Turussa kadonnut Juuso Salervo, mitäköhän tapahtunut?
Lounais-Suomen poliisin mukaan viimeinen havainto miehestä on Aurakadulta noin kello 04, jolloin hän oli lähtenyt kävellen kohti Turun taidemuseota.
Kommentit (1015)
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä paljonkin varalatureita? Meillä on vain yksi per puhelin ja ei ne aina mukana kulje, jos ollaan kylässä, mökillä tms. Silloin osa puhelimista on yöllä kiinni jos ei saa laturin päähän.
Meillä on ainakin neljä laturia. Pidetään johto ja power bank mukana jos lähdetään kotoa pidemmäksi aikaa.
Osaavatko Juuson kaverit sanoa, että paljonko hän yleensä baari-iltoina joi (ja mitä) ja mitä joi katoamisiltanaan? Montako kaljaa/shottia/paukkua? Olivatko aloitelleet hyvissä ajoin, vai oliko ex tempore-baariin?
Nyt omaiset ja ystävät vain kertoneet että "ei ollut mainittavassa humalassa!!1!1" Ymmärrän, että utelut voivat loukata, mutta rehellinen arvio on aina paras. Ymmärrän senkin, että ajattelevat että jos olisi sanonut heti alussa että "oli humalassa", että ihmiset olisivat sitten suhtautuneet tähän tapaukseen jotenkin "kylmemmin" (tyyliin "no joku känniläinen törttöillyt taas itseltään hengen pois, höh!). Siksi piti varmaan korostaa tuota "ei ollut oikeastaan edes humalassa"
Mutta jos K-marketin kamerassa näkyy, että tyyppi hoipertelee autotien puolella, niin kyllä mun mielestä voi sanoa että ihan "mainittavasti oli humalassa". Ja jos postinjakajakin on sanonut nähneensä "humalaisen, mutta määrätietoisesti etenevän". Lisäksi eilen oli joku mun mielestä ihan asiallisesti postannut tuohon ryhmään, että tietäväthän vapaaehtoiset nyt ihan varmasti kaiken olevan rehellisesti kerrottu illan kulusta jne. kun tuolla yötämyöden etsivät miestä. Siihen sitten jo jotkut kommentoineet, että voi kamala kun tämmösiä kysymyksiä joutuvat omaiset kestämään ja kaikkea juoruja ja kamalaa ja koittakaa omaiset nyt kestää jne. jne. Musta postaus oli aivan asiallinen. Ja tyttöystävä siihen vastasikin tosi asiallisesti, kiitos hänelle! Taisivat olla taas enemmän tai vähemmän ulkopuoliset, kun tulivat pöyristelevästi kommentoimaan.
Siinä ovat oikeassa, että tuo humala ei yksinään selitä tätä mysteeriä. Mutta kyllä se nyt katoamistapauksissa on aina otettava huomioon, ei siis ole "toissijaista" kuten nyt ovat läheiset sanoneet.
Humalainen juurikin helpommin lähtee kuselle ihan ihme paikkoihin, vaikka wc ja pönttö olisi määränpäässä 50 m päässä, tarttuu epäilyttäviin kyytiehdotuksiin jne. jne.
Yllättävän usein kadonnut on "ollut melkein kotiovella" ja kuitenkin myöhemmin löytynyt esim. hukkuneena ties kuinka kaukaa. Humalaiset voivat saada todella ihmeellisiä päähänpistoja. Ei siihen kotiovelta katoamiseen välttämättä mitään kaappaajia tai pahiksia tarvita. Mun miehellä oli nuorempana tuollaisia huolestuttavia taipumuksia. Saattoi soittaa matkalta että on just tulossa ja sitten ei kuulunutkaan. Kun olikin alkanut hiukoa niin oli alaovelta lähtenyt huoltsikalle hakemaan mättöä. Ja sitten eväiden kanssa rantsuun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä paljonkin varalatureita? Meillä on vain yksi per puhelin ja ei ne aina mukana kulje, jos ollaan kylässä, mökillä tms. Silloin osa puhelimista on yöllä kiinni jos ei saa laturin päähän.
Meillä on ainakin neljä laturia. Pidetään johto ja power bank mukana jos lähdetään kotoa pidemmäksi aikaa.
Ok, mutta ei voida tietää oliko hänellä ja tuskin ainakaan baarissa mukana. Ehkä oma laturi oli omassa kämpässä ja tyttiksellä vain yksi laturi, silloin puhelimen sulkeminen yöksi olisi loogista.
