä ota mitään stressiä siitä niin kauan kuin ei lähde mopo käsistä :)
Joopelis joo....Mä tästä taidan poistua yläkertaan nukkumatin kainaloon muutamaksi tunniksi, jos sitten jaksaisin olla puolille öin hereillä ja vaikka lämmittää saunan isännän iloksi :)
Mukavaa loppupäivää kaikille toivottelee:
Je_Ni 14+1
MORENA: Mulla olis nyt ultran mukaan menossa 15+4 mutteivat vaihtaneet laskettua joten sen takia merkkaan tuon 15+0 :)
Eivät vaihda laskettua jos ei siirry yli 5pvää tietääkseni.
Hexu ja onni-ilona 15+0/15+4
Elikkäs kaikki oli ok, ja pieni tyyppi siellä sätki ja potki :) On se vaan niiiin ihanaa nähä että kaikki on kunnossa ja kuulla vielä sydänäänetki. Nyt vaan sitten jatketaan ötökän kasvattelua, 38mm oli tyypin koko nyt.
Je_Ni:lle, elikkäs mä tunsin ensimmäisestä potkut vkolla 17 ja nyt sitten odottelen että joskos potkut tuntus tältä toiselta vähän aiemmin :) Mä tunsin parhaiten liikkeet alussa niin että makasin sängyllä selällään ja olin ihan liikkumatta. Sieltä ne sitte vaan tuntu, ei niitä voinu oikein sekottaa mihinkään mahan murinoihin.. Kyllä sä huomaat kunhan se siellä alkaa liikkua :) Mutta muista että voi mennä vaikka rv 20 ennenku liikkeet tuntuu, ettei kannata hätääntyä ;)
Supistukset tuntuu joo niin että menee masu ihan kivikovaksi ja sellasta jännää " painetta" mahassa, niinku ois joku kivi tosiaan laskettu mahalle. Ei ainakaa mulla supparit sattunu missään vaiheessa (ennen synnytystä siis) vaan lähinnä ne vaan tuntu epämiellyttäviltä. Tuli sellanen olo et pitää vähintään päästä istumaan, mielellään makaamaan.
Mutta ei tässä kummempia, taidan lähtä lepäileen ruokaa odotellessa..
Jääsydän rv 10+6 (päivät pysy muuttumattomina)
Aamulla kun kirjotin niin kaikki hyvin, mutta sitten pian iski paha olo ja suihkureissulla tuli ylös kaikki mitä olin syönyt. Oli tämän raskausajan kamalin oksennuskokemus syistä joita en teidän säästämiseksi erittele :(
No se vissiin jotenkin väsytti kropan ja mielen, nimittäin siitä on aikaa jo 6h enkä oo pystynyt tekemään käytännössä muuta kuin makaamaan ja itkemään, kun väsyttää niin kamalasti. Tuntuu, että energia on AIVAN LOPPU... jos esikoiselle luen hetken jotain kirjaa, niin sitten alkaa itkettää kun väsyttää niin paljon.
Koulut jäi käymättä tältä päivältä :( Oli niin huono olo etten lähtenyt. On kyllä ollut kaamea päivä. Mies lähti nyt esikoisen kanssa mummolaan niin ehkä tämä vähän helpottaa kun ei koko ajan tarvi olla katsomassa tytön perään...
En mä nyt tiedä miksi tästä tulin valittamaan. TOSI surkea olo. En tiedä johtusko myös siitä kun nukuin yöllä pari tuntia liian vähän, illalla piti tehdä töitä. Tänään en kyllä tee vaikka pitäs.
Coe
Täälläkin sai aamulla herätä siihen, että maa oli ihan valkeana... :( Mies sanoi että " välillä toivot lunta ja välillä ei sais tulla, koetas päättää jo.." ;) Oon nimittäin täysin joulu-hullu ja aina marraskuussa rupean oottamaan lunta tulevaks. Mut sit joulun jälkeen vois jo sulaa pois, hih! Nyt tulee välillä sellasta vedensekasta, sulattais vaan pois ton lumen!
Morena: kyllä se taitaa siirtyä syyskuulle kun mulla on rv14+3 nyt ja la 6.10. Mutta saattaahan noita alkukuun vauvoja syntyä sit jo syyskuun puolella muutenkin. :)
Tikru: Kun mun toinen isosisko alkoi odottaa ensimmäistään (siis mein suvun ekaa lastenlasta myös) niin mummini (jo edesmennyt) kommentoi vaan että " kuhan nyt vihkiivät" . Olis maksanu häätki ja kaikki jos olisivat eka menneet naimisiin. Mutta kun sisko ja sen mies ei sillon vielä halunneet niin sopeutui kyllä ajatukseen eikä enää seuraavissa raskauksissa (toinen siskoni sai myös ensimmäisensä " avovaimona" ) puhunut mitään vastaavaa. Eiköhän mummosikin sopeudu ajatukseen. :)
Mekin ollaan siis avopari. Yhdessä oltu n.4,5 vuotta ja kihloissa 1,5v. Naimisiin mennään " sitten joskus" . Siis itellä on jonkin sortin hääkuume, mutta en halua " maha pystyssä" astella alttarille. Tosin muutamat on nyt kyselly sitte vauvauutiset kuultuaan että millos on häät? Ihan kun pitäis heti mennä naimisiin. Eiköhän se lapsen yhdessä saaminen ole isompi sitoumus kun naimisiin meno? Ainakin musta... Mutta ehkä meilläkin hääkellot soi vuoden päästä kesällä...? :)
Omasta navasta sen verran että luulin jo huonon olon häipyneen mutta eilen sitten tulikin oksu kun käytiin Hesessä ystäväpariskunnan kanssa. Tai siis kun oltiin jo päästy kotiin, onneks. Että hukkaan meni sekin reissu! ;) Periaatteessa kuitenkin ollut jo ihan hyvä olo! Väsyttää vaan edelleen. Paino heittelee edelleen. Tänä aamuna taas näytti vaaka ettei mitään olis tullu lisää sitten viime neuvolapunnituksen (5 viikkoa sitten!) No, kohta sitä varmaan alkaa tulla kun nyt on ruvennu himottamaan kaikki pullat ym. Jos sais vähän hillittyä kuitenkin. Oon jo valmiiks nääs vähän ylipainonen niin ei paranis hirveesti lihoa.
Ja sit saatiin ilouutinen: eli just tää " hese-pariskunta" (heh) odottaa myös! Heillä la melkein tasan kuukautta myöhemmin ku meillä. Tosi kivaa, asuvat vielä melkein naapurissa! Siis tällee maalla asujien näkökulmasta, eli niille on meiltä noin kilsa. ;)
Juu, mutta nyt on tullu taas sellanen tarina, että parempi lopettaa tältä erää..
Pupu ja masu 14+3