Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju
Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.
Ap aloittaa:
Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen
Kommentit (1074)
Vierailija kirjoitti:
Se kun nukut jonkun vieressä parisängyssä ja se toinen ei saa unta: Näprää puhelinta, huokailee ja pyörii paikoillaan. Sit joudut moneen kertaa sanoo et oo vittu paikoillas. Ei siihe kuole..
Alapeukuttajien mielestä on siis ok pyöriä ja puhista sängyssä jos ei saa itse unta? Uskomatonta. :D
Ärsyttää, kun ihmiset mollaavat Suomea tajuamatta, että jos heidät nyt hypoteettisesti arvottaisiin mihin tahansa maailman maista, he todennäköisesti joutuisivat paljon pahemmassa jamassa olevaan maahan kuin Suomi.
Kaamos on perseestä, mutta ei mitään verrattuna, jos asuisit jossakin kehitysmaassa, jossa päivittäisen ruoan saaminen on hyvin epävarmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun nukut jonkun vieressä parisängyssä ja se toinen ei saa unta: Näprää puhelinta, huokailee ja pyörii paikoillaan. Sit joudut moneen kertaa sanoo et oo vittu paikoillas. Ei siihe kuole..
Alapeukuttajien mielestä on siis ok pyöriä ja puhista sängyssä jos ei saa itse unta? Uskomatonta. :D
No itse alapeukutin tuota siksi, että takuulla sitä unetonta ärsyttää ihan yhtä paljon kuin sinuakin kun ei saa unta. Itse uniongelmaisena en ikinä voisi nukkua kenenkään kanssa samassa sängyssä erityisesti siksi, että sitten en ainakaan saisi nukuttua, kun stressaisin koko ajan kuinka paljon häiritsen sitä toista.
Vierailija kirjoitti:
Liian täyteen tungettu eteisen hylly. Sieltä kun yrittää yhtä pipoa ottaa, vyöryy perässä ärsyttävä pipo-kaulaliina-paritonkäsine -mylläkkä pitkin lattioita.
Myös kun tavarat liian korkealla, ahtaissa tiloissa käden korkeudelle jokapäiväiset.
Laitoin koriin kaikki pipot, käsineet, huivit että heti löydän ne jotka sillä hetkellä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että ihmiset uskovat hyvin usein iltapäivälehtien läpinäkyvät klikkiotsikot ja pauhaavat kommenttiosiossa pää märkänä milloin mitäkin.
Ne klikkiotsikot tunnistaa ihan helposti esim. siitä, että äidinkielellisesti ne ovat todella outoja, koska muuten niistä ei ole saatu tarpeeksi mehukkaita otsikoita.
Ja tähän lisäksi vielä se, että ihmiset harvoin edes lukevat uutisia kunnolla. Näkevät vain otsikon ja ehkä saatetekstin, sen jälkeen jaetaan jo uutinen facebookissa ja pauhataan pää punaisena, että mihin tämä maailma on menossa. Ja kaikki muut yksinkertaisuudet tottakai yhtyy tähän mukaan.
Sitten on toki vielä niitä jotka kyllä lukevat uutisen mutta eivät osaa olla yhtään kriittisiä tai kyseenalaistaa lukemaansa. Kaikki mitä luet ei ole totta.
Jatkuvasti myöhästelevät ihmiset. Eivät edes yritä ehtiä ajoissa. Aina myöhässä. Aina.
Täysillä polkevat pyöräilijät. Jos baana on vapaa niin antaa mennä vaan mutta kun ollaan vilkkaalla tiellä missä on jalankulkijoita, muita pyöräilijöitä, autoilijoita, lastenvaunuja, rollaattoreita niin hidasta nyt hyvä ihminen.
Itse katson aina taakseni ennen kuin lähden ylittämään tietä tai menen toiseen laitaan mutta joskus se pään kääntäminenkin tuntuu riskiltä kun joku pyöräilijä suhahtaa ihan kyljen vierestä sata lasissa ohi. Samoin itse käyn lenkillä erittäin vilkkaalla lenkkialueella jossa on paljon pieniä metsäpolkuja, sitten nämä maastopyöräilijät vetää siellä ihan pakaralihakset hapoilla ohi ja kiljuu että väistä, väistä. Sitten hypit siellä puskaan koiran kanssa että et jää alle. Ymmärrän maastopyöräilyn mutta eikö se olisi lajin harrastajallekkin mukavampaa käydä polkemassa jossain muualla kuin kaupungin vilkkaimmilla lenkkipoluilla jossa saa olla jatkuvasti varomassa muita.
Sinä-passiivin käyttö. Suomen kielessä on ihan toimiva passiivi, joka tässäkin ketjussa olisi toiminut suurimmassa osassa viesteistä.
Kun sukissa on liian lyhyet tai löysät varret, ettei pitkien kalsareiden lahkeet pysy niiden sisässä vaan lähtevät lipumaan jalkoja ylöspäin >;[
Vierailija kirjoitti:
Täysillä polkevat pyöräilijät. Jos baana on vapaa niin antaa mennä vaan mutta kun ollaan vilkkaalla tiellä missä on jalankulkijoita, muita pyöräilijöitä, autoilijoita, lastenvaunuja, rollaattoreita niin hidasta nyt hyvä ihminen.
Itse katson aina taakseni ennen kuin lähden ylittämään tietä tai menen toiseen laitaan mutta joskus se pään kääntäminenkin tuntuu riskiltä kun joku pyöräilijä suhahtaa ihan kyljen vierestä sata lasissa ohi. Samoin itse käyn lenkillä erittäin vilkkaalla lenkkialueella jossa on paljon pieniä metsäpolkuja, sitten nämä maastopyöräilijät vetää siellä ihan pakaralihakset hapoilla ohi ja kiljuu että väistä, väistä. Sitten hypit siellä puskaan koiran kanssa että et jää alle. Ymmärrän maastopyöräilyn mutta eikö se olisi lajin harrastajallekkin mukavampaa käydä polkemassa jossain muualla kuin kaupungin vilkkaimmilla lenkkipoluilla jossa saa olla jatkuvasti varomassa muita.
Minua ärsyttää noissa maastopyöräilijöissä vielä sekin, että ne pyörän renkaat kirnuavat kaikki polut ihan mutaisiksi, ja sitten kävellessä saa hypellä vaikeasti polun reunoja pitkin. Miksei noillekin voisi olla omat polut, missä taas olisi kävely kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti myöhästelevät ihmiset. Eivät edes yritä ehtiä ajoissa. Aina myöhässä. Aina.
Tämä. Ymmärrän, että joskus voi myöhästyä mutta lähipiirissäni on ihminen joka myöhästyy aina - ei koskaan töistä mutta yhteisistä lounas/kahvihetkistä ym. Kerran mentiin porukalla keilaamaan ja hän myöhästyi yli puoli tuntia (tunnin aika). Yleensä jos ollaan sovittu tapaaminen vaikka kahdeksitoista niin hän laittaa viestin pari minuuttia ennen, että on nyt lähdössä kotoa, menee parikymmentä minuuttia.
Ei mitään arvostusta toisia ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuista loukkaantujat tällä palstalla.
kielinatsi kirjoitti:
Sinä-passiivin käyttö. Suomen kielessä on ihan toimiva passiivi, joka tässäkin ketjussa olisi toiminut suurimmassa osassa viesteistä.
Kirjoitin yhden sinä-passiiviviestin tähän ketjuun, ja yritin ensin kirjoittaa sitä ihan tavallisella suomen kielen passiivilla, mutta muutin mieltäni, kun viestistä tuli niin sekava.
Se kun otat kengät jalasta, ja sukka lähtee samalla irti. Parhaassa tapauksessa ehdit tallata sillä paljaalla jalalla eteisen matolla olevaan räntäköntsään.
Ihmiset jotka alkaa kaivaa lompakkoa esille vasta sitten kun myyjä sanoo hinnan. Sitten isketään se rinkan kokoinen kassi siihen eteen ja aletaan kaivamaan. Parhaassa tapauksessa vielä ryhdytään selvittämään, että riittääkö ne kaksikymmentäsenttiset, ei riitä, no maksan kortilla, oho väärä kortti, ota tosta, ei ku ota sittenkin tästä... Sitten jäädään sen ostotapahtuman jälkeen vielä jonon tukkeeksi kun pitää tunkea ne kaikki kortit takaisin lompakkoon, lompakko laukkuun, laukun hihna pitää asetella hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun ihmiset mollaavat Suomea tajuamatta, että jos heidät nyt hypoteettisesti arvottaisiin mihin tahansa maailman maista, he todennäköisesti joutuisivat paljon pahemmassa jamassa olevaan maahan kuin Suomi.
Kaamos on perseestä, mutta ei mitään verrattuna, jos asuisit jossakin kehitysmaassa, jossa päivittäisen ruoan saaminen on hyvin epävarmaa.
Pimeä vuodenaika on kaupunkilaisena Suomessa todella helppo kestää. Pimennytverhot pitää olla ikkunassa, jos haluaa illalla unta. Olin 80-luvulla Lapissa paikassa, jossa ei ollut pihavaloja eikä mitään kajastusta mistään ilapäiväviidestä alkaen. Se jo tuntuikin jossain.
Mutta itse asiaan: ihmiset, jotka inhimillistävät eläimet. Lähinnä tulee mieleen koiranomistajat, jotta eivät saa suunnilleen vedettyä koiraa hihnasta sisälle neuvottelematta ensin hartaasti siitä, mennäänkö vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää kun työnnät tamponin vahingossa kohdun perukoille saakka.
Anteeksi, en tiennyt tehneeni niin. - ärsytyksen aihe: se kun ihmiset käyttävät suomenkielessä sinä-passiivia. Syntyy väärinymmärryksiä...
Leivänmurut pöydällä. Pyyhit ne ja hetket päästä tilanne on taas sama/pahempi. Ja kukaan ei myönnä mitään. Viikon päästä päädyt imuroimaan niitä samoja muruja pöydän alta, sitä ennen ne toki ovat ehtineet kulkeutua talon jokaiseen huoneeseen ja varsinkin pesiytyä sukkien sisäpuolelle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ymmärrän, että joskus voi myöhästyä mutta lähipiirissäni on ihminen joka myöhästyy aina - ei koskaan töistä mutta yhteisistä lounas/kahvihetkistä ym. Kerran mentiin porukalla keilaamaan ja hän myöhästyi yli puoli tuntia (tunnin aika). Yleensä jos ollaan sovittu tapaaminen vaikka kahdeksitoista niin hän laittaa viestin pari minuuttia ennen, että on nyt lähdössä kotoa, menee parikymmentä minuuttia.
Ei mitään arvostusta toisia ihmisiä kohtaan.
Ihan justiinsa. Töissä ollaan tasalta tai minuuttia yli,mut muuten joka paikasta myöhässä.
Kävelijät jotka yhtään taakseen katsomatta lähtevät samalla nopeudella ylittämään pyörätietä määränpäänään esim suojatie. Minulla on tapana vilaista tuleeko takanani kävelijä (joka voi törmätä selkääni), seisahtua ja katsoa tuleeko pyörää ja sitten lähteä ylitykseen. Mutta taitaa olla ylivoimaista joillekkin.