Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolisitteko nauruun jos teitä kosittaisiin sanoin "mennäänkö kihloihin"?

Vierailija
13.11.2017 |

Ainakin voin myöntää, että itse tikahtuisin moiseen tietämättömyyden osoitukseen :D

Onko kokemusta?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauraisi. Enkä suuttuisi.

Itse asiassa mies ehdotti että haluaa ostaa mulle sormuksen, että olis sitten sukulaisilla puhumista.

Nousin sängystä, pukeuduin ja lähdin miettimään, mitä ihmettä pitäisi vastata tai muuten reagoida.

Ollaan +/- 45 molemmat ja kun keksin sanat niin juteltiin. Tuollainen merkkaaminen loukkaa minua ja sukulaisille ei tarvitse esittää mitään.

Ehkä joku päivä naimisiin, mutta helysormuksia en tarvitse.

Vierailija
22/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin kysyjää  hitaasti ja kysyisin mitä hän mahtoi  kysymyksellään tarkoittaa. Jos hän toistaisi sen, vastaisin EI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloihin meno ei tarkoita nykyaikana naimisiin menoa. Tule tälle vuosituhannelle ap, jooko?

Vierailija
24/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nauraisinko jos mulle rakkain ihminen esittäisi hermostuneena noin ison kysymyksen? No en, olisin otettu oli sanamuoto mikä tahansa <3 

Vierailija
25/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihloihin meno ei tarkoita nykyaikana naimisiin menoa. Tule tälle vuosituhannelle ap, jooko?

Kyllä se edelleen tarkoittaa sitä.Muuten kyse ois jostain helkkarin lupaussormuksista eikä  kihlautumisesta.

ohis

Vierailija
26/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäisi että seurustelen tuollaisen tollon kanssa.

Vierailija
27/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään kosinta. Onneksi molemmat aviomieheni ovat kosineet kuten kuuluukin, pyytämällä naimisiin kanssaan.

Vierailija
28/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan olla kihloissa rauhassa ja pitkään ennen kuin alan harkitakaan naimisiinmenoa. Eihän avioliitosta voi tuntemattoman kanssa sopia. Vähintään vuosi seurustelua ja vuosi kihloissaoloa, sen jälkeen voi alkaa miettiä kosimista.

Vierailija
29/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mikään kosinta. Onneksi molemmat aviomieheni ovat kosineet kuten kuuluukin, pyytämällä naimisiin kanssaan.

Tuo on nimenomaan se teologisesti oikea tapa tehdä aloite kolmen kimppaan.

Vierailija
30/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan olla kihloissa rauhassa ja pitkään ennen kuin alan harkitakaan naimisiinmenoa. Eihän avioliitosta voi tuntemattoman kanssa sopia. Vähintään vuosi seurustelua ja vuosi kihloissaoloa, sen jälkeen voi alkaa miettiä kosimista.

Ja mikä se funktio sillä kihloissaololla sitten on?

Vierailija
31/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne teologiaa, olen humanisti. Uudelleen avioitunut leski. Itse ehdottaisin kimppaa vähemmillä sitoumuksilla, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
32/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei tikahtunut nauruun, kun ehdotin kihloja. Hän kysti, että eikö se tarkoita sitoutumista naimisiinmenoon. Vastasin, että ehei, ei suinkaan sitä tarkoita. Mentiin kihloihin. Puolen vuoden päästä kysyin, että milloin pidetään häät, kun ollaan kihloissakin. Mies vastasi, että "kai mä nyt olisin kosinut, jos olisin sun kanssa halunnut naimisiin mennä". No, nyt ollaan naimisissa. Tämä tapahtui yli nelikymppisille ihmisille muutama vuosi sitten.

33/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tulkitsen kihlauksen kosintana, lupauksena mennä naimisiin. Tämän takia mua ei olisi haitannut, jos mies olisi kosinut kihloihin menemisellä. Mies on samaa mieltä tästä, joten ei olisi tullut mitään väärinkäsityksiä siitä, mitä kihlaus tarkoittaa.

Vierailija
34/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kosittu "oikeaoppisesti" ja naimisiinkin mentiin aika pian kosinnasta. Nuorena olen ollut kihloissa myös "mennäänkö kihloihin"-tyyppisesti ilman aikeita avioitua. Meillä kummallakin oli ikää vielä alle 20, joten enpä siinä iässä edes mitään naimisiinmenoa kuvitellut. Ja päättyi se kihlauskin suht nopeaan.

Vierailija
35/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se et se on niinku ihquuuuu <3 <3 <3 ja et kaikki tietää et me ollaan niinku tosissaan <3 <3

Vierailija
36/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on sama tyyppi kosinut parikin kertaa toteamalla, että mehän voitais mennä naimisiin, ja saanut pakit.

Vierailija
37/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??? Et ole ennen kuullut kihlasuhteesta?

Syvästi sitoutunut suhde tietysti. Ikäänkuin koeaika ennen elatusvelvollisuutta.

Vierailija
38/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne teologiaa, olen humanisti. Uudelleen avioitunut leski. Itse ehdottaisin kimppaa vähemmillä sitoumuksilla, mutta kukin tyylillään.

Kyllähän teologiakin lukeutuu humanistisiin tieteisiin. Palkkatasolla mitattuna siis.

Vierailija
39/39 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa siinä on?

Sen sijaan joku "Pitäiskö meijänki hankkia rinkulat sormiin 😮?"lopettaisi seurustelun siihen paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi