Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka inhoaa suihkussa käymistä?

Vierailija
12.11.2017 |

Käyn tietenkin vähintään kerran päivässä suihkussa, koska haluan olla puhdas. Mutta inhoan suihkussa käymistä. Ahdistaa se kun vesi alkaa valua iholla. Nytkin olen tunnin miettinyt että pitäisi mennä suihkuun, mutta inhottaa ajatus siitä että kastuu ja se miltä suihku tuntuu iholla, sattuu melkein. Minulla on kai joku lievä aistiyliherkkyys, en kestä mitään villapaitoja tms ihoa vasten.. Mutta olenko ainoa joka inhoaa suihkua?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös inhoan suihkussa käyntiä. Käyn noin kolme kertaa viikossa, mutta joka päivä pesen kyllä alapään ja kainalot, sekä kasvot. Hiukset saa muutaman päivän pysymään puhtaannäköisinä kuivashampoon avulla, kannattaa laittaa jo heti puhtaaseen kuivaan tukkaan ennaltaehkäisevästi.

Suihkussa käyminen vie hirveän paljon aikaa, tai lähinnä ne suihkun jälkeiset toimet. Hiustenlaittoa (vaikka nykyään olen keksinytkin tavan laittaa luonnonkiharat ja oikukkaat ohuet hiukseni siedettäviksi ilman fööniä ja suoristusrautaa, mutta kolme eri tököttiä ja puunaamista se vaatii vielä suihkun jälkeen), rasvaamista, kuivaamista, pukemista..

Vierailija
22/45 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies! Se menee mielellään uimaan ja saunaan, mutta se ei yhtään tykkää suihkusta. Kauhea vaiva peseytymisessä, tulee kylmä, sit pitää kuivatella. pitää riisua lämpimät vaatteet, selityksiä löytyy :D

En tosin itsekään enää pidä tässä uudessa asuinpaikassa suihkussakäymisestä, sillä suihkussa tuulee niin kylmästi. Varmaan han hyvä että ilmanvaihto pelaa, mutta ei silti ole nollakelillä kivaa kun vain lattia on lämmin, ja muutten käy välillä tuuli :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn kerran viikossa. En oikeastaan tiedä miksen käy useammin, se vaan jää tekemättä. Mutta enpä silti ole huomannut että ympärilleni olisi mitään karanteenia pystytelty.

Hyh hyh!

Mahtaa pallisi/pillusi haista etovalle 😐

Vierailija
24/45 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn tietenkin vähintään kerran päivässä suihkussa, koska haluan olla puhdas. Mutta inhoan suihkussa käymistä. Ahdistaa se kun vesi alkaa valua iholla. Nytkin olen tunnin miettinyt että pitäisi mennä suihkuun, mutta inhottaa ajatus siitä että kastuu ja se miltä suihku tuntuu iholla, sattuu melkein. Minulla on kai joku lievä aistiyliherkkyys, en kestä mitään villapaitoja tms ihoa vasten.. Mutta olenko ainoa joka inhoaa suihkua?

Minä kutsun vesikauhuiseksi sellaista, joka ei tykkää vedellä peseytyä. Oli mikä oli, sairas se sellainen on, joka ei hygieniastaan huolehdi.

Vierailija
25/45 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suihkussa ikävintä on juuri se ensihetki, se kun kastuu. Sen jälkeen ei niin haittaa, paitsi että joskus suihkussa on tylsää ja yrittää vain äkkiä tehdä ne pakolliset pesut ja sitten pois, poikkeuksena jos ennen suihkuunmenoa on ollut kylmä, niin silloin on ihanaa hetken lämmitellä siellä. Muuten rakastan vettä ja esim. uimista.

Mutta niinhän se on elukoillakin (koirilla): Sade ei haittaa, lätäköt ei haittaa, ojassa kahlaaminen ei haittaa eikä kylmässäkään vedessä uiminen, mutta annas olla on ku suihkuun pitää mennä.

Vierailija
26/45 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän suihkussa käymisestä (käyn päivittäin) mutta kylpeminen aiheuttaa inhonväristyksiä. Koen sen jotenkin epähygieenisenä ja muutenkin tulee sellainen olo, kuin olisi ihmiskeiton ainesosa :D Suihku on mielestäni virkistävämpi ja siitä jää paljon puhtaampi olo.

Kylpemisen jälkeen olen kyllä itse ainakin aina peseytynyt suihkussa. Katson että kylpyammeessa lilluminen on ennemminkin vastine saunomiselle kuin suihkulle.

