Kysymys naisille, jotka olette opiskelleet "miehenne rahoilla" ja eronneet melkein heti työelämään siirryttyänne
Hyvitittekö miehellenne sen, että hän mahdollisti teille paremman elitason opiskeluaikananne? Tiedän, että teitä miehenne rahoilla opiskelleita ja muuten vain loisineita naisia on paljon.
Kommentit (11)
Minä olen sellainen. Jos en opiskellut, tein lapsia ja olin heidän kanssa kotona.
No, kyllä minä tein osa-aikatyötä, ja niillä rahoilla matkustimme. Ja sain ennakkoperintöä, jonka laitoin yhteiseen asuntoomme. Myös se ennakkoperintö meni osituksessa puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Hän sai kunnian seurustella kanssani ja esitellä minut tyttöystävänään. Eikö siinä ole hyvitystä tarpeeksi?
Vain jos tuo on sinusta rahanarvoinen hyvitys. Kaltaisillesi naisille taitaa olla ihan oma nimityskin...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen. Jos en opiskellut, tein lapsia ja olin heidän kanssa kotona.
No, kyllä minä tein osa-aikatyötä, ja niillä rahoilla matkustimme. Ja sain ennakkoperintöä, jonka laitoin yhteiseen asuntoomme. Myös se ennakkoperintö meni osituksessa puoliksi.
No tällaisestahan tässä nyt ei ollut kysymys.
Eksänikö siellä kirjoittelee? On totta, että avioliito aikana minä opiskelin ja sinä olit töissä. Sulta vaan tuntuu unohtuvan, että minäkin tein osa-aikatöitä ja itse asiassa maksoin mm. meidän vuokrat kokonaan. Sulla kun ei oikein raha pysynyt näpissä, viikko tilipäivän jälkeen piti jo tulla kyselemään opiskelijavaimolta ruoka- ja bensarahaa - mutta harrastusvälineet oli miehellä viimesen päälle ja siinä ei bensarahoja säästelty, kun piti harrastuksen perässä ajella sata kilometriä suuntaansa.
No mun isä sai äidin ylläpitämänä opiskella korkeakoulututkinnon ja sitten myöhemmin käyttää omat palkkatulonsa autoihinsa ja matkoihinsa ja omaan eläkevakuutukseensa. Äiti osti minun ruuat, vaatteet ja tarvikkeet.
Että semmonen paskadiili tullut lähietäisyydeltä nähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Eksänikö siellä kirjoittelee? On totta, että avioliito aikana minä opiskelin ja sinä olit töissä. Sulta vaan tuntuu unohtuvan, että minäkin tein osa-aikatöitä ja itse asiassa maksoin mm. meidän vuokrat kokonaan. Sulla kun ei oikein raha pysynyt näpissä, viikko tilipäivän jälkeen piti jo tulla kyselemään opiskelijavaimolta ruoka- ja bensarahaa - mutta harrastusvälineet oli miehellä viimesen päälle ja siinä ei bensarahoja säästelty, kun piti harrastuksen perässä ajella sata kilometriä suuntaansa.
Seli, seli. On se kumma, että naiset kuvittelevat maksavansa talouden menot silloinkin, kun heidän rahansa eivät riitä edes omiin kuluihin. Miehen autolla kuljetaan ja miehen rahoilla reissataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tällaisestahan tässä nyt ei ollut kysymys.
Miten niin ei? Olimme naimisissa 20 vuotta, josta minä tein kokopäivätöitä korkeintaan viisi vuotta. Lasten kanssa olin kotina toiset viisi vuotta. Loput kymmenen vuotta opiskelin pari tutkintoa, ja tein korkeintaan osa-aikatöitä. Ja jokin aika vierähti, kun yritin saada omaa yritystä käyntiin, ei siinä tuloja ollut.
Kyllähän se elatus oli miehen harteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli, seli. On se kumma, että naiset kuvittelevat maksavansa talouden menot silloinkin, kun heidän rahansa eivät riitä edes omiin kuluihin. Miehen autolla kuljetaan ja miehen rahoilla reissataan.
Mä olen meistä se, jolla on kuitit vuokranmaksusta tallessa, joten ei tarvitse kuvitella rahaliikenteestä mitään. Miehen autolla kulki täsmälleen mies itse, ja reissaamiseen ei raha riittänyt kummallakaan.
Miksi olisin hyvittänyt? Vapaasta tahdostaan hän kulujani maksoi ja vapaasta tahdostaan myös nussi jotain baarisutturaa, mikä sitten johti eroomme.
Minä opiskelen ja mies on töissä. Pääomatuloja on kyllä itsellänikin. Jos nyt mies minua pettäisi vaikka ja sen takia eroaisimme, niin miksi ihmeessä minun pitäisi hyvittää yhtään mitään?
Hän sai kunnian seurustella kanssani ja esitellä minut tyttöystävänään. Eikö siinä ole hyvitystä tarpeeksi?