Tässähän vain spekuloidaan puhelimen sammuttamisen syyytä, virran säästäminen on toki yksi vaihtoehto.
Mistä sitä loppupeleissä tietää vaikka olisi kännissä pudottanut puhelimensa maahan? Joku nyysinyt siitä sitten mukaansa. Juuso jatkanut matkaansa kännissä jonnekin muualle. Puhelimen nyysinyt ei välttämättä halua ilmoittautua ettei häntä epäillä jostain muustakin pahanteosta.
Minä en ihan ymmärrä tuota, että tyttis kavereineen päivystävät talon alaovella koko päivän, minne vapaaehtoiset etsijät saavat ilmoittautua. Mikseivät itse etsi? Juusolle täysin tuntemattomat ihmiset rämpivät pimeässä ja kaatosateessa puskissa etsimässä, kun läheisimmät istuvat paikallaan. Voiko joku selittää minulle, miksi näin?
Huutonaurua näille kuvitelmille siitä, että ihminen voisi baari-illan jälkeen keskellä yötä kadota vapaaehtoisesti ja aloittaa uuden elämän ilman rahaa ja passia. Katoaminen on todella vaikeaa, vaikka sitä suunnittelisi kuukausia etukäteen. Miettikääpä vaikka ajatustuskokeena, kuinka pitkälle itse pääsisitte ja miten.
Mikään järjellinen suunnitelma ei myöskään sisällä sellaista, että kadotaan kotiovelta juuri kun ollaan ilmoitettu, että kohta olen kotona. Tuossahan saa etsijät peräänsä saman tien, niin kuin on nyt käynyt. Kyllähän se katoaminen tapahtuisi vaikkapa Baltian-reissulla tai Käsivarren Lapissa.
Valoja päälle.
Uusimpaan OnePlussaan ei käy perus miniusb, sille on ihan omanlaisensa laturi. Tämä on kai ihan offtopic, mutta kun puhuttiin tuosta akun loppumisesta ja lataamisesta.
Laskuhumalaan ihan tunnetusti liittyy monilla mielialan voimakas lasku ja jopa ihan ahdistus. Ei ole mitenkään epätavallista että muuten ihan tyytyväiseltä vaikuttava ihminen voi kokea voimakkata masennuksen tunteita laskuhumalassa.
Ollut tyttöystävän talon kohdalla ja soittamassa hänelle, puhelin pudonnut katuun ja hajonnut.
Juuso lähtenyt kävelemään... ja joutunut veden varaan tai rikoksen uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Osaavatko Juuson kaverit sanoa, että paljonko hän yleensä baari-iltoina joi (ja mitä) ja mitä joi katoamisiltanaan? Montako kaljaa/shottia/paukkua? Olivatko aloitelleet hyvissä ajoin, vai oliko ex tempore-baariin?
Nyt omaiset ja ystävät vain kertoneet että "ei ollut mainittavassa humalassa!!1!1" Ymmärrän, että utelut voivat loukata, mutta rehellinen arvio on aina paras. Ymmärrän senkin, että ajattelevat että jos olisi sanonut heti alussa että "oli humalassa", että ihmiset olisivat sitten suhtautuneet tähän tapaukseen jotenkin "kylmemmin" (tyyliin "no joku känniläinen törttöillyt taas itseltään hengen pois, höh!). Siksi piti varmaan korostaa tuota "ei ollut oikeastaan edes humalassa"
Mutta jos K-marketin kamerassa näkyy, että tyyppi hoipertelee autotien puolella, niin kyllä mun mielestä voi sanoa että ihan "mainittavasti oli humalassa". Ja jos postinjakajakin on sanonut nähneensä "humalaisen, mutta määrätietoisesti etenevän". Lisäksi eilen oli joku mun mielestä ihan asiallisesti postannut tuohon ryhmään, että tietäväthän vapaaehtoiset nyt ihan varmasti kaiken olevan rehellisesti kerrottu illan kulusta jne. kun tuolla yötämyöden etsivät miestä. Siihen sitten jo jotkut kommentoineet, että voi kamala kun tämmösiä kysymyksiä joutuvat omaiset kestämään ja kaikkea juoruja ja kamalaa ja koittakaa omaiset nyt kestää jne. jne. Musta postaus oli aivan asiallinen. Ja tyttöystävä siihen vastasikin tosi asiallisesti, kiitos hänelle! Taisivat olla taas enemmän tai vähemmän ulkopuoliset, kun tulivat pöyristelevästi kommentoimaan.