Vierailija
27/45 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muutenkaan tykkää käydä suihkussa yllä mainituista syistä, mutta kahdessa viimeisessä vuokrakämpässä se on ollut tavallistakin ällömpää: edellisessä tuli ruskeaa, homeenhajuista vettä ja kylppäri oli 70-luvun kerrostalon alkuperäisessä asussaan. Tuli vain likaisrmpi olo kun siellä kävi ja ihosta höyrysi homeinen haju. Nykyisessä vesi raikasta, mutta 80-luvun rivitalo: saunan kellastuneet mäntyovet on jonkun ed asukkaan kissan raapimat, koko kylppäri haisi kissanpaskalta kun muutimme, lattia on jääkylmä. En todellakaan tykkää olla tuollaisissa paskahuoneissa, paskapöntön vieressä alasti värjöttelemässä. Sen sijaan muistan tykänneeni suihkusta, kun olin ostanut kerran jakkaran sinne ja sain peseytyä istualtaan ja kylppäri oli siisti, vasta rempattu. Olin 23-vuotias kun suihkuttelin istualtaan joten vanhuuden raihnaisuudesta ei ollut kyse silloin eikä nytkään. Olen taas muuttamassa, tulevassa asunnossa on siedettävä suihku.

Vierailija
28/45 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Se tunne kun ensimmäisen kerran kastuu, hyi! Ja hiusten peseminen. Ja se suihkun jälkeinen tunne, mitä joku muukin täällä sanoi, on hirveä juuri kun hiukset on märät ja on kylmä. Saunan yhteydessä suihku ja hiustenpesu on ihan siedettävää. Jos olen vaan kotona niin en todellakaan käy joka päivä suihkussa!

Vierailija
29/45 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan suihkussa käymistä. Elin 18-vuotiaaksi asti ilman kotiin tulevaa lämmintä vettä. Nykyään suihku on lähes jokaisen päivän kohokohta. Vesilaskut huutaa hoosiannaa mutta on sen arvoista.

Sama. Rakastan pitkiä, lämpimiä suihkuja, joskus vain istun seinään nojaten ja annan kuuman veden valua yli. Vesilaskussa on varmaan 150 euroa ylimääräistä, mutta se kompensoituu sitten jossain muualla, en käy lainkaan ravintoloissa jne.

Liikuntaharrastusten takia on pakko käydä vähintään kerran päivässä, mutta käyn useimmiten myös aamuisin ja iltaisin vaikken tekisi mitään. Onneksi ihoni laatu on sellainen, että se kestää tämän erittäin hyvin.

Minulle lämmin vesi on kuin hyväilyä, parempaa kuin huono seksi.

Vierailija
30/45 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kummallisen kahtiajakoinen suhde veteen. Tykkään kovasti uida, sukeltaa ja olla ammeessa. Tykkään tunteesta kun veden samettimaisuudesta kun se ympäröi ihoa.

Mutta suihkussa käynti ja vedenjuominen on joka päivä vastenmieliä tsemppauskohteita.

Suihkussa vesi tuntuu terävältä kuin siinä olisi metallia (tavallaan onkin) ja tilanne on lisäksi muutenkin hankala. Vesikin maistuu metalliselta ja pintajännitenäkymät häiritsevät.

Haaveilen naisena siilitukasta ja silmälasittomuudesta, sillä ne tekisi päivittäisestä suihkukamppailusta edes helpompaa. Turhauttaa myös suihkun jokapäiväinen ylläpitoluonne.

Vierailija
31/45 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä myöskään suihkussa käynnistä yleensä, pitkien hiusten pesu on niin vaivalloista, hanavedessä in klooria ja suihkuhuoneissa on usein huono ilmanvaihto.

Muutenkaan ihminen ei tarvitse jokapäiväistä suihkua pitääkseen hygieniaa yllä, niinkuin monet luulevat. Päivittäisen urheilun tapauksessa siihen on tietenkin tarvetta. Itse käyn käyn vain joka toinen päivä, ja pesen kriittiset alueet päivittäin. Enkä varmasti haise! Myös puhdas ruokavalio vaikuttaa siihen että esimerkiksi hiki ei haise pahalta. Minun ei myöskään melkein koskaan tarvitse rasvata vartalon ihoa koska en kuivata ihoani päivittäisellä suihkulla.

Miksi turhaan itseään päivittäin kiduttamaan kun siitä ei ole hyötyä?

