Asuivatko vanhempasi yhdessä ennen papin aamenta
vai menivätkö naimisiin ja vasta sitten saman katon alle, kuten ennen vanhaan oli tapana?
Kommentit (22)
Munkin äiti tuki ensin raskaaksi ja sitten vasta menivät naimisiin. Siitä lapsen synnyttyä muuttivat sman katoa alle.
Nyt heillä 4 lasta ja yhteiseloa lähes 40 vuotta.
Menivät naimisiin marraskuussa, äiti muutti isän luokse heinäkuussa ja lokakuussa synnyin minä. Minä ja mieheni meninne naimisiin huhtikuussa ja muutimme samantien kahteen eri asuntoon. 5 vuotta on oltu aviossa ja koko ajan asuttu erillään.
Minä menin ensin naimisiin ja sitten muutettiin vasta yhteen.
Eivät ole koskaan menneet naimisiin. Nyt tänä vuonna tuli 39. vuosipäivä.
Ovat asuneet yhdessä ilman papin aamenta yli 50 vuotta. Mutta siis muuttivat yhteen vasta mentyään naimisiin.
Ovat olleet pian 40 vuotta saman katon alla mutta aamenta eivät ole vielä tarvinneet mihinkään.
Kyllä. Menivät naimisiin vuonna 1964.
Eivät. Menivät naimisiin vuonna 1970.
Eivät koskaan menneet naimisiin, eivätkä asuneet yhdessä. Erosivat ennen syntymääni.
Mun vanhemmat ei ikinä ole edes menneet naimisiin, yhdessä ovat olleet jo yli 30 vuotta.
Eivät asuneet yhdessä ennen naimisiinmenoa, eikä mekään mieheni kanssa :)
No ei ,silloin avopari oli susipari ja sopimatonta.
Meillä myös ovat olleet kohta 40 vuotta saman katon alla ilman aamenta.
Tuskin 50-luvun lopun Korpi-Kainuussa suvaittiin susipareja (menivät naimisiin -60) kun niitä ei meinattu suvaita vielä 70-luvun alussakaan.
Appi kertoi tarinan vuodelta 1953. Olivat ostaneet Helsingistä asunnon tulevan vaimonsa kanssa ja muuttivat sinne asumaan. Eivät olleet ehtineet asua montaa päivää, kun ovella oli isännöitsijä, joka ilmoitti, ettei tässä talossa suvaita susipareja ja talon järjestyssäännötkin kieltävät sen. Olivat kertoneet, että ovat menossa naimisiin parin viikon päästä, mutta ei ollut auttanut. Anopin oli muutettava jonkun sukulaisen luo siksi kunnes olivat naimissa.
Minä ja mieheni muutimme yhteen oltuamme naimissa 3kk (olosuhteiden pakosta).
Tapasivat 70 luvulla, muuttivat yhteen, saivat kaksi lasta, eivät ole vieläkään naimisissa.
35 vuotta tainneet asua yhdessä ilman papin aamenta.
Eivät ennen eivätkä jälkeen, olen lehtolapsi. Isä hävisi - äidin määräyksestä - kuvioista eikä hänestä saanut edes kysellä.
Minun vanhemmillani meni niin, että ensin äiti tuli raskaaksi, sitten menivät naimisiin ja kun vauva oli jo melkein vuoden vanha, vasta muuttivat yhteen.