Siinä ovat oikeassa, että tuo humala ei yksinään selitä tätä mysteeriä. Mutta kyllä se nyt katoamistapauksissa on aina otettava huomioon, ei siis ole "toissijaista" kuten nyt ovat läheiset sanoneet.
Humalainen juurikin helpommin lähtee kuselle ihan ihme paikkoihin, vaikka wc ja pönttö olisi määränpäässä 50 m päässä, tarttuu epäilyttäviin kyytiehdotuksiin jne. jne.
Joo kyllä minunkin mielestä tässä on olennaista, että oli ollut baari-ilta, humalatila ja aamuyö. Ei kellään siinä vaiheessa paljon järki päätä pakota. Myös kaverit, jotka ovat itse olleet humalassa baarissa, niin vaikea heidän on arvioida jälkeen päin oliko Juuso miten humalassa. Ja vaikka ei olisikaan ollut tapana vetää päätä täyteen, niin väsymys+nälkä+aamuyö yhdistelmä saa kyllä kenet vaan ihan töttöröö-tilaan, millä todennäköisesti on osuutta tähän juttuun.
Mihin perustuu tieto puhelimen sulkeutumisajasta? Voisiko joku postata tiedon tähän. Yhtäkkiä keskustelussa alettiin esittää varmana tietona sitä, että puhelin on sulkeutunut aivan siinä kotiovella.
Vierailija kirjoitti:
Ollut tyttöystävän talon kohdalla ja soittamassa hänelle, puhelin pudonnut katuun ja hajonnut.
Miksi se siinä olisi soittanut, oli oma avain ja summerikin toimi
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustuu tieto puhelimen sulkeutumisajasta? Voisiko joku postata tiedon tähän. Yhtäkkiä keskustelussa alettiin esittää varmana tietona sitä, että puhelin on sulkeutunut aivan siinä kotiovella.
Facebookin ryhmässä lukee, että puhelin sulkeutunut heti tai lähes heti (?) puhelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se siinä olisi soittanut, oli oma avain ja summerikin toimi
Ei löytänyt avaimia, humala...
Oli ilmeisesti ollut samana iltana sigyn-salissa firman juhlissa. Tämähän ei ole hirveän kaukana tyttöystävän kodilta. Sattumaako?
Roskakatokset, yleiset WC:t. Kerrostalon katto? Rappukäytävät, kerrostalojen laitehuoneet (jäänyt lukkojen taakse?). Ullakko? Kellari?
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua näille kuvitelmille siitä, että ihminen voisi baari-illan jälkeen keskellä yötä kadota vapaaehtoisesti ja aloittaa uuden elämän ilman rahaa ja passia. Katoaminen on todella vaikeaa, vaikka sitä suunnittelisi kuukausia etukäteen. Miettikääpä vaikka ajatustuskokeena, kuinka pitkälle itse pääsisitte ja miten.
Mikään järjellinen suunnitelma ei myöskään sisällä sellaista, että kadotaan kotiovelta juuri kun ollaan ilmoitettu, että kohta olen kotona. Tuossahan saa etsijät peräänsä saman tien, niin kuin on nyt käynyt. Kyllähän se katoaminen tapahtuisi vaikkapa Baltian-reissulla tai Käsivarren Lapissa.
Valoja päälle.
Sulle selvästi tahallinen katoaminen tarkoittaa uutta elämää Karibialla palmun alla... Oma mielikuvitukseni ei ole ihan noin lennokas, vaan ajattelen siirtymistä paikkaan x-itsemurhatarkoituksessa, jotta omaisten ei tarvitse nähdä ruumista. Lasken joukkoon myös parin päivän häipymiset mökille yms., mutta yleensä nämä sitten löytyvät tai ottavat itse yhteyttä poliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Alkutietojen mukaan ei ollut pahasti päihtynyt ja nyt valvontakemran videon nähnyt kertoo että hoiperrellut tiellä ajoradan puolella?
Missä tälläinen tieto?
Facessa on kommentoitu siihen suuntaan, että suhde on aika tuore, mikä selittäisi tyttöystävän kommentin säröttömyydestä.
Ihmettelen miksei tyttöystävä itse ole kiertelemässä ja etsimässä paikallaan päivystämisen sijaan.
En tunne Turkua, viimeksi siellä suunnilla tullut käytyä joskus ehkä kahdeksan vuotta sitten. Onko tyttöystävän talo siis tuo googlen street viewissä näkyvä kerrostalo, jota on rakennettu/remontoitu tuon kuvan ottohetkellä?