Vierailija
32/45 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusuihku karaisee mukavasti ennen kuin tarvitsee lähteä oikeasti palelemaan.

Vierailija
33/45 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään. Haisee ihan pallihielle. Asennekin sama. Aina kierrän kun hajuhan tarttuu.

Pitääkin tästä vedentuhlailuun.

Vierailija
34/45 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuta kuin että sinne pitää vääntäytyä, ja jos ulkona on inhottava kaamos ja räntä, ei jotenkin tunnu kivalta ajatukselta mennä suihkuun.

Vierailija
35/45 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös inhoan suihkussa käyntiä. Käyn noin kolme kertaa viikossa, mutta joka päivä pesen kyllä alapään ja kainalot, sekä kasvot. Hiukset saa muutaman päivän pysymään puhtaannäköisinä kuivashampoon avulla, kannattaa laittaa jo heti puhtaaseen kuivaan tukkaan ennaltaehkäisevästi.

Suihkussa käyminen vie hirveän paljon aikaa, tai lähinnä ne suihkun jälkeiset toimet. Hiustenlaittoa (vaikka nykyään olen keksinytkin tavan laittaa luonnonkiharat ja oikukkaat ohuet hiukseni siedettäviksi ilman fööniä ja suoristusrautaa, mutta kolme eri tököttiä ja puunaamista se vaatii vielä suihkun jälkeen), rasvaamista, kuivaamista, pukemista..

Tämä! Olen muuten samoin käyttäytyvä, mutta suihkuun menen vain pakon edessä. Kampaaja pesee ja föönaa hiukseni kahdesti viikossa. En hikoile kuumallakaan. Itse asiassa palelen melkein aina.

Vierailija
36/45 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn kerran viikossa. En oikeastaan tiedä miksen käy useammin, se vaan jää tekemättä. Mutta enpä silti ole huomannut että ympärilleni olisi mitään karanteenia pystytelty.

te alapeukuttajat olette vain niin epävarmoja ihmisiä. vähintään kerta päivässä suihkussa plus sauna kaksi kertaa viikossa on puhtauden perikuva, oletteko tietoisia siitä että jotkut käyvät suihkussa kaksi jopa neljä kertaa päivässä, pitäisiköhän teidän nostaa vähän omaa hygieenisyyttänne, esim viisi kertaa suihku per vrk.

Vierailija
37/45 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suihkussa käyminen kotona kuuluu päivän rutiineihin yhtä hyvin kuin hampaiden pesu, syöminen, juominen, siivoaminen, ruokien laittaminen, jne., eli on asioita, jotka vain tehdään. En ole työelämässä, joten käyn suihkussa yleensä loppupäivästä tai alkuillasta, kun kaikki työt on tehty. Minulle se on siten jopa merkittävä tapahtuma, rentouttava hetki, jonka jälkeen on puhdas ja raikas olo. Jos lähden aamulla johonkin, niin käyn silloin suihkussa. Minusta on mukava tunne pukea suihkun jälkeen puhtaat vaatteet päälle, joko ulosmenoa varten tai kotivaatteisiin.

Vierailija
38/45 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan sitä kun siellä suihkussa ja sen jälkeen tulee kylmä. Pitäisi lorotella puoli tuntia kuumaa vettä, että suihkutila lämpenisi. Mutta se taas on kamalaa tuhlausta. Ja sitten sieltä lähtiessä tulee kylmä taas, ellei siellä kosteassa huoneessa pukeudu valmiiksi.

Ärsyttävää, etten ole tottunut suihkuun vieläkään, vaikka oon kuitenkin jo kolmekymppinen. Aina yhtä vastenmielistä.

Vierailija
39/45 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy suihkussa nykyään juuri koskaan, siis pelkästään suihkussa. Käyn 3-4 kertaa viikossa uimassa, eikä minulla ole mitään uimahallin suihkua vastaan. Oma pesuhuone on varmaan kylmempi. Aamulla ainakaan ei huvita kastaa nahkaansa. Voisin silti mennä aamulla uimaan esim. mökillä ja kylmäänkin veteen. Strategisia paikkoja pesen 1-2 kertaa viikossa. Hampaiden pesu on ihan kivaa, mutta välien puhdistus joskus tökkii, teen sen silti. En pidä itseäni mitenkään likaisena, enkä tunne olevani likainen.

Vierailija
40/45 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strategiset paikat 1-2 kertaa päivässä, piti kirjoittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän