Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärme karkasi ja nyt on tosi huono fiilis kaikilla, varsinkin lapsella

Vierailija
12.11.2017 |

Meillä ehti olla neljän kuukauden ikäinen viljakäärme reilun viikon ajan. Lapsi (11v) säästi itse rahat käärmettä varten, me vanhemmat maksoimme terraarion ja kaikki tarvikkeet (käärme siis on/oli nimellisesti lapsen mutta me aikuiset toki olemme/olimme päävastuussa ja nuo tarvikkeet olivat yksi joululahja).

Viime yönä käärme oli päässyt karkuun. Syyllinen löytyi kissasta joka oli onnistunut nostamaan verkkoa siten että siihen tuli pienen käärmeen mentävä aukko. Koko kämppä on myllätty läpikotaisin mutta lieroa ei vain ole näkynyt. Mielessä on myös se, että entä jos kissa on syönyt koko käärmeen. Mitään todisteita ei asiasta tosin ole.

Lapsi on itkenyt koko päivän ja meillä vanhemmilla on tosi paska fiilis. Teimme siitä verkkokannesta käärmeenpitävän mutta emme ottaneet huomioon kissaa. Tai emme edes ajatelleet että kissa pystyisi nostamaan kantta siten että käärme pääsisi karkuun. Ehkä kyseessä on lähinnä vahinko, kuka tietää.

Nyt vain pidetään peukkuja ettei kissa ole syönyt tai vahingoittanut käärmettä vaan se ilmaantuu itsestään esiin jossakin vaiheessa. Nälkä sillä varmaan on, syönyt viimeksi kolme viikkoa sitten (tässä välissä ollut nahanluonti ja muutto uuteen kotiin ja siksi ollut syömätön).

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset! Viljakäärme on kuristajakäärme, eikä sillä ole myrkkyhampaita!

No HYVÄ, kuristuskuolema onkin helpompi kuin myrkky.😡

Vierailija
122/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettanut lapsilleni, ettei mitään eläintä tarvitse pelätä, mutta joitakin tulee välttää koska ovat vaarallisia jos hyökkäävät ihmiseen päin. Olen harrastanut vaellusta koko ikäni ja kohdannut luontokappaleita laidasta laitaan, myös kyykäärmeitä useamman kerran ja puremia saanut jos vahingossa astunut liian lähelle. Puremat kuitenkin ovat osuneet maihariin ja vain kerran jalkaani josta seurauksena kahden viikon pituinen toipuminen sekä tummansininen kipeä jalka. Kyykäärmeitä siis käytännössä pelkään. Siitä huolimatta liikun luonnossa katsoen tarkemmin millaista reittiä pitkin. Minun kotiini on useita vuosia sitten myös eksynyt eksoottinen matelija, wc-istuimen takana näkyi liikettä ja säikähdin kyllä paljon. Kuitenkin jonkin verran eläimiin perehtyneenä tunnistin lajin viljakäärmeeksi ja otin talteen. Omistaja löytyi samasta talosta, kaksi kerrosta ylemmästä asunnosta ja käärme oli karannut 4 päivää takaperin. Kyseinen käärme ei minua 50 kiloista aikuista millään tavalla uhannut tai käynyt kimppuuni, päinvastoin vaikutti lähes lamaantuneelta. Vesi kelpasi ja omistajan löytyessä tunnin sisällä, kaikki osapuolet vaikuttivat tyytyväisiltä. En omista pistolapiota ja vaikka omistaisin, ei sellaiselle eläimelle henno pahaa tehdä vaikkei itselleni mieluinen lemmikki olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kaikki kommentit. Oli kyllä aikamoinen komedia tapaus tämäkin..

ja hyvä että se löytyi, vaikka tässä nyt 8 vuotta myöhässä olenkin.

Vierailija
124/124 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeet lemmikkeinä pitäisi kieltää lailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi